Turken en Koerden

DeletedUser43891

Guest
Volgens mij heeft hij de link ook niet gelezen.
Als de PKK kinderen zou meenemen, waarom geeft de grootste deel van de koerden steun aan de PKK? Als ze zich ook nog eens mee gaan doen daar in de oorlog, zijn de ouders meestal trots omdat ze gaan vechten voor hun volk, natuurlijk is het zeer moeilijk om dit verlies te verwerken.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij heeft hij de link ook niet gelezen.
Als de PKK kinderen zou meenemen, waarom geeft de grootste deel van de koerden steun aan de PKK? Als ze zich ook nog eens mee gaan doen daar in de oorlog, zijn de ouders meestal trots omdat ze gaan vechten voor hun volk, natuurlijk is het zeer moeilijk om dit verlies te verwerken.


Ik heb de link wel gelezen en zeg dus dat wat in de link staat is gezegd zodat de mensen PKK gaan steunen.
Zoals ik al eerder zei, de Turkse soldaten vallen de koerdische terroristen niet zomaar aan, ze vallen hun pas aan nadat ze zelf zijn aangevallen.

Waarom PKK die kinderen zou meenemen?

Niet elke Koerd vindt PKK goed, de vriendin van mijn moeder vond hun dus ook slecht. Ze was wel in het register van de PKK en dus zijn de PKK leden gekomen naar haar huis en hebben ze gezegd dat elke Koerd PKK moet steunen met geld, en als ze dit niet zou doen zouden ze haar zoon meenemen.

Link niet gelezen ??


R.I.P Anneke Dote ... ik hoop dat je zelf ook wel inziet dat dit soort dingen dan bij amnesty international bekend zouden moeten zijn, als ontvoering zou gelden, en sancties en landelijke onderzoeken met zich mee zou brengen ..... :rolleyes:

Niet alles is overal bekend, er is in Nederland een PKK kamp gevonden en deze kamp was niet bekend bij de Nederlandse staat.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/3...mp+overgedragen+aan+Vreemdelingenpolitie.aspx
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser51938

Guest
Ik heb de link wel gelezen en zeg dus dat wat in de link staat is gezegd zodat de mensen PKK gaan steunen.
Zoals ik al eerder zei, de Turkse soldaten vallen de koerdische terroristen niet zomaar aan, ze vallen hun pas aan nadat ze zelf zijn aangevallen.

Waarom PKK die kinderen zou meenemen?

Niet elke Koerd vindt PKK goed, de vriendin van mijn moeder vond hun dus ook slecht. Ze was wel in het register van de PKK en dus zijn de PKK leden gekomen naar haar huis en hebben ze gezegd dat elke Koerd PKK moet steunen met geld, en als ze dit niet zou doen zouden ze haar zoon meenemen.

Anneke heb je net al vermoord .. je zal echt met argumenten moeten komen en niet met wazige statements die niet te controleren zijn, zoals dat de PKK dit alleen maar doet om zieltjes te winnen. Dat is geen argument, maar een beschuldiging.
 

DeletedUser43891

Guest
Ik heb de link wel gelezen en zeg dus dat wat in de link staat is gezegd zodat de mensen PKK gaan steunen.
Zoals ik al eerder zei, de Turkse soldaten vallen de koerdische terroristen niet zomaar aan, ze vallen hun pas aan nadat ze zelf zijn aangevallen.

Waarom PKK die kinderen zou meenemen?

Niet elke Koerd vindt PKK goed, de vriendin van mijn moeder vond hun dus ook slecht. Ze was wel in het register van de PKK en dus zijn de PKK leden gekomen naar haar huis en hebben ze gezegd dat elke Koerd PKK moet steunen met geld, en als ze dit niet zou doen zouden ze haar zoon meenemen.



