Voor beiden valt iets te zeggen maar uiteindelijk ben ik het wel met
@The Pianist Eens dat de gaten kleiner zullen blijven (tot de events).
Het is waar dat je earlygame de gs aankopen van pp-spenders niet kunt compenseren door te farmen/te roven maar hier wil ik twee kanttekeningen bij plaatsen:
- ten eerste zijn de grootste farmers/rovers earlygame op een wereld vooral de pp-farmers omdat deze de middelen hebben om vanaf de eerste minuut de kazerne te laten draaien en na een dag de stal. De investeringen verdienen zich terug en daardoor wordt de groei nog verder versterkt.
- ten tweede duurt de beginnersbescherming
5 dagen (2 dagen langer dan op de voorgaande werelden). De grote hoeveelheden gs op de beurs komen van als de bb afloopt dus normaal gesproken zal er voor een langere tijd slechts een beperktere hoeveelheid GS te koop zijn op de beurs.
De NH is ook een instelling waardoor spelers NA de beginnersbescherming langer meekunnen. De afgelopen werelden werden veel spelers al aangevallen na 3d voor ze überhaupt fatsoenlijk troepen konden trainen, het nu vroeg aanvallen van spelers is alleen in het nadeel van de aanvaller omdat deze er niets bij te winnen heeft. Ook al clear je een speler, in het beste geval stopt deze met groeien maar heb je erna kleinere edeltatgets.
Op het moment dat de spelers zonder PP na de bb een goeie verhouding hanteren tussen de groei in punten en het aantal troepen ben ik van mening de menig speler het stukken verder zou kunnen gaan schoppen, echter blijft dit liggen aan de strategische keuzes van de speler zelf in (in veel mindere mate) het hebben van geluk met je buren.