[Speeltopic] WvW #289 Dorp 2: Tempervale

Deleted User - 487871837

Guest
Ja mijn excuses dat ik nietvonline ben gekomen, na mijn training ben ik 3u blijven babbelen in de keuken :/

Ik was gewoon burger, dus veel hebben jullie niet aan mijn lynch. Wel zou ik hopefull wat van dichterbij bekijken als ik jullie was ;)

Speel volgende keer actiever mee dan..

Ik neem aan dat je niet sinds gisteravond tien uur aan het trainen bent geweest?
 

DeletedUser78393

Guest
Dag 2 - Herberg 'De Goede Hoop'

maxresdefault.jpg


De zon kwam op in Stormlock Town en scheen allereerst twijfelachtig door de straten van het gehucht. Het was een koude nacht geweest en dat was te zien aan de ijskristallen die zelfs de binnenkanten van de ramen bedekten. In de herberg had de avond ervoor een haard gebrand, maar het vuur in deze haard was vannacht blijkbaar gedoofd en had ervoor gezorgd dat het binnen flink was afgekoeld.

Dronkengat ontwaakte als een van de eerste Tempervalen en voelde zijn hoofd bonzen. Hij kon zich nauwelijks herinneren wat die dag ervoor gebeurd was, maar wat hij zich wel realiseerde is dat hij en zijn medestrijders enorm veel geluk gehad hadden gisteren. En tja.. Dat hij nog in leven was en dat ze toevallig in een herberg waren met een rijk bierassortiment, was voor hem natuurlijk een reden om die avond wat te drinken... Nouja hij had natuurlijk pittig veel gezopen, want anders zou hij het zich allemaal nog wel kunnen herinneren!

In ieder geval was dat gisteren was vandaag een nieuwe dag. Hij raapte al zijn moed bij elkaar en wist zo zijn bed uit te komen. Hij waggelde zo, slaapdronken als hij nog was, naar de trap, de matrassen van de andere Tempervalen ontwijkend. Vandaag zouden ze weer verder trekken, al was de toch van vandaag geen hele spannende vergeleken met het deel

dat ze net gehad hadden, de Stormlock Peaks, en het deel dat nog komen zou.. De Snake Planes, Thorn Peaks en ze zouden ook nog de kilometers brede wateren moeten oversteken om überhaupt Runaria te kunnen bereiken.

Dronkengat was ondertussen beneden aangekomen en begaf zich naar de gelagkamer. Hij was blijkbaar toch niet de eerste die wakker was, want er zaten al een aantal andere metgezellen aan een van de tafels. Ze zaten daar koffie te leuten. Hij liep naar de tafel en op het moment dat hij plaatsnam en de Tempervalen in de ogen keek en begroette, viel hem pas de serieuze blikken van hen op. Wat was er aan de hand? Vroeg hij zich af, waarom keken zij zo serieus?

Castiel, een van de mannen aan de tafel, nam het woord:

'Een van onze mannen is gisteren niet aangekomen bij de herberg. RD507 had hier nu moeten zijn, net als alle andere Tempervalen, maar niemand heeft hem meer gezien. Volgens Hopeful is hij waarschijnlijk achtergebleven in het bos en heeft hij niet meegekregen dat iedereen er vandoor is gegaan. Maar als nog.. Hij had zelfs dan al hier moeten zijn. Wij denken dat hij niet heeft kunnen vluchten voor het bergvolk, waarvoor wij gisteren op de vlucht zijn gegaan. Iedereen zou individueel naar de herberg komen en iedereen is hier uiteindelijk gekomen, maar van RD507 hebben we niks meer gehoord. We vrezen het ergste...'

Dronkengat werd stil en begon zich gelijk schuldig te voelen voor het feit dat hij zich gisteravond zo had zitten bezatten, terwijl een van zijn trouwe makkers achter was gebleven en mogelijk zelfs de dood had gevonden. Nadat het tot hem doorgedrongen was, antwoordde hij;

'We moeten hem terugvinden. Als we met z'n allen terug naar de bergen gaan, dan kunnen we hem toch terugvinden? We kunnen hem niet achterlaten vind ik.'

Het antwoord op die opmerking kwam uit de richting van de deuropening, waar Hopeful zich begaf. Hij was blijkbaar net zijn bed uit gekomen en zat al even mee te luisteren;

'Het is vreselijk dat we op deze manier een van onze makkers verloren zijn. Het is mijn schuld, ik was bij hem gisteren en ik heb hem niet gewaarschuwd toen plotseling die bandieten verschenen. Hij was vooruit gelopen, want zo kon hij enkele wilde dieren afschieten en ons vlees leveren. Ik heb hem nog proberen te bereiken, maar het mocht niet baten.'

'Maar goed, vervolgde hij; we kunnen nu niet teruggaan. Dat is veel te riskant en zo komen we anders veel te laat op onze eindbestemming. Als RD507 nog in leven is, dan zal hij deze herberg binnenkort bereiken. Ik zal aan de herbergier vragen of hij bij de plaatselijke stal een paard voor hem kan regelen, mocht hij deze plek bereiken, dan kan hij te paard ons nog inhalen. Hij weet de route en hij weet ons te bereiken'

'Maar mannen, maak jullie gereed. We gaan zo verder reizen. Ik ga boven de rest van de mensen halen.'

Hopeful verscheen uit het zicht en de mannen keken elkaar aan. Ze wisten allemaal dat Hopeful gelijk had, maar ze wisten ook dat ze nu een makker in de steek zouden laten.

