Wat is volgens jullie het Ideale Dorp?

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

zucht, je bent dan wel heel erg lang inactief geweest want dit is niet bepaald hoog niveau...

1) ik zou begod niet weten waarom je je opslag lager als 30 zou doen? Het kost je geen boerderijplaatsen
2) gemengd dorp = sowieso faal, zelfs als 1ste dorp. Of je gaat tot 100 speer en daarna OFF, of tot full def en een 400-tal LC om te farmen en je edeltrein te versturen. Half off half def is zowel bij verdedigen als bij aanvallen waardeloos
3) veel te veel ZC, hoe meer ZC in een dorp hoe zwakker de verdediging, 500-1000 is meer als voldoende
4) weer gemengd, laat scout dorpen toch gewoon puur scouts? Nu verlies je 6000 scouts aan OS dat zelfs een halve clear kan verslaan

1) Puntenaantal lager houden, dit in verband met moraal. Opslag 30 is NUTTELOOS, of je moet eens in de 3 dagen inloggen ofzo.
2) Klopt.
3) ZC is geen slechte deffence.. Hij kan mooi zwaard opvullen.
4) Een speler word niet snel aangevallen door "gemiddelde - lage"-spelers, aangezien ze je troepen niet kunnen zien, ze blijven proberen te scouten, en leren daar niks van ;)
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

1) Puntenaantal lager houden, dit in verband met moraal. Opslag 30 is NUTTELOOS, of je moet eens in de 3 dagen inloggen ofzo.
2) Klopt.
3) ZC is geen slechte deffence.. Hij kan mooi zwaard opvullen.
4) Een speler word niet snel aangevallen door "gemiddelde - lage"-spelers, aangezien ze je troepen niet kunnen zien, ze blijven proberen te scouten, en leren daar niks van ;)

oke maar wat en hoe zie jullie het dan van troepen?
willen jullie eens een overzicht geven van hoeveel troepen van elk aub
 

DeletedUser26555

Guest
Re: verouderd of niet?

voor je dorp te bouwen is dit ook goed

Dorp zonder kerk - 10000 punten.

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 15)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 20)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 3)
Muur (level 20)

Dorp eerste kerk - 10000 punten.

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 15)
Eerste kerk (level 1)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (niet beschikbaar)
Marktplaats (level 20)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 9)
Muur (level 20)

Dorp kerk level 2 - 10000 punten.

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 14)
Kerk (level 2)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (niet beschikbaar)
Marktplaats (level 21)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 2)
Muur (level 20)

Dorp kerk level 3 - 10000 punten

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 12)
Kerk (level 3)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (niet beschikbaar)
Marktplaats (level 22)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 2)
Muur (level 20)

voor je troepen

5500:speer:
5500:zwaard:
5500:boog:
rest:zwaar:
als er hier gaatjes zijn vul ze gwn in met :zwaar: of :speer::zwaard::boog:

aanvalsdorp

7000:bijl:
3000:licht:
300:ram:

als er nog gaatjes zijn vul ze in met :licht:
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

voor je dorp te bouwen is dit ook goed

Dorp zonder kerk - 10000 punten.

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 15)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (level 1)
Marktplaats (level 20)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 3)
Muur (level 20)

Dorp eerste kerk - 10000 punten.

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 15)
Eerste kerk (level 1)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (niet beschikbaar)
Marktplaats (level 20)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 9)
Muur (level 20)

Dorp kerk level 2 - 10000 punten.

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 14)
Kerk (level 2)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (niet beschikbaar)
Marktplaats (level 21)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 2)
Muur (level 20)

Dorp kerk level 3 - 10000 punten

Gebouwen
Hoofdgebouw (level 20)
Kazerne (level 25)
Stal (level 20)
Werkplaats (level 12)
Kerk (level 3)
Adelshoeve (level 1)
Smederij (level 20)
Verzamelplaats (level 1)
Standbeeld (niet beschikbaar)
Marktplaats (level 22)
Houthakkers (level 30)
Leemgroeve (level 30)
IJzermijn (level 30)
Boerderij (level 30)
Opslagplaats (level 30)
Schuilplaats (level 2)
Muur (level 20)

voor je troepen

5500:speer:
5500:zwaard:
5500:boog:
rest:zwaar:
als er hier gaatjes zijn vul ze gwn in met :zwaar: of :speer::zwaard::boog:

aanvalsdorp

7000:bijl:
3000:licht:
300:ram:

als er nog gaatjes zijn vul ze in met :licht:

oke maar persoonlijk vind ik de gebouwlevels die ik zelf gebruik redelijk oke,aleen de troepen is een probleem...
 

DeletedUser26555

Guest
Re: verouderd of niet?

als je echt een traag def dorp wil maken

maak dan gelijk maar dan ook wel gelijk :speer::zwaard::boog:

zoals 6800 :speer:
6800 :zwaard:
6800:boog:
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

als je echt een traag def dorp wil maken

maak dan gelijk maar dan ook wel gelijk :speer::zwaard::boog:

zoals 6800 :speer:
6800 :zwaard:
6800:boog:

ik heb niet gezegt dat ik een traag verdedigend/aanvallend dorp wil hebben he...
ik wil gewoon weten hoeveel van elk ik moet maken bij een aanvallend en verdedigend dorp
 

DeletedUser26555

Guest
Re: verouderd of niet?

ik heb niet gezegt dat ik een traag verdedigend/aanvallend dorp wil hebben he...
ik wil gewoon weten hoeveel van elk ik moet maken bij een aanvallend en verdedigend dorp

hou het dan bij de troepen die ik gezegd heb met die dorp informatie erbij
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

Wow wat zou ik graag tegen jou willen spelen timothy..

Dorpsuitbouw:

6.692 Bijlstrijders = 6.692
3200 Lichte Cavalarie = 12.800
289 Rammen = 1.445
Totaal = 20.937
3.063 plaatsen om te bouwen:

Hoofdgebouw: Deze kun je in een 1e dorpje, zeker op 1x speed, gemakkelijk eventjes naar lvl 23 brengen, echter, hoger dan lvl 23 is nooit lucratief. Het kost teveel, geeft je teveel punten om een kunstmatig lager moraal aan te houden en levert je niet echt veel meer snelheid.
Daarom kun je redelijk veilig zeggen dat je eigenlijk het beste lvl 20 hoofdgebouwen kunt behouden.

Kazerne: Hier bestaat geen twijfel over, altijd lvl 25. Sommige wijsneuzen zeggen wel eens: lvl 24 is net zo snel, maar dat is het niet. Op de hulp-pagina’s wordt afgerond op in beide gevallen hetzelfde percentage, echter het ene is een geval van een .6 getal dat naar boven wordt afgerond en de ander een .4 getal dat naar beneden wordt afgerond. 0.8% lijkt niet veel, maar het scheelt je toch wat uurtjes.

Stallen: lvl 20. Opnieuw geen twijfel, productie van zowel LC als ZC moet altijd z.s.m. kunnen gaan aangezien het beide ‘spoed-troepen’ zijn.

Werkplaats: lvl 2. Je hebt nooit hoger dan lvl 2 nodig. Met lvl 2 werkplaats kun je bij wijze van de 219 rammen die nodig zijn om een lvl 20 muur naar lvl 0 te brengen maken, nog vér binnen de tijd die je nodig hebt voor een gemiddelde, let’s say 7000 bijltjes en 3000 LC. (dit is natuurlijk bij velen weer anders, maar je moet ergens een gemiddelde trekken, bij een boog-wereld is het eerder iets van 6300 bijl, 2500 LC en 500 BB). Je hebt dus nooit hoger dan lvl 2 nodig. Veel mensen bouwen door tot lvl 10 of lvl 15 zelfs, dit levert 51 punten op maximaal, terwijl je het met 22 punten minder precies zo goed kunt doen (kunstmatig hooghouden met -22 = bijv. -22 x 100 dorpen = -2200 punten, is natuurlijk niet een heel groot verschil, maar het is een cumulatief verschil die in verband staat met je andere gebouwen). Ook bespaar je hierbij weer op boerderij ruimte: 72 – 9 = 63 plaatsen.

Smederij: lvl 20, moet wel voor je adelshoeve.

Adelshoeve: bouw er gewoon altijd eentje, overal. Als je een pakketjes wereld speelt kun je het beperken door het op lvl 2 te houden ipv. Lvl 3 (die heb je bijna nooit nodig en met lvl 2 kun je eig. altijd wel al de edels maken die je nodig hebt).
Standbeeld: Bouw deze maar gewoon.

Markt: hierbij gaat het er weer om: wat is lucratief. Ik bedoel, ik persoonlijk verzend bijna nooit eventjes meer dan 100k gs. Van het ene dorp naar het andere, als het echt nodig is doe je het eventjes in 2 beurten of met meerdere dorpjes tegelijkertijd, zoveel moeite is dat niet.
Hou deze voor het gemak op een niveau van ongeveer 15-18. (35k mogelijk tot 74k mogelijk). Het verschil in punten en troepen met 15 en 20 is: punten 15: 128
20: 319. 319-128 = 191 punten minder (191 x 100 = 19.100 punten verschil, nu begin je het te zien.) daarbij is het verschil dat je hebt met troepen die je kunt plaatsen: 15 = 180, 20 = 395.
395 – 180 = 215 extra plaatsen. (bijv. 43 extra BB, 215 extra bijl, of wat dan ook.)

Mijnen: altijd lvl 30, geen vraag hierover. Echter wacht met het upgraden van je pits naar lvl 30 als laatste gebouwen, de rest is belangrijker dan pits.

Boerderij: uiteraard altijd lvl 30

Opslagplaats: lvl 28 is meer dan genoeg. Als je ook maar enigszins actief bent, dan komen de grondstoffen in je dorpen toch niet uit boven de 264611. Als je niet erg actief bent dan is het alleen maar grondstoffen die zich ophopen, en ook dán kun je vaststellen dat het érg lang duurt voordat 264611 grondstoffen zich hebben opgehoopt. Puntenverschil met lvl 30 en lvl 28 = 1187 – 824 = 363 (363x100 = 36.300 punten)

Schuilplaats: lvl 10. Mensen die zeggen ‘oh nee da’s voor noobs’ e.d. onzin zijn gewoon dom bezig: het neemt slechts 26 punten in beslag en 8 plaatsen van je boerderij, terwijl het 2000 gs. Opslaat, als je dus net helemaal gecleared bent, en je moet zorgen dat je snel wat opbulkt in dat dorp, kun je in ieder geval, met de grondstoffen die zich toevoegen, in de tijd dat je bouwt direct van level 1 tot level 10 doorbouwen zonder dat de grondstoffen opraken = erg handig.

Muur: lvl 20, standaard.

(Met dank aan Rawberry: http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=39834
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

1) Puntenaantal lager houden, dit in verband met moraal. Opslag 30 is NUTTELOOS, of je moet eens in de 3 dagen inloggen ofzo.

stel je hebt 1000 dorpen en je buurman ook, lvl 29 opslag geeft 200 punten voordeel op (= 200.000). MAAR een speler van 10mil punten heeft pas een lager moraal op iemand met 2.3mil punten ;) daar kom je dus nooit aan door de opslag laag te houden.
 

DeletedUser26555

Guest
Re: verouderd of niet?

Wow wat zou ik graag tegen jou willen spelen timothy..

Dorpsuitbouw:


3.063 plaatsen om te bouwen:



Hier bestaat geen twijfel over, altijd lvl 25. Sommige wijsneuzen zeggen wel eens: lvl 24 is net zo snel, maar dat is het niet. Op de hulp-pagina’s wordt afgerond op in beide gevallen hetzelfde percentage, echter het ene is een geval van een .6 getal dat naar boven wordt afgerond en de ander een .4 getal dat naar beneden wordt afgerond. 0.8% lijkt niet veel, maar het scheelt je toch wat uurtjes.
dat wist ik al en van eerste ja ik ben redelijk goede tegenstander :p
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

Wow wat zou ik graag tegen jou willen spelen timothy..

Dorpsuitbouw:


3.063 plaatsen om te bouwen:



(Met dank aan Rawberry: http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=39834

als ik dit dorp bouw zoals het hier staat...
wat zijn de gebouwlevels dan persies en hoeveel plaats heb ik dan nog voor te bouwen en welke moet ik dan bouwen voor een aanvallend en verdedigend dorp??

op deze vragen wil ik gewoon een antwoord graag
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

stel je hebt 1000 dorpen en je buurman ook, lvl 29 opslag geeft 200 punten voordeel op (= 200.000). MAAR een speler van 10mil punten heeft pas een lager moraal op iemand met 2.3mil punten ;) daar kom je dus nooit aan door de opslag laag te houden.

Bij mijn dorpsuitbouw is het i.p.v. bijv. 9995 of 10220 punten slechts 9157 punten, terwijl het tóch een uiterst rendabel dorp is als je ook maar enigszins actief bent.
Vergelijk het maar met 9995. 9995 - 9157 = 838 punten.

doe dit is x 1000 = 838.000 punten.. Dat maakt toch wel een verschil, is't niet?
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

aanvalsdorp

7000:bijl:
3000:licht:
300:ram:

erm, waar zijn je scouts, bb's en katapulten bij je OFF dorp? Deze is enkel bij instellingen van w1 etc bruikbaar,
op 'modernere' werelden zijn er veel betere samenstellingen

doe dit is x 1000 = 838.000 punten.. Dat maakt toch wel een verschil, is't niet?

klopt, maar lang niet genoeg voor moraal voordeel te krijgen
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

sorry maar nu snap ik er helemaal niets meer van...
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

sorry maar nu snap ik er helemaal niets meer van...

hou maar gewoon de dorpenopbouw die je nu hebt en lees de tips hier,
dan kan je zelf aanvoelen welk jouw ideale opbouw is. Ikzelf speel 9995 punten maar dat is eerder uit gemakshalve.
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

ik was ook van plan om de gebouwlevels dat ik gezegt heb te behouden maar wil weten hoeveel troepen...

als ik juist gerekend heb is er 20125 plaatsen vrij voor troepen...
klopt dat?

zoja,maak aub een duidelijk overzicht van welke troepen hoeveel en voor welk een soort dorp aub
 

DeletedUser1875

Guest
Re: verouderd of niet?

als ik dit dorp bouw zoals het hier staat...
wat zijn de gebouwlevels dan persies en hoeveel plaats heb ik dan nog voor te bouwen en welke moet ik dan bouwen voor een aanvallend en verdedigend dorp??

op deze vragen wil ik gewoon een antwoord graag

Een aanvallend dorp en een verdedigend dorp moeten HETZELFDE puntenaantal hebben, anders kunnen mensen merken welk dorp aanvallend is en welke verdedigend.

Hoofdgebouw:20
Kazerne: 25
Stal: 20
Werkplaats: 2
Smederij: 20
Adelshoeve: 1/2/3 (altijd hetzelfde doen in elk dorp)
Standbeeld: 1
Marktplaats: 15
Mijnen: 30
Boerderij: 30
Opslagplaats: 28
Schuilplaats: 10
Muur: 20

Dit kost je 3.063 boerderijplaatsen.
Dan hou je 20.937 boerderijplaatsen over voor troepen, dit is:

Aanvallend:
6.692 Bijlstrijders = 6.692
3200 Lichte Cavalarie = 12.800
289 Rammen = 1.445

Verdedigend
5.902 speer = 5.902
5.903 boog = 5.903
1.522 zc = 9.132
 

DeletedUser26555

Guest
Re: verouderd of niet?

erm, waar zijn je scouts, bb's en katapulten bij je OFF dorp? Deze is enkel bij instellingen van w1 etc bruikbaar,
op 'modernere' werelden zijn er veel betere samenstellingen
dit waren w1 clears :p

w12 clears enzo zijn bij ik meestal 7000 bijl 2500 lc 300 ram 50 scouts rest bereden boog
 

DeletedUser

Guest
Re: verouderd of niet?

Een aanvallend dorp en een verdedigend dorp moeten HETZELFDE puntenaantal hebben, anders kunnen mensen merken welk dorp aanvallend is en welke verdedigend.



Dit kost je 3.063 boerderijplaatsen.
Dan hou je 20.937 boerderijplaatsen over voor troepen, dit is:

bedankt,eindelijk eens een duidelijk overzicht...
dus dit dorp heeft 9157 punten
klopt dat?
 
Bovenaan