Wereld 72 feedbacktopic

Reactiescore
2.490
Nadat InnoGames op basis van een voorstel van me zelf besloten heeft de wereld in te stellen + pre-reg te starten ben ik dus genoodzaakt te volgen met de aankondiging:


Feedback is dus welkom. Mijn excuses voor de plotse aankondiging + lancering.
 
Reactiescore
2.490
Kleine Q&A:

Is er een limiet op vakantievervangingen?

Neen, vakantievervangingen blijven mogelijk binnen & buiten de stam

Wat zijn de beperkingen op het ondersteuning enkel binnen de stam systeem?
Ondersteuning kan je enkel krijgen als je in dezelfde stam zit. Als je uit de stam gaat zal de ondersteuning wel blijven staan, er kan dan enkel niet bijgeplaatst worden.

Richting kiezen: Gedeactiveerd
Bij pre-reg: Je start nog steeds 'in de buurt' van stamgenoten OF vrienden. Je krijgt geen verhuisitem in je inbox om, als je ligging tegenvalt, te verplaatsen.
Bij starten na wereldstart: Je kan geen richting kiezen en wordt willekeurig op de wereld geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.367
- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden.

Vanwaar deze 2 instellingen?
1e betekent dus dat je mensen uit de stam moet doen als je dorpen wilt ruilen/een 3e partij moet gebruiken. Recappen of hier mee helpen is dus ook niet mogelijk.
2e is opzich wel leuk, maar kan krijg je dus constante recap wars?
 

Deleted User - 487694086

Guest

Er staat dat de instellingen tijdens de wereld niet gewijzigd worden, maar wanneer deze hierboven er doorkomt ( ga er voor het gemak even vanuit dat hij doorkomt) denk ik dat 95% vd mensen dit graag meteen geimplementeerd ziet, of tenminste een poll er over. Op dit moment is het toren, geen boerlimiet en heel easy recappen dus dan lijkt me de enige manier om dorpen te pakken zo veel mogelijk edels spammen tot er een keer niemand aanwezig is, het blijft goedkoop herbouwen ofc. Tenminste os achter je edels timen helpt dan nog wel iets als aanvaller zijnde.

Grootste probleem is wel dit:
Wat zijn de beperkingen op het ondersteuning enkel binnen de stam systeem?
Ondersteuning kan je enkel krijgen als je in dezelfde stam zit. Als je uit de stam gaat zal de ondersteuning wel blijven staan, er kan dan enkel niet bijgeplaatst worden.
Als ik het me goed herinner kan je als os buiten de stam uitgeschakeld is meteen os ontvangen als je een stam in komt, maar duurt het een bepaalde tijd voordat je kan sturen. Na het topic over boosters is dit niet bepaald een goeie oplossing, boosters kunnen immers gewoon stamhoppen, telkens os krijgen en alles blijft lekker bij hun staan. Verandert in principe niks aan het os krijgen, zolang de stamleiders die je def moeten sturen maar niet vergeten de uitnodiging te sturen.
 
Reactiescore
524
- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk
- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden.

Vanwaar deze 2 instellingen?
1e betekent dus dat je mensen uit de stam moet doen als je dorpen wilt ruilen/een 3e partij moet gebruiken. Recappen of hier mee helpen is dus ook niet mogelijk.
2e is opzich wel leuk, maar kan krijg je dus constante recap wars?

Deze instelling heeft misschien iets meer uitleg nodig.

- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk Het versturen van aanvallen op stamgenoten is nog steeds mogelijk, echter worden deze omgezet in bezoekjes indien deze bij aankomst nog steeds in het bezit zijn van de stam. Recappen blijft dus mogelijk, vooredelen alleen door het target zelf

- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Hiervoor geldt hetzelfde als bij het eerste punt. OS versturen kan nog steeds maar blijft alleen staan als het dorp in bezit van je stam is, anders loopt het direct terug. Een recapwar hoeft het dus niet te worden, voorstel hierbij is dat de os niet blijft staan als de TS blijft haken.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Deze instelling heeft misschien iets meer uitleg nodig.

- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk Het versturen van aanvallen op stamgenoten is nog steeds mogelijk, echter worden deze omgezet in bezoekjes indien deze bij aankomst nog steeds in het bezit zijn van de stam. Recappen blijft dus mogelijk, vooredelen alleen door het target zelf

- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Hiervoor geldt hetzelfde als bij het eerste punt. OS versturen kan nog steeds maar blijft alleen staan als het dorp in bezit van je stam is, anders loopt het direct terug. Een recapwar hoeft het dus niet te worden, voorstel hierbij is dat de os niet blijft staan als de TS blijft haken.
Punt 1 klopt, je punt 2 is onwaar, of mijn suggestie moet er al door zijn gekomen. Is naar mijn weten nog nooit een functie geweest dat als OS buiten de stam uit staat, je wel kan sturen en het een bezoekje wordt, vandaar mijn topic.

Ben btw ook benieuwd naar dat verlichting gedoe, is dat niet gewoon een wereld voor kata's? Ik hoor dat op wereld 69, waar het is geintroduceerd, het een afspraak is dat de hele wereld er af blijft en de wereld normaal wordt uitgespeeld, lijkt me dus een beetje een flop, waarom wordt er voor gekozen dit nog een keer te doen?
 
