[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #120 v2

DeletedUser65576

Guest
25z5pis.jpg


Weerwolven van Wakkerdam
#120

Instellingen:

-Netwerken is toegestaan.
-Claimen is toegestaan.
-Het aantal van elke rol is onbekend (Ook mogelijk dat die er helemaal niet in zit).
-Er zitten geen hints in de verhalen.
-Tussen de deadline en het moment dat de nacht er staat dient er niet over het spel gepraat te worden. Niet in het topic, niet in pm, niet op skype, nergens.
-Als er in de nacht iemand sterft (of niet sterft) word er niet bekend gemaakt waarom er wel/geen doden zijn.
-Deadline = 21:00
-Verder gelden de algemene regels die terug te vinden zijn in het Verhaal-Regels-Rollen topic.

(Je mag pas posten als ik het zeg)
 

DeletedUser65576

Guest
Rollen:
* dit zijn de mogelijke rollen. Er kunnen dus meerdere spelers dezelfde rol hebben, en sommige rollen zitten er misschien helemaal niet in.
** Als er "standaard" als beschrijving word gegeven betekent het dat die rol werkt zoals beschreven in het Verhaal-Regels-Rollen topic.


Goedjes:

Burger: Standaard.

Ziener: Standaard.

Weerhamster: Is immuun voor de lunch. Daar staat tegenover dat hij sterft aan het visioen van de ziener. Als de sjamaan of de dorpsgek hem bekijkt zien ze hem als burger.

Jager: Neemt als hij sterft nog iemand mee de dood in. Dit moet hij vooraf doorgeven. Hij mag ook meerdere spelers doorgeven (voor het geval zijn oorspronkelijke doelwit al is gestorven tegen de tijd dat hij zelf sterft). Zolang hij leeft mag hij dit natuurlijk wijzigen.

Priester: Heeft 1 flesje heilig water, en kan dat op een zelfgekozen moment over iemand gooien. Als deze persoon wolf is sterft hij, zo niet blijft hij leven. De actie gebeurd overdag, iedereen kan dus zien dat hij priester is na zijn actie.

Beul: Kan op een zelfgekozen moment iemand vermoorden. De actie gebeurd overdag, iedereen kan dus zien dat hij beul is na zijn actie.

Dorpsgek: Kan elke oneven nacht 3 spelers opvragen, hij krijgt dan hun rollen in willekeurige volgorde terug.

Stalker: Kan 2x in het spel in een zelfgekozen nacht iemand stalken (niet 2x in zelfde nacht). Hij krijgt dan na de nacht over die speler te horen of deze een actie heeft uitgevoerd die nacht. (niet welke actie, alleen OF) Als de gestalkte speler wolf is is de kans dat hij als actief gezien word 1/ op het aantal nog levende wolven.

Wisselaar: Wisselt in de nacht van rol met een zelfgekozen speler. Hij krijgt dan de rol van die speler, en de andere speler wordt dan wisselaar, en kan de volgende nacht op zijn beurt met iemand wisselen. De wisselaar kan niet wisselen met neutrale of slechte spelers. Als hij dat probeert krijgt hij de melding dat de wissel mislukte, en kan hij de volgende nacht opnieuw proberen.

Beschermengel: Beschermt elke nacht een speler tegen de lunch en het visioen van de sjamaan. Als de wolven de beschermde speler wilden lynchen mislukt de lynch. Als de sjamaan probeert de beschermde speler te bekijken mislukt het visioen. Spelers kunnen maximum 3 keer beschermt worden.

Slechtjes:

Weerwolf: Standaard.

Conversiewolf: Kan in een zelfgekozen nacht iemand converteren. Deze speler word dan weerwolf. (Als de geconverteerde wolf sterft zal er gewoon "wolf" staan en niet "geconverteerde wolf".)

