[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #260

Reactiescore
182
Dit vind ik anders ook wel typisch iets wolfs, tuurlijk kan je op je medewolf stemmen, om later te gaan zeggen van kijk ik heb ook op die persoon gestemd.

Ik zou nog eens goed gaan teruglezen als ik jou was ;)
Want als dat 1 keer gebeurd, als de stemming toch al die kant op valt, geef ik je helemaal gelijk.
Maar dat was dus niet zo.
 

DeletedUser76681

Guest
ik denk dat we idd alle mogelijkheden nog moeten op houden. en niet in het wilde weg gaan moeten stemmen
 

DeletedUser

Guest
Maroen1 laat zich kennen
Wat hij nu weer heeft lopen pennen?
Je bent voor dit potje klaar
En, de sigaar.
 

DeletedUser8414

Guest
Ik heb de rolverdeling nog eens bekeken maar ik begin toch sterke twijfels te krijgen bij de claim van Lenov.

Slechtjes:
1 Infectiewolf (+ nog 1 mogelijke geïnfecteerde)
1 Wolf
1 Welp
1 Geliefde

Deze bovenstaande zijn we zeker van, wat dus wil zeggen dat als de claim van Lenov klopt er nog een extra wolf is. Dat maakt dan een totaal van 6 wolven op 19 deelnemers wat mij veel lijkt zeker gezien het vrij lage aantal mogelijke speciaaltjes in dit potje. Andere hun meningen hierover?

Terwijl ik dit aan het typen was dacht ik eens het vorige potje van Netsky te bekijken, daar waren er (alles opgeteld) 7 wolven op 26 deelnemers. Ik heb altijd al een grote liefde gehad voor getalletjes en die bevestigt mijn vermoeden.

Dat vorige potje waarover ik het heb is 251 geleid door Netsky (en Sander). Daar waren er dus 7 wolven op 26 deelnemers, in decimalen geeft dat:
Slechtjes op totaal aantal deelnemers: 7/26 = 0.27
Slechtjes op aantal goedjes: 7/19= 0.37

Stel er zijn dit potje 6 wolven op 19 deelnemers.
Slechtjes op totaal aantal deelnemers: 6/19 = 0.32
Slechtjes op aantal goedjes: 6/13= 0.46

Stel er zijn dit potje 5 wolven op 19 deelnemers.
Slechtjes op totaal aantal deelnemers: 5/19 = 0.26
Slechtjes op aantal goedjes: 5/14= 0.36

De verhoudingen bekomen als er 5 wolven zijn komen dus quasi perfect overeen met deze uit zijn vorig potje. Enig scenario waarbij ik kan bedenken dat het wel degelijk 6 wolven zijn dit potje is als er ook daadwerkelijk meer speciale goedjes inzitten maar daar hebben we vooralsnog geen zicht op dus ga ik ook niet vanuit.

Wat dus concreet wil zeggen dat Sander en Maroen beide geen wolf kunnen zijn en dus Lenov liegt. Dan is er alleen de vraag, waarom liegt Lenov.

Ik kan maar 1 scenario bedenken, Lenov is de lieveling (en vos) en (op dat moment) de enige overblijver, hij rekent zelf ook op een welp waarmee hij dus na deze nacht met 2 overblijft op 11 deelnemers. Dit heeft hij mogelijk gezien als een quasi kansloze situatie en dus om iets te proberen heeft hij alsnog zijn vosacties gebruikt (ene op de klaagmuur) en een andere in het topic. maar Lenov, er waren al 3 nachten, de eerste check had je blijkbaar een wolf dus mocht je opnieuw checken en de laatste check was van afgelopen nacht, waarom vind ik maar 2 checks van jou terug, je mist een check, tenzij de check voor 3 goedjes van nacht 2 dateert maar waarom post je die maar na deze deadline?

Stel dat we hem hier volgen lynchen we komende 2 nachten Sander en Maroen, er zijn die 2 nachten ook 2 lunches en stel dat er bij deze 4 goedjes een jager, koppel zit, of er via de lunch ook een extra slet sterft dan verliezen we mogelijk 5-6 goedjes (dan nog zonder een inactieven dood gerekend). Dan komen we uit op nog ongeveer 5 deelnemers, we lynchen dan lenov, er is een lunch en dan zijn we over met 3 deelnemers waarbij de vroegere welp. Dus dan moeten we uit 3 deelnemers een welp gaan kiezen waarover we sowieso niks van informatie hebben want eerste 3 dagen is er daarover geen info/links te vinden en de komende dagen lynchen we blind goedjes dus ook niks verdacht.

Om dit te counteren stel ik voor om Lenov te lynchen. Zijn we goed, mooi dan -> Lieveling eruit en nog 3-4 nachten om de welp te vinden met sander en maroen waarschijnlijk goedjes. Ik wil deze nacht ook oproepen aan sletten, kies uw slaapplaats verstandig, jullie weten vast wat ik bedoel. Jagers, zet uw schot op Sander of Maroen. Zijn we fout dan verliezen we na deze nacht waarschijnlijk maar 2 goedjes en kunnen we kijken om alsnog Sander en Maroen te lynchen (indien er nog niet één van beide stierf door een jager of dergelijke).

