[Speeltopic] WvW #307 Lockdown

  • Topicstarter Deleted User - 487971361
  • Startdatum
Reactiescore
1.014
Sorry voor mijn afwezigheid gisteren, had een heerlijk etentje!

Ik heb snel doorgelezen en vermoed dat Candiu wolf is. Anthraxxol wat mij betreft ook nog steeds grote kandidaat. Ik licht dat later nog verder toe.
? Waar komt dit opeens vandaan?
 

Deleted User - 487970061

Guest
Net als vorig potje weer een lijstje met mijn bevindingen na alles door te lezen. Vanwege vroeg wakker alleen misschien iets minder scherp. Vanavond rond 7 ben ik na mijn werk weer volledig beschikbaar, voor nu wat minder, maar je zult me vandaag vast wel wat zien posten tot die tijd. Ik vermoed nu dat speeder gelijk heeft gehad en joker (en misschien anthrax ook wel) er echt voor hebben gekozen om endn te slachtofferen omdat ze verwachtten dat hij toch wel gepakt zou worden na zijn gedrag rond de dl, anthrax en joker zie ik ook zeker wel voor zo'n actie aan. Ik hoop dat mensen er alvast wat aan hebben, ik vind het zelf nog verschrikkelijk lastig. Benieuwd wat de rest vandaag te vertellen heeft

Smokebomb -> tigor
Dag 1: geen post
Dag 2: geen post dus vervangen
Dag 3: stemt dash

Candiu
Dag 1: Wordt door endn verdacht maar hij zegt niet veel over haar
Stemt op johan
Dag 2: duikt op endn net na dl, wel minder heftig dan joker
Vraagt aan wolflord wie verdacht is, probeert hem dus weer te betrekken?
Stemt op mij, want dat zou het meeste info geven
Dag 3: stemt op ab, veranderde dit (dacht naar speeder, vergeten te noteren)

Wolflord
Dag 1: aandacht op itsdash en jokersbrain.
Werd door meerdere verdacht, wordt daarna minder actief, misschien te heet onder de voeten?
Stemt op itsdash
Dag 2: wil weer aandacht op itsdash focussen, noemt theorie endn plausibel en gaat er verder niet op in
Dag 3: stemt op itsdash

Miketijger
Dag 1: fam, anthrax of ab minstens 1 wolf
Stemt ab
Zou dus op fam moeten gaan nu gebaseerd op dag 1
Dag 2: stemt weer op ab, geeft aan rukurt kan goedje of wolf zijn
Ziet fam als goedje (want hij kent haar wat beter? Dit argument heb ik vorig potje in andere situatie naar geluisterd, misschien daarom gebruikt?)
Dag 3: stemt weer op ab, geeft aan weinig tijd te hebben
Noemt fam weer goedje

Fam
Dag 1: stemt op riprobin omdat ik patient zero zou zijn, maar tegelijkertijd geeft ze aan patient zero links te willen laten liggen omdat er weinig gevaar vanuit gaat?
Dag 2: stemt op mij, na wijzen op eerst als patient zero verdacht, maar die er al uit, switch naar endn
Dag 3: stemt dash

Anthrax
Dag 1: Stemt op riprobin
Dag 2: endn

Jokersbrain
Dag 1: stemt eerst candiu switcht naar ab
Endn probeert hem wat uit te lokken dag 2: endn verdenkt hem kwartier na dl heel duidelijk en stemt vroeg op joker
Stemt toch op ab ondanks aanvaring?
Geeft halverwege de middag aan dat rukurt toch goedje zou zijn??? Wil iedereen op ab hebben.
Legt heel erg de nadruk op hoe je als wolf nooit op infectiewolf moet stemmen, beetje te veel nadruk naar mijn zin.
Theorie van speeder zou best wel eens kunnen kloppen, jokersbrain als wolf
 
Reactiescore
1.707
Dus concreet heeft niemand iets goed gedaan maar degene die wel lijdend waren in de vangst van rukurt krijgen de schuld
 

Deleted User - 487970061

Guest
Ik vind vooral de extreme reactie van joker erg verdacht, snap dat hij er wat aandacht aan geeft, maar deze voelt voor mij echt over de top.
 
Reactiescore
3.586
anthraxxol
famdecibel

miketijger
JokersBrain
nonkel jos
Riprobin
altijd bezig
thewolfflord
Candiu
tigor

mijn lijstje, zoals het er in mijn hoofd nu voor staat. Bij mike en nonkel heb ik werkelijk geen idee.
Wolfflord; vanaf het begin voel ik iets wat niet klopt, rare reacties, er niet zijn als het goed uitkomt
Riprobin: veel meningen verschillen over deze persoon, dat zou betekenen dat die beschermt werd. Ik moet nu na het weten van sommigen rollen teruglezen wie er voor of tegen hem was
Joker: door de post van materlotti en door zijn lange verdedigingspost vanacht. Alhoewel ik het voor delen ook met hem eens ben.


edit: tigor, geen idee.

Nonkel jos stemde de infectiewolf eruit dus is een goedje.

Sorry voor mijn afwezigheid gisteren, had een heerlijk etentje!

Ik heb snel doorgelezen en vermoed dat Candiu wolf is. Anthraxxol wat mij betreft ook nog steeds grote kandidaat. Ik licht dat later nog verder toe.

Anthraxxol stemde de infectiewolf eruit is een goedje.
 
Reactiescore
1.577
? Waar komt dit opeens vandaan?

Je speelt nogal atypisch. Je bent aanwezig, maar draagt weinig bij, komt moeilijk tot conlusies die nog niet gemaakt zijn en blijft op de oppervlakte. Dat maak ik op uit je stemgedrag, bijvoorbeeld. Eerst liep je heel laat mee op Jo Han (21:29), de speler die het eerste verdacht werd door een paar spelers maar er uiteindelijk niet uit werd gestemd. Vervolgens leek je aanstalten te maken op rukurt, maar kwam je uiteindelijk tot een stem op Altijd Bezig (waarmee je opnieuw afzijdig bleef en geen stem plaatste op een wat mij betreft duidelijk slechtje). Je blijft ondanks het feit dat AB bijna bewezen goedje is, met je stem een hele dag op AB om tot slot mee te lopen op Speeder.

Een aantal posts om mijn wolventheorie te staven.

Aanvankelijk dacht ik dat Candiu wel gewoon wolfjes aan het jagen was, maar bij nader inzien zie ik haar vooral aanzetjes geven zonder daar echt gevolg aan te geven. In onderstaande posts geeft ze verdacht gedrag aan, maar gaat ze daar uiteindelijk niet op door. Een resem losse flodders die de illusie wekken dat ze actief aan het zoeken is, maar ze knoopt er geen conclusies aan vast en verbindt er ook geen lynchstemmen aan:

Ik hap..
Er zit welgeteld 4 minuten tussen deze 2 posts, dat geeft bij mij aan dat je niet genoeg waardevolle tijd hebt genomen om je 1e post goed te onderbouwen.
Sorry zeggen heeft dan voor mij geen zin.

Naast dat riprobin het ook niet snapt, snap ik ook de reden van jouw lynchstem niet helemaal.

Iets wat je niet belangrijk vindt in het spel, maak je wel belangrijk genoeg om er een lynchstem aan te plakken.

Gebruik jij nu nonkel zijn post om jezelf als goedje te bombarderen..
Dat is makkelijk geregeld als wolf.

Ik zou bijna op je willen stemmen nu.
Is dit een #306 potje stem? Of heb je het echt allemaal gelezen ?

Wat me aan de tweede nacht vooral opviel, is dat ze meteen rukurt serieus op de rooster legde. Dat stemde me gerust, omdat ik rukurt ook meteen doorzien had. Een greep uit posts die Candiu richting rukurt schreef vlak na de eerste DL:

wat maak jij je opvallend druk?!

Haha je laat je echt kennen nu. Je maakte posts om aan te geven dat je het niet wist.
en dat allemaal in de laatste minuten. En dan nu zeggen dat je druk met tellen was?

Heb je niet geteld dan? ^^

Oke, op dit worden AB, famdecibel en riprobin het meest verdacht..minder, maar verdacht worden JoHan en rukurt
-Jokerbrain vindt riprobin en famdecibel niet verdacht, maar AB wel
-Mike tijger vindt riprobin niet verdacht, maar AB en famdecibel wel
-Johan vindt riprobin niet verdacht

Its dash spreekt zich naar meerdere mensen "negatief" uit
namelijk speeder, AB, wolfflord en famdecibel

Ik vind het moeilijk om er een patroon in te zien, omdat er nog weinig tot niks geen info is te halen uit de afgelopen stemmen en posts.
De lynch heeft nog niks opgeleverd en niemand is zichtbaar zeker van zijn zaak.

rukurt heeft tot de 1e stemming geen rol van betekenis gehad, totdat hij scheldend de DL in ging. Was dit echt pure frustratie? of afleiding om een gemakkelijke manier niet te hoeven stemmen?
rukurt zijn enige inbreng was volgens mij elke keer mij als maintarget op de schoot van Jokersbrain te werpen, tot 2x ( of3?) toe.

net als riprobin, die al ongelukkig begon door het hele patient zero verhaal...maar dan alsnog wel vergeet dat de DL 21:30 uur is.
Dus heel erg verdiept in één rol, maar niet in de tijd van DL van dit potje. Dat maakt je inderdaad verdacht, of onnozel.

Ik denk dat vanavond op Riprobin het beste is, gezien daar de meningen het meest over verschillen. Is robin wolf, hebben heel wat mensen een wolf verdedigt de afgelopen 48 uur.
edit: is robin goedje, spijtig, maar dan zijn er heel wat mensen op hem meegegaan in de beginfase van het spel.

Candiu lijkt aanvankelijk te insinueren dat ze rukurt doorzien heeft ('je laat je echt kennen', 'opvallend druk', 'geen rol van betekenis gehad'), maar gaat uiteindelijk toch voor riprobin. De laatste van bovenstaande posts bewijst nochtans dat de argumenten tegen rukurt sterker waren. En hij was een meer dan valabel lynchtarget. Toch volgt er geen stem. Het wijst erop dat ze wellicht liever niet had dat de infectiewolf eruit gestemd werd. In diezelfde post dekt ze zich ook meteen in mocht riprobin een goed blijken.

Dagske later hervalt ze logischerwijs in haar verdenking op riprobin (Famdecibel, eerder een van haar hoofdverdachten benoemt ze zelfs niet meer). Volgens haar is riprobin een duidelijk wolf nu (terwijl dag ervoor wilde ze vooral info?), toch gaat ze mee op speeder. De verantwoordelijkheid daarvoor schuift ze af op de logische theorie van Jokersbrain, natuurlijk. Zo kan ze die een dag later verdacht maken, want het was uiteindelijk JokersBrain die alle verantwoordelijkheid verdiende:

zo, ben er weer uit. :)
Eerlijk gezegd, ik heb geen theorie. Ik kan de mensen gaan napraten, maar dan krijg ik materlotti achter mij aan.
Mijn post van gisteren is gebaseerd op het stem/reactiegedrag van verschillende mensen.
Ik wilde voor Riprobin gaan gisteren, omdat daar denk ik de meeste info uit te halen is. Wolf of niet wolf. Maar ik heb meer wolf gevoel bij hem dan goedje.

maar nu de tendens toch weer (Of nog steeds) richting jou ging,dacht ik mee te gaan op jou. Gezien minder mensen op riprobin willen.

Dan zal je van mij ook wel balen, aangezien ik mijn AB stem ook nog moet aanpassen.
speeder
It is, mede dankzij joker. Hoop dat jou theorie klopt, klinkt allemaal logisch wat betreft AB

Ik ga met je mee!

Nu maar hopen dat het klopt, anders ben ik nog meer het spoor bijster.

Om vervolgens dus inderdaad JokersBrain in twijfel te trekken en te doen alsof ze niet meer weet hoe de verdenking op speeder tot stand is gekomen. Opnieuw die gespeelde verontwaardiging. Terwijl enkele uren eerder was het nog allemaal 'logisch':

Ik ben zeer benieuwd naar Joker zijn reactie op t feit dat speeder goedje is...was!

mindfuckgame dit, hoe kwam je ook al weer op verdenking speeder?

Candiu


Mocht bovenstaande theorie niet volstaan... Hier nog wat posts waaruit blijkt dat ze moeite heeft om verbanden te leggen en zelf tot grote conclusies te komen. Heel eigenaardig, want ik vind Candiu meestal een speelster die heel eigengereid op zoek gaat naar wolven. Dat komt er nu niet echt aan te pas.

Ik vind het moeilijk om er een patroon in te zien, omdat er nog weinig tot niks geen info is te halen uit de afgelopen stemmen en posts.

Eerlijk gezegd, ik heb geen theorie. Ik kan de mensen gaan napraten, maar dan krijg ik materlotti achter mij aan.
 
Reactiescore
3.586
Ik vind vooral de extreme reactie van joker erg verdacht, snap dat hij er wat aandacht aan geeft, maar deze voelt voor mij echt over de top.

Dus een wolf gaat zich verdacht maken? Ik verdedig mezelf gewoon, zou beter iedereen doen, maar ik begrijp dus je als goedje zijnde jezelf beter niet verdedigd? Materlotti claimde een zienende rol te zijn en wou mij en Anthraxxol eruit krijgen, iedereen ging al met hem mee even op Anthraxxol zelfs, als hij er niet uit werd gezet had hij jullie allemaal op een dwaalspoor gezet. Ik ben eigenlijk ook bewezen goedje daardoor.

Dus verleg de aandacht maar op andere en wie dat niet doet zal ik straks zeker eens grondig nachecken.
 
Reactiescore
1.577
anthraxxol
famdecibel

miketijger
JokersBrain
nonkel jos
Riprobin
altijd bezig
thewolfflord
Candiu
tigor

mijn lijstje, zoals het er in mijn hoofd nu voor staat. Bij mike en nonkel heb ik werkelijk geen idee.
Wolfflord; vanaf het begin voel ik iets wat niet klopt, rare reacties, er niet zijn als het goed uitkomt
Riprobin: veel meningen verschillen over deze persoon, dat zou betekenen dat die beschermt werd. Ik moet nu na het weten van sommigen rollen teruglezen wie er voor of tegen hem was
Joker: door de post van materlotti en door zijn lange verdedigingspost vanacht. Alhoewel ik het voor delen ook met hem eens ben.


edit: tigor, geen idee.

