Vind de kerk geen leuk tactisch aspect. Heeft puur te maken met ligging. Stel het enige grote dorp in de buurt ligt net buiten het kerk-gebied, heb je gewoon lekker pech. Terwijl de andere 2 grote dorpen in zijn kerk-gebied kan hebben.
(In het begin hea)
daarmee moet je wat geluk hebben in het begin. Zo kan ook iemand 5 barbaar dirrect ron hem liggen hebben en een andere speler 1 of geen. het kan van je zelf ook wel afhangen als je te agresief speelt in het begin
ik heb nog maar 1 wereld gespeeld met kerk en ik vond het wel een leuk om eens om te doen, maar ik heb toch een voorkeur om zonder kerk te spelen
Gezien de meeste mensen off start doen (in de core toch), lijkt het me ten eerste logisch dat ze niet zullen proberen te blocken met hun clear
rolleyes
. Indien ze toevallig niet online zijn, of toch zo dom waren, kom je er nog steeds makkelijk door: (hier muur 0, maak zelf maar de berekening met muur 20, hoewel ik geen mensen ken die hun muur uppen als ze een off start doen -pointwhores maybe?-)
ben ik het volledig met on eens, ten eerste geeft de muur niet zo geweldig veel punten (enkel opslag, boerderij en grondstoffen geven minder al de rest meer)
als je voldoende off hebt gemaakt en voldoende met farmt heb je een overschot aan grondstoffen die je gerust in de muur kan steken terwijl je je off leger verder laat aandikken, nog meer kan farmen en zo nog meer grondstof overschotten heeft
pointwhores gaan gewoon zo snel mogelijk voor de gebouwen gaan met veel punten zo als smederij, markt, werkplaats... en richting adelshoeve gaan;
ze laten hun leger niet voldoende aandikken en steken geen tijd in die muur levels met zo een lage punten en nog een redelijk lange aanmaakt tijd hebben, maar wel ideaal zijn om ondertussen je clear goed aantelaten groeien
een pointwhore wie punten gaat pakken op muur is wel echt dom of kan niet tellen