Wat is volgens jullie het Ideale Dorp?

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

bedankt!!!!

ik weet denk ik genoeg,met u info zal ik het kunnen verder oplossen wand denk wel dat u dorp het beste zal zijn...
heb alleen maar een kleine aanpassing gedaan omdat ik al troepen heb en redelijk veel en wil niet dat ik ze weg moet doen maar het is maar een kleine aanpassing hoor
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

bedankt!!!!

ik weet denk ik genoeg,met u info zal ik het kunnen verder oplossen wand denk wel dat u dorp het beste zal zijn...
heb alleen maar een kleine aanpassing gedaan omdat ik al troepen heb en redelijk veel en wil niet dat ik ze weg moet doen maar het is maar een kleine aanpassing hoor

Het is geen probleem dat je in je eerste dorp wat deffence hebt staan, zorg er alleen voor dat wanneer je wat meer dorpen hebt (als je dit lukt), dat je de dorpen wel ongeveer zo houdt als beschreven word. Voor de rest kan je natuurlijk altijd wel een beetje spelen met je puntenaantal en troepen, het is GEEN MUST om een precieze guide te volgen.
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

dat zou het moeten worden...

Een aanvallend dorp en een verdedigend dorp moeten HETZELFDE puntenaantal hebben, anders kunnen mensen merken welk dorp aanvallend is en welke verdedigend.

Hoofdgebouw:20
Kazerne: 25
Stal: 20
Werkplaats: 2
Smederij: 20
Adelshoeve: 1/2/3 (altijd hetzelfde doen in elk dorp)
Standbeeld: 1
Marktplaats: 15
Mijnen: 30
Boerderij: 30
Opslagplaats: 28
Schuilplaats: 10
Muur: 20
Dit kost je 3.063 boerderijplaatsen.
Dan hou je 20.937 boerderijplaatsen over voor troepen, dit is:

een gemend dorp:
500 speervechters = 500
500 zwaarvechters = 500
6.692 Bijlstrijders = 5.192
500 boog = 500
100 verkenners = 200
3200 Lichte Cavalarie = 12.800
209 Rammen = 1.045
Aanvallend:
6.692 Bijlstrijders = 6.692
3200 Lichte Cavalarie = 12.800
289 Rammen = 1.445
Verdedigend
5.902 speer = 5.902
5.903 boog = 5.903
1.522 zc = 9.132
Verkennend
10.456 verkenners = 20.912
5 ram = 25

is dat goed?
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

had het net ook ondekt...
bedankt voor alle info
 

DeletedUser55869

Guest
Re: verouderd of niet?

Ik zou in een verkennersdorp wel altijd zo'n 2k/2k speer en zwaard neerzetten, of 3k/3k..
En je hebt een foutje gemaakt bij je gemengde dorp.

Jij en vinnie zeggen steeds het tegengestelde :p
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

Jij en vinnie zeggen steeds het tegengestelde :p

Ik ben het wel met Vinnie eens hoor, na een 1000-tal dorpen maakt die punten niet echt veel meer uit. Ik ben het er ook mee eens dat er vast betere aanval/verdedigingsdorpen zijn. Ik gebruik alleen meestal geen boog/beredenboog, kata's wel, voor het geval dat ik een verzamelplaats moet neerschieten.
 

DeletedUser55869

Guest
Re: verouderd of niet?

Ik ben het wel met Vinnie eens hoor, na een 1000-tal dorpen maakt die punten niet echt veel meer uit. Ik ben het er ook mee eens dat er vast betere aanval/verdedigingsdorpen zijn. Ik gebruik alleen meestal geen boog/beredenboog, kata's wel, voor het geval dat ik een verzamelplaats moet neerschieten.

Ik volg vinnie bijna volledig ;)
Maar jij hebt wel 250 meer troepen dan ik...
 

DeletedUser55869

Guest
Re: verouderd of niet?

En dat kan nou net het verschil maken.

Inderdaad, 250 voor 1 dorp is niks, maar voor 100 is het dan alweer een vol dorp met 10% boerderijbonus.
Bij 1000 dorpen is het 10 dorpen met 10% boederijbonus meer en zo verder.

Maar de punten die je uitspaart kan je gewoon gebruiken aan edelen?
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

Ik ben het wel met Vinnie eens hoor, na een 1000-tal dorpen maakt die punten niet echt veel meer uit. Ik ben het er ook mee eens dat er vast betere aanval/verdedigingsdorpen zijn. Ik gebruik alleen meestal geen boog/beredenboog, kata's wel, voor het geval dat ik een verzamelplaats moet neerschieten.

