[Speeltopic] WvW #287: Teachers of Wakkerdam (Mentorronde)

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Deleted User - 487871837

Guest
WvW 287: Teachers of Wakkerdam (Mentorronde)
Door: Hopeful

Aantal spelers: 12
Klaagmuur: Ja. Een bericht per speler per nacht; die worden na de DL anoniem gepost.
Hints: Nee
Cupido: Nee

Eindtijd stemmen: 22:00. Stemmen op 22:00 tellen niet meer mee.
BM stem: blauw en dikgedrukt in het topic.
Lynchstem: rood en dikgedrukt in het topic.
Speciale acties: In PM naar Hopeful
Netwerken/Claimen: Nee/Ja

Dagacties:
Beulactie
Infectie
Priester/Ketterse wolf


Nachtacties:
BM-stemming
Lynch
Slet/Beschermengel/Levensheks
Lunch
Welpactie
Doodsdrankje
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op


Mogelijke Goedjes

Burger

- Dit is een hoedje die eigenlijk niks kan behalve hoedje zijn. Die heeft verder geen speciale acties.

Jager

- Een burger met een geweer. Eigenlijk een Amerikaan dus.
- Deze burger mag een spelersnaam opsturen, en wanneer de Jager doodgaat zal hij degene die hij opstuurde meenemen in zijn dood.
- De Jager mag zo vaak van target veranderen als hij wil.
- Het schot van de Jager gaat niet als hij doodgaat aan inactiviteit.

Slet

- De slet kan iedere nacht bij een speler slapen en is dan immuun voor de lunch.
- Als de slet bij iemand slaapt en de slet is lunch, gaat de lunch dus niet door.
- De slet mag niet twee nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- Als de slet bij iemand slaapt en degene waarbij hij of zij slaapt, dan sterven ze beiden.
- De speler waar de slet bij slaapt krijgt geen bericht dat de slet langs is geweest.

Beul

- De beul mag eenmalig iemand doodslaan met zijn of haar beul.
- De beul stuurt een naam van de speler op die hij of zij wil doodmaken in een PM naar de spelleiding.
- Dit is een dagactie - de beul zal bekend gemaakt worden in het topic.
- Het doelwit van de beul kan dus niet beschermd worden.

Doodsheks

- De doodsheks heeft een doodsdrankje die hij eenmalig over iemand heen kan gooien.
- Het target van de heks gaat dood, mits hij of zij niet beschermd wordt.
- De doodsheks stuurt een naam van een speler waarop hij het drankje wil gooien in een PM naar de spelleiding.
- De doodsheks mag zovaak van target wisselen als hij of zij wil.


Levensheks

- Dit is weer een andere burger met een drankje.
- Dit drankje redt het slachtoffer van de wolven. (Lunch)
- De levensheks kan in een PM naar de spelleiding aangeven dat het drankje ingezet kan worden.
- Ook dit gebeurt ‘s nachts dus niemand weet wat er is gebeurd.

Beschermengel

- De beschermengel mag iedere dag 1 persoon opgeven die beschermd zal worden tegen de lunch (inclusief zichzelf).
- De beschermengel mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon beschermen.


Dorpsoudste

- De dorpsoudste overleeft eenmalig de aanval van de wolven. (Lunch)
- De nacht erna kan de DO wél gelunchd worden.
- Als de DO sterft verliest de beschermengel zijn of haar krachten.

Priester

- De priester heeft een drankje die hij over een speler kan gooien.
- Is deze speler weerwolf of heks; dan zal die sterven. Is de speler wat anders; dan gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, de priester zal bekend worden gemaakt.


Mogelijke Slechtjes

Wolf

- De wolf is een slechtje zonder krachten.

Welp

- De welp is een babywolf die niet in de wolvenchat zit.
- De welp mag iedere dag de naam van een speler doorsturen met de rol die hij heeft.
- Heeft de welp dit goed dan gaat de speler dood en wordt de welp een weerwolf die in de chat komt.
- De wep kan geen burgers en speciaaltjes met een dagactie die al gedaan is welpen (beul bijvoorbeeld).
- Als de welp na drie nachten nog niet goed gewelptnheeft dan wordt ie alsnog een wolf.

Infectiewolf

- De infectiewolf is een verdrietige wolf die graag een vriendje wil
- Daarom kan de infectiewof eenmalig iemand in een weerwolf omtoveren.
- Deze speler verandert in een weerwolf, verliest z’n krachten en treedt toe in de wolvenchat.
- Dit is een dagactie en kan ieder moment gebeuren.

