Tribalwars of Farmville

DeletedUser

Guest
Stel je begint sochtends. Hoe weet je dan hoeveel GS erin zit? Dan kun je beter zoveel mogelijk dorpen farmen en zo het risico verkleinen dat je op een lege buit stuit. Daarna kun je gaan leeghalen idd.

je stelt legale scriptjes in smorgens van 10 lc 1 verkenner ... stuur ze 1x het risico op misbuit en zeer klein dan -> en je weet hoeveel lc je moet sturen om het dorp net leeg te halen ( ik stuur er steeds 5 te weinig -> nog meer kans op volle buit ... )
 

DeletedUser

Guest
Mhh ja, ik heb altijd farmen boven mijnen gezet, echter toen ik begon zat men nog niet met 3 of meer op een account, en nachten deed men helemaal niet.
Daarbij, als je een beetje bedreven bent in farmen, hoeft het niet heel tijdrovend te zijn.
 

DeletedUser

Guest
Mhh ja, ik heb altijd farmen boven mijnen gezet, echter toen ik begon zat men nog niet met 3 of meer op een account, en nachten deed men helemaal niet.
Daarbij, als je een beetje bedreven bent in farmen, hoeft het niet heel tijdrovend te zijn.

Inderdaad. Binnen 1 min alle farms weg, dit 3x per dag is genoeg :p
 

DeletedUser51906

Guest
Nja, ik denk dat ikzelf juist een van de personen die hier het ergst in is ben.
Heb op W18 actief doorgefarmd tot ver over de miljoen, heb bijna solo gefarmd van 195 tot 750 miljoen.

Dat farmen met weinig LC is juist slim, maar heb er zelf nooit aan meegedaan :p!
 

DeletedUser

Guest
Nja, ik denk dat ikzelf juist een van de personen die hier het ergst in is ben.
Heb op W18 actief doorgefarmd tot ver over de miljoen, heb bijna solo gefarmd van 195 tot 750 miljoen.

Dat farmen met weinig LC is juist slim, maar heb er zelf nooit aan meegedaan :p!


Leg eens uit waarom het slim is?
 

DeletedUser

Guest
Alleen in het begin van een wereld kan het slim zijn dacht ik ^^
Al is het handiger als je in 1x die dorpen leeg rooft,hoef je ook minder te farmen :p

Meer kans op volle buiten, dus farm je meer met hetzelfde aantal lc als iemand die af en toe een lege farm heeft.
 

DeletedUser51906

Guest
[/B]

Leg eens uit waarom het slim is?

Jij hebt 50 LC en je gaat lekker farmen.
In 1 dorp kan maximaal GS voor 10 LC zitten, als jij met 10 LC gaat farmen kan je er een volle buit uit halen.

Maar dan heb je ook iemand anders die farmt en dan kom je langs met je 10 LC, en is het leeg.
Dan hebben ze uren (in de start heb je vaak niet veel BBs he;)) voor niks gelopen.

Als je 50x 1 LC verstuurt heb je hier amper last van.
 

DeletedUser49393

Guest
Jij hebt 50 LC en je gaat lekker farmen.
In 1 dorp kan maximaal GS voor 10 LC zitten, als jij met 10 LC gaat farmen kan je er een volle buit uit halen.

Maar dan heb je ook iemand anders die farmt en dan kom je langs met je 10 LC, en is het leeg.
Dan hebben ze uren (in de start heb je vaak niet veel BBs he;)) voor niks gelopen.

Als je 50x 1 LC verstuurt heb je hier amper last van.

maar moet je wel lekker wat tijd voor vrijmaken ;)

ps het verminder ook de kans op veel verlies doordat een farm os krijgt.
 

DeletedUser

Guest
Daarom ben ik ook gewoon wat later gestart, dat het niet gaat om wie de beste vv/co, weet ik het heeft.

Gewoon beetje actief spelen :) Niet een spelletje met wie er morgen of vandaag en trein heeft, om half 5 uit zn nest gaat, jou treint om 7 uur en dan zegt dat hij jou "geownd" heeft.


Zo :p Ik ga even nog 4 en halve droge worst eten, want die zijn morgen niet meer goed. (en ik denk ik ook niet :D)
 

DeletedUser31869

Guest
daarom ben ik ook gewoon wat later gestart, dat het niet gaat om wie de beste vv/co, weet ik het heeft.

Gewoon beetje actief spelen :) niet een spelletje met wie er morgen of vandaag en trein heeft, om half 5 uit zn nest gaat, jou treint om 7 uur en dan zegt dat hij jou "geownd" heeft.


Zo :p ik ga even nog 4 en halve droge worst eten, want die zijn morgen niet meer goed. (en ik denk ik ook niet :d)

+1
 

DeletedUser

Guest
Daarom ben ik ook gewoon wat later gestart, dat het niet gaat om wie de beste vv/co, weet ik het heeft.

Gewoon beetje actief spelen :) Niet een spelletje met wie er morgen of vandaag en trein heeft, om half 5 uit zn nest gaat, jou treint om 7 uur en dan zegt dat hij jou "geownd" heeft.


Zo :p Ik ga even nog 4 en halve droge worst eten, want die zijn morgen niet meer goed. (en ik denk ik ook niet :D)

Het is het een of het ander vind ik. Rim is boring, echt waar :s. Kan je wel minder farmen, maar als je geen tegenstand hebt, 90% amper of geen TW kan spelen. Zoek dan maar een leuke stam die ook nog een beetje niveau heeft :eek:
 

DeletedUser16501

Guest
Tribalwars of Farmville?

