Voetbal

Reactiescore
1.049
Ja oke, dat je op tijd moet zijn is een feit, maar dat je dan meteen 25 euro moet betalen als je wat te laat bent...
Hier is het 2 euro, uiteraard als je elke week te laat bent gaan ze er wel wat van zeggen etc etc.
Maar 25 euro is echt wel overdreven, als ik dat moest doen zou ik gewoon naar een andere club gaan.
Je gaat eerder veel geld verliezen dan wat te verdienen :p
Meeste spelers zijn gekocht, 5 uit eigen jeugd. En ze zullen heus niet erg streng zijn maar ben er niet altijd bij uiteraard haha
Ook wordt iedereen expliciet gevraagd een team te trainen als je in het eerste speelt.
Ach hier is bv ook 2x niet trainen minimaal helft vd wedstrijd op de bank
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind dit ontzettend boeiend en net is me het een en ander uitgelegd.

In Nederland spelen ze dus voetbal op diverse niveau's
Ik noem de profs (dat wat we iedere week meekrijgen op TV van Ajax en PSV en dat soort clubs) eredivisie
Daaronder heb je de Jupiler League (vroeger eerste divisie)
Daaronder de topklasse
Daaronder de hoofdklasse

En dan de betalingen.
De eredivisie krijgt gewoon grof betaald omdat het profs zijn. Dat zijn die van de jupiler league ook wel, maar hun betaling is minder. Het is zelfs zo dat een topklasse vaak beter betaald krijgt dan iemand die in de jupiler league speelt, en zelfs ook beter dan iemand die degradatiekandidaat is in de eredivisie. Dit komt omdat ze op deze manier geld witwassen. De witwasconstructie weet ik niet.

Maar dan de amateurs, dat wat voor mij de klasse is waar SC over spreekt.
België betaalt dus enorm veel in vergelijking met Nederland en daar is maar 1 redenen voor: Alle amateursgeld wat erin wordt gestoken is pure witwasserij. In Nederland zijn ze daar de afgelopen jaren ontzettend goed op gaan letten en daarom zal er minder geld witgewassen worden. De voetballers krijgen daardoor minder geld.
Iemand van 16 kreeg in Nederland 200 euro per maand toen hij speelde in de derde klas. Hij betaalde geen contributie en ze gingen ook nog op trainingskamp in Turkije. Maar wat ik begrijp is het niet de gewoonte dat ze betaald krijgen want hij voetbalde bij de enige vereniging waarbij leden geld kregen voor het voetballen omdat die vereniging zo snel mogelijk in de hoofdklasse wilde spelen. Diezelfde jongen kreeg destijds ook een aanbieding om in België te gaan voetballen. Dat zou hem dan al 250 euro vergoeding opleveren als ze een wedstrijd wonnen. En dat was dan bij een vereniging in de vijfde klasse.

In Nederland krijgen ze een vergoeding als e tweede klasse of hoger spelen en vaak wordt er geen contributie betaalt als je bij derde, vierde of vijfde klasse speelt. Dit beslist de vereniging echter zelf. Er zijn dus ook verenigingen die hun voetballers gewoon contributie laten betalen en die geen vergoeding geven. Dat is dus per club verschillend in Nederland. In Nederland moet je dus in de hoogste klasse spelen en dat is slechts voor 1% van de spelers haalbaar.

Zelf vind ik het raar dat mensen geld verdienen met een hobby. Echter heeft een voetbalvereniging vaak een enorme maatschappelijke funcite en is het bestaan ervan dus belangrijk. Dat kan een redenen zijn om de voetballers te betalen en ze zo gemotiveerd te houden om te blijven spelen. Maar het blijft dus een voordeel voor de verenigingen om zo hun geld wit te wassen. De bedragen die hier in België betaald worden, zul je in Nederland dus nooit krijgen bij de amateurs.

Boeiend... mijn broers moesten ook 2x per week trainen, maar betaalden gewoon contributie en dan hadden ze nog kans reserve te staan ook.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.049
Ik vind dit ontzettend boeiend en net is me het een en ander uitgelegd.