Ketterse wolf: Heeft net als de priester een drankje dat hij overdag op een zelf gekozen moment kan inzetten, maar dat van hem is nep en werkt niet. Als iemand een "drankje" gebruikt word er niet vermeld of deze speler priester of ketter is. De Ketterse wolf is immuun voor het drankje van de priester.

Slechte hulpjes:
*Deze zijn slecht en winnen met slecht, maar sterven als alle wolven dood zijn (behalve als de speler in kwestie deel uitmaakt van een goed/slecht koppel. Ook zijn zij immuun voor het priesterwater. Belangrijk is dat geen van hen, behalve de apostaat, bij het begin van het spel de wolven kent.

Welp: Jonge wolf, die in nacht 5 opgroeit tot Weerwolf. Kan in de eerste 3 nachten proberen iemand uit te schakelen door zijn rol juist te raden. Heeft hij het juist, sterft die speler. Zo niet, krijgt die speler de melding dat iemand geprobeerd heeft hem te welpen.

Sjamaan: Slechte ziener. Kan elke nacht iemand bekijken om zijn rol te weten te komen.

Apostaat: Heeft 2 mogelijke acties: Het lunchtarget afschermen van de beschermengel (zodat de lunch zeker doorgaat) of een speler afschermen van de ziener (als de ziener die speler bekijkt mislukt zijn visioen). Hij kan niet 2 nachten na elkaar dezelfde actie doen.

Neutraaltjes:
*Deze spelers moeten voor nacht 3 een kant kiezen (goed of slecht dus). Dit geld niet voor de Mythomaan, die in nacht 2 goed of slecht word, en het Lijk, dat een aparte alliantie vormt en moet trachten zowel goed als slecht uit te schakelen. Als ze niet laten weten welke kant ze kiezen worden ze automatisch goed in nacht 3.

Hacker: Kan vanaf nacht 3 in een zelfgekozen nacht 3 spelers hacken. De rollen van die 3 spelers worden dan door elkaar gegooid. Deze 3 personen wisselen dan van rol, maar niet van kant. Ze krijgen dus alleen andere krachten. Zo kan je bijvoorbeeld een wolf met zienerskrachten hebben, of een burger met conversiekrachten. Een Hacker kan zichzelf hacken. Als een gehackte speler sterft wordt alleen zijn "nieuwe" rol bekend gemaakt.

Heks: Heeft een levensdrankje (dat een gelunchte speler terug tot leven kan wekken) en een doodsdrankje (spreekt nogal voor zich, daarmee kan ze iemand vermoorden) die ze in een zelfgekozen nacht kan inzetten. De heks kan zichzelf niet tot leven wekken als ze geluncht werd. Als ze iemand gered heeft van de lunch krijgt de heks te horen wie dat was.

Mythomaan: Bekijkt in nacht 2 een speler. Is die speler Wolf, dan word de Mythomaan ook een Weerwolf. Is die speler Ziener, dan word de Mythomaan ook een Ziener. In alle andere gevallen (ook als hij vergeet iemand te bekijken) word de Mythomaan Burger.

Grafdelver: Kan vanaf nacht 2 in een zelfgekozen nacht een Lijk maken. De gelunchte speler sterft dan niet, maar word Lijk. De Grafdelver krijgt niet te horen wie hij gered heeft, maar krijgt er wel een hint naar. Als zijn Lijk wint, wint ook de Grafdelver, ongeacht of hij zelf nog leeft.

Lijk: Wanneer het spel start is er nog geen Lijk. Dit kan later gemaakt worden door de Grafdelver. Het Lijk is een aparte partij die het tegen zowel de goedjes als de slechtjes opneemt. Hij wint als hij alleen (of met zijn Grafdelver) overblijft. Het Lijk kan niet geluncht worden, of door een andere actie van een slechte speler (welp, drankje slechte heks) omkomen. Vanaf het moment dat zijn Grafdelver OF alle wolven dood zijn, mag hij elke nacht iemand vermoorden.

