[Speeltopic] WvW #299: Quest of the avatar

Reactiescore
338
Ik wil daar wel gelijk iets aan toevoegen. Ik heb de instellingen grondig doorgelezen en met name de rollen.

We weten allemaal dat Time claimen haat, maar toch organiseert hij een claim potje?



Dus er zit sowieso een addertje onder het gras.
er zijn geen welpen, maar wel een aangepaste wolp versie!!
De wolp versie groeit niet zomaar op.
Dus een wolp kan zolang er niemand geïnfecteerd word gewoon doorgaan met wolpen.

Opzich best doordacht van time, maar ik wil dit toch oproepen om absoluut NIET te claimen.
We weten ondertussen ook dat er volgens de instellingen een infectiewolf in zit. En weten we ook dat de infectie op een willekeurige dag mag, weten we dus ook dat de kans op wolp 99% is. Want zoals ik al zei time houd niet van claimen en is dit een goede tegenhanger om het claimen tegen te gaan.
Nou, logischer wijs de rol infectiewolf staat volgens de instelling erin. Als je dan kijkt naar die omschrijving zie je staan dat hij een willekeurige dag mag infecteren en er staat bij dat na een infectie de wolp niet meer mag wolpen.

Dus weten we met 99% kans zekerheid dat een wolp er ook inzit. En een wolp kan dus spelers 'welpen'. Zolang er niet geïnfecteerd is. Dus met deze instellingen zou ik er ook een paar speciaaltjes in steken. Orakel, dwaze heks, beul, .... maar niet te veel, want we werken ook weer met supply drops.

Over welke scherpe opmerkingen heb je het dan? (no offence Tigor)



1. Ja die verwachting heb je zelf geschept vorig potje;
2. Met je activiteit zit het best wel goed, er komt voorlopig gewoon niet veel uit ivgm vorige keer;
3. Het verschil is dat ik hier ook niet vruchteloos loop te trollen.

Ik heb het dan over de bovenstaande opmerkingen, waaruit ik concludeerde dat ze goed aandacht heeft genomen voor de instellingen en goed aan het nadenken is. Daarbij is zo ook actief.
 

Deleted User - 487966474

Guest
Toen kreeg ik ook een mooie post om dat te doen. Dat heb ik nu nog niet helemaal gekregen en ik heb nog een andere reden. Verwacht je nu dan dat ik elk potje na 2-3 posts vol ga openen? Want zoals CrazySobek zegt, was jij in het begin zelf actiever. Dan geld bovenstaande ook voor jou.
Volgens mij heb je wel degelijk gezegd dat er nog niets is gekomen.

Ik ben verder ook niet voor het claimen helemaal niet zelfs.

Niet heel veel later dan bovenstaande post, zeg je zelfs dat je verwacht dat iedereen snel uit de startblokken schiet, maar zelf doe je dit net dit potje niet. En vind je het leuker om erachter te komen waarom mensen denken veel speciaaltjes of niet. Weet niet wat het als meerwaarde heeft op dit moment om erachter te komen welke of hoeveel speciaaltjes erin zitten. Dus waarom er blijven op ingaan?

E:
In mijn ogen willen uitzoeken welke speciaaltjes er zouden kunnen inzitten is om een eventuele wolp te kunnen helpen. In de hoop dat er iemand zichzelf half voorbij praat en bevestigd dat die rol er inzit

Laten we het erop houden dat claimen aanstaat met een reden en dat we dus te maken hebben met een wolp. Dus gissen naar eventuele speciaaltjes is iets wat de wolp op zijn eentje mag doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.015
Volgens mij heb je wel degelijk gezegd dat er nog niets is gekomen.

Ik ben verder ook niet voor het claimen helemaal niet zelfs.

Niet heel veel later dan bovenstaande post, zeg je zelfs dat je verwacht dat iedereen snel uit de startblokken schiet, maar zelf doe je dit net dit potje niet. En vind je het leuker om erachter te komen waarom mensen denken veel speciaaltjes of niet. Weet niet wat het als meerwaarde heeft op dit moment om erachter te komen welke of hoeveel speciaaltjes erin zitten. Dus waarom er blijven op ingaan?

Waarom er blijven op ingaan? Ik vroeg 1 iemand waarom hij dacht dat er weinig in zouden zitten. Dat is niet 'blijven doorgaan'.

En nee, ik heb gezegd dat er nog niets gekomen is zoals die post in het vorige potje. Dat is heel iets anders. Als je niet meer exact weet wat er gezegd is, raad ik je aan de betreffende posts terug te gaan lezen.

Ik verwacht dat mensen actief zijn. Jij zegt dat jij op basis van wat anderen zeggen verwacht dat ik agressiever ben van bij de start. Echter heb jij vroeger met mij ook gespeeld en de helft van de mensen hier ofzo speelt nu zijn 2de potje met mij. Je kan dus evengoed afgaan op wat je zelf nog weet, want ik heb grofweg 2 jaar niet gespeeld.
 

Deleted User - 487966474

Guest
ik ga nog geen lynch aanduiden, maar deze twee houd ik al meer int oog dan de rest

Waarom ons 2 meer dan de rest? Omdat wij de enige 2 zijn die niet aan het trollen zijn of het alleen maar over de eventuele rollen hebben?
Wel makkelijk de eerste 2 mensen die het spel aangaan gelijk meer verdenken dan de andere...
 
Reactiescore
1.015
Waarom ons 2 meer dan de rest? Omdat wij de enige 2 zijn die niet aan het trollen zijn of het alleen maar over de eventuele rollen hebben?
Wel makkelijk de eerste 2 mensen die het spel aangaan gelijk meer verdenken dan de andere...

Het is evenzeer gemakkelijk om van jezelf en nonkel jos te zeggen dat dat jullie het spel meer aangaan, terwijl dit niet eens waar is.

Edit: Voor de laatste keer, ik gis NERGENS naar speciaaltjesrollen. Als dat is wat je uit mijn post haalt, dan weiger je gewoon te lezen wat er staat.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487963986

Guest
Waarom ons 2 meer dan de rest? Omdat wij de enige 2 zijn die niet aan het trollen zijn of het alleen maar over de eventuele rollen hebben?
Wel makkelijk de eerste 2 mensen die het spel aangaan gelijk meer verdenken dan de andere...

Dat jij vind dat ik hier gretig op inga moet jij weten. Mensen willen gesprek stof, dus nu hebben we een gesprekstof.

Vind jij het niet verdacht dan dat Beast, nog niet echt wat gezegd heeft en het dan maar steekt op het feit dat er nog niets gezegd is geweest?
Dan wil je in mijn ogen niet kijken of niet proberen.

het is alleen opvallend dat BI hier over aangesproken word en niet andere ervarenere spelers. daarbij volgens mij op het moment dat jij en Nonkel jos bi aanspraken was er nog niet veel gezegd wat discussie stof bracht. Het enige wat er toen gespreksstof bracht was over de instellingen.
en daar bij weten ze ook dat BI niemand gaat afrekenen op basis van een BM stem. daarbij was op dat moment nog niet iedereen actief dus kan ik inkomen dat hij dan wat stiller is. je kan wel als je tijd hebt blijven spammen etc, maar als je maar de enige bent die wat gaat toevoegen ja dan stopt het ergens en wacht je tot er andere zijn die ook actief zijn.

en dat is wat ik zie dat BI doet, nonkel Jos werpt een opmerking op en jij pikt er op in, dus logisch dat er dan gereageerd gaat worden door BI. en heeft hij nu wel iets om over te argumenteren.

het is de manier waarop jullie naar elkaar toe communiceren dat vragen stelt volgens mij. Bij BI zie ik wel een vergelijking in met het voorgaande potje, en bij jou is het gewoon in het oog houden hoe het evolueert. Wil niet zeggen dat het ineens jullie 2 de enige zijn die verdacht zijn hoor.
 

Deleted User - 487966474

Guest
het is alleen opvallend dat BI hier over aangesproken word en niet andere ervarenere spelers. daarbij volgens mij op het moment dat jij en Nonkel jos bi aanspraken was er nog niet veel gezegd wat discussie stof bracht. Het enige wat er toen gespreksstof bracht was over de instellingen.
en daar bij weten ze ook dat BI niemand gaat afrekenen op basis van een BM stem. daarbij was op dat moment nog niet iedereen actief dus kan ik inkomen dat hij dan wat stiller is. je kan wel als je tijd hebt blijven spammen etc, maar als je maar de enige bent die wat gaat toevoegen ja dan stopt het ergens en wacht je tot er andere zijn die ook actief zijn.

en dat is wat ik zie dat BI doet, nonkel Jos werpt een opmerking op en jij pikt er op in, dus logisch dat er dan gereageerd gaat worden door BI. en heeft hij nu wel iets om over te argumenteren.

het is de manier waarop jullie naar elkaar toe communiceren dat vragen stelt volgens mij. Bij BI zie ik wel een vergelijking in met het voorgaande potje, en bij jou is het gewoon in het oog houden hoe het evolueert. Wil niet zeggen dat het ineens jullie 2 de enige zijn die verdacht zijn hoor.
Het zou maar erg zijn als BI hier niet op reageert, anders zouden we terug wat nutteloze BM stemmen kunnen gaan gooien en komen we nergens.
Dat ik erop inpikte na nonkel jos, kan best zijn, eerlijk gezegd had ik zijn post nog niet eens degelijk gelezen.

Aan de andere kant, ben ik blij dat ik erop ben ingegaan, dit heeft in elk geval ervoor gezorgd dat we niet alleen bezig zijn met speciaaltjes gissen en BM stemmen gooien of een groene stem...

Ik vind het eerder opvallender dat chmegers mij en BI nu al het meeste in de gaten zal houden, net omdat ik en BI de eerste iets of wat discussie hebben gehad? Lijkt me beetje makkelijk, vind je zelf ook niet tijgertje?
 
Reactiescore
1.015
Het zou maar erg zijn als BI hier niet op reageert, anders zouden we terug wat nutteloze BM stemmen kunnen gaan gooien en komen we nergens.
Dat ik erop inpikte na nonkel jos, kan best zijn, eerlijk gezegd had ik zijn post nog niet eens degelijk gelezen.

Aan de andere kant, ben ik blij dat ik erop ben ingegaan, dit heeft in elk geval ervoor gezorgd dat we niet alleen bezig zijn met speciaaltjes gissen en BM stemmen gooien of een groene stem...

Ik vind het eerder opvallender dat chmegers mij en BI nu al het meeste in de gaten zal houden, net omdat ik en BI de eerste iets of wat discussie hebben gehad? Lijkt me beetje makkelijk, vind je zelf ook niet tijgertje?

Chmegers zei niet mij en jou, maar jij en Nonkel Jos. Daarom raad ik je, nogmaals, aan om alles terug te lezen.

Verder kon ik kiezen er niet op in te gaan, net zoals jij doet met mijn laatste post. Jouw posts waren echter verzinsels en leugens om een reactie te krijgen dus had iedereen wel verstaan als ik daar niet op inging.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Het zou maar erg zijn als BI hier niet op reageert, anders zouden we terug wat nutteloze BM stemmen kunnen gaan gooien en komen we nergens.
Dat ik erop inpikte na nonkel jos, kan best zijn, eerlijk gezegd had ik zijn post nog niet eens degelijk gelezen.

Aan de andere kant, ben ik blij dat ik erop ben ingegaan, dit heeft in elk geval ervoor gezorgd dat we niet alleen bezig zijn met speciaaltjes gissen en BM stemmen gooien of een groene stem...

Ik vind het eerder opvallender dat chmegers mij en BI nu al het meeste in de gaten zal houden, net omdat ik en BI de eerste iets of wat discussie hebben gehad? Lijkt me beetje makkelijk, vind je zelf ook niet tijgertje?

toch logisch dat men over de groene stem gaat na denken? willen immers niet dat dit bij de slechtjes gaat komen? en het zou toch logisch zijn dat dit in handen komt van iemand die er wel goed gebruik van maakt.

nee vind dit niet vreemd van chmegers. Dat is iets eigen aan chmegers alles even notuleren en dan toch een kleine conclusie komen, als nieuwere speler is dit zelfs goed. Andere pikken hier op in en zo leert hij ook hoe mensen spelen.
 

Deleted User - 487966474

Guest
Chmegers zei niet mij en jou, maar jij en Nonkel Jos. Daarom raad ik je, nogmaals, aan om alles terug te lezen.

Verder kon ik kiezen er niet op in te gaan, net zoals jij doet met mijn laatste post. Jouw posts waren echter verzinsels en leugens om een reactie te krijgen dus had iedereen wel verstaan als ik daar niet op inging.
Hoo klopt mijn foutje is idd nonkel jos en mezelf.

Blijf het nogsteeds gek vinden dat hij net nu al alleen ons 2 meer in de gaten gaat houden.
Zo kan je makkelijk als slechtje een stem blijven zetten op iemand "Omdat ik een slecht gevoel heb bij persoon x".
 
Reactiescore
1.015
Hoo klopt mijn foutje is idd nonkel jos en mezelf.

Blijf het nogsteeds gek vinden dat hij net nu al alleen ons 2 meer in de gaten gaat houden.
Zo kan je makkelijk als slechtje een stem blijven zetten op iemand "Omdat ik een slecht gevoel heb bij persoon x".