In Nederland spelen ze dus voetbal op diverse niveau's
Ik noem de profs (dat wat we iedere week meekrijgen op TV van Ajax en PSV en dat soort clubs) eredivisie
Daaronder heb je de Jupiler League (vroeger eerste divisie)
Daaronder de topklasse
Daaronder de hoofdklasse

En dan de betalingen.
De eredivisie krijgt gewoon grof betaald omdat het profs zijn. Dat zijn die van de jupiler league ook wel, maar hun betaling is minder. Het is zelfs zo dat een topklasse vaak beter betaald krijgt dan iemand die in de jupiler league speelt, en zelfs ook beter dan iemand die degradatiekandidaat is in de eredivisie. Dit komt omdat ze op deze manier geld witwassen. De witwasconstructie weet ik niet.

Maar dan de amateurs, dat wat voor mij de klasse is waar SC over spreekt.
België betaalt dus enorm veel in vergelijking met Nederland en daar is maar 1 redenen voor: Alle amateursgeld wat erin wordt gestoken is pure witwasserij. In Nederland zijn ze daar de afgelopen jaren ontzettend goed op gaan letten en daarom zal er minder geld witgewassen worden. De voetballers krijgen daardoor minder geld.
Iemand van 16 kreeg in Nederland 200 euro per maand toen hij speelde in de derde klas. Hij betaalde geen contributie en ze gingen ook nog op trainingskamp in Turkije. Maar wat ik begrijp is het niet de gewoonte dat ze betaald krijgen want hij voetbalde bij de enige vereniging waarbij leden geld kregen voor het voetballen omdat die vereniging zo snel mogelijk in de hoofdklasse wilde spelen. Diezelfde jongen kreeg destijds ook een aanbieding om in België te gaan voetballen. Dat zou hem dan al 250 euro vergoeding opleveren als ze een wedstrijd wonnen. En dat was dan bij een vereniging in de vijfde klasse.

In Nederland krijgen ze een vergoeding als e tweede klasse of hoger spelen en vaak wordt er geen contributie betaalt als je bij derde, vierde of vijfde klasse speelt. Dit beslist de vereniging echter zelf. Er zijn dus ook verenigingen die hun voetballers gewoon contributie laten betalen en die geen vergoeding geven. Dat is dus per club verschillend in Nederland.

Zelf vind ik het raar dat mensen geld verdienen met een hobby. Echter heeft een voetbalvereniging vaak een enorme maatschappelijke funcite en is het bestaan ervan dus belangrijk. Dat kan een redenen zijn om de voetballers te betalen en ze zo gemotiveerd te houden om te blijven spelen. Maar het blijft dus een voordeel voor de verenigingen om zo hun geld wit te wassen. De bedragen die hier in België betaald worden, zul je in Nederland dus nooit krijgen bij de amateurs.

Boeiend... mijn broers moesten ook 2x per week trainen, maar betaalden gewoon contributie en dan hadden ze nog kans reserve te staan ook.....
Even in t kort, top post!
Wel even over niveau's. Weet t bij senioren niet exact maar tussen topklasse en 1ste divisie zit nog 2de en 3de divisie.
Met clubs als Ijselmeervogels De Treffers FC Lienden, Dat lijken mij de clubs voor witwas praktijken
 
Reactiescore
976
Zelf vind ik het raar dat mensen geld verdienen met een hobby. Echter heeft een voetbalvereniging vaak een enorme maatschappelijke funcite en is het bestaan ervan dus belangrijk. Dat kan een redenen zijn om de voetballers te betalen en ze zo gemotiveerd te houden om te blijven spelen.

Wat bedoel je met maatschappelijke functie? Mensen samenbrengen, kinderen laten sporten en algemene ontspanning? Ik denk niet dat er zoveel geld in het voetbal omgaat om dit specifiek te kunnen realiseren. Subsidies van overheidswege worden om deze reden weliswaar toegekend, maar andere sportclubs waar veel minder geld te verdienen valt, krijgen naargelang het aantal aangesloten leden gelijkaardige subsidies. Andere geldbronnen sponsoren niet of alleszins in beperkte mate om deze reden. Dit kan dus niet verklaren waarom er wel in het voetbal en niet in andere sportclubs zoveel geld omgaat.

