Wie vind de kerk wel leuk?

Reactiescore
981
Begin kan soms wat vervelend zijn. Maar hé, dit spel is geluk ook een factor. Als je tegen een account aanligt die 24/7 on is heb je ook pech. Zo is het, met de kerk moet je dorpen erg goed uitkiezen die je wilt edelen, zo het heeft wel degelijk ook op het begin een tactische aspect. Alleen de 1 kan meer geluk hebben dan de andere, so be it.
 

DeletedUser2626

Guest
Begin kan soms wat vervelend zijn. Maar hé, dit spel is geluk ook een factor. Als je tegen een account aanligt die 24/7 on is heb je ook pech. Zo is het, met de kerk moet je dorpen erg goed uitkiezen die je wilt edelen, zo het heeft wel degelijk ook op het begin een tactische aspect. Alleen de 1 kan meer geluk hebben dan de andere, so be it.
Nja hangt af van wat je leuk vind, Ik vind niet dat de afhankelijkheid van de ligging verder vergroot moet worden, daarom weiger ik het gewoon te spelen.:p

Daarnaast ben ik begonnen op w2, die instellingen liggen me sowieso het best.
 
Reactiescore
981

DeletedUser

Guest
Ik vind een kerk juist niet handig, ja het vergt meer tactiek, maar het wordt aan de andere kant zeer moeilijk om een redelijk dorpje te edelen later, omdat je binnen je radius, en als het goed is ook in een gebiedje tot een eindje erbuiten (met dus wat gaten erin), normaal alles wel weet te clearen en daar natuurlijk ook gebruik van zal moeten maken.
Hierdoor, komen er binnen je radius al geen mooie dorpjes, waardoor je als het goed is zonder geloof een goed dorpje zal moeten clearen later.
Maar goed in een veel later stadium van het spel, met een vaste stamkern en een redelijk vast front, zorgt het inderdaad wel voor wat meer spanning omdat je continu kerken moet verplaatsen als je een beetje snel aanvalt.
Maar goed omdat ik vooral van de beginfase hou stem ik tegen kerk:D
 

DeletedUser

Guest
Ik vind een kerk juist niet handig, ja het vergt meer tactiek, maar het wordt aan de andere kant zeer moeilijk om een redelijk dorpje te edelen later, omdat je binnen je radius, en als het goed is ook in een gebiedje tot een eindje erbuiten (met dus wat gaten erin), normaal alles wel weet te clearen en daar natuurlijk ook gebruik van zal moeten maken.
Hierdoor, komen er binnen je radius al geen mooie dorpjes, waardoor je als het goed is zonder geloof een goed dorpje zal moeten clearen later..
Dan doe je toch iets niet goed.
 

DeletedUser

Guest
Gezien de meeste mensen off start doen (in de core toch), lijkt het me ten eerste logisch dat ze niet zullen proberen te blocken met hun clear :)rolleyes:). Indien ze toevallig niet online zijn, of toch zo dom waren, kom je er nog steeds makkelijk door: (hier muur 0, maak zelf maar de berekening met muur 20, hoewel ik geen mensen ken die hun muur uppen als ze een off start doen -pointwhores maybe?-)


Simulator
Aangrenzende dorpen

Aanvaller Eenheden: 0 0 5500 0 0 3000 250 0 250 0 0 1 882.500 590.000 1.107.500 20.100
Verliezen: 0 0 1942 0 0 1135 90 0 88 0 0 0 307.295 198.360 392.530 7.372

Verdediger Eenheden: 0 0 5500 0 0 3000 250 0 250 0 0 0 842.500 540.000 1.057.500 20.000
Verliezen: 0 0 5500 0 0 3000 250 0 250 0 0 0 842.500 540.000 1.057.500 20.000
 