Bijrollen:
*Kan je bovenop je gewone rol krijgen

Cupido: Moet zichzelf voor nacht 1 met een andere speler koppelen. Zij worden dan geliefden. Als hij dat niet doet word hij gekoppeld aan een willekeurige speler.

Geliefden: Als 1 van hen sterft gaat de ander ook dood (behalve als de dood werd veroorzaakt door inactiviteit). G/G koppel wint met Goed, S/S koppel wint met Slecht, G/S koppel moet alleen zien over te blijven.

Ijzeren Hein: Immuun voor de acties van de Beul en Jager. Als de Beul probeert hem te vermoorden, sterft de Beul zelf.

Burgemeester: Word in nacht 1 aangeduid, geeft zijn titel door als hij sterft. Zijn stem geeft doorslag bij gelijkspel.
 

DeletedUser65576

Guest
Volgorde van de nacht:

0) Burgemeester/lynch stemming, technisch gezien voor de nacht.
1) Wisselaar
2) Lunch + mogelijke conversie
3) Levensdrankje Heks
4) Alle visioenen
5) Hacker, Mythomaan, Grafdelver
6) Welp, doodsdrankje Heks, Lijk.
 

DeletedUser65576

Guest
Spelerslijst:

1. Oscar11 - Heks
2. OrAsU
3. Bappos - Beschermengel
4. Quechua - Jager
5. Heulsen - Lijk
6. Eucalyptus Sunrise - Apostaat
7. Rubisk - Ketterse Wolf
8. Jodude - Wisselaar
9. Khaduffi - Apostaat
10. Rukurt - Lijk
11. WWG - Heks
12. CI - Welp
13. Marwo - Burger
14. Blond - Ketter
15. Lollie - Beul
16. Kahvi - Welp
17. Pr0sieeb
18. Marcoknight - Weerhamster
19. BERT - Hacker
20. TheJoker13
21. Cgrain
22. theManWithItzBlueKnife - Hacker
23. Raider x - Burger
24. Aus - Stalker
25. Flatl - Wisselaar
26. Albers - Burger
27. Moederkoek - Jager
28. Mooteman
29. Yube - Infectiewolf


Groen = levend
Rood = dood
Blauw = BM
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser65576

Guest
Inleiding:

Ergens rond het jaar 1355 in een klein stadje genaamd Wakkerdam was burgemeester Quechua een zeer vrolijk mannetje. Maar hij had ook eens zin om iets anders te zien als het saaie Wakkerdam waar nooit iets gebeurde dus hij besloot om zijn koffers te pakken. Maar Quechua was geen gewoon mannetje, hij had vroeger voordat hij burgemeester was de Weerwolven van Wakkerdam verslagen en sindsdien werd hij vereerd voor zijn daden maar dat was iedereen al lang vergeten. Ook AntiPhoenix en Edward waren twee veteranen die samen met Quechua hadden gestreden tegen de weerwolven maar Edward was vijftien jaar geleden overleden en leefde sindsdien in vrede daarboven. Hij had de titel God verkregen. Nadat Quechua zijn koffers had gepakt, vertrok hij met paard en kar richting het buitenland.

Nu Quechua weg was, dacht iedereen dat alles wel hetzelfde ging zijn als voordat hij vertrokken was maar niets was minder waar. AntiPhoenix, die Quechua tijdelijk moest vervangen door gewoon zijn stoel te slijten, vond het wel fijn om eens iets anders te doen dan op café te zitten en leefde zich dus helemaal in. Terugdenkend aan die mooie maar lang gepasseerde tijd. Het was nacht en AntiPhoenix ging nog eens buiten kijken of iedereen wel sliep want hij had toch niets beters te doen. De oude man keek in het rond maar voelde dat de sfeer anders was als anders. Alles ging snel, een schim liep hem voorbij en hij wist niet wat te doen. Maar plots stond hij oog in oog met een wolf, de wolf had een litteken net langs zijn oog af. Dit was een oude vete die terug was begonnen, de Weerwolven waren terug maar niemand had het door. De volgende morgen werd iedereen wakker, goed gemutst en sommige waren nog een beetje in de roes van het slaapmutsje. BERT had een idee gekregen en wou dat aan de vervangende burgemeester op leggen maar toen hij bij het gemeentehuis aankwam zag hij niets anders als een hoofd, het hoofd van AntiPhoenix die nu samen is bij zijn vriend Edward. Op het hoofd hing een papiertje:

