Turken en Koerden

DeletedUser

Guest
tegenwoordig.. dat is echt minder geworden dan vroeger hoor..
er gaan nu zelfs veel terug..;)

voordelen westen? enige voordeel is dat er dan minder naar het westen gaan..

ik zeg ook niet dat er een makkelijke leven is.. :)

owja check eens je privé bericht:)
 

DeletedUser

Guest
Jonge jonge, wat een zeveraar jij. PKK heeft in minder dan een maand tijd +- 80/90 soldaten vermoord. Achja, als ze op het nieuws al zeggen 5 min nadat de vliegtuigen gestegen zijn, kan ik ook al wegvluchten. Heb niets tegen Koerden, de meesten hebben ook niets tegen koerden, niemand heeft iets tegen koerden. Vooral in Turkije zijn het als broers, maar jij die in Europa leeft met je 'boerleven' weet daar niets van.


Dat ik in Europa woon en dat ik 3 weken m'n legerdienst moet doen, ga ik nu 18 maand gaan doen of wat het ook is. ( En zo denken de andere Turken ook)

En mijn gedachte is dat er binne paar jaar burgeroorlog gaat breken. Door al die soldaten die sterven, gaan de burgers woedend worden, en gaan ze Koerden vermoorden. En de koerden natuurlijk ook Turken. En dat is wat Amerika wilt. Want als dat gebeurd, gaan wij 30 jaar terug met het economie. Gaan wij wel de 'PKK' Uitroeien, maar gaan we 30 jaar terug. En dan gaan ze zeiken dat we Koerden hebben vermoord.

Maarja, je weet het nooit. Erdogan heeft zoveel gedaan voor koerden, maar PKK wilt maar niet stoppen.


En het Topic gaat niet over PKK maar over Koerden.

Koerden zijn Turken
En Turken zijn Koerden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser43891

Guest
En het Topic gaat niet over PKK maar over Koerden.

Koerden zijn Turken
En Turken zijn Koerden.


Ik weet het niet hoor, maar die mensen die in die auto zijn overleden zijn Koerdische burgers, en geen Koerdische rebellen.


Trouwens hoe moet jij weten of ik niks af weten wat er in Turkije gebeurt, ik weet veel meer dan jij. Ik ga toch naar het Oosten van Turkije, ik zie toch wat die mensen allemaal meemaken.

Jij zegt 'ze willen graag vechten'?? Ik weet niet hoor maar de PKK heeft wel meerdere keren(ik dacht nu al ondertussen 8) staak het vuren verklaard wat door de Turkse zijden werd genegeerd. Als jullie niet aan tafel zitten laten jullie ook geen andere keus over aan de Koerden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser43891

Guest
@75Turkey75

Let op je woorden ''Sikkafa'' , praat beschaafd en er wordt geluisterd, praat onbeschoft dan ziet men je niet eens staan.

--

Ik ben dan misschien Pro-PKK, maar dat is dan mijn keuzen of ik naar de bergen ga of niet.
Een mens moet helemaal niet gaan studeren om te zien wat de Turkse staat de Koerden(de Armeense volk trouwens ook) heeft aangedaan.
Jij zegt dat de PKK huizen verbrand, mensen ontvoert zo dat hun zich bij de PKK moet aansluiten? Awel zo iets heb ik nog nooit op het nieuws gezien. Ik weet niet welke eenzijdige nieuws jij bekijkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2826

Guest
Bedankt voor jullie talloze meldingen van ongepast gedrag. Oh wacht, dat hebben jullie helemaal niet gedaan. :rolleyes: In het vervolg aub dergelijke zaken melden zodat ik sneller kan ingrijpen. Dank bij voorbaat!

Een aantal posts zijn verwijderd & een aantal posts zijn aangepast. Dit is een gevoelig onderwerp, dat betekent echter niet dat het hier altijd moet uitdraaien op een schelden & op elkaars kap zitten. Indien ik merk dat jullie daar niet toe in staat zijn, dan zal ik dit onderwerp ook gewoon beginnen weren van het forum. De keuze ligt bij jullie.

Groetjes, BeNnOo
 

DeletedUser56760

Guest
kan iemand uitlegge wat de ruzie nou is? ben 14 jaar en van turkse afkomst. woon vanaf me 3e in NL maar heb geen idee wat er daar bezig is in turkije.
 

DeletedUser35251

Guest
kan iemand uitlegge wat de ruzie nou is? ben 14 jaar en van turkse afkomst. woon vanaf me 3e in NL maar heb geen idee wat er daar bezig is in turkije.

Lees het hele topic door? En daarbij www.google.nl is je beste vriend. En anders heb je altijd nog familie he waaraan je het kan vragen.
 

DeletedUser13565

Guest
Jonge jonge, wat een zeveraar jij. PKK heeft in minder dan een maand tijd +- 80/90 soldaten vermoord. Achja, als ze op het nieuws al zeggen 5 min nadat de vliegtuigen gestegen zijn, kan ik ook al wegvluchten. Heb niets tegen Koerden, de meesten hebben ook niets tegen koerden, niemand heeft iets tegen koerden. Vooral in Turkije zijn het als broers, maar jij die in Europa leeft met je 'boerleven' weet daar niets van.


Dat ik in Europa woon en dat ik 3 weken m'n legerdienst moet doen, ga ik nu 18 maand gaan doen of wat het ook is. ( En zo denken de andere Turken ook)

En mijn gedachte is dat er binne paar jaar burgeroorlog gaat breken. Door al die soldaten die sterven, gaan de burgers woedend worden, en gaan ze Koerden vermoorden. En de koerden natuurlijk ook Turken. En dat is wat Amerika wilt. Want als dat gebeurd, gaan wij 30 jaar terug met het economie. Gaan wij wel de 'PKK' Uitroeien, maar gaan we 30 jaar terug. En dan gaan ze zeiken dat we Koerden hebben vermoord.

Maarja, je weet het nooit. Erdogan heeft zoveel gedaan voor koerden, maar PKK wilt maar niet stoppen.


En het Topic gaat niet over PKK maar over Koerden.

Koerden zijn Turken
En Turken zijn Koerden.

Soldaten 'vermoord' je niet ..
 

DeletedUser

Guest
Dat is al onmogelijk, Turken komen uit China, en de Koeden behoren tot de Iraanse volkeren -> Indo-Europeanen

Dit bewijst maar weer eens wat voor gezever je hier op het forum zet.
Turken komen niet uit China, maar uit Mongolië.
 

DeletedUser43891

Guest
Dit bewijst maar weer eens wat voor gezever je hier op het forum zet.
Turken komen niet uit China, maar uit Mongolië.

Fout ;)

"De oorsprong van de Turkse volkeren ligt volgens de huidige geschiedkundigen waarschijnlijk ten noordoosten van het Altaj-gebergte in het zuiden van Siberië" (Bron: Wikipedia)
 

DeletedUser

Guest
Fout ;)

"De oorsprong van de Turkse volkeren ligt volgens de huidige geschiedkundigen waarschijnlijk ten noordoosten van het Altaj-gebergte in het zuiden van Siberië" (Bron: Wikipedia)

En ten noord oosten van het Altaj gebergte ligt Mongolië dat weer grenst met het zuiden van Siberië.
Bovendien is het gebied Mongolië groter dan de huidige land grenzen van de staat Mongolië, zo behoort binnen-Mongolië bij China.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser43891

Guest
Abdullah Gul Turkse president:
“Niemand moet dit vergeten. Diegenen die ons pijn hebben gedaan zullen een grotere pijn moeten doorstaan. Diegenen die denken dat ze onze staat zullen verzwakken met deze aanvallen of denken onze staat aan te passen, zullen zien dat de wraak voor deze aanvallen zeer groot zal zijn.” Bron

Minstens 26 Turkse soldaten zijn dinsdagavond om het leven gekomen bij aanvallen van Koerdische rebellen op legerposten aan de Iraakse grens. Verschillende anderen raakten gewond. Dat meldt een veiligheidsbron. Bron

Volgens het Koerdische ANF(http://www.firatnews.com/) (volgens sommigen pro PKK) zijn er minstens 50 Turkse soldaten dood gegaan en zijn er 25 wapens in beslag genomen door de HPG(militair tak van de PKK).

Een Turkse soldaat heeft ook met zijn moeder gebeld en zij dat er meer doden waren(meer dan 26 dus) en 50 tot 60 gewonden. Bron <- in het Turks , dus vertaler nodig ...
 

DeletedUser43891

Guest
Mark Vadasz, Swedish Intelligence Service (Säpo) Head of Communication, stated that the PKK (Kurdistan Workers’ Party) didn’t pose a threat for Sweden’s security under today's conditions.

SÄPO: PKK doesn’t pose a threat

Is de PKK echt geen bedreiging meer voor Zweden (of zelfs Europa)?

-

Turkse arrestaties bedreiging voor persvrijheid en mensenrechten

De Turkse politie heeft vandaag opnieuw veertig mensen opgepakt in het kader van zijn strijd tegen het ‘terrorisme’ van de Koerdische PKK. Onder de gearresteerden zijn ook veel journalisten.

“Iedereen die ook maar zijn sympathie uitspreekt voor de Koerden of aanwezig is op een bijeenkomst waar ook Koerdische sympathisanten zijn, loopt het gevaar te worden gearresteerd. Voor de politiebureaus staan soms rijen van wel honderd meter, omdat de enorme aantallen gevangenen niet te verstouwen zijn.”

“Er zitten in Turkije momenteel meer journalisten vast dan in een land als Iran of China. En het grootste probleem van gevangen zitten in Turkije is dat het wel tien jaar kan duren voordat je rechtszaak begint en je dus je onschuld kunt proberen aan te tonen.”

Turkije moet ook een democratische model zijn voor de Arabische wereld. Vinden jullie het daarom normaal dat er in Turkije zoveel mensen worden gearresteerd?

-

‘Leger Turkije doodt per ongeluk dertig smokkelaars bij Iraakse grens’

Turkse gevechtsvliegtuigen hebben bij een luchtaanval bij de Iraakse grens een groep van zo’n dertig mensen gedood. Het zou gaan om smokkelaars die per abuis aangezien werden voor Koerdische rebellen.

Als reactie:

PKK roept Koerden op tot opstand na ‘georganiseerd bloedbad’

De gewapende Koerdische afscheidingsbeweging PKK heeft de Koerdische bevolking van Turkije opgeroepen in opstand te komen. De partij reageerde vanochtend op een aanval van het Turkse leger waarbij gisteren 35 Koerdische burgers om het leven kwamen.

-

Koerdische Roj TV mag blijven uitzenden

Wat vinden jullie. Moest deze zender gesloten worden of een andere mening.

--

Dit zijn zo wat de laatste gebeurtenissen.
 

DeletedUser7072

Guest
Bumpje omdat dit onderwerp weer actueel is en we in het migratie topic deze kant op dreven.
 
Reactiescore
770
Abdullah Gul Turkse president:
“Niemand moet dit vergeten. Diegenen die ons pijn hebben gedaan zullen een grotere pijn moeten doorstaan. Diegenen die denken dat ze onze staat zullen verzwakken met deze aanvallen of denken onze staat aan te passen, zullen zien dat de wraak voor deze aanvallen zeer groot zal zijn.” Bron

Minstens 26 Turkse soldaten zijn dinsdagavond om het leven gekomen bij aanvallen van Koerdische rebellen op legerposten aan de Iraakse grens. Verschillende anderen raakten gewond. Dat meldt een veiligheidsbron. Bron

Volgens het Koerdische ANF(http://www.firatnews.com/) (volgens sommigen pro PKK) zijn er minstens 50 Turkse soldaten dood gegaan en zijn er 25 wapens in beslag genomen door de HPG(militair tak van de PKK).

Een Turkse soldaat heeft ook met zijn moeder gebeld en zij dat er meer doden waren(meer dan 26 dus) en 50 tot 60 gewonden. Bron <- in het Turks , dus vertaler nodig ...

Dat zijn militairen die stierven; hun beroep houdt voor hen de dood in. De Koerden signaleren dus soldaten, geen burgers, of 1,5 miljoen Armeniërs.
 
Reactiescore
976
Er gaat hier sowieso een burgeroorlog komen?

De situatie die zich daar nu afspeelt is delicaat en een rechtstreeks gevolg van het Syrië/Irak conflict. De Koerden staan momenteel meer in de spotlights. Ze krijgen meer sympathie door de acties van de Koerdische broeders tegen IS en staan ook veel sterker. De vraag is of Turkije de Koerden eindelijk met meer respect kan behandelen. Momenteel is dat nog niet het geval. Ik weet niet of het een echte burgeroorlog zal worden, maar je kan wel zeggen dat er daar binnenkort interessante dingen te gebeuren staan. Inmengingen van Europa/Rusland in Syrië/Irak conflict, nieuwe verkiezingen in Turkije en een mogelijke andere houding tegenover de Koerden. Zolang er geen echte Koerdische staat die erkenning geniet onder Turkije gecreëerd kan worden, wat uiterst onwaarschijnlijk is, zal het wel meevallen. Desalniettemin, wat een wespennest toch eh. Wel uiterst interessant om te volgen!
 
Reactiescore
1.367
Koerden zouden een staat ten zuiden van turkije moeten stichten, Syrië is het toch niet meer nodig, met aanhang van NATO.
 
Bovenaan