Niet alles is overal bekend, er is in Nederland een PKK kamp gevonden en deze kamp was niet bekend bij de Nederlandse staat.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/3...mp+overgedragen+aan+Vreemdelingenpolitie.aspx

Als je de link heb gelezen staat er duidelijk in dat de PKK vrede wilt. De PKK kampen worden de hele tijd gebombardeerd, de Turkse leger valt constant de PKK aan, maar niet altijd met succes, als zij alles gaan zeggen hebben ze 1 hele zender nodig die non stop dit allemaal laat zien, de PKK heeft nu als strategie defensief gekozen , daarmee wordt bedoelt als de Turkse leger van plan is een operatie te straten dan gaan ze hun aanvallen als het mogelijk is, als ze soldaten zien zullen ze hun niet ontwijken zo dat er geen gevechten komen(eerst was dit wel zo) maar dan gewoon vuren,


___

A new mass grave has been added to the ones already discovered in the dirty war Turkish army carries out against Kurds. It came out that seven guerrillas, who lost their lives in two separate clashes between 1984 and 1994 in Sirvan district of Siirt, are buried in the garden of an Armenian church.
___

Ik weet niet of iedereen dit verstaat, maar weer een massagraf gevonden. Dit maal in de tuin van een kerk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser43891

Guest
Volgens de link die jij net hebt geplaatst zouden ze dus vanaf 27 mei 2009 (Datum van de link) het vuur staken?

http://www.jamestown.org/single/?no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=35475

Hier staan bijvoorbeeld aanvallen in nadat ze "vrede" wouden.

Ik kan meerdere links met aanvallen voor jullie posten als jullie dit niet genoeg bewijs vinden.

Je leest je eigen links volgens mij niet eens.

has broken its self-declared unilateral ceasefire and resumed its terrorist attacks. In two days, PKK attacks claimed ten Turkish soldiers' lives, seven of them in Siirt, one in Hakkari and the other two in Van provinces.

----

Na het verbreken van het staak het vuren, in 2 dagen heeft de PKK aanvallen geclaimd, van dat er 10 soldaten zijn gestorven
 

DeletedUser51938

Guest
Wel goed lezen .. er staat dat de PKK zijn/haar zelf verklaarde staakt het vuren gebroken heeft ... niet dat de Turken dat gebroken hebben.

Als tegenargument tegen deze makkelijke link wil ik Ierland aanduiden, waar men ook nog lang 'last' gehad heeft van splinter cellen die zich weinig tot niets van 'opgelegd' beleid aantrokken.

Zwart en wit denken heeft in dit soort situaties 0 meerwaarde.
 

DeletedUser

Guest
Je leest je eigen links volgens mij niet eens.

has broken its self-declared unilateral ceasefire and resumed its terrorist attacks. In two days, PKK attacks claimed ten Turkish soldiers' lives, seven of them in Siirt, one in Hakkari and the other two in Van provinces.

----

Na het verbreken van het staak het vuren, in 2 dagen heeft de PKK aanvallen geclaimd, van dat er 10 soldaten zijn gestorven

Er staat in dat de AKP oplossingen zocht voor de problemen met de Koerden en dat de PKK weer is begonnen met het aanvallen en dus hebben ze hun wapenstilstand verbroken.

has broken its self-declared unilateral ceasefire and resumed its terrorist attacks = dat ze hun eenzijdige wapenstilstand hebben verbroken en weer door zijn gegaan met hun terroristische aanvallen.

Als tegenargument tegen deze makkelijke link wil ik Ierland aanduiden, waar men ook nog lang 'last' gehad heeft van splinter cellen die zich weinig tot niets van 'opgelegd' beleid aantrokken.


Mijn Nederlandse woordenschat is niet zo heel goed. Ik begrijp die zin niet helemaal, kan je hem misschien uitleggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser43891

Guest
has broken its self-declared unilateral ceasefire and resumed its terrorist attacks = dat ze hun eenzijdige wapenstilstand hebben verbroken en weer door zijn gegaan met hun terroristische aanvallen.

Nee serieus ik dacht dat er iets anders stond :f

Er staat in dat de AKP oplossingen zocht voor de problemen met de Koerden en dat de PKK weer is begonnen met het aanvallen en dus hebben ze hun wapenstilstand verbroken.

Geloof ik geen bal van, waarom doen ze dit niet van begin en pas op het einden?(Begin van staak het vuren)
Trouwens als de Turkse staat een oplossing zoekt waarom is de probleem dan nog niet opgelost, dit was 2 jaar geleden. Het maakt toch niet uit of de PKK aanvalt of niet, ze kunnen altijd de problemen oplossen als ze dat willen.
 

