Deleted User - 487871837
Guest
WvW 287: Teachers of Wakkerdam (Mentorronde)
Door: Hopeful
Aantal spelers: 12
Klaagmuur: Ja. Een bericht per speler per nacht; die worden na de DL anoniem gepost.
Hints: Nee
Cupido: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00. Stemmen op 22:00 tellen niet meer mee.
BM stem: blauw en dikgedrukt in het topic.
Lynchstem: rood en dikgedrukt in het topic.
Speciale acties: In PM naar Hopeful
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Dagacties:
Beulactie
Infectie
Priester/Ketterse wolf
Nachtacties:
BM-stemming
Lynch
Slet/Beschermengel/Levensheks
Lunch
Welpactie
Doodsdrankje
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op
Mogelijke Goedjes
Burger
- Dit is een hoedje die eigenlijk niks kan behalve hoedje zijn. Die heeft verder geen speciale acties.
Jager
- Een burger met een geweer. Eigenlijk een Amerikaan dus.
- Deze burger mag een spelersnaam opsturen, en wanneer de Jager doodgaat zal hij degene die hij opstuurde meenemen in zijn dood.
- De Jager mag zo vaak van target veranderen als hij wil.
- Het schot van de Jager gaat niet als hij doodgaat aan inactiviteit.
Slet
- De slet kan iedere nacht bij een speler slapen en is dan immuun voor de lunch.
- Als de slet bij iemand slaapt en de slet is lunch, gaat de lunch dus niet door.
- De slet mag niet twee nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- Als de slet bij iemand slaapt en degene waarbij hij of zij slaapt, dan sterven ze beiden.
- De speler waar de slet bij slaapt krijgt geen bericht dat de slet langs is geweest.
Beul
- De beul mag eenmalig iemand doodslaan met zijn of haar beul.
- De beul stuurt een naam van de speler op die hij of zij wil doodmaken in een PM naar de spelleiding.
- Dit is een dagactie - de beul zal bekend gemaakt worden in het topic.
- Het doelwit van de beul kan dus niet beschermd worden.
Doodsheks
- De doodsheks heeft een doodsdrankje die hij eenmalig over iemand heen kan gooien.
- Het target van de heks gaat dood, mits hij of zij niet beschermd wordt.
- De doodsheks stuurt een naam van een speler waarop hij het drankje wil gooien in een PM naar de spelleiding.
- De doodsheks mag zovaak van target wisselen als hij of zij wil.
Levensheks
- Dit is weer een andere burger met een drankje.
- Dit drankje redt het slachtoffer van de wolven. (Lunch)
- De levensheks kan in een PM naar de spelleiding aangeven dat het drankje ingezet kan worden.
- Ook dit gebeurt ‘s nachts dus niemand weet wat er is gebeurd.
Beschermengel
- De beschermengel mag iedere dag 1 persoon opgeven die beschermd zal worden tegen de lunch (inclusief zichzelf).
- De beschermengel mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
Dorpsoudste
- De dorpsoudste overleeft eenmalig de aanval van de wolven. (Lunch)
- De nacht erna kan de DO wél gelunchd worden.
- Als de DO sterft verliest de beschermengel zijn of haar krachten.
Priester
- De priester heeft een drankje die hij over een speler kan gooien.
- Is deze speler weerwolf of heks; dan zal die sterven. Is de speler wat anders; dan gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, de priester zal bekend worden gemaakt.
Mogelijke Slechtjes
Wolf
- De wolf is een slechtje zonder krachten.
Welp
- De welp is een babywolf die niet in de wolvenchat zit.
- De welp mag iedere dag de naam van een speler doorsturen met de rol die hij heeft.
- Heeft de welp dit goed dan gaat de speler dood en wordt de welp een weerwolf die in de chat komt.
- De wep kan geen burgers en speciaaltjes met een dagactie die al gedaan is welpen (beul bijvoorbeeld).
- Als de welp na drie nachten nog niet goed gewelptnheeft dan wordt ie alsnog een wolf.
Infectiewolf
- De infectiewolf is een verdrietige wolf die graag een vriendje wil
- Daarom kan de infectiewof eenmalig iemand in een weerwolf omtoveren.
- Deze speler verandert in een weerwolf, verliest z’n krachten en treedt toe in de wolvenchat.
- Dit is een dagactie en kan ieder moment gebeuren.
Ketterse Wolf
- De ketterse wolf is een wolf met een drankje.
- Dit drankje is nep; wanneer het gebruikt wordt gebeurt er niks.
- Wel komt er te staan dat de priester zijn drankje heeft gebruikt; aangezien ook dit een dagactie is.
Overwinningsvoorwaarden:
- Goedjes winnen als alle wolfjes dood zijn.
- Wolfjes winnen bij gelijkspel, ongeacht de rol van de BM
Inactiviteitsregels:
- Een keer niet stemmen is een waarschuwing en oproep tot meer activiteit.
- Twee keer niet stemmen kan tot doodvallen leiden bij gebrek aan activiteit, of een tweede waarschuwing bij degelijke activiteit.
- Drie keer niet stemmen is doodvallen, ongeacht activiteit.
- Alleen stemmen telt niet als actief zijn. Twee keer alleen een stem plaatsen betekent dus dat je dood valt.
