[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #221

DeletedUser73016

Guest
Weerwolven in Wakkerdam
Gepresenteerd door TheRussianBear en DemocratischeZwijmelaars

Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Klaagmuur: Ja --> Beschikbaar voor iedereen, bericht insturen bij beide spelleiders, deze zullen de inhoud keuren en beslissen of het bericht wel of niet geplaatst zal worden. Iedere dag zullen de berichten geopenbaard worden met de lynch/lunch.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden moeten samen winnen: Goedjes met de goedjes, slechtjes met de slechtjes en G/S moet apart proberen winnen
Eindtijd stemmen: 22.00
Lynch: In het rood zetten in het topic
Lunch en speciale rollen: Naar TRB EN DZ sturen. ( ALLEEN via TW-bericht)
BM: In het blauw zetten in het topic. Speler met meeste stemmen wordt BM. BM geeft op voorhand aan, wie de volgende BM wordt indien hij sterft. Dit zal hem gevraagd worden door de spelleider. Belangrijk: De burgemeester krijgt 1 extra stem, en bij een gelijkstand bepaalt de burgemeester wie doodgaat.
Netwerken: Uit
Claimen: Aan
Verhaaltjes: Aan
Winstvoorwaarden: Wolven winnen bij gelijkstand of meerderheid ongeacht wie BM is, goedjes winnen als de wolven dood zijn. G/S koppel wint bij gelijkstand of als ze in de meerderheid zijn.

Mogelijke rollen
Goed:

Burger Een gewone persoon zonder kracht, die s'morgens gewoon de dingen begroet. Dag, bloem zonder naam. Dag wolk zonder naam. Dag Jan zonder naam. Dag Kunjack de ripper

Weerhamster Dit WvW-personage is beschermd tegen de lunch, maar sterft wanneer deze gezien wordt door de inbreker. "Ik had je toch gezegd dat je niet zo nieuwsgierig moest zijn", zei de moeder toen ze in bed lag.

Dodenheks Kan in de nacht iemand aangeven waar hij een doodsdrankje voor samenstelt "Maar dochterliefje, ik heb je toch gezegd dat je niet mag prutsen met die ecstacy-pil."

Levensheks Deze heks kan in de nacht iemand redden van het sombere einde. Deze heks is dus een zeer goede heks, al is het onduidelijk of die het nu letterlijk opneemt tegen Hades in de onderwereld, of gewoon de "Max-Revive" in de Pokémart heeft aangekocht. De heks kan zichzelf niet redden.

Priester Deze priester bezit een flesje heiligwater die hij kan uitgieten over een bepaald persoon. De heksen en de wolven kreunen van de pijn en sterven, anders gebeurt er niets. Ook niet bij de ketterse wolf. De actie gebeurt overdag en wordt dus bekendgemaakt. Dat is dan ook de reden waarom de kerk drugs afkeurt.

Jager Deze getrainde burger is een jager, en kan na zijn laatste verwondingen nog een laatste schot afvuren op een zelfgekozen iemand. "Revenge is a dish best served warm"

Slet Deze slet windt iedere man om zijn vinger, en kan iedere nacht bij een verschillende persoon gaan slapen. Die persoon krijgt ook een bericht wanneer de slet gaat slapen bij hem.

Inbreker Deze persoon kan één nacht bij iemand inbreken, en in die zijn papieren dus rondsnuffelen en zo zijn rol ontdekken. Ook blijft die daar dan slapen, omdat deze niet op zijn oorspronkelijke locatie zal zijn wanneer deze bijvoorbeeld bezocht wordt door onsnuggere figuren zoals Kunjack the ripper.

* Werkt dus volgens het slet-principe, maar kan dus maar één keer bij iemand overnachten.

Neutraal

Mythomaan Dit is een volgende persoon die de rol van iemand kan overnemen, wanneer deze een wolf is. In alle andere gevallen wordt dit een burger. "Zit ik hier nu echt mijn nikkel af te draaien, om dag in, dag uit mythomaantje te spelen?"

Slecht

Infectiewolf Deze wolf infecteert tijdens nacht drie een persoon die dan ook verandert in een weerwolf. "Dag soortgenoot!"

Ketterse wolf Deze wolf kan een watertje gooien op iemand, en steevast gebeurt er niets. De ketterse wolf zit in de wolvenchat. Als deze een actie doet, zal er bij komen te staan dat de priester het gedaan heeft. "Redelijk nutteloos toch, joch. Hé dat rijmt!"

Weerwolf Een gewone weerwolf, omdat deze toch al zo gewoon is. "Ooit al eens een piraat gezien als wolf? Ik wel. Dag "Kunjack Sparrow"

Ketter Deze ketter kan net zoals de ketterse wolf een watertje gooien op iemand, en er gebeurt niets. De ketter zit niet in de wolvenchat. Als deze een actie doet, zal er bij komen te staan dat de priester het gedaan heeft. "Weer zo iemand die het geloof predikt, en het nog eens niet kan."