DeletedUser

Guest
De Turkse overheid doet veel pogingen om de problemen op te lossen hoor, zo hebben ze toegestaan dat er een Koerdische partij komt en hebben ze bijvoorbeeld Koerdische tv toegestaan. Er zijn nog veel meer voorbeelden.

Het probleem is dat PKK hun eigen land wilt, ze willen niet dat Turkije alles regelt.
 

DeletedUser51938

Guest
Mijn Nederlandse woordenschat is niet zo heel goed. Ik begrijp die zin niet helemaal, kan je hem misschien uitleggen?

Ierland heeft met de Ira een vergelijkbare situatie ... de diplomatieke tak van de Ira kondigt aan dat er geen geweld meer gebruikt wordt, en de splintergroeperingen (kleine, zichzelf vaak los van de diplomatieke tak ziende groepjes) negeren dat 'beleid' en gaan volgens hun eigen agenda gewoon door ..
 

DeletedUser43891

Guest
De Turkse overheid doet veel pogingen om de problemen op te lossen hoor, zo hebben ze toegestaan dat er een Koerdische partij komt en hebben ze bijvoorbeeld Koerdische tv toegestaan. Er zijn nog veel meer voorbeelden.

Het probleem is dat PKK hun eigen land wilt, ze willen niet dat Turkije alles regelt.

Pff, in mijn link staat duidelijk dat ze geen eigen land willen, op het internet staat dat ze geen eigen land willen, wat begrijp je niet van deze woorden

"ZE WILLEN GEEN EIGEN LAND"

DTP is gesloten, de PKK was ook normaal een politieke partij(maar deze werd meteen gesloten en verboden omdat zo iets als Koerd niet bestaat volgens Turkije[TOEN]) en als binnenkort BDP ook niet weg gaat.

Koerdische TV zender met Turkse propaganda, dan in het Koerdisch. Trouwens wij hebben al + 30 TV kanalen, wij hebben al een radio zender, ééntje meer of minder gaat de problemen niet oplossen, gaat de oorlog niet stoppen,

Nu neem ik Israël bijvoorbeeld, hier Palestijnen een tv zender, onze problemen zijn opgelost toch:) ,
 

DeletedUser43891

Guest
Ierland heeft met de Ira een vergelijkbare situatie ... de diplomatieke tak van de Ira kondigt aan dat er geen geweld meer gebruikt wordt, en de splintergroeperingen (kleine, zichzelf vaak los van de diplomatieke tak ziende groepjes) negeren dat 'beleid' en gaan volgens hun eigen agenda gewoon door ..

Ahh daar heeft Turkije veel geluk in. Tot nu toe heb je alleen een paar groepen, de meeste zijn verbonden aan de PKK maar TAK heeft zijn eigen agenda en laat zich niet commanderen door de PKK, als er nu nog van die groepen komen zal deze probleem heel moeilijk worden opgelost.
 

DeletedUser

Guest
Mag ik dan vragen waarom PKK bestaat?

Waarom heeft 90% van de PKK leden een Koerdistan ketting om? PKK wilt een Koerdistan, als jij dit niet ziet als een eigen land dan heb je gelijk, dan willen ze geen eigen land.

Ik begrijp niet dat je durft te zeggen dat PKK geen onafhankelijke staat wilt.

Ik post liever geen sites waar PKK leden praten, maar hier wil ik gewoon bewijzen dat ze wel hun eigen land willen. Hierin staat duidelijk dat ze een vrije Koerdistan willen.

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10077l04.htm



Turkije staat Koerdische partijen pas toe als ze niet voor PKK zijn. Als ze dit wel zijn is het vanzelfsprekend dat deze partijen gesloten worden.


In de link die ik net heb gepost staat duidelijk dat een van de leiders van de PKK de aanvallen leidt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser51938

Guest
Hoe ik er tegenaan kijk is dat de Koerden niets anders willen dan erkenning. En niet erkenning als in gedoogd worden, maar erkenning als gelijkwaardige mensen met een verleden, waar niet emmers zand en misinformatie overheen gegooid worden.

Beide partijen hebben behoorlijke wandaden gepleegd, de Koerden geven dat met enige regelmaat toe, de Turken daarentegen ...
 

