Wat is het ideale dorp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser3209

Guest
Beste forumlezers,

Wat is volgens jullie het ideale dorp zodat je nog veel troepen kan maken?

Kunnen jullie mij dat eens zeggen wat het ideale dorp is!!

Alvast bedankt,

MVG Darkknight12,
 

DeletedUser

Guest
Het spel

Darkknight het idiale dorp is aan jou om het uit te proberen en ga af en toe eens op verkenning Grtjs RamsesI
Beste forumlezers,

Wat is volgens jullie het ideale dorp zodat je nog veel troepen kan maken?

Kunnen jullie mij dat eens zeggen wat het ideale dorp is!!

Alvast bedankt,

MVG Darkknight12,
 

DeletedUser

Guest
Als het een dorp buiten de vuur linie is doe ik alles vor extra boerderij plaatsen hoor :p Ik mol de schuilplaats, zet de gs soms terug tot 28 (alleen bij ijzer, want op één of andere manier kan ik daar altijd aankomen) De stal max ik nooit, omdat ik het in def dorpen niet nodig heb en in att dorpen bouw ik dan maar wat langer.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb al mijn dorpen hetzelfde punten aantal omdat je anders verschil tussen att en def kan zien !

Als ik daar geen last van zou krijgen had ik het heel anders gedaan ;-)
 

DeletedUser

Guest
Ja oke, maar als je voor een def dorp deze opstelling hebt en voor een att dorp weer een andere en dat steeds doet wel!

Maar dat ene puntje kan weer verschil maken!

Nee ik wissel altijd af. Hangt er van af waar ik zin in heb. Schuilplaats of niet, lvl2 of level 10 werkplaats of geen, Lvl 20 of hogere marktplaats? Dat wissel ik steeds af.
 

DeletedUser

Guest
Het ideale dorp

Het klinkt misschien idioot, maar het ideale dorp heeft minder dan 9000 punten!
Grotere dorpen zien er stoer uit (zwaardere muren, slotgrachtje) maar zijn niet effectief.

Het ideale dorp:

- Hoofdgebouw (Level 20)
Dit is de hoeveelheid die je nodig hebt om een adelhoeve te kunnen bouwen. Een hoger level hoofdgebouw zorgt
er enkel voor dat je sneller kan bouwen, maar je moet je afvragen of dat erg belangrijk is. Daarentegen kost een
level 30 hoofdgebouw je enorm veel bevolking, die je dus minder kunt uitgeven aan troepen. Eventueel, als je je snel
wilt ontwikkelen, kun je je hoofdgebouw tot 30 uitbouwen, en zodra alle gebouwen die je wil hebben klaar zijn
breek je je kazerne af tot level 20.

- Kazerne (Level 25)
Om snel troepen te kunnen bouwen en aanvullen als ze kwijtgeraakt bent is het handig je kazerne behoorlijk
uit te bouwen.

- Stal (Level 15)
Om snel troepen te kunnen bouwen en aanvullen als ze kwijtgeraakt bent is het handig je stal goed uit te bouwen.
Maximaal kan, maar als je in de ideale aanvalsverhouding wilt bouwen (bijlmannen staat tot lichte cavalerie
als 3 staat tot 1), dan zul je merken dat een level 15 stal voldoende is om ongeveer tegelijk je bijlmannen
en je cavalerie klaar te hebben. Scheelt je ook weer wat troepen.

- Werkplaats (Level 5)
In een werkplaats bouw je een beperkte hoeveelheid troepen, meeste mensen bouwen niet meer dan 200 rammen en
200 katas in een dorp. Hier is vaak niet heel veel haast bij. Het is dus zonde van je bevolkingscapaciteit om
een hoger level dan 5 te hebben.

- Adelshoeve (Level 1-3)
Dit spreekt voor zich.

- Smederij (Level 20)
Een level 20 smederij heb je nou eenmaal nodig voor je adelhoeve. Eventueel kun je daarna je smederij afbreken tot
level 15, het level dat je nodig hebt om zware cavalerie te ontwikkelen.

- Verzamelplaats (Level 1)
Krijg je cadeau.

- Marktplaats (Level 15-20)
Als je dorp volgebouwd is, en je troepen zijn ook maximaal, dan kan het handig zijn om je grondstoffen naar je
andere dorpen te kunnen sturen. Een level 20 marktplaats is dan genoeg. Verder uitbouwen van de marktplaats
kost je enorm veel bevolking.

- Houthakkers (Level 30)
- Leemgroeve (Level 30)
- IJzermijn (Level 30)
Level 30, geen twijfel over mogelijk!

- Boerderij (Level 30)
Om je totale bevolkingscapaciteit te kunnen benutten moet je boerderij naar 30.

- Opslagplaats (Level 30)
Kost je toch geen bevolking.

