W73: Challenge Guaranteed, or Not?

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Welke dorpen was Guided verloren aan Kipkalkoentje destijds, en om welke MB ging het?

Als ik TW stats erbij pak vind ik namelijk een verschil van 0, in de tijdsspanne tot aan de join van Guided richting Imago. De join was 18-06 volgens TW stats.


Bekijk bijlage 22774

Bekijk bijlage 22773


Het was een hectische tijd destijds voor Exitus dus ik ben benieuwd welke MB het was, wellicht heb ik hem destijds over het hoofd gezien :tongue:

Tchenko
 
Reactiescore
1.226

Tsja ook dat is niet waar. Het is niet zo dat "een gehele moraalbreker" verloren is gegaan van Guided, voordat ze naar Imago gingen. Wederom 18-06 als datum genomen. Tchenko had toen nog 12 dorpen. Wel waren er dorpen verloren gegaan aan Kipkalkoentje, maar nee, een hele moraalbreker is simpelweg foutief.

1598888446271.png

Dus zowel je 1e, als je 2e statement is onjuist. Wel een leuke poging om wat foute "feitjes" de wereld in te helpen.
 
Reactiescore
656
Het is triest dat TW nu om PP-abusen gaat
Doe een wereld zonder PP en zonder verzamelen, en heb een keer een leuke wereld.
Edels spammen kan in deze kwantiteit alleen maar door de gigantische hoeveelheid pakketjes + vlaggenboosters.
Voor mij persoonlijk ligt de leuke tijd van TW een paar jaar in het verleden, waar er geen PP abusen was.
Ben benieuwd hoe een wereld zou gaan als je niet als een gek kon abusen, want dan draait het weer meer om tactiek en goed je acties plannen ipv honderden edels gooien.
 
Reactiescore
1.226
chenko heeft ons benaderd om in de rim te spelen maar dat hebben wij afgewezen, mede omdat hij ontevreden was over zijn moraalheer. Tchenko is inderdaad niet naar 0 punten gespeeld gezien de speler zelf ook nog met enkele dorpen diep lag in het cluster van Guided. De dorpen die aan het front liggen hebben wij gemakkelijk kunnen pakken, zie onderstaand. Mede hierdoor hebben wel wel degelijk een moraalbreker aan het front in zijn geheel weg gespeeld..

Dat is al een degelijke nuance, een MB wegspelen aan het front, of een "gehele MB verliezen". Deze hij, was trouwens een zij, blijkt maar weer hoe goed jullie contact hebben gehad met Tchenko :smile:
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dat is al een degelijke nuance, een MB wegspelen aan het front, of een "gehele MB verliezen". Deze hij, was trouwens een zij, blijkt maar weer hoe goed jullie contact hebben gehad met Tchenko :smile:

We hebben die Tchenko 2x afgewezen toen die wilde overlopen. Als je nu wilt suggereren dat wij daar banden me hadden slaat dat nergens op.
 
Reactiescore
1.145
Het is triest dat TW nu om PP-abusen gaat
Doe een wereld zonder PP en zonder verzamelen, en heb een keer een leuke wereld.
Edels spammen kan in deze kwantiteit alleen maar door de gigantische hoeveelheid pakketjes + vlaggenboosters.
Voor mij persoonlijk ligt de leuke tijd van TW een paar jaar in het verleden, waar er geen PP abusen was.
Ben benieuwd hoe een wereld zou gaan als je niet als een gek kon abusen, want dan draait het weer meer om tactiek en goed je acties plannen ipv honderden edels gooien.
Nah dat valt allemaal wel mee hoor.
Ook zonder pp abusse krijg je dit die events geven zonder pp al genoeg om dit te realiseren.
Het verschil met een abusser is dat die gewoon door zijn edels kan op maken en gelijk weer door kan waar iemand zonder pp maar 2x per maand kan meppen.
 
Reactiescore
1.226
We hebben die Tchenko 2x afgewezen toen die wilde overlopen. Als je nu wilt suggereren dat wij daar banden me hadden slaat dat nergens op.

Waar suggereer ik dat? Het feit dat ik zeg dat het een zij was ipv een hij was grappend bedoelt, aangezien @et Murus Magnificum zegt dat "hij ontevreden" was. Het feit dat jullie dat niet wisten(?) wil ik juist laten duiden dat jullie geen banden hadden.

Niet zo salty, en volgende keer graag bij de feiten blijven. Thanks!
 