Wat denken jullie van dit plan of is het absolute bullshit? Mijn gevoel zegt ook gewoon nu op Sander of Maroen maar dan is de verdeling in dit potje echt buiten proportie wat aantal wolven betreft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66944

Guest
De vos krijgt alleen te horen of er een wolf tussen de 3 checks zit hé. Dus dat wilt niet zeggen dat maroen EN sander moeten wolf zijn. Stel is de vos de lieveling waarom zou hij dan zijn partner er uit spelen?

Ik zie geen reden om de vos te lynchen. Wel snap ik niet dat hij maar 2 checks heeft op 3 nachten maar hij zal dat dag 1 of dag 2 dan vergeten zijn in te sturen? Zo actief was hij niet buiten stem plaatsen.
 

DeletedUser8414

Guest
Ik bedoel niet dat ze beide wolf moeten zijn, mijn berekeningen zijn erop gebaseerd dat er 1 van beide wolf is. Maar wat ik bedoel als lenov lieveling is dat maroen en Sander beide goed zijn dus niet dat lenov een medewolf flikt.

Het kan zeker vergezocht klinken maar het komt vooral voort uit de telling van het aantal wolven dat er iets niet klopt met deze vos claim. Daarom wou ik ook de meningen daarover horen dat we ons niet blindstaren.
 

DeletedUser72524

Guest
Ik bedoel niet dat ze beide wolf moeten zijn, mijn berekeningen zijn erop gebaseerd dat er 1 van beide wolf is. Maar wat ik bedoel als lenov lieveling is dat maroen en Sander beide goed zijn dus niet dat lenov een medewolf flikt.

Het kan zeker vergezocht klinken maar het komt vooral voort uit de telling van het aantal wolven dat er iets niet klopt met deze vos claim. Daarom wou ik ook de meningen daarover horen dat we ons niet blindstaren.

Aan de andere kant, Lenov is redelijk laat online gekomen. Wat als dit plannetje al was bedacht voordat sir Thrones was gebeuld en voordat Lena was gelynched. Dan ziet de scenario er anders uit. In plaats van 2 overgebleven slechtjes zouden ze er 5 hebben, dan konden ze heel makkelijk 2 lynches sturen en met zekerheid de winst binnenslepen.

17:31 was Lenov voor het laatst online. Terwijl planB pas na 18:00 zei sir Thrones te benoemen. Lenov heeft dus niks meegekregen van de beul actie/lynch op Lena.

Goed gevonden, het zou misschien nog echt waar kunnen zijn.

Uitgezocht er zaten gister 14 spelers. Stel je voor de 2 wolven plus lieveling zouden gisteren overleven dan zou de welp opgroeien plus infectie er bij komen. 5 op 12 spelers. Door Lenov's zet zouden er 2 lynches worden bepaald. Wat zal resulteren in een 100% overwinning. Zelfs de lunch zal niet werken vandaag, hadden ze morgen nog een kans door te winnen via een lynch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76681

Guest
Ik zie geen reden om de vos te lynchen. Wel snap ik niet dat hij maar 2 checks heeft op 3 nachten maar hij zal dat dag 1 of dag 2 dan vergeten zijn in te sturen? Zo actief was hij niet buiten stem plaatsen.

Aaah maar dat staat in de omschrijving.
Heeft hij een lijstje doorgestuurd op dag 1 en kwam er Nee uit mocht hij dag 2 geen lijstje insturen. En mocht hij pas dag 3 een nieuw lijstje insturen. Dus zijn dat 2 checks op 3 dagen.
 

DeletedUser72524

Guest
Aaah maar dat staat in de omschrijving.
Heeft hij een lijstje doorgestuurd op dag 1 en kwam er Nee uit mocht hij dag 2 geen lijstje insturen. En mocht hij pas dag 3 een nieuw lijstje insturen. Dus zijn dat 2 checks op 3 dagen.

Maar zijn antwoord was ja, zegt hij.
 

DeletedUser8414

Guest
Aan de andere kant, Lenov is redelijk laat online gekomen. Wat als dit plannetje al was bedacht voordat sir Thrones was gebeuld en voordat Lena was gelynched. Dan ziet de scenario er anders uit. In plaats van 2 overgebleven slechtjes zouden ze er 5 hebben, dan konden ze heel makkelijk 2 lynches sturen en met zekerheid de winst binnenslepen.

17:31 was Lenov voor het laatst online. Terwijl planB pas na 18:00 zei sir Thrones te benoemen. Lenov heeft dus niks meegekregen van de beul actie/lynch op Lena.

Goed gevonden, het zou misschien nog echt waar kunnen zijn.