DeletedUser

Guest
Vind de kerk geen leuk tactisch aspect. Heeft puur te maken met ligging. Stel het enige grote dorp in de buurt ligt net buiten het kerk-gebied, heb je gewoon lekker pech. Terwijl de andere 2 grote dorpen in zijn kerk-gebied kan hebben.
(In het begin hea)

daarmee moet je wat geluk hebben in het begin. Zo kan ook iemand 5 barbaar dirrect ron hem liggen hebben en een andere speler 1 of geen. het kan van je zelf ook wel afhangen als je te agresief speelt in het begin

ik heb nog maar 1 wereld gespeeld met kerk en ik vond het wel een leuk om eens om te doen, maar ik heb toch een voorkeur om zonder kerk te spelen

Gezien de meeste mensen off start doen (in de core toch), lijkt het me ten eerste logisch dat ze niet zullen proberen te blocken met hun clear :)rolleyes:). Indien ze toevallig niet online zijn, of toch zo dom waren, kom je er nog steeds makkelijk door: (hier muur 0, maak zelf maar de berekening met muur 20, hoewel ik geen mensen ken die hun muur uppen als ze een off start doen -pointwhores maybe?-)

ben ik het volledig met on eens, ten eerste geeft de muur niet zo geweldig veel punten (enkel opslag, boerderij en grondstoffen geven minder al de rest meer)
als je voldoende off hebt gemaakt en voldoende met farmt heb je een overschot aan grondstoffen die je gerust in de muur kan steken terwijl je je off leger verder laat aandikken, nog meer kan farmen en zo nog meer grondstof overschotten heeft
pointwhores gaan gewoon zo snel mogelijk voor de gebouwen gaan met veel punten zo als smederij, markt, werkplaats... en richting adelshoeve gaan;
ze laten hun leger niet voldoende aandikken en steken geen tijd in die muur levels met zo een lage punten en nog een redelijk lange aanmaakt tijd hebben, maar wel ideaal zijn om ondertussen je clear goed aantelaten groeien

een pointwhore wie punten gaat pakken op muur is wel echt dom of kan niet tellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik hoor ook dat veel stoppen voor ze echt groter zijn omdat ze de kerk niks aan vinden.
En dan dus ook geen kerkwerelden meer willen spelen.
Ik kan me voorstellen dat het later niet veel uitmaakt.

Ik let bijna nooit op de kerk (maar ja, al mijn dorpen zijn gelovig) dus veel werk is het niet, veel tijd kost het niet en veel nadenken ben je er niet aan kwijt.

kerk is irritant, vooral als de spelers langs je een perfect geclustert kerk cluster hebben niet doorheen te komen.

Als beide partijen gelovig zijn, is dat hetzelfde als op een non-kerkwereld? Alleen als je zelf ongelovig bent kan het dan extra moeilijk zijn? :eek:

Ik snap die kerk nooit. Vind het vooral lelijk op de kaart.

Daar ben ik het wel met je eens, is soms ook gewoon storend. :(

Vind de kerk geen leuk tactisch aspect. Heeft puur te maken met ligging. Stel het enige grote dorp in de buurt ligt net buiten het kerk-gebied, heb je gewoon lekker pech. Terwijl de andere 2 grote dorpen in zijn kerk-gebied kan hebben.
(In het begin hea)

Balen dat je je eerste kerk niet kunt verplaatsen, of een (tijdelijke) 2e kerk kunt bouwen :/
 

DeletedUser

Guest
Balen dat je je eerste kerk niet kunt verplaatsen, of een (tijdelijke) 2e kerk kunt bouwen :/

Je kunt je dorp met eerste kerk heredelen waarna de kerk verdwijnt. Je kunt hem dan in noodgevallen ergens neerzetten.
 

DeletedUser21963

Guest
Je kunt je dorp met eerste kerk heredelen waarna de kerk verdwijnt. Je kunt hem dan in noodgevallen ergens neerzetten.

Je eerste kerk kun je afbreken en overal herbouwen, zolang je niet al ergens anders een kerk gebouwd hebt.