Ketterse Wolf

- De ketterse wolf is een wolf met een drankje.
- Dit drankje is nep; wanneer het gebruikt wordt gebeurt er niks.
- Wel komt er te staan dat de priester zijn drankje heeft gebruikt; aangezien ook dit een dagactie is.


Overwinningsvoorwaarden:

- Goedjes winnen als alle wolfjes dood zijn.
- Wolfjes winnen bij gelijkspel, ongeacht de rol van de BM


Inactiviteitsregels:

- Een keer niet stemmen is een waarschuwing en oproep tot meer activiteit.
- Twee keer niet stemmen kan tot doodvallen leiden bij gebrek aan activiteit, of een tweede waarschuwing bij degelijke activiteit.
- Drie keer niet stemmen is doodvallen, ongeacht activiteit.
- Alleen stemmen telt niet als actief zijn. Twee keer alleen een stem plaatsen betekent dus dat je dood valt.
- Als je niet actief kan zijn, geef dat aan want dan zoek ik een vervanger voor je.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Spelers + Mentors

1. famdecibel (+Netsky)
2. Dragonwoman (+Tigor) -> Lynch dag 3 (Weerwolf)
3. pierre the pieter (+Castiel.)
4. laila (+TimeforplanB) -> Jagersschot dag 3 (Burger)
5. RozeEenhoorn (+Castiel) -> Lynch dag 2 (Welp)
6. RD507 (+Dragonfriend) -> Lynch dag 1 (Burger)
7. TLF (+.TimeforplanB ) -> Beulactie dag 1 (Dorpsoudste)
8. TUTM (+ BloodWolf14) -> Inactiviteit dag 3 (Levensheks)
9. NITS (+ Democratische Zwijmel Aars) -> Lunch dag 3 (Jager)

10. Jessicavd (+ BloodWolf14)
11. pietvanl (+Tigor)
12. Cryptic (+Netsky) -> Lunch dag 2 (Beul)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Gebeurtenissen:

Nada
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Nog NIET posten!

Rollen worden verdeeld; maar ik ben mobiel en niet thuis dus het kan even duren!
 

Deleted User - 487871837

Guest
Rollen zijn verdeeld!

Jullie mogen beginnen!

Eerste DL voor BM én Lynch is morgen 22:00!
 
Reactiescore
93
Even een berichtje vooraf: morgenavond ben ik er wel (normaal ben ik er op maandagavond niet), maar op dinsdag ben ik in principe de hele dag, incl avond, afwezig. We hebben dan een soort festival op school waarin we het project waar we de afgelopen 5 maanden aan gewerkt hebben moeten presenteren etc.
 

DeletedUser78878

Guest
Ook even een bericht op voorhand: Ik heb examens maar ik kan toch op z'n minst 1x/dag het forum checken. In principe zijn er geen problemen, enkel heb ik morgen en overmorgen een examen. Dit heeft als gevolg dat ik morgenavond er mss enkel zal zijn om te stemmen, en me daarna probeer te focussen op m'n boeken :)

De kans is groot dat ik toch even actief zal zijn als anders, aangezien ik veel afgeleid ben tijdens het studeren (zoals nu) :p

Na dinsdag heb ik weer een goeie spreiding van examens.

Alvast succes aan iedereen ^^
 

DeletedUser17472

Guest
Lol.. ik ook even een berichtje vooraf......morgen werken van Telenet :p

Maar nu even zonder gekheid... Succes allemaal!
 

DeletedUser79054

Guest
Veel succes iedereen!

Stemmen voor BM zijn altijd welkom:)
 
Reactiescore
93
Veel succes iedereen!

Stemmen voor BM zijn altijd welkom:)
Aangezien ik je nog helemaal niet ken, kun je even uitleggen waarom juist jij BM zou moeten worden?
 
Reactiescore
1.049
He leuk
Zie dat we met de wat minder evaren spelers zijn en ook ik dus kans maak!
Waarom zou je mij kiezen??
- Ik speel al wat langer mee en heb n goeie wolfradar
- Ik heb Time, Die heeft geheime bots waarmee je woffen kunt vinden
- Ik ben actief en beloof dat te zullen blijven
- Heb er de ideale rol voor en zal m waarmaken

Voor de nieuwelingen:
Noem me maar Rens of TLF ;)
Ik ga dit potje serieus spelen en met de goedjes proberen te winnen!
Dus stem op mij!
 