Los van eventuele mogelijkheden tot makkelijk geld wit te wassen, waar ik geen weet van heb, denk ik dat de reden waarom er veel geld in het voetbal omgaat gewoon puur de interesse in het spelletje is. Interesse brengt namelijk geld met zich mee. Een plaatselijk bedrijf zal sneller de plaatselijke voetbalploeg dan de plaatselijke waterpoloclub sponsoren omdat het een spelletje is dat iedereen kent en omdat er veel meer leden of fans bij zijn aangesloten, wat positief voor het imago van het bedrijf is. Bovendien heeft elke lokale voetbalclub in tegenstelling tot andere sporten een beperkte trouwe betalende fanbase wat ook inkomsten genereert. Doordat het een sport is dat geld aantrekt, kan je natuurlijk wel jongeren motiveren om op latere leeftijd te blijven voetballen. En dat is op zijn beurt dan misschien wel iets dat tot de verbeelding spreekt en de interesse van jongeren aanwakkert, maar ik ga er vanuit dat de meeste beginnen voetballen omdat ze het graag doen. De reden waarom er zoveel geld in het voetbal rondgaat is dus gewoon simpelweg de interesse erin en dat rechtvaardigt het ook voor mij.

Dat mensen geld verdienen met hun hobby is op zich niet raar. Een hobby kan je heel breed invullen en als mensen tijd in iets steken dan worden ze er vanzelf ook beter in, waardoor je er uiteindelijk geld mee kan verdienen. Bij de ene hobby is het natuurlijk makkelijker dan bij de andere, maar voetbal is zeker niet de enige dergelijke hobby. Denk bijvoorbeeld aan een muzikant, die kan ook geld met zijn hobby verdienen en kan zelfs beroepsmuzikant worden, denk ook aan een iemand die graag aan auto's sleutelt en een mankement bij de auto van de buren oplost en hiervoor een centje krijgt.

25 euro??? zelf als je 1min te laat bent? lol

Maar 25 euro is echt wel overdreven, als ik dat moest doen zou ik gewoon naar een andere club gaan.

Een bedrag van 25 euro is natuurlijk wel een sanctie die zal werken en niet onmenselijk. Ik denk dat voor mij persoonlijk de drempel bij 2 euro te laag zal liggen om er echt alles aan te doen om op tijd te komen, terwijl dit bij 25 euro al wel het geval zou zijn. Niet dat ik elke keer te laat zou komen, maar als er zich eens de situatie voordoet dat ik eventueel door omstandigheden te laat kan komen, dan zal dit wel spelen denk ik.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser17472

Guest
Het gaat hier om een gewone voetbalclub met amateurs. Ik blijf het raar vinden als mensen een sport als voetbal uitkiezen, in plaats van tafeltennis of basketbal, dat ze daarvoor betaald krijgen. Kan voetbal nog zo populair zijn, een sport als hobby uitvoeren (dat is wat anders dan een beroep van je sport maken of een beroep van je hobby maken), het is raar dat daar geld voor gegeven wordt. Ik denk zelfs dat het ook discriminerend is omdat dit bij het meisje/damesvoetbal niet zo is.
 
Reactiescore
976
Het gaat hier om een gewone voetbalclub met amateurs. Ik blijf het raar vinden als mensen een sport als voetbal uitkiezen, in plaats van tafeltennis of basketbal, dat ze daarvoor betaald krijgen. Kan voetbal nog zo populair zijn, een sport als hobby uitvoeren (dat is wat anders dan een beroep van je sport maken of een beroep van je hobby maken), het is raar dat daar geld voor gegeven wordt. Ik denk zelfs dat het ook discriminerend is omdat dit bij het meisje/damesvoetbal niet zo is.