Enkele mannen stonden op en gingen naar buiten. Dronkengat bleef nog even zitten samen met een van de andere mannen; Saphira. Ze bleven een beetje voor zich uit staren. Dronkengat sloot zelfs even zijn ogen; hij was duidelijk nog vermoeid van de dag ervoor. En zo dommelde hij even weg. Zo had hij niet door dat de herbergier de ruimte verliet, de ruimte die hij die nacht besmeurd had met pek en olie.

De herberg ging de hens in. Al hoewel de meeste strijders al buiten waren, werd het Dronkengat, die even weggedommeld was en zich nog, omsingeld door vuur, in de gelagkamer begaf, fataal. Hij wist niet te ontkomen en zo kwam hij, samen met een van de andere makkers die zich nog boven bevond, Calamus Incendium, om het leven. De herbergier had het duidelijk op hen gemunt, want die was na de brand in de verste verte niet meer te bekennen...

--------------------------------------------------------



Saphira was lynch, hij was burger.

In de nacht sterft Donkergat, hij was Wapensmid.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Well played welp.

Ik weet niet wie, maar it ain’t me.
 

DeletedUser79189

Guest
In het topic was toch al bekend dat hopeful wist wat voor rol Donkergat had als enige? Is het daarom niet te dom van Hopeful om hem daadwerkelijk te welpen?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Tis gewoon zo toevallig. Jij was de enige die wist van zijn daadwerkelijke rol. Ik heb daar het bewijs van maarten zelf van. Voor de rest wist volgens mij iedereen dat jij zijn rol wist dus wachtte je hier maar mee.
Je krijgt vervolgens een lading aan stemmen en ligt er bijna uit, logisch dat je dan toch maar donkergat nog even meeneemt. Wat je niet had verwacht is dat saphira er toch uit werd geknald ipv jijzelf.

Je welpactie stopzetten zou ook niet werken. Je zou hoe dan ook morgen een shitstorm over je heen kriigen. Daar hebben we het net voor de deadline samen over gehad.

Meest logische stem is dus nu op jou. Enige wat kan is dat een welp per toeval wapensmid goed heeft gegokt bij donkergat. Maar zeg eerlijk, die kans is net zo groot als de loterij winnen..
 

DeletedUser79189

Guest
Tis gewoon zo toevallig. Jij was de enige die wist van zijn daadwerkelijke rol. Ik heb daar het bewijs van maarten zelf van. Voor de rest wist volgens mij iedereen dat jij zijn rol wist dus wachtte je hier maar mee.
Je krijgt vervolgens een lading aan stemmen en ligt er bijna uit, logisch dat je dan toch maar donkergat nog even meeneemt. Wat je niet had verwacht is dat saphira er toch uit werd geknald ipv jijzelf.

Je welpactie stopzetten zou ook niet werken. Je zou hoe dan ook morgen een shitstorm over je heen kriigen.

Meest logische stem is dus nu op jou. Enige wat kan is dat een welp per toeval wapensmid goed heeft gegokt bij donkergat. Maar zeg eerlijk, die kans is net zo groot als de loterij winnen..

Gisteren was toch al bekend dat Donkergat een speciaaltje was en geclaimd bij hopeful? Kan het dan ook niet zo dat de welp gisteren misgokte en vandaag gewoon raak gokte?
 

Deleted User - 487776907

Guest
Gisteren was toch al bekend dat Donkergat een speciaaltje was en geclaimd bij hopeful? Kan het dan ook niet zo dat de welp gisteren misgokte en vandaag gewoon raak gokte?

Dat kan zeker. Meer kan ik daar niet over kwijt haha. Is speculatie, dat hope als enige van zijn rol wist, is een feit
 

Deleted User - 487871837

Guest
Jij was de enige die wist van zijn daadwerkelijke rol. Ik heb daar het bewijs van maarten zelf van.

Dat klopt.

Ik wist dat ik de enige was die zijn rol wist, en ik wist ook dat het hele speelveld dat zowat wist.

Als ik hem zou welpen zou ik wéten dat ik de volgende zou zijn die doodging. Waarom hem dan nu welpen? Dat is toch enorm dom.

Je krijgt vervolgens een lading aan stemmen en ligt er bijna uit, logisch dat je dan toch maar donkergat nog even meeneemt. Wat je niet had verwacht is dat saphira er toch uit werd geknald ipv jijzelf.

Dit is dus onzin.

Na mijn stem op Saphira kwamen er gauw meerdere, waardoor de stemming lang voor de deadline al bepaald was.

Je welpactie stopzetten zou ook niet werken. Je zou hoe dan ook morgen een shitstorm over je heen kriigen. Daar hebben we het net voor de deadline samen over gehad.

Dit zou heel makkelijk kunnen door simpelweg een foute combinatie in te sturen, of Saphira in te sturen, aangezien hij toch doodging.

Meest logische stem is dus nu op jou. Enige wat kan is dat een welp per toeval wapensmid goed heeft gegokt bij donkergat. Maar zeg eerlijk, die kans is net zo groot als de loterij winnen..

Dat is gebeurd.

Een aantal mensen wisten net iets meer over de claim van Donkergat (niet wolvenclaim, kan zich bewijzen) en daar ga ik het zoeken.

Ik snap het heel goed dat ik nu lynch word, echter zitten jullie echt fout met me.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik wil in ieder geval alvast 1 ding zeggen:

Blijf netwerken met me!

Je zal er nu vast over denken “pff, waarom zou ik, kut welp”, maar als ik morgen na de lynch tóch goedje blijk te zijn heb je er misschien nog wat aan.
 

DeletedUser79189

Guest
Ik wil in ieder geval alvast 1 ding zeggen:

Blijf netwerken met me!

Je zal er nu vast over denken “pff, waarom zou ik, kut welp”, maar als ik morgen na de lynch tóch goedje blijk te zijn heb je er misschien nog wat aan.

Waarom negeer jij mij dan?
 
Bovenaan