Wellicht, maar dat is ook een subjectief gegeven omdat er in theorie 100 MBs uit Imago/Pit al geïnternd zijn.
En klopt, er zit voor velen ook een soort grens in hoeverre je MB's/buffers/oid gebruikt, het voorbeeld AIE vond ik ook grensoverschrijdend. De andere MB's hebben veelal een normale MB functie, als ik me goed herinner was dat in Hi Ho anders omdat MB's op het front werden ingezet bv en niet altijd een MB functie hadden (ik heb zelf die fase niet echt ervaren, dus is op basis van beweringen). Dus dat TAD of Savior twee MBs hebben/hadden die groot zijn of waren door de ruimte en vrijheid, dat vind ik echt niet grensoverschrijdend. Je behaalt er weliswaar heel snel kwantiteit mee, maar dit soort spelers opleiden of groot krijgen is ook een kwaliteit als stam.
Spread is inderdaad ontstaan uit een fusie wat meer beschikbare ruimte opleverde, dat was een tactisch voordeel. Die ruimte vul je vaak met MBs op. Je kunt daar natuurlijk wat van vinden, maar menig speler zou in diezelfde positie gewoon voor dezelfde middelen gegaan zijn. Enkel relativeert men MB-gebruik niet en als je meerdere werelden gaat vergelijken is de afkeurende visie die spelers soms hebben, hypocriet te noemen. Heb je een grote rim om op te edelen, reageer je daar bijna automatisch op door extra MB's te pakken. Kun je prima zeggen, dat opedelen mogen de hoofdaccs ook zelf doen, maar men zit ook niet te wachten op eindeloos rim edelen en front links laten liggen. Grote MB's hebben is van alle tijden, enkel hebben Imago en Pit nu gewoon minder ruimte gehad of gewoon minder die optie aangepakt om MB's in te zetten voor de rim, dan is het niet per definitie geen fair-play vanuit de kant van Imago.