Ik versta eerlijk gezegd niet waar je daar zo gek aan vind. Je vind van jezelf dat je 1 van de enige 2 bent die het spel op gang trekt. Wat chmegers nu doet, is concreet zeggen hoe hij voor nu naar het potje kijkt. Serieus spelen en met andere woorden hetgeen jij mensen van beschuldigt dat ze dit niet doen (aangezien de rest aan het trollen is volgens jou). De enige manier waarom je het 'gek' zou kunnen vinden is omdat jij bij die 2 namen zit, maar het feit dat Chmegers mensen in de gaten houd, is zeker niet gek. Jij hebt dit ondertussen ook wel bij bepaalde mensen (alleen heb jij het nog niet concreet uitgesproken).
 

Deleted User - 487966474

Guest
Ik versta eerlijk gezegd niet waar je daar zo gek aan vind. Je vind van jezelf dat je 1 van de enige 2 bent die het spel op gang trekt. Wat chmegers nu doet, is concreet zeggen hoe hij voor nu naar het potje kijkt. Serieus spelen en met andere woorden hetgeen jij mensen van beschuldigt dat ze dit niet doen (aangezien de rest aan het trollen is volgens jou). De enige manier waarom je het 'gek' zou kunnen vinden is omdat jij bij die 2 namen zit, maar het feit dat Chmegers mensen in de gaten houd, is zeker niet gek. Jij hebt dit ondertussen ook wel bij bepaalde mensen (alleen heb jij het nog niet concreet uitgesproken).
Ik houd nog iedereen gelijk in de gaten hoor. Dat ik je nu wat op jou ging veranderd daar niets aan, nog meer zelfs ik verdenk jou niet eens, of toch niet op dit moment.

Ik vind het niet gek dat hij mij en nonkel wat verdachter vind, mag best maar om nu al te gaan zeggen dat hij ons 2 meer in de gaten gaat houden, zo verlies je alle andere van het spel ook uit het oog.
 
Reactiescore
2.386
De benoeming
Na een lange en uitputtende boottocht kwam de commandant aan in de gevangenis. Hij was moe en wou slapen, maar riep toch alle bewakers bijeen. Natuurlijk kende hij geen enkele van deze mannen. Hij was commandant en had maar een enkele keer de gevangenis bezocht. Ik heb wel betere dingen te doen, dacht de commandant verontwaardigd in zichzelf.

“Maar nu met de informatie die we verkregen van onze spion, moet ik hier een bezoekje brengen,” verkondigde de commandant zuchtend een halfuurtje later aan alle bewakers. “Natuurlijk ga ik niet uitzoeken wie de indringers zijn, dat is jullie taak.” Hierna keek hij de groep rond. Ze waren met 20 en vormden 5 strakke rijen van 4, allemaal in volledig Vuurnatie-uniform. Hij liep tussen de rijen en keek aandachtig een voor een naar alle bewakers. Hij liep terug naar zijn geïmproviseerde podium en wees bewaker 10 aan. “Jij daar! Wat is jouw naam?”, vroeg de commandant bits. “Mijn naam is nonkel jos”, stamelde de bewaker. Daarna wees hij bewaker 20 aan. “En jij daar! Hoe heet jij?”, vroeg hij al even vriendelijk als voorheen. “Ik heet chmegers”, antwoordde de bewaker.

“Jullie lijken mij allebei geschikt om de leiding te krijgen”, zei de commandant na een moment nadenken. Nog iets later zei hij: “Beslis onderling maar wie de leiding krijgt en laat me dit morgen op hetzelfde tijdstip weten.” Toen draaide hij zich om op zijn hakken en stapte van zijn verhoog, op weg naar zijn kamer om uit te rusten van zijn lastige reis.
Jullie mogen stemmen op nonkel jos of chmegers. De deadline is morgenavond (27/04) om 22u. Deze gebeurtenis vindt plaats voor de eerste nacht.

Nonkel jos 4
Chmegers 4
Calamus Incendium 3
Maretan 2
Beast Incarnate 2
Thelightfighter 1
Tigor 1
Hopeful 1
PS: losers, maak eens dat de stemmen niet gelijk zijn nu moest ik nog een tweede tekstje schrijven :boer: :axe:
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Nonkel jos of Chmegers lijken me beiden prima.

Ik stemde echter al op Chmegers en daar hou ik mijn stem dan bij
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
nonkel Jos
Ik kies nu even voor de ervaring :)

Mjah daarom ook wel prima als nonkel het wordt. Maar een goed potje mag je ook best 'belonen' mag chmegers het nu bewijzen dat hij het onder druk ook kan ;)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.416
Nonkel was vorig potje ook een duidelijke speler, die zijn dingen goed kon onderbouwen.
 
Bovenaan