[Ingevoerd] Os buiten de stam

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum

Goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    33
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 487694086

Guest
Heb al vaker de vraag gesteld of het technisch mogelijk was en kreeg dan pas het antwoord nee. Lijkt me een goeie toevoeging aan de instellingen, dus zet het dan maar hier neer. Idee is als volgt:

Sommige werelden (vooral classics) maken gebruik van de instelling geen os buiten de stam aan, wat vrij goed wordt ontvangen meestal. Een vrij groot nadeel hiervan is wel dat je achter je eigen treinen geen def kan zetten zodat het vaak een maar een recapwar wordt die allesbehalve spannend is. Mijn idee luidt dus: os buiten de stam uit, maar je kan het wel versturen. Zou in de praktijk betekenen dat je gewoon naar iedereen os kan sturen, alleen als die persoon niet in je stam zit, wordt het een bezoekje. Bezoekjes zitten ook al in de tw instellingen dus lijkt me wel technisch mogelijk. Momenteel is het namelijk ook het geval dat je gewoon os kan sturen naar je stamgenoot, maar als die leavet worden dat dan bezoekjes. Op deze manier blijft de instelling dat je geen os kan positioneren buiten de stam gewoon aan, waar het iedereen eigenlijk om ging, maar worden de rest van de functies er niet door beperkt.
Als het doorkomt zou ik wel een klein ding toevoegen, als je os buiten de stam gaat sturen moet er een kleine melding komen (net als dat er een zinnetje staat dat je je edel niet zonder troepen moet wegsturen) dat het een bezoekje wordt buiten de stam. Veel nieuwere spelers zijn zich niet bewust vd instellingen en dit zou het dan verhelpen.
 

DeletedUser17472

Guest
wat is het voordeel dan van zo'n bezoekje? en hoe zit het dan met boerderij moraal?
Op dit moment zijn het bezoekjes en dat is in dit geval echt een nadeel als je voor dit voorstel bent. Het voordeel van zo'n bezoekje is dat de vijand er meteen een aanval achteraan kan sturen en het dorp terug kan edelen. Tactisch gezien is het dus moeilijker om op dit moment een dorp dat je gaat edelen, te verdedigen. Het is net waar je dus voor kiest :)
 
Reactiescore
853
Op dit moment zijn het bezoekjes en dat is in dit geval echt een nadeel als je voor dit voorstel bent. Het voordeel van zo'n bezoekje is dat de vijand er meteen een aanval achteraan kan sturen en het dorp terug kan edelen. Tactisch gezien is het dus moeilijker om op dit moment een dorp dat je gaat edelen, te verdedigen. Het is net waar je dus voor kiest :)
Het is onmogelijk, beste manier om te deffen is recappen gezien er nooit def tussen kan komen. Dit haalt in mijn ogen skill uit deffen volledig weg gezien het enige wat men moet kunnen is rustig elk dorp constant recappen zonder ook maar enige vorm van risico.
 

DeletedUser17472

Guest
Het is onmogelijk, beste manier om te deffen is recappen gezien er nooit def tussen kan komen. Dit haalt in mijn ogen skill uit deffen volledig weg gezien het enige wat men moet kunnen is rustig elk dorp constant recappen zonder ook maar enige vorm van risico.
Ik weet dat het onmogelijk is. Vandaar dat diegene dit idee gemaakt heeft. Maar ik antwoordde op de vraag wat het voordeel van bezoekjes was.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd, ik ben er voor dat deze optie beschikbaar komt. Betekent dus niet dat elke keer dat OS buiten de stam uit staat mijn variant moet worden gekozen, maar wel dat de mensen een keus hebben wat ze liever willen. Ik merk en hoor inderdaad heel veel dat het een groot probleem is dat je alles zo makkelijk kan recappen, terwijl de essentie van OS buiten de stam uit dat je niet je boosts/mb's/bg's je vol laat stacken om het makkelijker te krijgen, niet dat het lastiger wordt om bij het offen je dorpen te behouden.
 
Reactiescore
1.094
Het is een soort van os dat bounced, maar dan met een technisch wel mogelijke optie. Altijd werd geclaimd dat os bouncen niet mogelijk was, maar als dit voorstel wordt aangenomen, dan is dat technisch wel mogelijk
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ja, er wordt naar gekeken, en we gaan een dezer dagen een lijst opstellen met alle ideeën en die richting inno sturen.
 
Reactiescore
2.490
DS-19840 doorgestuurd
 

Deleted User - 487694086

Guest
Weet dat t drukke tijden zijn, maar 6 maanden over dit topic en 8 maanden over mn andere topic doen is wel wat aan de lange kant zo dacht ik.
 
Reactiescore
2.490
Doorgestuurd betekent niet meteen dat het ingevoerd wordt. InnoGames plaatst deze dingen in een backlog en prioritiseert daar dan in.

Bugs krijgen voorrang, dan vernieuwingen (events, eenheden noem maar op, ...), dan grootschalig ondersteunde nieuwe functies (zoals de nieuwe android app), dan de kleinschalige makkelijke verbeteringen voor iedereen en pas dan de eventuele ideeën van communities die niet breed ondersteund worden.

Mijn taak is dus dit soort ideeën hoger op de ladder te krijgen; maar ook daar moet je realistisch in zijn en kan het niet voor alles. In dit geval pitch ik het idee bij andere CM's en hoop ik dat zij het mee ondersteunen.
 
Bovenaan