Inderdaad, 250 voor 1 dorp is niks, maar voor 100 is het dan alweer een vol dorp met 10% boerderijbonus.
Bij 1000 dorpen is het 10 dorpen met 10% boederijbonus meer en zo verder.

Maar de punten die je uitspaart kan je gewoon gebruiken aan edelen?

Iedereen heeft zijn eigen tactieken en technieken met dorpen en troepenopbouw,
beetje diversiteit is toch leuk? ^^

guides zijn richtlijnen he
 

DeletedUser55869

Guest
Re: verouderd of niet?

Iedereen heeft zijn eigen tactieken en technieken met dorpen en troepenopbouw,
beetje diversiteit is toch leuk? ^^

guides zijn richtlijnen he

Weet ik :)
Ik prefereer ook uw manier.
Ikzelf bouw mijn dorpen uit to 9.999 en ik heb nog +- 20.700 plaatsen aan troepen over.
 

DeletedUser51547

Guest
in kerken wereld gaat alles op 10.005 dus ze zien niet waar de kerken zijn
 

DeletedUser58810

Guest
Re: verouderd of niet?

Weet ik :)
Ik prefereer ook uw manier.
Ikzelf bouw mijn dorpen uit to 9.999 en ik heb nog +- 20.700 plaatsen aan troepen over.

Hoofdgebouw 20
Marktplaats 20
Schuilplaats 3 :D

10.000 punten.
3.336 Boerplaatsen, als ik me niet vergis..

Dus dat is 24.000 - 3.336 = 20.664 Boerplaatsen vrij.
Hm, nu ga ik twijfelen tussen mijn manier en die van Final Destriction :
Wat liever -> 1 punt meer per dorp of 36 Boerplaatsen meer per dorp?
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

Hoofdgebouw 20
Marktplaats 20
Schuilplaats 3 :D

10.000 punten.
3.336 Boerplaatsen, als ik me niet vergis..

Dus dat is 24.000 - 3.336 = 20.664 Boerplaatsen vrij.
Hm, nu ga ik twijfelen tussen mijn manier en die van Final Destriction :
Wat liever -> 1 punt meer per dorp of 36 Boerplaatsen meer per dorp?

Je twijfelt helemaal niet, je hebt het 10k punten dorp gekozen, alleen zodat je een mooi puntenaantal heb, het is namelijk volstrekt zinloos om je schuilplaats naar 3 te doen, en niet naar 10.. Dus wil je even opzouten met je aandachtsgeilerij?
 

DeletedUser58810

Guest
Re: verouderd of niet?

Je twijfelt helemaal niet, je hebt het 10k punten dorp gekozen, alleen zodat je een mooi puntenaantal heb, het is namelijk volstrekt zinloos om je schuilplaats naar 3 te doen, en niet naar 10.. Dus wil je even opzouten met je aandachtsgeilerij?

Pff, met het verkeerde been uit bed gestapt?
Best hoor.
 

DeletedUser55869

Guest
Re: verouderd of niet?

Je twijfelt helemaal niet, je hebt het 10k punten dorp gekozen, alleen zodat je een mooi puntenaantal heb, het is namelijk volstrekt zinloos om je schuilplaats naar 3 te doen, en niet naar 10.. Dus wil je even opzouten met je aandachtsgeilerij?

Op kerk werelden is het elementair dat je kerken verborgen zijn dus is schuilplaats altijd wel eens 2 à 8.
In mijn 9.999 is in geen kerk 10, lv. 1 0 dachtk, lv. 2 8 en lv.3 2.
Maar dat moetk maar s gaan checken.
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

Pff, met het verkeerde been uit bed gestapt?
Best hoor.

Aan jouw posts te zien kan je beter gewoon van het forum wegblijven, want veel nuttigs heb je nog niet gepost..

Op kerk werelden is het elementair dat je kerken verborgen zijn dus is schuilplaats altijd wel eens 2 à 8.
In mijn 9.999 is in geen kerk 10, lv. 1 0 dachtk, lv. 2 8 en lv.3 2.
Maar dat moetk maar s gaan checken.

Je kerkdorpen liggen meestal centraal tussen je aanvalsdorpen, en zullen in het front altijd gestacked zijn..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser55869

Guest
Re: verouderd of niet?

Aan jouw posts te zien kan je beter gewoon van het forum wegblijven, want veel nuttigs heb je nog niet gepost..

02-gold-finch-relax.jpg

Hij doet ook maar z'n best hem te laten horen en wat handige tips van tribalwars te verkrijgen.
Tribalwars kan je niet perfect spelen, maar er zijn bepaalde dingen not done, en bepaalde dingen waardoor je het beter kan spelen ;)
 
Bovenaan