Wat is het ideale dorp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser3209

Guest
Beste forumlezers,

Wat is volgens jullie het ideale dorp zodat je nog veel troepen kan maken?

Kunnen jullie mij dat eens zeggen wat het ideale dorp is!!

Alvast bedankt,

MVG Darkknight12,
 

DeletedUser4796

Guest
Zijn er ook mensen die hun leemgroeve op 29 zetten? Ik heb namelijk het "probleem" dat ik veel te veel leem produceer.

Verder scheelt het bijna 200 punten per dorpje wat je moraal weer helpt. En houdt je meer bewoners over. Hout en ijzer lijkt me wel handig om op de max te houden want troepen kosten gewoon veel.
 

DeletedUser

Guest
Zijn er ook mensen die hun leemgroeve op 29 zetten? Ik heb namelijk het "probleem" dat ik veel te veel leem produceer.

Verder scheelt het bijna 200 punten per dorpje wat je moraal weer helpt. En houdt je meer bewoners over. Hout en ijzer lijkt me wel handig om op de max te houden want troepen kosten gewoon veel.

Waarom zou je dat doen?
Ooit gehoord van 'Kleinere dorpen bevoorraden' of van "GRatis aan stam genoten geven' of 'Handelen via de marktplaats' ?
 

DeletedUser3768

Guest
Duckje zei:
Origineel gepost door Duckje
Schuilplaats (Level 10)
VEEL mensen zullen zeggen bah verzamelplaats! hoewel ik persoonlijk zou zeggen dat het nog een aardig goed gebouw is.

De verzamelplaats kan 2000 grondstoffen 'huizen', Als je een dorp overneemt en een veeg teveel hebt gestuurd en dus alle grondstoffen in het dorp steelt is het dorp 'LEEG' als jij het inneemt.
geen grondstoffen om iets mee te doen dus
als er een schuilplaats staat heb je nog een 2000 van elke grondstof, deze kan je gebruiken om de muur van lvl 0 -> 8 te laten bouwen.

Tegen de tijd dat je grondstoffen van een ander dorp hebt gestuurd is de muur vaak al 4 - 5.

every second counts
Dit kan je volgens duckje met een schuilplaats :p
 

DeletedUser4796

Guest
Via de marktplaats verhandelen levert zo goed als niets op. Niemand zit te springen om leem. Vaker hebben ze hout of ijzer nodig. De aanbiedingen leemzijn er erg veel.

Stamgenoten hebben ook zo goed als geen behoeft meer aan leem. Ik ben ze al aan het bombarderen ermee :/

hoeveel kleine dorpen wil je hebben? Als je steeds meer dorpen krijgt en deze uitbouwt dan krijg je steeds meer dorpen die te veel leem produceren en dus een steeds groter overschot aan leem.
 

DeletedUser

Guest
Via de marktplaats verhandelen levert zo goed als niets op. Niemand zit te springen om leem. Vaker hebben ze hout of ijzer nodig. De aanbiedingen leemzijn er erg veel.

Stamgenoten hebben ook zo goed als geen behoeft meer aan leem. Ik ben ze al aan het bombarderen ermee :/

hoeveel kleine dorpen wil je hebben? Als je steeds meer dorpen krijgt en deze uitbouwt dan krijg je steeds meer dorpen die te veel leem produceren en dus een steeds groter overschot aan leem.

Tjah,

Jou'n probleem :p
 

DeletedUser

Guest
Een stal op 20 vind ik geen must.. (alhoewel ik het zelf in mijn dorpen ook heb), maar als je bv. een defensedorp hebt, ik bouw in mijn defensedorpen geen ZC, neemt te veel plaats in, ik bouw enkel speer zwaard en boog.
Dan heb je toch helemaal geen stal nodig ... :cool:

Je kunt een ondersteuningsdorp maken met zo'n 3000 ZC en de rest verkenners (zo ongeveer 1000 toch). Dit allemaal om snel te ondersteunen bij stamleden. Vindt ik altijd wel handig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
eindelijk heb ik een goede reden gevonden waaromje (redelijk) veel boerderij plaatsen moet spenderen aan een lvl 20 stal:D

ik zelf gebruikte altijd lvl 15 (om plek uit te sparen)

ijzer zet ik altijd op 28, omdat toch iedereen teveel heeft en kan je het dus gewoon goedkoop inkopen op de marktplaats;)
 

DeletedUser2929

Guest
Normaal gezien ga ik voor 9995 punten, maar soms neem ik een dorp van 11k punten over en dan heb ik geen zin om het af te breken en dan denk ik:

Pech gehad voor die 300 man extra
 

DeletedUser1863

Guest
interessante topic

ik speel niet om de punten, maar om mijn legers.

troepen aanmaak gebeurd dan ook 24 uur per dag, per week.

aanvalsdorpen en def zijn dorpen zijn verschillend van elkaar
 

DeletedUser

Guest
Het zal aan mij liggen, maar in defence dorpen bouw ik niet eens een werkplaats :p
Een stal zet ik daar ook maar op 5 ofzo, zodat ik soms wat verkennertjes aan kan maken.

Het zijn allemaal kleine feitjes die in het moraal tegen kunnen werken.
 

DeletedUser1863

Guest
Het zal aan mij liggen, maar in defence dorpen bouw ik niet eens een werkplaats :p
Een stal zet ik daar ook maar op 5 ofzo, zodat ik soms wat verkennertjes aan kan maken.

Het zijn allemaal kleine feitjes die in het moraal tegen kunnen werken.

ik level 2

anders kan je bij ombouwen van het dorp ook weer die smederij aanklikken ed.
om rammen en kata's opnieuw te maken.

die smederij heb ik wel graag volledig ontwikkeld ^^ en ook wat erin gemaakt wordt
 

DeletedUser

Guest
ik bouw mijn aanvalsdorpen als volgt op:
Gebouwen
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 15)
Werkplaats (Level 5)
Adelshoeve (Level 3)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 19)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Muur (Level 20)


punten 9501
gebouwruimte in bevolking: 3153

verdedigingsdorpen:
Gebouwen
Hoofdgebouw (Level 20)
Kazerne (Level 25)
Stal (Level 10)
Adelshoeve (Level 3)
Smederij (Level 20)
Verzamelplaats (Level 1)
Marktplaats (Level 22)
Houthakkers (Level 30)
Leemgroeve (Level 30)
IJzermijn (Level 30)
Boerderij (Level 30)
Opslagplaats (Level 30)
Schuilplaats (Level 5)
Muur (Level 20)

die schuilplaats alleen maar om het puntenaantal ook op 9501 te krijgen,

gebouwruimte in bevolking: 3306

dat zijn mijn ideale dorpen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
ja kan eens uitrekenen


ik heb er 1 (maar die gebruik ik niet):
hoofd 20
kazerne 25
stal 20
werk 15
adels 1
smederij 20
verzamelplaats 0/1 maakt niet uit want je krijgt er toch geen punten voor maar lvl 1 is toch handiger als 0
standbeeld 1
markt 20
hout 30
leem 30
ijzer 30
boer 30
opslag 30
schuil 3
muur 20

dit is van een dorp in w2/3/4/6/7 want er is standbeeld en adels gaat maar tot 1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan