Iedereen kan tegenwoordig op 20ms nauwkeurig wel een snipe zetten. Het is enkel het tempo waarmee je dat kan. Dergelijk script geeft noobs gewoon een hulpmiddel om meer kans te maken tegen een doorgewinterde topspeler die uit zichzelf strak kan timen.
Ga je er echter ineens foutloos een massa van deffen? Absoluut niet. Wordt het iets makkelijker? Zeker wel. Alhoewel ik het zelf niet gebruik, ben ik wel voorstander van dat het er is.
Als iemand die vaak massa’s planned en onderhand wel 10 tot 20x een edelspammassa gedeft heeft (voornamelijk W71, met de edelridder) mag ik wel zeggen dat het huidige def niveau in de community ontzettend laag ligt. Van de laatste 6 massa’s die ik geplanned heb is het laagste resultaat een +20 geweest op de nummer 1 van W73. Toegegeven, het zijn allemaal non-torenwerelden, maar als het zelfs op deze elite-wereld al niet beter was dan is de nood naar zulke hulpmiddelen wel duidelijk.
Als er dan zo’n tool is dat het defniveau op een non-torenwereld iets omhoog haalt juich ik dat enkel toe. Ook vind ik dat je als imago-speler er niet te veel over mag zeuren, aangezien jullie lekker je edelspam inplannen met de Walk-planner en snipes zoeken met EasyCommand. De open-script discussie hoort hier verder ook helemaal niet thuis.