Goedjes:
Burger: Standaard.
Ziener: Standaard.
Weerhamster: Is immuun voor de lunch. Daar staat tegenover dat hij sterft aan het visioen van de ziener. Als de sjamaan of de dorpsgek hem bekijkt zien ze hem als burger.
Jager: Neemt als hij sterft nog iemand mee de dood in. Dit moet hij vooraf doorgeven. Hij mag ook meerdere spelers doorgeven (voor het geval zijn oorspronkelijke doelwit al is gestorven tegen de tijd dat hij zelf sterft). Zolang hij leeft mag hij dit natuurlijk wijzigen.
Priester: Heeft 1 flesje heilig water, en kan dat op een zelfgekozen moment over iemand gooien. Als deze persoon wolf is sterft hij, zo niet blijft hij leven. De actie gebeurd overdag, iedereen kan dus zien dat hij priester is na zijn actie.
Beul: Kan op een zelfgekozen moment iemand vermoorden. De actie gebeurd overdag, iedereen kan dus zien dat hij beul is na zijn actie.
Dorpsgek: Kan elke oneven nacht 3 spelers opvragen, hij krijgt dan hun rollen in willekeurige volgorde terug.
Stalker: Kan 2x in het spel in een zelfgekozen nacht iemand stalken (niet 2x in zelfde nacht). Hij krijgt dan na de nacht over die speler te horen of deze een actie heeft uitgevoerd die nacht. (niet welke actie, alleen OF) Als de gestalkte speler wolf is is de kans dat hij als actief gezien word 1/ op het aantal nog levende wolven.
Wisselaar: Wisselt in de nacht van rol met een zelfgekozen speler. Hij krijgt dan de rol van die speler, en de andere speler wordt dan wisselaar, en kan de volgende nacht op zijn beurt met iemand wisselen. De wisselaar kan niet wisselen met neutrale of slechte spelers. Als hij dat probeert krijgt hij de melding dat de wissel mislukte, en kan hij de volgende nacht opnieuw proberen.
Beschermengel: Beschermt elke nacht een speler tegen de lunch en het visioen van de sjamaan. Als de wolven de beschermde speler wilden lynchen mislukt de lynch. Als de sjamaan probeert de beschermde speler te bekijken mislukt het visioen. Spelers kunnen maximum 3 keer beschermt worden.
Slechtjes:
Weerwolf: Standaard.
Conversiewolf: Kan in een zelfgekozen nacht iemand converteren. Deze speler word dan weerwolf. (Als de geconverteerde wolf sterft zal er gewoon "wolf" staan en niet "geconverteerde wolf".)
Ketterse wolf: Heeft net als de priester een drankje dat hij overdag op een zelf gekozen moment kan inzetten, maar dat van hem is nep en werkt niet. Als iemand een "drankje" gebruikt word er niet vermeld of deze speler priester of ketter is. De Ketterse wolf is immuun voor het drankje van de priester.
Slechte hulpjes:
*Deze zijn slecht en winnen met slecht, maar sterven als alle wolven dood zijn (behalve als de speler in kwestie deel uitmaakt van een goed/slecht koppel. Ook zijn zij immuun voor het priesterwater. Belangrijk is dat geen van hen, behalve de apostaat, bij het begin van het spel de wolven kent.
Welp: Jonge wolf, die in nacht 5 opgroeit tot Weerwolf. Kan in de eerste 3 nachten proberen iemand uit te schakelen door zijn rol juist te raden. Heeft hij het juist, sterft die speler. Zo niet, krijgt die speler de melding dat iemand geprobeerd heeft hem te welpen.
Sjamaan: Slechte ziener. Kan elke nacht iemand bekijken om zijn rol te weten te komen.
Apostaat: Heeft 2 mogelijke acties: Het lunchtarget afschermen van de beschermengel (zodat de lunch zeker doorgaat) of een speler afschermen van de ziener (als de ziener die speler bekijkt mislukt zijn visioen). Hij kan niet 2 nachten na elkaar dezelfde actie doen.
Neutraaltjes:
*Deze spelers moeten voor nacht 3 een kant kiezen (goed of slecht dus). Dit geld niet voor de Mythomaan, die in nacht 2 goed of slecht word, en het Lijk, dat een aparte alliantie vormt en moet trachten zowel goed als slecht uit te schakelen. Als ze niet laten weten welke kant ze kiezen worden ze automatisch goed in nacht 3.
Hacker: Kan vanaf nacht 3 in een zelfgekozen nacht 3 spelers hacken. De rollen van die 3 spelers worden dan door elkaar gegooid. Deze 3 personen wisselen dan van rol, maar niet van kant. Ze krijgen dus alleen andere krachten. Zo kan je bijvoorbeeld een wolf met zienerskrachten hebben, of een burger met conversiekrachten. Een Hacker kan zichzelf hacken. Als een gehackte speler sterft wordt alleen zijn "nieuwe" rol bekend gemaakt.
Heks: Heeft een levensdrankje (dat een gelunchte speler terug tot leven kan wekken) en een doodsdrankje (spreekt nogal voor zich, daarmee kan ze iemand vermoorden) die ze in een zelfgekozen nacht kan inzetten. De heks kan zichzelf niet tot leven wekken als ze geluncht werd. Als ze iemand gered heeft van de lunch krijgt de heks te horen wie dat was.
Mythomaan: Bekijkt in nacht 2 een speler. Is die speler Wolf, dan word de Mythomaan ook een Weerwolf. Is die speler Ziener, dan word de Mythomaan ook een Ziener. In alle andere gevallen (ook als hij vergeet iemand te bekijken) word de Mythomaan Burger.
Grafdelver: Kan vanaf nacht 2 in een zelfgekozen nacht een Lijk maken. De gelunchte speler sterft dan niet, maar word Lijk. De Grafdelver krijgt niet te horen wie hij gered heeft, maar krijgt er wel een hint naar. Als zijn Lijk wint, wint ook de Grafdelver, ongeacht of hij zelf nog leeft.
Lijk: Wanneer het spel start is er nog geen Lijk. Dit kan later gemaakt worden door de Grafdelver. Het Lijk is een aparte partij die het tegen zowel de goedjes als de slechtjes opneemt. Hij wint als hij alleen (of met zijn Grafdelver) overblijft. Het Lijk kan niet geluncht worden, of door een andere actie van een slechte speler (welp, drankje slechte heks) omkomen. Vanaf het moment dat zijn Grafdelver OF alle wolven dood zijn, mag hij elke nacht iemand vermoorden.
Bijrollen:
*Kan je bovenop je gewone rol krijgen
Cupido: Moet zichzelf voor nacht 1 met een andere speler koppelen. Zij worden dan geliefden. Als hij dat niet doet word hij gekoppeld aan een willekeurige speler.
Geliefden: Als 1 van hen sterft gaat de ander ook dood (behalve als de dood werd veroorzaakt door inactiviteit). G/G koppel wint met Goed, S/S koppel wint met Slecht, G/S koppel moet alleen zien over te blijven.
Ijzeren Hein: Immuun voor de acties van de Beul en Jager. Als de Beul probeert hem te vermoorden, sterft de Beul zelf.
Burgemeester: Word in nacht 1 aangeduid, geeft zijn titel door als hij sterft. Zijn stem geeft doorslag bij gelijkspel.