Trump of Biden? Enquete!

Voor wie zou jij stemmen? Trump of Biden?


  • Totaal aantal stemmers
    78
  • Enquête gesloten .
Reactiescore
978
Reactiescore
978
Tja, benieuwd hoe dit zich ontwikkeld. Beseffend dat Trump nog wekenlang president is.
 
Reactiescore
7.942
Trump is de leiding in Georgia kwijt, Biden op voorsprong met een kleine 1000 stemmen. Nevada staat Biden momenteel op voorsprong met 11k stemmen +- Arizona een geruime leiding met 47.000 stemmen. Zonder Georgia lukt het Trump niet om herkozen te worden, deze staat heeft hij nodig. Pennsylvania zal hoogstwaarschijnlijk ook in Biden handen komen, nog een kleine 18.000 achterstand maar nog 166.000 te tellen stemmen in voornamelijk blauwe gebieden.
 
Reactiescore
7.942
Met een voorsprong van 306 is het voor het team veel veiliger dan een win met 1 staat (270). Dan zou het niet erg zijn als ze weer een staat verliezen bij een eventuele hertelling.
 
Reactiescore
448
Ik zal wel advocaat van de duivel nu zijn hoor. Maar heb toch wel twee dingetjes waar ik wat van vind

1) Waarom stoppen ze de speech van Trump. Hij loopt maar wat te raaskallen, maar is de kern van journalistiek juist niet om te verslaggeven? Dus geef gewoon een verslag van wat hij zegt en waarom het feitelijk niet klopt.

2) Trump zegt naar de rechter te stappen. Is dat niet zijn goed recht? En wanneer er feitelijk niks onjuist is gebeurd, heeft dit toch geen consequenties op deze uitslag? Ik zeg trouwens niet dat de uitslag niet klopt. Maar er zijn wel een aantal dingen gebeurd waar je je vraagtekens bij kunt zetten en die het waard zijn om nader te onderzoeken. Zeker met oog op de toekomst en de optimalisatie van het stemproces welke in het verleden ook echt wel ''messy'' was
 
Reactiescore
358
Ik zal wel advocaat van de duivel nu zijn hoor. Maar heb toch wel twee dingetjes waar ik wat van vind

1) Waarom stoppen ze de speech van Trump. Hij loopt maar wat te raaskallen, maar is de kern van journalistiek juist niet om te verslaggeven? Dus geef gewoon een verslag van wat hij zegt en waarom het feitelijk niet klopt.

2) Trump zegt naar de rechter te stappen. Is dat niet zijn goed recht? En wanneer er feitelijk niks onjuist is gebeurd, heeft dit toch geen consequenties op deze uitslag? Ik zeg trouwens niet dat de uitslag niet klopt. Maar er zijn wel een aantal dingen gebeurd waar je je vraagtekens bij kunt zetten en die het waard zijn om nader te onderzoeken. Zeker met oog op de toekomst en de optimalisatie van het stemproces welke in het verleden ook echt wel ''messy'' was

1) ja, maar als hij constant leugens verspreidt mag een journalist het ook onderbreken op de feiten weer te geven. Daarna gaat de persconferentie ook verder.

2) hij mag sowieso iets aanklagen als er iets tegen de regels gebeurt. Dan moet hij het in een rechtbank bewijzen, en dan zien we wel wat er gebeurt. Het verschil is dat hij nu al zijn volgelingen oproept om te protesteren, om zich te bewapenen, omdat hij "weet" dat er fraude plaatsvond... Zonder dat hij iets van bewijs kan afleveren.

Als er disputen zijn, laat ze bewezen worden en afgehandeld in de rechtbank en niet op straat of aan stemtellingslocaties.
 
Reactiescore
151
Met een voorsprong van 306 is het voor het team veel veiliger dan een win met 1 staat (270). Dan zou het niet erg zijn als ze weer een staat verliezen bij een eventuele hertelling.

Ook veel veiliger voor een kiesman die besluit alsnog op Trump te stemmen (in sommige staten illegaal, maar nog nooit iemand voor gestraft). Bij 270 zou 1 kiesman die overstapt het een gelijkspel maken, en als er geen kandidaat 270 heeft dan mag elke staat stemmen op wie ze als president willen, wat Trump zou worden want er zijn meer republikeinse staten dan democratische.
 
Reactiescore
7.942
1) Waarom stoppen ze de speech van Trump. Hij loopt maar wat te raaskallen, maar is de kern van journalistiek juist niet om te verslaggeven? Dus geef gewoon een verslag van wat hij zegt en waarom het feitelijk niet klopt.

Deels kan ik er in komen, deels ook niet. CNN heeft als één van de weinige de speech volledig af laten sp[elen om het erna af te branden. Andere nieuwszender nemen deels ook hun verantwoordelijkheid, er is geen bewijs dat er Fraude is gepleegd of überhaupt nog iets bevestigd op wat twitter geblaat na. Ze weten inmiddels in de VS hoe beinvloedbaar het volk is en als je alleen maar leugens gaat verkondigen dan zullen mensen dat geloven. Ik denk juist eerder dat de nieuwssites hun verantwoordelijkheid nemen door het niet te tonen. Net zoals de Tech bedrijven dat inmiddels doen.

2) Trump zegt naar de rechter te stappen. Is dat niet zijn goed recht? En wanneer er feitelijk niks onjuist is gebeurd, heeft dit toch geen consequenties op deze uitslag? Ik zeg trouwens niet dat de uitslag niet klopt. Maar er zijn wel een aantal dingen gebeurd waar je je vraagtekens bij kunt zetten en die het waard zijn om nader te onderzoeken. Zeker met oog op de toekomst en de optimalisatie van het stemproces welke in het verleden ook echt wel ''messy'' was

In een gezonde samenleving eens. Het hogergerechtshof staat echter onder zijn bewind. In zijn speech benoemde hij deze gelijk. Daardoor zal de waarheid niet naar boven komen en altijd in het voordeel van Trump. Weinig 'recht' imo dan.
 
Reactiescore
7.942
Ook veel veiliger voor een kiesman die besluit alsnog op Trump te stemmen (in sommige staten illegaal, maar nog nooit iemand voor gestraft). Bij 270 zou 1 kiesman die overstapt het een gelijkspel maken, en als er geen kandidaat 270 heeft dan mag elke staat stemmen op wie ze als president willen, wat Trump zou worden want er zijn meer republikeinse staten dan democratische.

Hypothetisch zou dat kunnen ja, maar ik verwacht het niet. Vermoed eerder dat de republikeinen Trump trouw zijn omdat ze anders hun baan verliezen. Je ziet nu al vrijwel 0.0 support vanuit dat kamp. Mocht het echt 270 worden dan zie ik niet een kiesman switchen van kant. Maar better safe than sorry en lekker een ruime meerderheid halen.
 
Reactiescore
56
In een gezonde samenleving eens. Het hogergerechtshof staat echter onder zijn bewind. In zijn speech benoemde hij deze gelijk. Daardoor zal de waarheid niet naar boven komen en altijd in het voordeel van Trump. Weinig 'recht' imo dan.

Ik zou er niet vanuit gaan dat de Supreme Court meteen in het voordeel zal spreken van Trump hoor. Als ze al in zijn voordeel uitspreken, zullen ze het grondig moeten motiveren. Anders verliezen ze al hun legitimiteit naar de toekomst toe. Rechters zijn onafhankelijk en onpartijdig. Ook in Amerika. Dus ervan uitgaan dat een politieke benoeming zal volstaan om rechters aan zijn kant te krijgen is wat kort door de bocht. Het zou me dan ook niet verbazen dat de nieuw benoemde Amy Coney Barrett zich zal onthouden als het gaat over een zaak waarbij Trump is betrokken.
 
Bovenaan