[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #328: Stop World Control!

Reactiescore
277
Ik heb trouwens even teruggekeken naar Laila en denk dat ze geïnfecteerd is nacht 1. Daarvoor had ze namelijk geen verdenkingen op zich (volgens mij) en verder had ze de aandacht ook nog niet op zich gevestigd. Qua verdenkingen zat ze enkel op Rinske, dus daar hebben we verder niet veel aan.

lijkt wel of je inside info hebt.
hoe weet je dat zo zeker? er zijn genoeg rollen om een lunch tegen te houden
Ik vind deze reactie na de nacht echter het meest interessant. Rinske begon over dat er een infectie heeft plaatsgevonden en Laila vond het nodig om te benoemen dat er genoeg lunchstoppende rollen zijn. Na mijn idee zijn dit er echter nog maar 2 dit spel, en de kans dat die uit 20+ spelers exact de goede lunch pakken schat ik erg klein.

ok ervan uit gaan dat je claim klopt, vind ik het sws dat je een aparte keus hebt gemaakt :p
snap ook even niet waarom je nu ineens met een claim komt. vos is een rol die de wolven er zo gauw mogelijk uit willen hebben

en ze gingen ook weer net zo gauw richting duvel.
dus waarom vandaag wel ineens die claim?
ik heb er mss overheen gelezen, heb zoveel mogelijk proberen bij te lezen.

maar als ik uit die 3 moet kiezen gaat mijn stem op rinske
De dag erna schiet ze echter weer op Rinske na de claim van Combino. Ze switcht hier voor mijn gevoel erg makkelijk na de claim zonder er verder ook maar wat bij af te vragen. De kans dat Combino dus beginwolf was en een fake claim heeft gedaan met Laila erin zie ik best aanwezig. Ook het feit dat ze Combino toch nog iets verdacht wil maken in bovenstaande post maakt voor mij dat ik juist Combino extra verdacht vind. Als je namelijk de claim gek vind ga je niet zo blind mee op een van de targets van diezelfde claim. Dit heb ik voor de DL ook al benoemd, maar wil het nu nog eens aankaarten als argument waarom Combino slecht zou zijn.

Fam als mijn eerdere hoofdverdacht zat echter al sinds dag 1 op Combino (ook al koos ze eerst Rinske). Ik zie die twee denk ik niet samen wolf zijn. Fam is naar mijn idee enkel voor Rinske gegaan vanwege het spelen onder een nieuw acc en heeft zich daar door laten leiden ipv door spelgedrag. Daardoor zijn Combino en Dash voor haar denk ik op de achtergrond beland. Ik ben benieuwd wat je nu van deze twee denkt @famdecibel ?
 
Reactiescore
397
Oke ik ga het over een heel andere boeg gooien, ik ging er eigenlijk vanuit dat ziendende rol altijd voordeel gegeven moet worden en dat laila de infectie infectiewolf is.

Ik ga voor combino om de volgende reden.

Wanneer laila geïnfecteerd is, kon combino daar zijn actie op inspelen. Dit verklaard waarom hij ks, rinske en laila heeft opgevragen. In dat opzicht geef ik Arbeitsman namelijk wel gelijk.

Mijn wolven:
Combino
Killingspree
Ik had hier dash als mogelijke wolf, maar priester actie dus enkel ketterse mogelijk


Als combino wolf blijkt heb je ook een lijst die je kan afstrepen voor goedjes.

@Arbeitsman graag je mening
Waar kom ik vandaan grote vriend?
 
Reactiescore
2.196
Waar kom ik vandaan grote vriend?

Klopt iets niet bij jou in die lijst, het is puur dat combino jou zou hebben opgevragen. Of je krijgt een argumentatie dat je om die en die reden wolf bent, of je word van lijstje geschrapt. Wat ik dacht tijdens typen zitten teveel kreukels in.
 
Reactiescore
2.196
Eigenlijk kan je dag 1 nooit claimen als slechtje aangezien je dag 2 geweest/gewolpt zou worden. Daarnaast zou geen counter claim betekenen dat er dus geen andere vos inzit. Infectie klinkt dan logischer maar is wel obvious.

Je kan best makkelijk vos claimen hoor, 2 opties:

1. Je wordt gezien als bewezen goedje en word iig niet gelynched.

2. Je krijgt counterclaim en je kan de vos pakken.
 
Reactiescore
397
Klopt iets niet bij jou in die lijst, het is puur dat combino jou zou hebben opgevragen. Of je krijgt een argumentatie dat je om die en die reden wolf bent, of je word van lijstje geschrapt. Wat ik dacht tijdens typen zitten teveel kreukels in.
Combino vind mij een bijzonder goede speler en kan mij net als jou niet lezen. Genoeg redenen mij dag 1 op te vragen. Daarnaast doordat Rinske eruit is, is het handig mij dag 2 mee te nemen. Zie er niks raars in.
 
Reactiescore
277
Ja, het probleem is echter dat we geen counter claim hebben gezien.
En waarom zou je als echte Vos nu al je rol gaan claimen dan? Combino kan prima als wolfje Vos gaan claimen met wat fake namen om zo de echte Vos uit te lokken. Als hij denkt dat hij toch al lynch is heeft hij niets te verliezen. Die tegenclaim kan hem dan worst wezen lijkt mij.

Ik zou als echte Vos in ieder geval ook niet direct een tegenclaim doen mocht iemand mijn rol claimen. Hoogstens direct erop springen en duidelijk aangeven dat die claim waarschijnlijk fake is.
 
Reactiescore
1.014
Reactiescore
397
Ik acht de mogelijkheid ook aanzienlijk dat arbeit slechtje is, maar ik vind het onzin om hem daarom te lynchen
Waarom? Omdat we dan zien dat als hij geen slechtje is dat jij het bent? Wist niet dat je zo 'sportief' was. Ik heb je meerdere malen gevraagd wat je van bepaalde spelers vind. Zou je hier nog naar willen kijken? Bij voorbaat dank.
 
Reactiescore
2.196
Combino vind mij een bijzonder goede speler en kan mij net als jou niet lezen. Genoeg redenen mij dag 1 op te vragen. Daarnaast doordat Rinske eruit is, is het handig mij dag 2 mee te nemen. Zie er niks raars in.

Maar ik zeg nu enkel waarom ik jou van lijstje schrap, niet combino. Die is geen vos, want die zou rinske of laila niet opvragen. Ik dacht ook van hey zienende rol moeten we laten leven maar er zit geen logica achter.
 
Reactiescore
561
Oke ik ga het over een heel andere boeg gooien, ik ging er eigenlijk vanuit dat ziendende rol altijd voordeel gegeven moet worden en dat laila de infectie infectiewolf is.

Ik ga voor combino om de volgende reden.

Wanneer laila geïnfecteerd is, kon combino daar zijn actie op inspelen. Dit verklaard waarom hij ks, rinske en laila heeft opgevragen. In dat opzicht geef ik Arbeitsman namelijk wel gelijk.

Mijn wolven:
Combino
Killingspree
Ik had hier dash als mogelijke wolf, maar priester actie dus enkel ketterse mogelijk


Als combino wolf blijkt heb je ook een lijst die je kan afstrepen voor goedjes.

@Arbeitsman graag je mening

Mijn mening?

Je bent een spartelende wolf die nu medewolf Combino onder de trein wilt gooien om goodwill te krijgen.

Not on my watch.

@killingsspreeee over freaker en CI geen speciale mening
 
Reactiescore
397
En waarom zou je als echte Vos nu al je rol gaan claimen dan? Combino kan prima als wolfje Vos gaan claimen met wat fake namen om zo de echte Vos uit te lokken. Als hij denkt dat hij toch al lynch is heeft hij niets te verliezen. Die tegenclaim kan hem dan worst wezen lijkt mij.

Ik zou als echte Vos in ieder geval ook niet direct een tegenclaim doen mocht iemand mijn rol claimen. Hoogstens direct erop springen en duidelijk aangeven dat die claim waarschijnlijk fake is.
Ja, dat snap ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant heb je een gratis wolf, informatie waar je op kan afgaan (je kunt posts gaan bekijken en stemgedrag) en tenslotte is dit een potje met veel infecties (de bevestigde goedjes die je dag 1 ziet zijn dit dag 3 niet automatisch meer). Daarnaast is een infectie infectie wolf zo gevaarlijk dat je zo snel mogelijk de informatie op tafel wilt hebben.
 
Reactiescore
293
Het kan ook zijn dat er geen eens een vos in het spel zit. Als ik eerlijk ben dan zou ik Laila en Rinske niet opvragen als vos. Dan zou ik toch eerder kiezen tussen Time en Nonkel bijvoorbeeld.
 

Deleted User - 487974942

Guest
Ja, het probleem is echter dat we geen counter claim hebben gezien.
in principe zou een slimme vos zich dan nog steeds gedeisd houden. Want als je rol bekend is voor iedereen ben je een veel te makkelijk doelwit voor infectie/lunch/welp...

Dat er niet gewelpt is, is inderdaad wel een piste waar we op moeten doorgaan volgens mij.
 
Reactiescore
397
Dit vind ik gek, hier vroeg Dash ook al om.

Een eventuele echte vos ging zich echt niet melden.
Dat vind ik een niet juiste beslissing dan. Voor hetzelfde geldt is Combino infectiewolf. En heb je hem gisteren een infectie gegeven. Vos had zich gisteren moeten melden na de claim van Combino. Combino is als het goed is geen start wolf maar dan een infectie.
 
Reactiescore
397
in principe zou een slimme vos zich dan nog steeds gedeisd houden. Want als je rol bekend is voor iedereen ben je een veel te makkelijk doelwit voor infectie/lunch/welp...

Dat er niet gewelpt is, is inderdaad wel een piste waar we op moeten doorgaan volgens mij.
Akkoord met Combino stemmen maar vind dat een Vos zich gisteren had moeten melden in een spel met zoveel infectiewolven.

Edit: Geen welp/wildeling actie zegt voor mij dat Combino sinds gisteren geen vos meer is. We kunnen er niet vanuit gaan dat de welp/wolp/wildeling incompetent is. Blijft een rare infectie aangezien het een gratis welp of wolp actie was gisteren.
 
Bovenaan