DeletedUser43891

Guest
Mag ik dan vragen waarom PKK bestaat?

Waarom heeft 90% van de PKK leden een Koerdistan ketting om? PKK wilt een Koerdistan, als jij dit niet ziet als een eigen land dan heb je gelijk, dan willen ze geen eigen land.

Ik begrijp niet dat je durft te zeggen dat PKK geen onafhankelijke staat wilt.

Ik post liever geen sites waar PKK leden praten, maar hier wil ik gewoon bewijzen dat ze wel hun eigen land willen. Hierin staat duidelijk dat ze een vrije Koerdistan willen.

http://www.doorbraak.eu/gebladerte/10077l04.htm



Turkije staat Koerdische partijen pas toe als ze niet voor PKK zijn. Als ze dit wel zijn is het vanzelfsprekend dat deze partijen gesloten worden.


In de link die ik net heb gepost staat duidelijk dat een van de leiders van de PKK de aanvallen leidt.

Eerst wouden ze een eigen land, en nu niet echt meer, natuurlijk wil ik ook een land, mijn Koerdische vrienden ook maar als eerste willen we erkenning, gelijkwaardig behandelt worden.

Als dit er niet komt dan zal deze probleem nooit opgelost worden,
 

DeletedUser51938

Guest
... mag ik je vragen wat er voor jou wezenlijk veranderd als de Turken zouden zeggen: wel, ok, jullie zijn een eigen volk, we hebben jullie schandalig behandeld, maar dat was toen en veranderd de huidige situatie niet. Sorry, we gaan Turkije niet opdelen, en je kan met je Koerdische ideeën in het Turkse parlement meepraten, op basis van argumenten, niet op basis van schuld.

?
 

DeletedUser43891

Guest
... mag ik je vragen wat er voor jou wezenlijk veranderd als de Turken zouden zeggen: wel, ok, jullie zijn een eigen volk, we hebben jullie schandalig behandeld, maar dat was toen en veranderd de huidige situatie niet. Sorry, we gaan Turkije niet opdelen, en je kan met je Koerdische ideeën in het Turkse parlement meepraten, op basis van argumenten, niet op basis van schuld.

?

Veel, heel veel, dan laat je zien dat ze problemen willen oplossen, en als er zulke serieuze stappen worden gezet (ipv een tv zender te geven) dan zullen de Koerdische opstandelingen hun wapens neer leggen
 

DeletedUser51938

Guest
Veel, heel veel, dan laat je zien dat ze problemen willen oplossen, en als er zulke serieuze stappen worden gezet (ipv een tv zender te geven) dan zullen de Koerdische opstandelingen hun wapens neer leggen

Ik vroeg wat er wezenlijk veranderde, waarmee ik meetbaar bedoelde .. de situatie die ik schets is al een feit, behalve dat de Turken nu niet toegeven dat ze Koerden slecht behandeld hebben ...

Wat je nu zegt is dat de Koerden alleen maar bloed vergieten omdat de Turken niet toegeven dat ze bloed vergoten hebben in een dubieus verleden ... help me hier even om niet over 10 jaar de Turken gelijk te geven dat het prima is om Koerden af te schieten, want ze (de koerden) hebben de balans de andere kant op laten slaan, waardoor nu de Turken in het nadeel zijn.

Dit soort ontzettend kromme redenaties zorgt er voor dat geweld blijft voortbestaan en is ten alle tijden afhankelijk van emotionele, slecht doordachte beredenaties. Je bevind je bij het innemen van die stelling al in een 'pot verwijt de ketel' verhaal.
 

DeletedUser

Guest
... mag ik je vragen wat er voor jou wezenlijk veranderd als de Turken zouden zeggen: wel, ok, jullie zijn een eigen volk, we hebben jullie schandalig behandeld, maar dat was toen en veranderd de huidige situatie niet. Sorry, we gaan Turkije niet opdelen, en je kan met je Koerdische ideeën in het Turkse parlement meepraten, op basis van argumenten, niet op basis van schuld.

?

De Koerden mogen al met hun ideeen komen in het Turkse parlement, ze mogen alleen niks zeggen over PKK.
 
Bovenaan