- Als je niet actief kan zijn, geef dat aan want dan zoek ik een vervanger voor je.
Door: Hopeful
Aantal spelers: 12
Klaagmuur: Ja. Een bericht per speler per nacht; die worden na de DL anoniem gepost.
Hints: Nee
Cupido: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00. Stemmen op 22:00 tellen niet meer mee.
BM stem: blauw en dikgedrukt in het topic.
Lynchstem: rood en dikgedrukt in het topic.
Speciale acties: In PM naar Hopeful
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Dagacties:
Beulactie
Infectie
Priester/Ketterse wolf
Nachtacties:
BM-stemming
Lynch
Slet/Beschermengel/Levensheks
Lunch
Welpactie
Doodsdrankje
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op
Mogelijke Goedjes
Burger
- Dit is een hoedje die eigenlijk niks kan behalve hoedje zijn. Die heeft verder geen speciale acties.
Jager
- Een burger met een geweer. Eigenlijk een Amerikaan dus.
- Deze burger mag een spelersnaam opsturen, en wanneer de Jager doodgaat zal hij degene die hij opstuurde meenemen in zijn dood.
- De Jager mag zo vaak van target veranderen als hij wil.
- Het schot van de Jager gaat niet als hij doodgaat aan inactiviteit.
Slet
- De slet kan iedere nacht bij een speler slapen en is dan immuun voor de lunch.
- Als de slet bij iemand slaapt en de slet is lunch, gaat de lunch dus niet door.
- De slet mag niet twee nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- Als de slet bij iemand slaapt en degene waarbij hij of zij slaapt, dan sterven ze beiden.
- De speler waar de slet bij slaapt krijgt geen bericht dat de slet langs is geweest.
Beul
- De beul mag eenmalig iemand doodslaan met zijn of haar beul.
- De beul stuurt een naam van de speler op die hij of zij wil doodmaken in een PM naar de spelleiding.
- Dit is een dagactie - de beul zal bekend gemaakt worden in het topic.
- Het doelwit van de beul kan dus niet beschermd worden.
Doodsheks
- De doodsheks heeft een doodsdrankje die hij eenmalig over iemand heen kan gooien.
- Het target van de heks gaat dood, mits hij of zij niet beschermd wordt.
- De doodsheks stuurt een naam van een speler waarop hij het drankje wil gooien in een PM naar de spelleiding.
- De doodsheks mag zovaak van target wisselen als hij of zij wil.
Levensheks
- Dit is weer een andere burger met een drankje.
- Dit drankje redt het slachtoffer van de wolven. (Lunch)
- De levensheks kan in een PM naar de spelleiding aangeven dat het drankje ingezet kan worden.
- Ook dit gebeurt ‘s nachts dus niemand weet wat er is gebeurd.
Beschermengel
- De beschermengel mag iedere dag 1 persoon opgeven die beschermd zal worden tegen de lunch (inclusief zichzelf).
- De beschermengel mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
Dorpsoudste
- De dorpsoudste overleeft eenmalig de aanval van de wolven. (Lunch)
- De nacht erna kan de DO wél gelunchd worden.
- Als de DO sterft verliest de beschermengel zijn of haar krachten.
Priester
- De priester heeft een drankje die hij over een speler kan gooien.
- Is deze speler weerwolf of heks; dan zal die sterven. Is de speler wat anders; dan gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, de priester zal bekend worden gemaakt.
Mogelijke Slechtjes
Wolf
- De wolf is een slechtje zonder krachten.
Welp
- De welp is een babywolf die niet in de wolvenchat zit.
- De welp mag iedere dag de naam van een speler doorsturen met de rol die hij heeft.
- Heeft de welp dit goed dan gaat de speler dood en wordt de welp een weerwolf die in de chat komt.
- De wep kan geen burgers en speciaaltjes met een dagactie die al gedaan is welpen (beul bijvoorbeeld).
- Als de welp na drie nachten nog niet goed gewelptnheeft dan wordt ie alsnog een wolf.
Infectiewolf
- De infectiewolf is een verdrietige wolf die graag een vriendje wil
- Daarom kan de infectiewof eenmalig iemand in een weerwolf omtoveren.
- Deze speler verandert in een weerwolf, verliest z’n krachten en treedt toe in de wolvenchat.
- Dit is een dagactie en kan ieder moment gebeuren.
Ketterse Wolf
- De ketterse wolf is een wolf met een drankje.
- Dit drankje is nep; wanneer het gebruikt wordt gebeurt er niks.
- Wel komt er te staan dat de priester zijn drankje heeft gebruikt; aangezien ook dit een dagactie is.
Overwinningsvoorwaarden:
- Goedjes winnen als alle wolfjes dood zijn.
- Wolfjes winnen bij gelijkspel, ongeacht de rol van de BM
Inactiviteitsregels:
- Een keer niet stemmen is een waarschuwing en oproep tot meer activiteit.
- Twee keer niet stemmen kan tot doodvallen leiden bij gebrek aan activiteit, of een tweede waarschuwing bij degelijke activiteit.
- Drie keer niet stemmen is doodvallen, ongeacht activiteit.
- Alleen stemmen telt niet als actief zijn. Twee keer alleen een stem plaatsen betekent dus dat je dood valt.
- Als je niet actief kan zijn, geef dat aan want dan zoek ik een vervanger voor je.