Reactiescore
37
Op zich is het os idee niet verkeerd echter zou ik er voor kiezen als spelers uit de stam gaan dat de os automatisch terug gestuurd word oid.

Had nu wel graag eens een wereld zien verschijnen met boerderij limit actief, dan worden die ms tenminste pas echt belangrijk..

Nu wel leuk 50ms maar als er een stack staat van 70k sp/zw maakt het geen fluit uit op de grote hoop, maar staat het alleen cosmetisch leuk zn lijstje.

Met vriendelijke groeten,
René
 
Reactiescore
766
Deze instelling heeft misschien iets meer uitleg nodig.

- Bijzonderheid 1: Stamleden aanvallen is niet mogelijk Het versturen van aanvallen op stamgenoten is nog steeds mogelijk, echter worden deze omgezet in bezoekjes indien deze bij aankomst nog steeds in het bezit zijn van de stam. Recappen blijft dus mogelijk, vooredelen alleen door het target zelf

- Bijzonderheid 2: Ondersteuning kan enkel naar stamleden verstuurd worden. Hiervoor geldt hetzelfde als bij het eerste punt. OS versturen kan nog steeds maar blijft alleen staan als het dorp in bezit van je stam is, anders loopt het direct terug. Een recapwar hoeft het dus niet te worden, voorstel hierbij is dat de os niet blijft staan als de TS blijft haken.
Is punt 2 waar? Want op w65 kon je simpelweg niets sturen.
Hoezo op deze wereld wel? Staat dat in de regels? Ik heb ze nog niet gelezen namelijk.
 
Reactiescore
239
Kleine Q&A:

Richting kiezen: Gedeactiveerd
Bij pre-reg: Je start nog steeds 'in de buurt' van stamgenoten OF vrienden
. Je krijgt geen verhuisitem in je inbox om, als je ligging tegenvalt, te verplaatsen.
Bij starten na wereldstart: Je kan geen richting kiezen en wordt willekeurig op de wereld geplaatst.

Dus je moet met je vrienden pre registreren of als premade stam beginnen om bij elkaar te liggen?
Is dat niet oneerlijk voor de anderen die dit niet doen?

Mvg
Dimitri
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
De instellingen zijn even wat anders dan normaal wat ik altijd wel interessant vind. Om de kritische noot daaraan toe te voegen, vind ik de combinaties niet helemaal top.

Snelheid 1 met een toren en een fakelimiet van maar liefst 2% daarbovenop vind ik niet zo'n aantrekkelijke factor als er bij massa's geen OS getimed kan worden. Dan moet je net van een rustige en relatief zeer makkelijke wereld houden.

Ik ben ook sceptisch over de nieuwe regel dat stamgenoten niet aangevallen kunnen worden. Dit zal resulteren in heel veel noodgedwongen tijdelijke leaves waardoor het prestige systeem ook om zeep geholpen wordt. Besef bijvoorbeeld: Een torendorp pakken bij je buurman gaat niet meer zo eenvoudig, je kunt niet zomaar meer edels meegooien op het front van je stamgenoten en die dorpen na de wave direct weer afgeven zonder de stam te verlaten. Je kunt geen strategische stukken intern van stamgenoten doen om de edellijnen te veranderen bijvoorbeeld. En je kunt bij een massa je stam geen getimede recaps laten doen.

Telkens moet je de stam even uit, of het op een verkapte manier doen; een MB dorpen laten pakken die je stamgenoot wél kan recappen, maar dit is veel moeite voor een maatregel waar ik het nut niet precies van inzie.

Verder wel mooi dat er 50 ms in het spel zit ;)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.412
En je kunt bij een massa je stam geen getimede recaps laten doen.
Getimede recaps kan perfect, is zelfs makkelijker, enkel het vooredelen en evt teruggeven erna is lastig.
 
Reactiescore
2.490
@Duckje ?
Jouw voorstel is tot op heden nog niet ingevoerd. Ik kan ook niet bevestigen of dit ooit zal gebeuren.
Dus je moet met je vrienden pre registreren of als premade stam beginnen om bij elkaar te liggen?
Is dat niet oneerlijk voor de anderen die dit niet doen?

Mvg
Dimitri
Correct. Hiermee voorkom je feitelijk dat spelers opnieuw starten in een andere richting of met zijn allen starten aan de rim in dezelfde richting. Op deze manier is de plaatsing dus ten alle tijden voor iedereen 'willekeurig' buiten het in de buurt van elkaar plaatsen van spelers in dezelfde stam.

Ik denk dat de combinatie van deze instellingen een ietwat andere speelstijl vragen wat dus zowel voor beginners als voor de meer ervaren spelers een uitdaging is.
 
Reactiescore
376
Naja er valt altijd wel wat te zeiken als je er naar zoekt he
 
Reactiescore
533
Jammer van de uitkijktoren. Maar dat was te verwachten.

De rest lijkt me wel intressant.
 
Bovenaan