Ik kan me toch lastig voorstellen dat de ingevoerde premium-functies — zoals de beurs — zijn gedaan uit het oogpunt van spelersbehoud. Op korte termijn zal het ongetwijfeld werken, maar op lange termijn neemt het enkel spelplezier van de spelers weg met verdere dalingen in het spelersaantal als gevolg.
Ik blijf dit spel nochtans wel verder spelen door de mogelijkheid om pp te verdienen. Ben ik alleen? Ik wil of kan geen pp kopen. Vroeger kreeg ik een beetje punten door websites te bezoeken. De beurs is veel beter voor mij. Iedereen weet toch dat er inkomsten nodig zijn voor zo een spel. Er is zeer veel personeel voor nodig. Gebouwen, Servers, computers,
Ik denk trouwens niet dat de premium beurs ingevoerd is uit het oogpunt van spelersbehoud. Ik denk dat ze ingevoerd is met het oogpunt de inkomsten te verhogen. Trouwens niet alleen de premium beurs, maar de meeste veranderingen. Wat maakt het aantal spelers nu uit? Het is de winst die telt.
Wat zou je willen? Iedereen die het spel speelt betaald? Kan je hier ook voorstellen 1 wereld met je instellingen en je betaald voor het gebruik van de servers. Maar dit is al voorgesteld zonder sux6.
Werelden zonder de premium-functies en zonder de mogelijkheid pp te verdienen. PA en Am zouden veel duurder moeten om uit de kosten te komen. Zeer kleine werelden. Spelers zonder PA zouden er dan enkel zijn om de stammen met betalende spelers van dorpen en grondstoffen te voorzien. Hoeveel keer beginnen die dan opnieuw?
Het beste is naar mijn mening het spel slechts in een langzaam tempo met enkel noodzakelijke updates en door de Community goedgekeurde ideeën doorontwikkelen, en dan vervolgens enkele werelden aanbieden zonder premium-functies. Die inkomsten zou InnoGames moeten durven mislopen, ze zouden dat moeten zien als een investering.
Die werelden zonder premium-functies bestaan vandaag toch al. Duitse werelden worden telkens per 2 opgestart. 1 met en 1 zonder premium-functies. Je start met enkele vrienden een of meerdere stammen op die werelden. Gebruikt een extern programma om met elkaar in contact te staan. Denk er aan dat de instellingen van de wereld zonder premium-functies waarschijnlijk niet aan je verwachtingen zullen voldoen.
Ik denk niet dat wij als spelers ons moeten mengen of zorgen maken in de strategie van verdien model. Daarvoor zullen de eigenaren van InnoGamesf wel de nodige analisten in huis hebben.
Enkele cijfers.
InnoGames kondigt aan dat het in 2015 een omzet van 100 miljoen euro heeft behaald en meer dan 100 procent in mobiel is gegroeid.
In oktober 2016 verwerft het Zweedse entertainmentbedrijf Modern Times Group 35 procent van InnoGames voor een bedrijfswaarde van 260 miljoen EUR, van de voormalige investeerder Eight Roads Ventures en de oprichters van het bedrijf.
In mei 2017 investeert het Zweedse entertainmentbedrijf Modern Times Group EUR 82,6 miljoen om zijn aandeel in InnoGames te vergroten tot 51%.
Geen info gevonden voor 2018.