Waarom vind je anthraxxol sowieso goedje, maar mij niet?
 
Reactiescore
3.586
Net als vorig potje weer een lijstje met mijn bevindingen na alles door te lezen. Vanwege vroeg wakker alleen misschien iets minder scherp. Vanavond rond 7 ben ik na mijn werk weer volledig beschikbaar, voor nu wat minder, maar je zult me vandaag vast wel wat zien posten tot die tijd. Ik vermoed nu dat speeder gelijk heeft gehad en joker (en misschien anthrax ook wel) er echt voor hebben gekozen om endn te slachtofferen omdat ze verwachtten dat hij toch wel gepakt zou worden na zijn gedrag rond de dl, anthrax en joker zie ik ook zeker wel voor zo'n actie aan. Ik hoop dat mensen er alvast wat aan hebben, ik vind het zelf nog verschrikkelijk lastig. Benieuwd wat de rest vandaag te vertellen heeft

Het klopt al niet wat je zelf zegt. Ik heb uberhaupt nooit een stem geplaatst op Rukurt dus hoe moet ik hem dan slachtofferen? Het is niet omdat Speeder goedje was en eruit vliegt dat alles wat hij zegt de waarheid is. Hij noemde de helft van de deelnemers een wolf en haalde zelfs verschillende keren aan hij niet zeker van mij was. Dat wilt ten eerste al zeggen hij mij niet gezien heeft.


En nu ik eraan denk, Speeder was idd ziener voor 2 DL's, dus straks ook zijn posten eens nagaan of hij ergens iemand bij zekerheid goedje vond. Kan ik nog een speler bij afstrepen in de lijst mss.
 
Reactiescore
3.586
Jokersbrain
Legt heel erg de nadruk op hoe je als wolf nooit op infectiewolf moet stemmen, beetje te veel nadruk naar mijn zin.
Theorie van speeder zou best wel eens kunnen kloppen, jokersbrain als wolf

Sommige mensen hebben een mening en komen daar voor uit, ik vind het nergens op slaan als mensen, personen gaan viseren die de infectiewolf eruit gestemd hebben,, dat slaagt echt helemaal nergens op. Dus ik kan dat niet genoeg benadrukken. Welke winst zit er voor mij bij om dit te benadrukken? Ik heb zelf niet eens op Rukurt gestemd. Dan moet ik het al voor een medewolf doen.

Theorie van Speeder is met geen spijkers aan planken vast te slaan of hoe gaat die uitspraak?
 
Reactiescore
1.707
Speeder heeft altikd bezet en jos gezien daar hoef je geen ellenlange post voor te maken?
 
Reactiescore
3.586
Nonkel jos ik ben nog niet echt overtuigd van Candiu. Ik denk dat je zo'n uitleg van meelopen en verantwoording dus bij een ander leggen wel op meer mensen kan toepassen. Tenslotte ging ik ook eerst fel op Rukurt en noemde ik hem daarna goedje. En aangezien ik goedje ben zou dat zomaar bij Candiu ook kunnen zijn. Ik snap ook wel dat als ze mij volgt op Speeder en ik wel moeite doe om Speeder lynch te krijgen dat ze achteraf benieuwd is naar mijn uitleg. Dus idk allemaal.

Riprobin vind ik overigens toch sterk neigen naar goedje btw. Ik zou graag Wolfdinges en Tigor eens onder de loep zien genomen worden al kunnen we van Tigor (Vooral door smoke bomb) zijn afwezigheid daar eigenlijk niks over zeggen nog.
 
Reactiescore
1.707
Tigor is wolf. Ze houdt zich in de achtergrond. Tegen se tijd dat ze sterft aan inactiviteit is het potjr voorbij
 
Reactiescore
3.586
Nee als je het topic had gelezen had je dit geweten?

Ik onthoud helaas niet elke intentie achter een post. Ga maar citeren waarin Speeder zienderwijze een beetje hint naar nonkel jos en AB. Want Speeder noemde mij ook wolf en dat klopt niet. Hij heeft ook maar 2 DL's gehad en zou dus al 3 wolven gezien moeten hebben? Ik heb Speeder op niemand echt zien doorpakken daaruit leid ik af hij geen wolven gezien heeft. Daarom zeg ik, dat ik straks zijn post's eens zal doornemen om te achterhalen of hij mss 2 goedjes gezien heeft, als deze nog leven atm kunnen we mogelijk nog een speler afstrepen in de verdenkingslijst.
 
Bovenaan