Oftewel vind je een plekje waar betere dorpen liggen bij elkaar. Edel je er 1 en verplaats je je kerk. Het enige dat je dan zult hebben is dat je andere dorp maar op 50% sterkte zal vechten.


Edit: Zelf vind ik kerk-werelden juist wel fijn. Zoals het vandaag weer aan mij getoont heeft, kun je dus met 1 clear 100k+ ODA vergaren, mits je het natuurlijk slim speelt en de kerken sloopt of de kerk-dorpen edelt.
 

DeletedUser

Guest
Je eerste kerk kun je afbreken en overal herbouwen, zolang je niet al ergens anders een kerk gebouwd hebt.

Oftewel vind je een plekje waar betere dorpen liggen bij elkaar. Edel je er 1 en verplaats je je kerk. Het enige dat je dan zult hebben is dat je andere dorp maar op 50% sterkte zal vechten.


Edit: Zelf vind ik kerk-werelden juist wel fijn. Zoals het vandaag weer aan mij getoont heeft, kun je dus met 1 clear 100k+ ODA vergaren, mits je het natuurlijk slim speelt en de kerken sloopt of de kerk-dorpen edelt.

Dat kun je in het begin van het spel natuurlijk doen, al je kerken afbreken en dan een andere bouwen (doe ik ook vaak). Maar wanneer je uiteindelijk een stuk of dertig kerken hebt ga je dat echt niet meer doen. Dan kun je er voor kiezen om het eerste kerk dorp gewoon her te edelen, dan kun je namelijk de eerste kerk 'gewoon' verplaatsen.
 

DeletedUser21963

Guest
Dat kun je in het begin van het spel natuurlijk doen, al je kerken afbreken en dan een andere bouwen (doe ik ook vaak). Maar wanneer je uiteindelijk een stuk of dertig kerken hebt ga je dat echt niet meer doen. Dan kun je er voor kiezen om het eerste kerk dorp gewoon her te edelen, dan kun je namelijk de eerste kerk 'gewoon' verplaatsen.

Snap ik;) Maar ik dacht dat je op de begin-fase doelde. Dus daar zit denk ik waardoor onze meningen/posten niet overeen komen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb echt een hekel aan die kerk. Heb een keer op die wereld gespeeld maar ben echt gestopt vanwege dat rotding.
 

DeletedUser

Guest
W17 is mijn eerste kerkwereld. Voordien altijd op kerkloze stack-werelden gespeeld.

Ik smaak ze wel, die kerken. Geen must, maar zeker ook niet tegen.

Argumenten? Geen. 't is een extra feature die je wat meer op je hoede laat zijn. Je zal maar beter geen kerk verliezen tijdens een massa-aanval...:eek:
 

DeletedUser

Guest
W17 is mijn eerste kerkwereld. Voordien altijd op kerkloze stack-werelden gespeeld.

Ik smaak ze wel, die kerken. Geen must, maar zeker ook niet tegen.

Argumenten? Geen. 't is een extra feature die je wat meer op je hoede laat zijn. Je zal maar beter geen kerk verliezen tijdens een massa-aanval...:eek:

Mijn 1e was W11 :)
Maar btw;
Ik vind het wel een must, ga ook altijd naar kerk werelden. Dit maakt het spel voor mij veel leuker, en het voegt wat meer manieren toe om je tegenspeler het moeilijk te maken door bijv. kerken te slopen.
 

DeletedUser34078

Guest
Kerken storen mij niet echt, vind het zelfs een leuk, tactisch onderdeel van het spel. Geeft TW nog meer dimensie.

Ook moet je weten dat het leven van de mens in de middeleeuwen enorm hard werd beïnvloed door het geloof. Velen wijdden er zelfs hun leven aan of stierven ervoor. Denk maar aan alle godsdienstige oorlogen die hebben plaatsgevonden in de geschiedenis.

Kerken brengen TW niet enkel tactiek bij, maar ook realisme..
 
Bovenaan