Os buiten de stam

Goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    31
  • Deze enquête wordt gesloten: .
Heb al vaker de vraag gesteld of het technisch mogelijk was en kreeg dan pas het antwoord nee. Lijkt me een goeie toevoeging aan de instellingen, dus zet het dan maar hier neer. Idee is als volgt:

Sommige werelden (vooral classics) maken gebruik van de instelling geen os buiten de stam aan, wat vrij goed wordt ontvangen meestal. Een vrij groot nadeel hiervan is wel dat je achter je eigen treinen geen def kan zetten zodat het vaak een maar een recapwar wordt die allesbehalve spannend is. Mijn idee luidt dus: os buiten de stam uit, maar je kan het wel versturen. Zou in de praktijk betekenen dat je gewoon naar iedereen os kan sturen, alleen als die persoon niet in je stam zit, wordt het een bezoekje. Bezoekjes zitten ook al in de tw instellingen dus lijkt me wel technisch mogelijk. Momenteel is het namelijk ook het geval dat je gewoon os kan sturen naar je stamgenoot, maar als die leavet worden dat dan bezoekjes. Op deze manier blijft de instelling dat je geen os kan positioneren buiten de stam gewoon aan, waar het iedereen eigenlijk om ging, maar worden de rest van de functies er niet door beperkt.
Als het doorkomt zou ik wel een klein ding toevoegen, als je os buiten de stam gaat sturen moet er een kleine melding komen (net als dat er een zinnetje staat dat je je edel niet zonder troepen moet wegsturen) dat het een bezoekje wordt buiten de stam. Veel nieuwere spelers zijn zich niet bewust vd instellingen en dit zou het dan verhelpen.
 
wat is het voordeel dan van zo'n bezoekje? en hoe zit het dan met boerderij moraal?
 

famdecibel

Tribal Wars Team
Game Mod
wat is het voordeel dan van zo'n bezoekje? en hoe zit het dan met boerderij moraal?
Op dit moment zijn het bezoekjes en dat is in dit geval echt een nadeel als je voor dit voorstel bent. Het voordeel van zo'n bezoekje is dat de vijand er meteen een aanval achteraan kan sturen en het dorp terug kan edelen. Tactisch gezien is het dus moeilijker om op dit moment een dorp dat je gaat edelen, te verdedigen. Het is net waar je dus voor kiest :)
 
Op dit moment zijn het bezoekjes en dat is in dit geval echt een nadeel als je voor dit voorstel bent. Het voordeel van zo'n bezoekje is dat de vijand er meteen een aanval achteraan kan sturen en het dorp terug kan edelen. Tactisch gezien is het dus moeilijker om op dit moment een dorp dat je gaat edelen, te verdedigen. Het is net waar je dus voor kiest :)
Het is onmogelijk, beste manier om te deffen is recappen gezien er nooit def tussen kan komen. Dit haalt in mijn ogen skill uit deffen volledig weg gezien het enige wat men moet kunnen is rustig elk dorp constant recappen zonder ook maar enige vorm van risico.
 

famdecibel

Tribal Wars Team
Game Mod
Het is onmogelijk, beste manier om te deffen is recappen gezien er nooit def tussen kan komen. Dit haalt in mijn ogen skill uit deffen volledig weg gezien het enige wat men moet kunnen is rustig elk dorp constant recappen zonder ook maar enige vorm van risico.
Ik weet dat het onmogelijk is. Vandaar dat diegene dit idee gemaakt heeft. Maar ik antwoordde op de vraag wat het voordeel van bezoekjes was.
 
Misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd, ik ben er voor dat deze optie beschikbaar komt. Betekent dus niet dat elke keer dat OS buiten de stam uit staat mijn variant moet worden gekozen, maar wel dat de mensen een keus hebben wat ze liever willen. Ik merk en hoor inderdaad heel veel dat het een groot probleem is dat je alles zo makkelijk kan recappen, terwijl de essentie van OS buiten de stam uit dat je niet je boosts/mb's/bg's je vol laat stacken om het makkelijker te krijgen, niet dat het lastiger wordt om bij het offen je dorpen te behouden.
 
Het is een soort van os dat bounced, maar dan met een technisch wel mogelijke optie. Altijd werd geclaimd dat os bouncen niet mogelijk was, maar als dit voorstel wordt aangenomen, dan is dat technisch wel mogelijk