Welp De welp is een jonge weerwolf die na nacht 4 opgroeit. Wanneer de welp een rol kent, kan deze iemand welpen, want ook welpjes zijn nog lerende. "Welpjes zijn trouwens toch niet zo onaardig hoor, mama. Ik heb nog die Platvoet gezien met dat dinosaurusei."

EXTRA:

Wanneer de welp iemand vermoordt moet hij de spelleider pm'en en de rol van dit personage doorgeven. Wanneer de rol fout is zal de moord mislukken en krijgt het slachtoffer te weten dat de welp hem probeerde te vermoorden (hij krijgt niet te horen wie de welp is).


Bijrollen
Cupido Cupido koppelt zichzelf met iemand anders, maar is een bijrol. Men mag uiteraard met elkaar communiceren. "De liefde kan toch zo romantisch zijn, daar weet Capricorno alles van"

Burgemeester De burgemeester - "De Bart De Wever onder Wakkerdam" - wordt gekozen door de spelers. Deze heeft veel macht en kan een extra stem geven op de persoon waarop hij stemt. Bovendien kan hij de doorslag geven bij een gelijkstand.

Volgorde rollen
Overdag: (zodra het binnenkomt)
Cupido
Beul
Priester/ketterse wolf/ketter
Infectie

Nacht:
Burgemeesterstemming
Lynch
Slet/Inbreker
Lunch
Levensdrankje heks
Welp
Doodsdrankje Heks
Mythomaan


Jager gebeurt onmiddellijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
Spelerslijst

1. Beast Incarnate. -> GEWONNEN -> Opgegroeide welp
2. CrazySobek -> Lynch 1 -> Levensheks
3. Napoleon -> VERLOREN -> Mythomaan
4. A Step Back -> Liefdesverdriet dag 2 -> Doodsheks + Cupido
5. Sander -> Regeloverteding dag 4 - Priester
6. Jojor -> Lynch 3 -> Burger
7. OrAsU -> Netsky* -> GEWONNEN -> Ketterse wolf
8. Dark-knight -> Regelovertreding dag 4 - Ketter
9. Panda beer -> Mohniels1 -> Lynch 5 - Burger
10. Kunjaque -> dood door priesteractie dag 3 -> Doodsheks
11. Tiphiène -> Lunch 5 -> Levensheks
12. Bappos -> Lynch 2 -> Inbreker
13. Spamkabouter -> VERLOREN -> Burger
14. BlackBerryCurve -> Lunch 1 -> Burger
15. Bombai -> VERLOREN -> Burger
16. Sieb -> Lunch 3 -> Burger
17. Snowflake -> Lynch 4 - Ketterse Wolf
18. Albatros -> Inactiviteitsdood dag 4 - Burger
19. RA -> Regelovertreding dag 2 -> Burger (Mythomaan)
20. Blue -> Inactiviteitsdood dag 4 -> Priester
21. Westkip -> GEWONNEN -> Ketterse Wolf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Mededeling:

DE ROLLEN ZIJN VERDEELD, JULLIE MOGEN POSTEN!!!

MORGEN IS ER ZOWEL EEN BM-STEMMING ALS EEN LYNCH/LUNCH, WE VERWACHTEN DUS EEN BM-STEM & EEN LYNCHSTEM VAN JULLIE. OOK SPECIALE ACTIES KUNNEN AL INGEZET WORDEN!!!!!

VEEL SUCCES ALLEMAAL!!!

KUSJES,
DE SPELLEIDING
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Dan post ik nu, veel succes iedereen :). Behalve de wolven, uhm voor hen val dood!
 
Reactiescore
1.015
Eindelijk :eek:.

Om met de deur in huis te vallen. BM stem naar Jojor. Zeer sterk gespeeld vorige x en zijn manier van posten was een verademing tegenover de vorige keren :)
 

DeletedUser63354

Guest
Blijkbaar goed aan gedaan om Jojor vorig potje de Bm ketting te laten dragen, dus waarom dit potje niet :)
 

DeletedUser72524

Guest
Zeer sterk gespeeld :O, wat heb jij gesmoked :p. Nee hoor grapje, mijn normale bm'en doen niet mee :(. Dan maar voor CrazySobek
 
Reactiescore
510
Moet je nu al stemmen?
 

DeletedUser

Guest
Zeer sterk gespeeld :O, wat heb jij gesmoked :p. Nee hoor grapje, mijn normale bm'en doen niet mee :(. Dan maar voor CrazySobek

Ik vind dit een interessante BM, waarom Crazy? Laatste potje was hij niet echt actief ofzo
 
Bovenaan