DeletedUser77141

Guest
Goedemiddag allemaal,

Ik ben er wel gewoon alle dagen. Ben wel aan het werk in de late diensten maar heb een pc tot mijn beschikking. dus dat moet goed komen :p

@ roze eenhoorn sterkte met je examens. wat voor examens heb je? hoop niet dat het al te zware examens zijn voor je.

Ik ben nog nieuw in dit spel. Dus heb geen ervaring zoals anderen aangeven wel over te beschikken. Maar wel heb ik gewoon een geweldige mentor (tigor :)). BM stemmen zijn dan altijd welkom, maar ja op ervaring kan ik niet bouwen. wel op dat ik een heel gezellig, open sociaal en eerlijk persoon ben.

@rens waarom doe je mee aan deze ronde als je al ervaren bent? of is al lang geleden dat je mee gedan hebt dat je er weer in wilt komen?
 

DeletedUser78878

Guest
@ roze eenhoorn sterkte met je examens. wat voor examens heb je? hoop niet dat het al te zware examens zijn voor je.
Bedankt :) Examens vallen best wel mee, maar er moet natuurlijk gestudeerd worden. Tot nu toe weet ik al uit goeie bron dat ik 2/2 examens geslaagd ben. Nog 4 te gaan ;)

Ik wacht even om te zien wie zich kandidaat stelt voor BM. Naast het feit dat ik toch geen stemmen zou krijgen, aangezien ik nieuw ben, wil ik deze verantwoordelijkheid ook niet dragen deze eerste ronde ;)
 
Reactiescore
1.049
Goedemiddag allemaal,

Ik ben er wel gewoon alle dagen. Ben wel aan het werk in de late diensten maar heb een pc tot mijn beschikking. dus dat moet goed komen :p

@ roze eenhoorn sterkte met je examens. wat voor examens heb je? hoop niet dat het al te zware examens zijn voor je.

Ik ben nog nieuw in dit spel. Dus heb geen ervaring zoals anderen aangeven wel over te beschikken. Maar wel heb ik gewoon een geweldige mentor (tigor :)). BM stemmen zijn dan altijd welkom, maar ja op ervaring kan ik niet bouwen. wel op dat ik een heel gezellig, open sociaal en eerlijk persoon ben.

@rens waarom doe je mee aan deze ronde als je al ervaren bent? of is al lang geleden dat je mee gedan hebt dat je er weer in wilt komen?
Ben niet 'ervaren' ken het spel en doe al wat langer mee. Maar een keer een coach kan nooit kwaad ;)
 

DeletedUser77141

Guest
Ben niet 'ervaren' ken het spel en doe al wat langer mee. Maar een keer een coach kan nooit kwaad ;)

ahhh zo.. nee omdat je zei dat je wel al even mee speelde.
En je had er ook dusdanige tekst erbij dat je op mij al meer ervaren overkwam.

@ roze eenhoorn, nou is al mooi dat je die eerste 2 in the pocket hebt. nu de rest nog.
En er zijn altijd herkansings weken al waren die toetsen voor mijn gevoel altijd moeilijker...
 

DeletedUser79054

Guest
Aangezien ik je nog helemaal niet ken, kun je even uitleggen waarom juist jij BM zou moeten worden?

Ik heb een jaar en een half geleden toch een 7 à 10 potjes heb meegespeeld, en mijn speurwerk toen serieus geapprecieerd werd.
Ik ben een actieve jonge kerel met de nodige activiteit en met Laurens (draakje), een ervaren oude rot in het vak, zal alles van een leien dakje komen.
Ik heb ook geen examens meer (6de middelbaar), dus ik zal nooit door examenemotie's geleid worden.
Door te stemmen op mij weet ik ook zeker dat de dubbele stem bij een goedje ligt.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik heb Time, Die heeft geheime bots waarmee je woffen kunt vinden
Jij krijgt mijn BM stem dus niet. Simpelweg omdat je zelf niet kunt denken, maar voor alles je mentor schijnt nodig te hebben om wolven te zoeken.

Mijn mentor is er vanavond pas krijg ik net door van Hope, dus ik doe het nog even op eigen kracht... BM stemmen mogen deze ronde, zonder al die ervaren spelers, wel mijn kant op.
 
Bovenaan