Reactiescore
656
Nah dat valt allemaal wel mee hoor.
Ook zonder pp abusse krijg je dit die events geven zonder pp al genoeg om dit te realiseren.
Het verschil met een abusser is dat die gewoon door zijn edels kan op maken en gelijk weer door kan waar iemand zonder pp maar 2x per maand kan meppen.
Als meerdere accounts dit doen, dan zal dit toch echt wel een mega verschil opleveren. Zeker als ik hoor dat sommige accounts 20k aan 1 event uitgeven. Events pure geldklopperij, want TW kan makkelijk bestaan zonder events
 
Reactiescore
1.145
Als meerdere accounts dit doen, dan zal dit toch echt wel een mega verschil opleveren. Zeker als ik hoor dat sommige accounts 20k aan 1 event uitgeven. Events pure geldklopperij, want TW kan makkelijk bestaan zonder events
Ow ik zeg niet dat het niet gebeurd.
Alleen dat je ook zonder pp abuse nog gewoon goed mee kunt zeker na de start.
En al helemaal als je gewoon elke wereld die start pp farmd.
 
Reactiescore
1.226
Melvin kan van alles bedoelen, uiteindelijk gaat het erom hoe je iets verwoord, en dat was simpelweg foutief. Als hij bedoelt wat jij aangeeft (thanks trouwens voor het aangeven wat melvin bedoelde!) kan hij zijn post aanpassen en dus zijn statement nuanceren. Als hij dat niet doet, even goede vrienden, maar dan is het statement, zoals het geschetst wordt; fout.

Is "een gehele moraalbreker" verloren gegaan als deze nog 12 dorpen heeft? Volgens mij niet.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Ik denk niet dat pp abusen DE beslissende factor is geweest wat deze wereld in het voordeel van spread heeft doen kantelen.
 
Reactiescore
614
Melvin kan van alles bedoelen, uiteindelijk gaat het erom hoe je iets verwoord, en dat was simpelweg foutief. Als hij bedoelt wat jij aangeeft (thanks trouwens voor het aangeven wat melvin bedoelde!) kan hij zijn post aanpassen en dus zijn statement nuanceren. Als hij dat niet doet, even goede vrienden, maar dan is het statement, zoals het geschetst wordt; fout.

Is "een gehele moraalbreker" verloren gegaan als deze nog 12 dorpen heeft, volgens mij niet.

Iets over zeuren om te zeuren? Zeker als je hem gewoon begrijpt ;)
Wanneer ik iedereen hier op het AF zijn zinnen niet zou (willen) zien omdat er een fout in staat m.b.t. spelling en/of interpunctie krijgen we een lastige situatie.
Oftewel als je hem snapt doe dan niet moeilijk :p
 
Reactiescore
1.226
Iets over zeuren om te zeuren? Zeker als je hem gewoon begrijpt ;)
Wanneer ik iedereen hier op het AF zijn zinnen niet zou (willen) zien omdat er een fout in staat m.b.t. spelling en/of interpunctie krijgen we een lastige situatie.
Oftewel als je hem snapt doe dan niet moeilijk :p

Het gaat mij echt niet om spelling of interpunctie, daar sla ik zelf ook vaak genoeg de plank mis :tongue: . Ik heb alleen het idee dat er express (P&P) foutieve informatie verspreid wordt, dit zal ongetwijfeld vaker gebeuren, maar zeker in de tijd van Exitus weet ik over het algemeen vrij goed hoe de dingen liepen. Vandaar dat ik er even (te) fanatiek op reageer. Dingen liggen genuanceerder, of zijn simpelweg niet waar. Ik ontkracht het enkel en breng nuance aan. Nu is het wel weer genoeg AF voor mij, ga nu mijn hamburger bakken en bezig met de boekhouding.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Melvin kan van alles bedoelen, uiteindelijk gaat het erom hoe je iets verwoord, en dat was simpelweg foutief. Als hij bedoelt wat jij aangeeft (thanks trouwens voor het aangeven wat melvin bedoelde!) kan hij zijn post aanpassen en dus zijn statement nuanceren. Als hij dat niet doet, even goede vrienden, maar dan is het statement, zoals het geschetst wordt; fout.

Is "een gehele moraalbreker" verloren gegaan als deze nog 12 dorpen heeft? Volgens mij niet.

Nou vooruit, hij was niet geheel weg want hij had nog 12 dorpjes achterin Guided z’n cluster over.

Gelukkig voor jou hebben we hem daarna nogmaals geedeld inclusief een diepe cf achterin Guided z’n saferimjump gebied. Ik zal er binnenkort mee op je grote vriend edelspammen, kusjes xx
 
Reactiescore
3.586
Ik twijfel er niet over dat als je de GA's af gaat van wereld 15 tot 45 dat je veel Imago namen tegen gaat komen, meer dan Spread namen - echter is het gros gewoon over haar top. Men kon toen nolifen, diehard presteren en is daartot niet meer in staat nu door veranderde RL zaken. Men studeert vaak niet meer, heeft een fulltime job, een vrouw - soms kinderen. Het zijn vaak ook geen gamers die ook nog andere games doen en graag hele dagen achter de pc zitten (gaat ook voor mij op). Een druk RL kan motivatie flink beschadigen. Ook zullen de gebrekkige groeimogelijkheden een rol gespeeld hebben, dit ook doordat we diplomatiek vast zaten met POV/VANS - simpelweg omdat we goed contact hadden / oude bekenden die we niet wilden ditchen ondanks dat dat beter was geweest. Tot slot is ook de sfeer lang niet altijd je van het geweest. Sommige van Spread zijn kleuters op het AF, maar ze zullen het onderling vast gezellig hebben. Imago is toch lange tijd een schip met een handvol kapiteins geweest die het allemaal beter dachten te weten.


Dit is inderdaad wel een belangrijk iets. De community is gemiddeld gezien zeker 10 jaar ouder ten opzichte van 10 jaar geleden. Het word daarom dringend tijd het spel zich hieraan gaat aanpassen, te beginnen met het weghalen van 1C en dergelijke zodat het activiteits gedeelte een minder grote rol gaat spelen dan nu het geval is en we weer zelf tw gaan spelen ipv onze scriptjes. Niemand met een fulltime baan/gezin heeft zin om zijn kostbare tijd te geven aan nutteloze tw uren. Effectief spelen zou een grotere rol moeten krijgen, effectief als in, effectief deffen, offen en niet standaard enkele uren per dag je achterland dodgen.

Anders dreigt tw zijn oude garde te verliezen, zelf heb ik ook niet meer de goesting om deze nutteloze uren nog door te brengen en al helemaal niet via vv's op andere accounts, ik wil enkel nog effectief spelen en neem aan vele het hier met mij over eens gaan zijn.

Verder mooie post, ondanks winst of verlies waar ik altijd doorheen kijk vind ik dat je goed gepresteerd hebt op het profileren van het AF na dan (vooral beginfase). Uiteindelijk is een trainer afhankelijk van zijn materiaal. Hopelijk neemt TW in de komende maanden de nodige stappen/hervormingen en zien we al die oude gasten nog een keer terug op een volgende wereld.

Voor mij ben je succesvol op een wereld geweest als je een meerwaarde, grote rol hebt gespeeld en daarmee de wereld extra kleur hebt gegeven. Als je een niets(zeer beperkt) betekenend account bent geweest in de winnende stam heb je wat mij betreft niet gewonnen, was je een zeer belangrijke speler in eender welke verliezende stam heb je wat mij betreft wel gewonnen. Het gaat uiteindelijk op TW niet om het eindresultaat maar op je eigen invulling in de wereld. Als deze invulling van veel waarde was heb je uw tijd tenminste besteed aan iets nuttigs, was deze invulling dit niet ondanks winst is het gewoon weggesmeten tijd geweest. Het beste is natuurlijk de 2 koppelen, belangrijke invulling en winst. Waarvan ik de winst 'maar' de kers op de taart vind, je gaat immers daarna weer meteen over naar de orde van de dag. Daarom ook altijd belangrijk om niet teveel te mierenneuken om pietluttige dingen en de sfeer optimaal houden zodat iedereen het naar zijn zin heeft, blijft het allerbelangrijkste al moet die bereidwilligheid van iedereen komen. Dat terzijde ik dwaal af?
 
Reactiescore
1.145
Dit is inderdaad wel een belangrijk iets. De community is gemiddeld gezien zeker 10 jaar ouder ten opzichte van 10 jaar geleden. Het word daarom dringend tijd het spel zich hieraan gaat aanpassen, te beginnen met het weghalen van 1C en dergelijke zodat het activiteits gedeelte een minder grote rol gaat spelen dan nu het geval is en we weer zelf tw gaan spelen ipv onze scriptjes. Niemand met een fulltime baan/gezin heeft zin om zijn kostbare tijd te geven aan nutteloze tw uren. Effectief spelen zou een grotere rol moeten krijgen, effectief als in, effectief deffen, offen en niet standaard enkele uren per dag je achterland dodgen.

Huh?
1C bespaart juist tijd?
Er moeten gewoon regels gesteld worden aan fake limiet of een max aantal aanvallen wat je kunt versturen uit 1 dorp (edel aanvallen tellen niet mee) ofzo.
Maar 1C afschaffen bereik je juist het tegenovergestelde mee.

Denk namelijk maar niet dat door 1C afteschaffen je iets oplost.
Dat script is super eenvoudig volledig buiten tw te trekken zodat ze er niks van kunnen verbieden met een paar losse snellijst scriptjes die legaal zijn voor de andere acties.
 
Reactiescore
1.647
Huh?
1C bespaart juist tijd?
Er moeten gewoon regels gesteld worden aan fake limiet of een max aantal aanvallen wat je kunt versturen uit 1 dorp (edel aanvallen tellen niet mee) ofzo.
Maar 1C afschaffen bereik je juist het tegenovergestelde mee.

Denk namelijk maar niet dat door 1C afteschaffen je iets oplost.
Dat script is super eenvoudig volledig buiten tw te trekken zodat ze er niks van kunnen verbieden met een paar losse snellijst scriptjes die legaal zijn voor de andere acties.

Gewoon alles wat automatisch tabbladen opent verbieden en klaar.
 
Bovenaan