- Schuilplaats (Level 1)
Ik vind het onzin, als je sterk bent heb je geen schuilplaats nodig. Waar een level 10 schuilplaats wel handig
voor kan zijn is als je toch aangevallen wordt, waarbij je muren vernietigd worden en je grondstoffen volledig
gejat worden. Dan heb je met een level 10 schuilplaats in ieder geval 2000 grondstoffen van elk om de eerste paar
levels muur weer te bouwen. Maar, zoals ik al zei, ik vind het onzin.

- Muur (Level 20)
Duidelijk denk ik.

Als je dan je punten optelt heb je 8.798 punten in je dorp. Elk punt meer is in principe, tenzij met een goed
doordachte reden gedaan, weggegooide troepencapaciteit.

Ter vergelijking. Iemand die zijn dorp volledig uitbouwt heeft 12.355 punten. Dat is 4208 bevolking die je niet in
troepen kan stoppen. Je houdt dan nog 19.792 plekken over voor troepen.

In het ideale dorp is dat: 3045 bevolking, zodat je nog 20.955 bevolking over hebt voor troepen. Dat betekent dat je bijna 1200 bijlmannen extra kunt produceren.


Aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen.

Als je meer dan 2 dorpen hebt, verdeel dan je dorpen in aanvals- en verdedigingsdorpen.
Gebruik je verdedigingsdorpen om je aanvalsdorpen te beschermen en bouw uitsluitend aanvalstroepen in je
aanvalsdorpen. Ideaal is twee verdedigingsdorpen per aanvalsdorp. Als je veilig ingebouwd zit tussen veel
stamgenoten kun je ervoor kiezen om een verdedigingsdorp per aanvalsdorp te bouwen, maar dat risico is
uiteraard voor jezelf.

Een extra voordeel van het scheiden van verdedigings- en aanvalsdorpen is dat de hoeveelheid levels die
je je troepen kunt upgraden beperkt is. Als je deze scheiding maakt kun je in je aanvalsdorpen je 15 punten
besteden aan je aanvalstroepen, terwijl je in de verdedigingsdorpen je zwaard, speer, en zware cavalerie kunt
upgraden.


Zorg dat je in je verdedigingsdorpen zoveel troepen over hebt dat je stamgenoten snel kunt ondersteunen.
Hiervoor zijn zware cavalerietroepen erg handig, aangezien ze zich snel verplaatsen. Als je niet zo van de
troepenverplaatsingen bent kun je beter zwaard en speertroepen bouwen, aangezien die voor dezelfde hoeveelheid
grondstoffen effectiever zijn dan de collega's te paard.

Als je nog meer dorpen hebt kun je ook een verkenner dorp maken. Niets zo leuk als met 10.000 verkenners een dorp
scouten ;-)

Als je van gekkigheid niet meer weet wat je met je dorp moet kun je ook een rammen- en katapultendorp bouwen.
Erg handig als je in een klap een vijandig dorp tot 28 punten wilt reduceren. (Let dan wel op dat je eerst
alle troepen wegveegt met een aanvalsleger voordat je in kluitjes van 250 rammen en katas zijn muren en gebouwen
gaat slopen).
 

DeletedUser4796

Guest
In grote lijnen is het ideale dorp natuurlijk bekend.
De dingen om mee te spelen zijn de schuilplaats en in wat serieuzere mate marktplaats, werkplaats en stal.

De handigste indeling hangt heel erg af van je omgeving. Zit je in een zwakke omgeving dan wil je alles zo snel mogelijk kunnen aanvallen. Dit gaat makkelijker als je aanval net iets sneller weer klaar is, dus een hogere stal. Als je meer dan 200 rammen wilt gebruiken is level 5 toch wel erg laag.

Een hoger level van de markt is alleen handig als je af en toe veel grondstoffen wilt versturen. En niet de tijd hebt/neemt om handelaren meerdere keren te laten lopen. lvl 15 (35 handelaren) is redelijk weinig, level 25 is met 235 handelaren waarschijnlijk overbodig.

En je kan alles ook relatief zien. level 20 stal of level 15 stal scheelt maar 84 boerderijplaatsen.
bij de werkplaats 15 - 5 is het verschil 67 boerderijplaatsen.
Bij de marktplaats gaan de laatste levels wel erg hard.
En de schuilplaats scheelt wel 8 inwoners.
 

DeletedUser

Guest
9995p
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 15)
Adelshoeve (Level 1)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Grondstoffen 30
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

10k weet ik niet.
 

DeletedUser3809

Guest
Het is afgerond op 16%

De ene zal bijvoorbeeld zijn:
level 24: 16,1 %
level 25: 16,4 %
.... zo kan je verschillende combinaties hebben, het zit hem in het afronden.

@ 'Blackcomb' en 'appeljongens', het is niet de bedoeling elke spelfout er uit te halen.

Ik weet wel zeker dat dat het niet is, want dan is level 25 trager in recruteren dan level 24 :p

Ontopic: Ik ben om, ik bouw mijn schuilplaats nu ook uit naar 10. Dat kost toch maar 8 bevolking.

Gebouwen nu:

HQ: 20, omdat je dan adels kan bouwen en verder verspilling is.
Kazerne: 25, omdat het toch echt sneller gaat dan 24. En sneller bouwen is nuttig als je ooit aangevallen wordt of zelf aanvalt.
Stal 20: omdat je dan sneller lc en zc kan bouwen.
Werkplaats: 5, omdat dat meer dan genoeg is om genoeg rammen klaar te zetten voor een off.
Adelshoeve: 3, omdat je dan meer adels kunt bouwen, leuk voor als je ooit nog eens een massa-aanval wilt doen.
Smederij: 20, omdat het nodig is om adels te bouwen. En als je hem alleen in dorpen uitbouwt waar je adels wilt bouwen zit je met een puntenverschil.
Verzamelplaats: 1, omdat ik dan ook nog troepen kan versturen.
Marktplaats: 10, omdat je dan een adelshoeve kan bouwen. Ik schuif niet zo veel met grondstoffen, ik gooi ze liever in pakketjes.
Houthakkers: 30, omdat ik bossen haat! Oh, en omdat ik hout een handige grondstof vind.
Leemgroeve: 30, omdat ik veel leem nodig heb.
IJzermijn: 30, omdat je nogal veel ijzer nodig hebt voor pakketjes en troepen.
Boerderij: 30, omdat ik dan heel grote offs kan bouwen. Item dito met deff.
Opslagplaats: 30, omdat ik dan lekker veel grondstoffen in mijn dorp kan hebben. Kost toch geen bevolking.
Schuilplaats: 10, omdat ik dan mijn muur meteen kan verhogen na een clear.
Muur: 20, voor die basisverdediging natuurlijk! En misschien telt die 107% verdedigingsbonus een klein beetje mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11833

Guest
9995p
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 15)
Adelshoeve (Level 1)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Grondstoffen 30
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

10k weet ik niet.

Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 5)
Adelshoeve (Level 3)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 21)
Grondstoffen 30
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 0)
Muur (Level 20)

^^^ geeft precies 10k punten.. dat gebruik ik sinds kort ;P
 

DeletedUser12565

Guest
Ben het grotendeels met Duckje eens, het meeste komt idd aan op wat jij het handigst vind.

De dingen die ik anders doe dan Duckje:

Marktplaats:
ik bouw hem altijd gewoon uit (lvl 25) om grondstoffen te vervoeren en te handelen met andere spelers.
(met 20 dorpen op W2 had ik véél te veel leem, dus dat moest weg)

Opslag:
die doe ik altijd 30, ik laat hem meestal gewoon vol zitten en maak elke dag net zoveel munten zodat hij 250k ofzo heeft, voordat die vol is ben ik dan echt wel weer online geweest.
Goudmunten sla ik altijd niet zoveel als mogelijk, maar ik zorg dat ik wat GS overhoud voor als dat ergens nodig is.

Schuilplaats:
In tegenstelling tot duckje vind ik dat nergens voor nodig, als je een veeg teveel hebt gestuurd stuur je er gewoon wat GS
achteraan..


wat betekent GS?? en bijv. 25K??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser6794

Guest
dit heet niet voor niets "vragen" dus vraag maar
als je het echt professioneel wilt doen dan zijn er voor verdedigingsdorpen en aanvalsdorpen steeds 2speciale keuzes:

def 1: (zwaard,speer en boog zonder cavalerie)
dus hier heb je geen stal nodig.

def 2: (met cavalerie)
hier maak ik alleen kazerne level1 voor je muur
alleen maar ZC en verkenners in je dorp voor ondersteunig enzo

att 1: (met rammen en katapulten)
werkplaats uitgebouwd
kazerne en stal ook uitgebouwd

att 2: (alleen cavalerie en bijl)
in principe geen werkplaats nodig

voor marktplaats enzo ga ik me niet moeien,dat hangt van je speelwijze af.

kritiek is altijd welkom:D
 

DeletedUser

Guest
9995p
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 20)
Werkplaats (Level 15)
Adelshoeve (Level 1)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 20)
Grondstoffen 30
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 10)
Muur (Level 20)

10k weet ik niet.

Dit klopt niet een 9995p dorp heeft geen schuilplaats, een 10k punten dorp heeft een lvl 3 schuilplaats.


Maar wat ik nu erg interessant vind; Hoe doen jullie je dorpen met een kerk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan