wereld 8, hoe zie jij dat?

DeletedUser

Guest
Buiten sneeuwt het, wegen zijn niet toegankelijk, alles is bevroren, de kou heerst en stormen zetten op, Eenden liggen op het ijs, bibberend van de kou, kinderen rennen rond, maken sneeuw poppen en gooien sneeuwballen, deuren van auto’s willen niet open en s’avonds hoor ik al de eerste knallen van vuurwerk. Nederland en België zitten vast en iedereen is gedwongen om achter de computer te zitten, tenzij je liever buiten rond rent. Om dan toch voor jullie even de tijd te doden stel ik de volgende vraag.

Hoe zie jij wereld 8 en hoe heb je wereld 8 zien veranderen?

Even 3 personen (waaronder ik zelf) die als eerste hun verhaal doen.


Stufdoos- vib:

Ik heb pas echt naar wereld-8 over het algemeen gekeken toen ik in coa zat onder de naam tonetje. Ik zag dat FOG mooie acties maakte op gummi, ik zag vip en |TSB| hard opkomen, mede dankzij dat ze beide in oorlog waren tegen coa. Ik leerde hier pas me skills en dus ook het inzicht en wist al gauw waar de kracht lag. |TSB| was krachtig door 2 personen, stensv en tandorra, ViP liep over van de activiteit en wist al gauw dat deze stam zou domineren. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat FOG snel van de kaart zou zijn, dit kwam mede door hun eigen activiteit. Ze hadden het niet meer in zich, aldus hun forum en eigen reacties daar op.

Toen ik eenmaal op stufdoos begon te spelen kwam ik al gauw in vip terecht, samen met stafke verhuisde wij van coa (voorheen rang 4, c42 in handen) naar vip (rang 1, had het noorden in handen). Ik merkte hier al gauw dat dit een stam was die barstte van de activiteit en samenhorigheid. Eenmaal vip ging fuseren met gummi en begon te domineren over wereld-8 merkte ik al gauw dat lux op kwam zetten, een fusie tussen chiq. Die ook domineerde en lone w. Later kwam ook TaoW aan zetten en zag ik toch echt een klimaatsverandering op wereld 8. Ik wist dat dit geen makkelijk gevecht zou worden. Qua ervaring redden we het wel, maar hoe lang zou vib staande blijven? Na enige aanvallen op onze zijde wist ik al gauw dat deze vraag beantwoord was: voor altijd, dat dacht ik en dat ben ik nog van mening. Lux viel, zoals je kon zien. We hebben onze verliezen gehad en nu nog steeds, maar overal is vib boven opgekomen.

Ik zie op wereld-8 vib regeren, alles wat in de weg ligt ruimen ze op. Lux is gevallen, ik vond het aandachttrekkerij van sommige om hun account op verwijderen te zetten, geef het account dan door en laat iemand anders er van genieten. Maar het was hun keuze. Knight in het noorden vrees ik ook niet, als je de stats volgt zie je al dat we voorruitgang boeken. Ook taow zal met problemen komen te zitten. Ze hebben dan wel |TSB| inactief gemaakt en die hoek gepakt, maar worden ingesloten door verschillende grote stammen.

Ik weet nog wel hoe trots ze waren toen ik van verschillende personen hoorde: ‘’Kijk, we hebben veel VVtjes uit |TSB| in handen en dat hele stuk is nu van ons.” Uiteraard besprak ik dit met me leiding en1 van hun begon te lachen (persoon laat ik buiten wegen). Hij/zij zei mij dat ook al hebben ze al die vvtjes in handen, ooit komt die hoek droog te liggen en hebben ze geen edelrichting meer. Aan ons en de buurstammen om alles plat te gooien in die hoek. Er komt dus een activiteits probleem op zetten, of dit nu over een week is of over een maand of over een jaar of langer, dat maakt niet uit, ze gaan met hun problemen zitten en daar komen ze niet onder uit.

Voor de rest vind ik ~BOD~ en Roane 2 mass stammen die echt even heel snel hun leden moeten doorlopen en wat fusies/interns moeten ondergaan. Ik ben van mening dat daar heel wat accs snel inactief worden en dat ze daar veel problemen aan gaan beleven. Het is een jonge stam en ik vermoed dat ze geen oplossingen zullen vinden voor inactieve accounts.

Als conclusie wil ik zeggen dat het met vib in nog geen jaren gedaan is en er een harde stijgende lijn in zit. Ik denk dat ook deze stam wereld-8 in 3 tot 4 jaar zal domineren.

The undercat – vib:

Toen ik begon op wereld 8 was ik nog maar een beginneling, ik snapte nog niet heel veel van het spel, maar wel dat het om domineren ging..
Toen ik daar in de ranglijst keek vielen mij al 3 stammen op: Vip, Gummi en CoA..

CoA:
CoA lag toe tegen mijn stam aan, en het was een sterke stam.
Later is CoA opgeheven, doordat hun sterkste speler was gestopt, de overige spelers zijn naar buur-stammen gegaan en sommige spelen nog op W8..

Vip:
Meteen al een stam die opviel door het weinig aantal leden en het veel aantal punten, ook hadden ze een goede OD in de wereld..
Er zaten goede spelers in die stam, waarvan de meeste nu nog steeds spelen.
Later fuseerde ze met Gummi tot de stam ViB.

Gumi:
Van deze stam weet/wist ik niet zoveel af, wel dat ze ook een goede plaats in de ranglijst hadden, en het zeer goed deden.
Later is deze stam samen met Vip in fusie gegaan tot ViB.

Dit zijn natuurlijk niet de enige stammen geweest, er zijn veel veranderingen in stammen geweest waaronder:
De overige CoA leden die de stam FOG kwamen versterken. Deze stam is al een paar keer veranderd van naam, maar niet veel veranderd van leden..

Chiq & Lone W

Van deze stammen weet ik niet heel erg veel, wel dat ze hoog in de ranglijst stonden en stuk voor stuk goede leden bevatten.
Deze stammen zijn gefuseerd tot de top stam Lux. die zelfs even nr. 1 heeft gestaan.
Al snel merkte iedereen dat ViB en Lux aan elkaar gewaagd waren en zo ging het ook een tijd door, voornamelijk was het ViB die op nr. 1 stond, en Lux nr 2.

Ook kwam een andere nieuwe stam tot stand: TAoW de nr. 3 stam van toen, ze lieten merken dat ze tegenstand waren voor de stammen ViB en Lux en ze vormde een zeer verdiende nr. 3 plaats.

Jammer genoeg ging er iets mis in Lux, waardoor er een paar spelers hun acc op verwijderen zette, en daardoor de stam geen echt geheel meer was..
De stam is toen dus ook opgeheven.
Maar er kwamen nieuwe stammen tot leven:
De stammen Divi die het meest op het oude Lux leek en de stammen ROANE en ~BOD~
De stam Divi valt niet veel over te vertellen, is ongeveer het oude Lux..
De stam ROANE en BOD moeten zich nog gaan bewijzen, en laten zien dat ze de top waardig zijn..

Mijn mening:
Ik wens ROANE en BOD veel succes, maar ben er nog niet van overtuigd dat ze de top waardig zijn, wel vind ik dat Divi en ViB de top waardig zijn, dat hebben ze al meerdere malen bewezen.
In ieder geval wens ik elke stam heel veel sterkte ook de stammen die ik niet genoemd heb.

Wat de toekomst gaat brengen, zullen we allemaal snel zien!

Grtzz, Rico
 

DeletedUser

Guest
Careless - .care:

Vandaag werd ik via msn benaderd door onze ton(aka stufdoos ingame).
Hij vroeg mij een stukje te schrijven over w8.

Dus stelde ik mij daar een aantal vragen bij.
Het onderwerp w8 is een nogal groot onderdeel van mij 'tw-carrière'.
De laatste dagen had ik wat minder tijd ivm de weersomstandigheden, maar nu het op deze mooie zondagmiddag prachtig wit ligt daarbuiten, zit ik hier mooi voor de openhaard om ons stukje "proza" te schrijven.

Een eerste vraag die bij me op kwam, en die ton ook aanhaalde was:

'Hoe zie jij w8?'

Wel, w8 is een enorme mengeling van zowat alle soorten spelers die je maar kunt denken. We hebben arrogante spelers, als ikzelf, de oude ferdy81, Roy(aka Beurre). Eveneens zie je ook erg stille en vriendelijke spelers, zoals de oude djock(bruno6) of argo navis. Ook zie je een enorm verschil in de zo hooggeschatte 'skills'. Maar desondanks dat allen, is wereld 8 een redelijk actief gebeuren voor ons.
Ik kan natuurlijk enkel spreken over de west. Nja, en de westkant is nogal getuige geweest van een aantal heftige veldslagen en machtsverschuivingen.
Allereerst hadden we de slag van TAB naar ViB uit, op de speler tandorra