Uitgezocht er zaten gister 14 spelers. Stel je voor de 2 wolven plus lieveling zouden gisteren overleven dan zou de welp opgroeien plus infectie er bij komen. 5 op 12 spelers. Door Lenov's zet zouden er 2 lynches worden bepaald. Wat zal resulteren in een 100% overwinning. Zelfs de lunch zal niet werken vandaag, hadden ze morgen nog een kans door te winnen via een lynch.
Sanderverdomme, ben je toch een wolf. :D Ik leg straks wel uit op laptop, op gsm is dat teveel werk.
 

DeletedUser72524

Guest
Sanderverdomme, ben je toch een wolf. :D Ik leg straks wel uit op laptop, op gsm is dat teveel werk.

Omdat ik in jouw theorie geloof? Ik weet van mezelf dat ik burger ben dan zal Maroen de wolf moeten zijn. Maar ik wil alleen zeggen dat jouw theorie hartstikke logisch is als je de kennis hebt dat Lenov nooit door heeft gehad dat de infectiewolf + wolf dood zou gaan. Dit zou betekenen dat hij zijn plan al had ingezet en dat hij door zijn handtekening in zijn klaagmuurbericht geen weg terug had. Verder lijkt Lenov me een plausibele keuze voor Stefan als lieveling.
 

DeletedUser8414

Guest
Omdat ik in jouw theorie geloof? Ik weet van mezelf dat ik burger ben dan zal Maroen de wolf moeten zijn. Maar ik wil alleen zeggen dat jouw theorie hartstikke logisch is als je de kennis hebt dat Lenov nooit door heeft gehad dat de infectiewolf + wolf dood zou gaan. Dit zou betekenen dat hij zijn plan al had ingezet en dat hij door zijn handtekening in zijn klaagmuurbericht geen weg terug had. Verder lijkt Lenov me een plausibele keuze voor Stefan als lieveling.
Niet alleen dat je in mijn theorie gelooft, een theorie die trouwens een gigantische blunder bevat die jou niet is opgevallen. :)
 

DeletedUser72524

Guest
Niet alleen dat je in mijn theorie gelooft, een theorie die trouwens een gigantische blunder bevat die jou niet is opgevallen. :)

Excuses dat ik jouw theorie aannemelijk vind. Ik zie niet direct een blunder, als je dit wolfs vindt so be it. Qua blunder zie ik alleen dat je geliefde zei in plaats van lieveling, maar daar las ik overheen omdat ik begreep wat je bedoelt. Maar qua verhouding kan het redelijk kloppen. Ik heb het uitgezocht voor de andere potjes die Netsky heeft geleid. Dit waren de verhoudingen:

Pot 208:
20 spelers = 4 slechtjes = 0,2


Pot 220:
20 spelers = 5 slechtjes = 0,25


Pot 223:
16 spelers = 4 slechtjes = 0,25


Pot 231:
19 spelers = 4 slechtjes = 0,21
 

DeletedUser8414

Guest
Ik bedoelde geen typfout maar een inhoudelijke fout.

Ik zal die potjes eens terugkijken en dan ook plaatsen waarom ik denk dat jij het toch bent
 

DeletedUser72524

Guest
Ik bedoelde geen typfout maar een inhoudelijke fout.

Ik zal die potjes eens terugkijken en dan ook plaatsen waarom ik denk dat jij het toch bent

Ik zie geen inhoudelijke fout, als je hebt geknoeid met de rollen van potje 251, gezien daar niks is bijgewerkt vond ik het zinloos om het uit te zoeken, zeker omdat ik nu aan het werk ben.
 

DeletedUser8414

Guest
Ik zie geen inhoudelijke fout, als je hebt geknoeid met de rollen van potje 251, gezien daar niks is bijgewerkt vond ik het zinloos om het uit te zoeken, zeker omdat ik nu aan het werk ben.
Nee, dat heb ik niet gedaan, althans niet bewust dus schiet me niet af als daar toch iets fout in zit, maar dat is niet wat ik bedoel. Zou ook best smerig zijn dat te gebruiken als val want dat werkt toch niet. Heb geduld Sander. :)
 

DeletedUser72524

Guest
Nee, dat heb ik niet gedaan, althans niet bewust dus schiet me niet af als daar toch iets fout in zit, maar dat is niet wat ik bedoel. Zou ook best smerig zijn dat te gebruiken als val want dat werkt toch niet. Heb geduld Sander. :)

Kijk ik zie die val niet, ik daag ook anderen uit om te bekijken waar jouw val zit. Ik durf te wedden dat meerdere het niet zouden zien ongeacht hun rol slechtje of goedje. Enige waar ik me op baseer is:
- Dat Netsky meestal schommelt tussen de 0,2 en 0,25 bij zijn rol verdelingen.
- Dat Lenov niet wist dat sir thrones en lena doodgingen toen hij zijn plan in gang zette, waardoor het opeens een zeer logisch plan was omdat als zij allebei gisteren hadden overleefd dan zouden de wolven met 100% zekerheid winnen.

Maar goed als je mij wil lynchen, ik kan daarmee leven en vind dat begrijpelijk. Ik wil jullie er wel op wijzen (als jullie burger zien) om de volgende dag op Lenov te gaan, want Maroen is wss gewoon goedje en Lenov de lieveling.
 
Bovenaan