Beste lezer,
Wij zijn de Weerwolven van Wakkerdam en komen hier een vete uitstrijden. Deze wraakactie is mogelijk gemaakt door het vertrek van de pientere Quechua die dacht dat we hem al lang vergeten waren. Dit is het, slechts één zal overwinnen. Laat het beginnen.
Met bloederige groeten, de Weerwolven van Wakkerdam.

BERT liep naar het midden van het plein er riep iedereen bijeen. “We hebben een probleem,” begon hij, “er zijn weerwolven onder ons en AntiPhoenix is gesneuveld om ze te stoppen. We moeten ons dorp beschermen!” Iedereen juichte naar BERT. “We beginnen met een nieuwe burgemeester uit te kiezen,” merkte Weerwolfgek op. Dit was iets waar ze het over eens waren.
Een licht verscheen en een veer dwarrelde naar beneden op het hoofd van Flatl. Dit was een teken dat hij een tweede kans had gekregen maar in het krijt stond bij de Goden, goed gedrag is een vereiste anders zijn de Goden hem niet meer goed gezind.


Eerste deadline: 15/12/2012 om 21:00.
 

DeletedUser24056

Guest
Zo dan zullen we de BM-stemmen nu maar gewoon op mij zetten, krijgen we niet van die grapjes als gisteren omdat ik er de wolven gewoon uithaal.
 

DeletedUser34772

Guest
Als het goed is heeft iedereen zijn rol gekregen, behalve Oscar omdat zijn pmbox vol zit
 

DeletedUser65747

Guest
Deadline echt pas morgen? Opzich zou iedereen al gewoon in het potje moeten zitten en elke avond/dag kunnen posten toch? Maargoed morgen is ook Oke.

BM gaat overigens weer naar amy die als enigste presteerde het vorige potje.
 

DeletedUser24056

Guest
'Gewoon' staat bekend als één der slechtste argumenten, voor welke stelling dan ook, Auseinandersetzung.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou ook weleens bm willen zijn =)

Dus, stem op mij, en jullie zullen het niet beklagen.
 

DeletedUser

Guest
Deadline echt pas morgen? Opzich zou iedereen al gewoon in het potje moeten zitten en elke avond/dag kunnen posten toch? Maargoed morgen is ook Oke.

BM gaat overigens weer naar amy die als enigste presteerde het vorige potje.

Onderbouwing?

Overigens Amycipatie, erg sterk het vorige potje. BERT trolololololt alles onder en Q. speelt niet mee. Khaduffi was ook goed maar ken ik nog niet zo...

Amy haalde mij eruit als burger en jullie stemmen op haar vanwege haar kwaliteiten?

Jullie zijn niet goed bij jullie kop.
 

DeletedUser65747

Guest
Amy haalde mij eruit als burger en jullie stemmen op haar vanwege haar kwaliteiten?

Jullie zijn niet goed bij jullie kop.

Ze haalde er ook een welp uit. Op wie zou jij stemmen dan? Zoveel waarde hecht jij toch niet aan die BM stem? Nou ik dus ook niet.
 

DeletedUser16768

Guest
Ik heb dezelfde rol als de vorige keer.
In dat idee stem ik Jodude.

Bm stem richting Kahvi.
 

DeletedUser14063

Guest
Nieuwe rollen, ik zou nog even wachten met BGM stemmen. Wie weet is Amy nu wel een wolf?
 
Bovenaan