Discriminatie is een zwaar begrip en doordat het op alles en nog wat wordt geplakt, verliest het veel van zijn waarde. Het is niet omdat er veel geld in mannenvoetbal omgaat en in vrouwenvoetbal niet, dat er sprake is van discriminatie. De oorzaak hiervan is gewoon het feit dat er veel meer vraag naar het product mannenvoetbal dan naar het product vrouwenvoetbal is. De media heeft hier een machtsrol aangezien zij interesses kunnen opwekken door er veel aandacht aan te besteden, hierdoor kan je hen eventueel wel discriminatie verwijten, maar dat zal niet makkelijk zijn omdat een beperkt aanbod door beperktere interesses gerechtvaardigd is. Zij moeten namelijk ook hun product verkopen en kijken daarvoor naar de interesses van de bevolking Je kan niet verwachten dat ze evenveel artikels of televisie-uren gaan spenderen aan het vrouwenvoetbal, terwijl quasi niemand op dit moment aan zo'n overvloed vrouwenvoetbal nood heeft.

In een hobby steek je in principe veel tijd, dan word je er vanzelfsprekend goed in en als er vraag naar iets is wat jij goed kan dan vind ik het normaal dat andere mensen er geld voor geven. De jongen die aan de auto van zijn buren sleutelt en hiervoor een centje krijgt is ook een amateur, maar kan wel met zijn hobby geld verdienen. Vind je dit raar?
 
Reactiescore
1.049
Discriminatie is een zwaar begrip en doordat het op alles en nog wat wordt geplakt, verliest het veel van zijn waarde. Het is niet omdat er veel geld in mannenvoetbal omgaat en in vrouwenvoetbal niet, dat er sprake is van discriminatie. De oorzaak hiervan is gewoon het feit dat er veel meer vraag naar het product mannenvoetbal dan naar het product vrouwenvoetbal is. De media heeft hier een machtsrol aangezien zij interesses kunnen opwekken door er veel aandacht aan te besteden, hierdoor kan je hen eventueel wel discriminatie verwijten, maar dat zal niet makkelijk zijn omdat een beperkt aanbod door beperktere interesses gerechtvaardigd is. Zij moeten namelijk ook hun product verkopen en kijken daarvoor naar de interesses van de bevolking Je kan niet verwachten dat ze evenveel artikels of televisie-uren gaan spenderen aan het vrouwenvoetbal, terwijl quasi niemand op dit moment aan zo'n overvloed vrouwenvoetbal nood heeft.

In een hobby steek je in principe veel tijd, dan word je er vanzelfsprekend goed in en als er vraag naar iets is wat jij goed kan dan vind ik het normaal dat andere mensen er geld voor geven. De jongen die aan de auto van zijn buren sleutelt en hiervoor een centje krijgt is ook een amateur, maar kan wel met zijn hobby geld verdienen. Vind je dit raar?
Je hebt gelijk,
Ook eerlijk gezegd kijk ik 100x liever naar mannen dan vrouwenvoetbal.
Wel vind ik dat salarissen bij vrouwen wat omhoog mogen en bij de Neymars van deze wereld grandioos omlaag
 
Reactiescore
976
Wel vind ik dat salarissen bij vrouwen wat omhoog mogen en bij de Neymars van deze wereld grandioos omlaag

Vrouwenvoetbal krijgt het geld dat ze waard zijn en mannenvoetbal krijgt het geld dat ze waard zijn. Wat jij hier voorstelt (een rechtstreekse transactie) is een kunstgreep en is onfair aangezien er gewoon minder interesse in vrouwenvoetbal is en het daardoor minder inkomsten genereert. Denk er ook aan dat vrouwenvoetbal reeds een optimaal klimaat heeft om te groeien doordat ze kunnen profiteren van de populariteit van het mannenvoetbal, het vrouwenbasket bijvoorbeeld moet veel meer zelfstandig proberen te groeien.