En iedereen kent die afloop allang denk ik. TAB had enorme winsten, en ViB stuitte voor het eerst op een dergelijk zwaar verzet. Maar dat berustte allen op 1 account, het onze. Dat vonden we niet zo heel erg, zolang de rest van de leiding eveneens actief bleef.
Maar al snel werden wij nog de enige functionerende leiding.
Dat was de druppel voor ons. We verlieten TAB, en al snel werden we door ‘vrienden’ als verraders bestempeld. Namen hoef ik niet te noemen, zij die het zeiden weten wel dat ik het over hen heb. Onze stap uit TAB heeft nogal wat ophef veroorzaakt. Een aantal spelers gaven meteen op, TAB lijkt momenteel zelfs in verval te geraken, dus in de toekomst zal wel blijken wat onze rol daarin was. Verder heb je natuurlijk ook aan de oostkant Lux die is weggevallen. Jammer, want samen met TAoW en TAB waren zij 3’n de enigen die ViB ook echt wat deden. Daarom dat w8 voor de ViB’ers ook heel wat saaier geworden is. Wat misschien verdere besluiten doet in vraag stellen…: ).


‘Hoe zie jij de toekomst van w8’

De toekomst van w8 is nog erg wispelturig.
Met de val van 2 ‘topstammen’(TAB en Lux) en de opkomst van 2 nieuwe stammen(ROANE en ~BOD~) kunnen we niet voorspellen wat de afloop zal zijn.
Zal er in de toekomst ook in de zuidwesthoek 1 grote stam ontstaan?
Zal ViB nog verder bestaan? Het kan allen zijn dat er morgen een interne ruzie uitbreekt, met een uiteenvallen tot gevolg. Ik weet wel, dit klinkt erg onrealistisch, maar zeg nooit nooit.
Verder zie ik ViB enkel nog groeien. Waar ik zelf lig, zullen ze natuurlijk steeds op problemen blijven stuiten, gezien we nog veel te bewijzen hebben volgens w8:D. Daarnaast zie ik TAoW in het zuidwesten tot een enorme grootmacht uitgroeien, misschien een fusie aangaande met de ZW-coalitie. ViB zal enkel verder uitwijken naar het oosten, en daar op .Divi stoten, waar ze hoogstwaarschijnlijk zullen vastgelegd worden. In het westen lopen ze uit op NWA, en gezien er daarvan Co-spelers in ViB zitten, zal er een NAP heersen voor zolang dat mogelijk is. Maar wat daarna.
Wat als ViB de rand bereikt, dan kunnen ze niet anders dan naar boven gaan(want onderaan ligt TAoW en allen naar onder kunnen ze helaas niet. Maarjah, ik zal mijn stukje maar afsluiten, want ton staat alweer ongeduldig te trappelen om op het forum te posten.

Na deze 3 mensen die hun mening gaven over hoe hun wereld 8 hebben ervaart of het momenteel ervaren en wat zij er van vinden is dan nu de grote vraag gekomen: Wat vind jij er van en hoe ervaar jij het?

Kortom, hier kan je je verhaal kwijt over hoe jij wereld 8 ervaart en hebt ervaren, van alles kan hier neer worden gezet. Van kleine probleempjes tot mooie overnames, een keer geen gezeur of we on-topic willen blijven, dit is on-topic.

Met vriendelijke groet,

Stufdoos
 

DeletedUser

Guest
Lekker veel leeswerk ton, je kan wel solliciteren voor tw reporter :p.
 

DeletedUser

Guest
Trek het je niet aan, mensen hebben altijd wel wat te zeuren haha
 

DeletedUser

Guest
Mooi werk.
Misschien leuk als nog een aantal spelers een stukje te schrijven, om een kijk te geven hoe het gaat via iemand anders ogen?
 

DeletedUser

Guest
Daar was dit topic ook voor bedoeld, dat ieder zijn eigen stuk schrijft.
 

DeletedUser32842

Guest
Lekker leesvoer, Hieruit blijkt dat er op W8 nog veel te beleven is, en gaat gebeuren.
 

DeletedUser

Guest
ik wil ook wat zeggen alleen niet zo uitgebreid,
maar ik vind dat VIB wel de waardige nummer 1 is, en dat ze zeker later met andere grote stammen in botsing gaan komen,

BOD en ROANE zijn in groei, daar moet de tijd het wijzen.

Divi gaat erg sterk terug komen en komt misschien zelfs sterker terug dan daarvoor toen het nog LUX was.

TAOW zit bijna klem, dus zal binnenkort een grote aanval moeten gaan doen om een doorweg te maken.

Knight blijft zich sterk weren en die houd lang stand maar moet het later toch opgeven.

en de rest zien we wel met de tijd ;)
 

DeletedUser32842

Guest
Even reageren op waarom iedereen denkt dat TAoW vast zit? Wij hebben nog genoeg edelruimte.

TSB - VIB en BOD. Meer hebben we niet nodig.

Om toch verder mij idee te geven:


VIB is momenteel de absolute nr. 1 op W8. Het wordt ze momenteel makkelijk gemaakt door omstandigheden die in de vijandelijke stammen gebeuren. Stel dat LUX nog bestond en TAB met careless etc....Dan was de druk op VIB groter geweest. VIB heeft dit ook aangevoeld en heeft een BG met BOD. We zullen zien hoe dit verder zal verlopen. Eerst zullen de nieuwe en oudere stammen zich moeten herpakken, zoals TAB die daar nu goed mee bezig is.

SilentButDeadly is er niet meer. Dye Devil is ook niet actief..... Wat zal erachter zitten? .....

Op W8 zal er nog veel gebeuren. Ik denk niet dat VIB over 1 jaar nog de nr. 1 zal zijn. Aangezien de druk van andere stammen toeneemt.

gr HDS
 

DeletedUser

Guest
Nou nee, de druk is juist afgenomen en wij lachen ons hier rot.

Wat dye betreft, geloof me, die is echt nog 100% actief en dat zullen jullie ook merken. Demo kan dit beamen. Wat SBD betreft, tja dat hij een aanvalbare ban oploopt kunnen wij ook niet helpen. Dat dit de gevolgen zijn kunnen wij ook niet helpen. Dus zoon probleem is het niet, alleen zonde van de dorpen.

Vib over 1 jaar niet meer de nummer 1? hoger kan je toch niet komen? IK weet wel zeker dat vib de nummer 1 is. Het gaat ons alleen maar beter voor de wind de laatste tijd, zie de stats er op na.
 

DeletedUser

Guest
Even reageren op waarom iedereen denkt dat TAoW vast zit? Wij hebben nog genoeg edelruimte.

TSB - VIB en BOD. Meer hebben we niet nodig.

Om toch verder mij idee te geven:


VIB is momenteel de absolute nr. 1 op W8. Het wordt ze momenteel makkelijk gemaakt door omstandigheden die in de vijandelijke stammen gebeuren. Stel dat LUX nog bestond en TAB met careless etc....Dan was de druk op VIB groter geweest. VIB heeft dit ook aangevoeld en heeft een BG met BOD. We zullen zien hoe dit verder zal verlopen. Eerst zullen de nieuwe en oudere stammen zich moeten herpakken, zoals TAB die daar nu goed mee bezig is.

SilentButDeadly is er niet meer. Dye Devil is ook niet actief..... Wat zal erachter zitten? .....

Op W8 zal er nog veel gebeuren. Ik denk niet dat VIB over 1 jaar nog de nr. 1 zal zijn. Aangezien de druk van andere stammen toeneemt.

gr HDS

Niet alleen BOD:cool:
 

DeletedUser

Guest
the undercat zegt dat de stam divi hetzelfde is als lux?
wat ik vreemd vind aangezien er maar 6 ex-lux leden in zitten ...

Mijn "visie" is dat vib op 1 blijft tenzij er stammen beginnen fuseren en zo'n toestanden.
Ook zou het leuker zijn voor wereld 8 als vib wat meer weerstand had en die BG met BOD opzegt :D
in het oosten zal het na de bb dorpen edelen, divi vs vib worden, ex-lux rest tegen vib, dacht ook te zeggen angel dust etc tegen vib maar die zit in BOD en dat zou nu BG zijn?
Verder in het oosten is het andere deel van ex-lux + een deel van divi tegen ROANA en BM-8, heb geen idee wat daar gebeurt maar BM-8 heb ik gehoord/ondervonden is niet zo'n goede stam.
in het zuidwesten is het vib tegen TAB, ik verwacht dat TAB het niet red zonder careless, daarna komt vib tegen TaoW wat sensatie moet opleveren :)
dan BOD tegen ZW-C, D of E? er zitten in beide stammen sterkere en minder sterke spelers, de ZW groep heeft bvb de nr 1 ODA in hun midden.
dus hopelijk komen er niet meer te veel accounts die op grijs gaan noch interns dan kan het nog plezierig worden op deze wereld!:)

mvg
 
Bovenaan