Je kan het onrechtvaardig vinden dat Neymar gigantisch veel geld verdient, maar in weze is het dat niet. Puur het spelletje van vraag en aanbod en dus marktwerking. Al het geld dat hij op zijn bankrekening krijgt is geld dat hij waard is. In principe is hij zelfs veel meer waard, want een groot deel van wat hij verdient gaat reeds naar belastingen. Je kan die belastingen nog verhogen, maar dat is een andere discussie. Punt blijft, er zijn gigantisch veel gekken die truitjes van Neymar kopen en hem tegen betaling op televisie bewonderen, dan is het maar normaal dat hij gigantische bedragen verdient.
 
Reactiescore
976
Loting van de gloednieuwe Nations League. De eerste van elke groep spelen een eindronde en de laatste zakken naar divisie B. België weer een easy loting. Nederland heeft een ticketje naar divisie B gekregen.

A1: Nederland, Frankrijk en Duitsland

A2: IJsland, Zwitserland en België

A3: Polen, Italië en Portugal

A4: Kroatië, Engeland en Spanje
 

DeletedUser65921

Guest
Zal wel weer die poule easy winnen en dan afgaan in de final four worden.
 

DeletedUser73016

Guest
Ai ai kv mechelen gaat degraderen op deze manier. Bandé, hun topspeler die volgend jaar naar Ajax gaat voor 8,25 miljoen, zal toch wel weer zijn vorm moeten terugvinden. Ze hebben al niet meer gescoord sinds 9 december en Bandé staat al droog sinds 4 november.

Nu 0-2 thuis verloren tegen Moeskroen. Dinsdag 2-0 op Sint-Truiden verloren. Zaterdag met 0-2 verloren thuis tegen Zulte Waregem.

Nog zes matchen voor de boeg voor Mechelen.
Nu uit naar de nummer 3 Anderlecht
Dan thuis tegen nummer 15 Eupen
Dan uit naar nummer 4 AA Gent
Dan thuis tegen de nummer 2 Charleroi
Dan uit naar nummer 11 Standard
dan thuis tegen nummer 8 Waasland-Beveren.

Eupen heeft 1 punt meer dan Mechelen met nog 7 matchen te spelen (1 meer dus). Lokeren heeft er 6 meer, Oostende 7 meer, Waregem 8 meer en Standard, Moeskroen, Kortrijk en Beveren 10 meer. En op Standard na hebben ze allen een match meer te spelen nog dan Mechelen.

Eupen is gestart met een 3 op 6 na de winterstop, moet nu naar nummer 9 Kortrijk, dan thuis tegen nummer 4 AA Gent, uit naar nummer 16 KV Mechelen, uit naar nummer 13 Waregem, thuis tegen nummer 14 Lokeren, uit naar nummer 5 Antwerp en dan thuis tegen nummer 10 Moeskroen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser73016

Guest
K'zie ons nog verliezen tegen IJsland. En 2-2 spelen tegen Zwitserland ofzo.
 

DeletedUser73016

Guest
kritiek op bandé

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.3133290

Dennis van Wijk verwacht ook meer van Hassane Bandé. "Op dit moment speelt hij "speeltuinvoetbal". In de zone van de waarheid is hij niet resoluut in zijn beslissingen. In het begin van het seizoen was hij veel directer in zijn acties", vindt Van Wijk.

"Het is een beetje spelen en dat ziet er leuk uit, maar op dit moment hebben we daar niet zoveel aan. Natuurlijk is het voor die jongen ook niet makkelijk. Hij gaat naar Ajax en zij trekken nu al aan zijn mouw. Voor zo'n jonge kerel weegt dat erg zwaar. Al moet hij in de ArenA niet zo gaan voetballen, want dan wordt hij wél uitgefloten."

"Wat nu met de ploeg? Het uitleggen is altijd het makkelijkst, maar de woorden omzetten in daden, daar heb je niet altijd grip op. We hebben bovendien ook een aantal jongens gehaald zonder wedstrijdritme. In ons systeem hebben we spelers nodig die duizend procent fit zijn. Alleen dan kan je strijd leveren."
 
Bovenaan