Inleiding:

De manier waarop men Tribalwars speelt is in de loop van de jaren vanzelfsprekend veranderd. Met dit stukje tekst wil ik aantonen wat voor een tijdsrovend en intensief online game tribalwars geworden is. Ik wil hiermee niemand in een slecht daglicht brengen of ontsteld maken. Ik ga het ook even hebben over het begrip oda en hoe dit aan het veranderen is.

Tribalwars wordt farmville:

In den beginne was men volop bezig met je gs zo hoog mogelijk hebben, diegene met de hoogste gs was de “pro” in die tijd. Men deed praktisch amper aan farmen, en de grootste inkomens voor het maken van je eerste clear kwamen van de mijntjes. Er was heel wat minder activiteit op de accounts, en er waren niet veel accounts met 3 of 4 spelers.
Tegenwoordig speelt men het spel heel anders, nu is het al farmen wat de klok slaat.
De topspelers (zeker na week 1-2, hangt af van de snelheid) zijn diegene die het meeste gs binnenhalen door te farmen. Je gs op 1 laten staat is bij sommige spelers standaard geworden. Als je weinig of niet farmt kom je gigantisch achter te staan qua troepen en punten, en wordt je beschouwd als een noob. Met farmen haal je heel veel meer grondstoffen binnen dan met mijnen, maar je moet natuurlijk 25x zo actief zijn om hoog te staan in de ranglijst.
Momenteel is men zelf een stadium hoger gegaan dan gewoon farmen en begint men al met het zogezegde “efficiënte” farmen, dwz farmen met zeer kleine aantallen lc om zo telkens een volle buit te hebben en zo je troepen optimaal te benutten.
Het gaat zelf zo ver dat er al spelers met 1 lc beginnen te farmen. Je kan je wel voorstellen hoe tijdrovend dit allemaal wel niet is.
Natuurlijk bestaan er “shortcuts” die de tijd nodig om te farmen drastisch verminderen; denk maar aan bookmarks, scriptjes (niet de illegale), enzovoort. Zo neemt farmen minder tijd in beslag. However, ik persoonlijk vind het nog altijd lastig om een kwartier lang constant te klikken.
Het farmen gaat ongelofelijk lang door. Zelfs men boven het miljoen zit blijven sommige spelers nog altijd farmen, je kan je wel voorstellen hoe veel tijd en energie dit in beslag neemt. Geen wonder dat er zoveel accounts met 4 co’s zijn.

Oda wordt noob:

Troepen gedood als aanvaller, iedereen weet wel wat oda betekend.
Een aantal dagen geleden las ik op het forum in een post van gehaktbal8 (no offence) dat hij het nogal stom vond dat iemand tevreden was dat hij hoog stond op de oda ranglijst. Het is vanzelfsprekend dat als je iemand aanvalt je troepen dood en verliest, waardoor je oda stijgt. Minder troepen betekent minder farmen, wat neerkomt op een mindere groei. Een lage oda betekent minder verliezen, dus meer farminkomsten. Of het kan natuurlijk zijn dat iemand een lage oda heeft omdat hij niets anders doet dan internen, dit even terzijde.
Alles draait tegenwoordig om farmen, farmen, farmen. En dit stemt me niet blij, aangezien dit nog altijd een tactisch vrijetijdsspel is, en geen verplichte "verzamel-zoveel-mogelijk-grondstoffen-en-krijg-een-prijs" spelletje is.

Conclusie:

Farmen -> neemt tijd in beslag -> veel online -> accounts die 24/7 draaien staan in het begin van de wereld op kop, niet diegene met het meeste tactisch inzicht. Farmville heeft een andere betekenis gekregen.
Het echte tribalwars begint pas naar mijn mening als er geen farmdorpen meer zijn en als 2 of meerdere accounts front tegen front de confrontatie aangaan. Dan ziet men pas wie er tactisch inzicht heeft en wie niet. Niet dat het iemand boeit, maar daarom heb ik me voorgenomen om niet meer een account zelf op te starten omdat tribalwars naar mijn mening bestaat uit 2 online spellen, farmville en Wars!

Discuss!

Serieus, Tw vergelijken met Farmville.. Die 2 spellen lijken totaal niet op elkaar. Ik snap je punt wel. Je kon het beter Farmwars noemen ;)
 

DeletedUser

Guest
Nja, ik denk dat ikzelf juist een van de personen die hier het ergst in is ben.
Heb op W18 actief doorgefarmd tot ver over de miljoen, heb bijna solo gefarmd van 195 tot 750 miljoen.

Dat farmen met weinig LC is juist slim, maar heb er zelf nooit aan meegedaan :p!

Ah, hoi Floris, ben je nog overal mij aan het beschuldigen?
 

DeletedUser

Guest
Mhh ja, ik heb altijd farmen boven mijnen gezet, echter toen ik begon zat men nog niet met 3 of meer op een account, en nachten deed men helemaal niet.
Daarbij, als je een beetje bedreven bent in farmen, hoeft het niet heel tijdrovend te zijn.

Hey beste vriend =D
 

DeletedUser

Guest
Ik speel niet op deze wereld, maar kan mij geheel vinden in de openingspost. Begonnen in maart op W17 en daar nu ca. 3 miljard GS gefarmt. Niet in kleine groepjes... dat nooit -we hebben dan ook nog nooit een farm-award gehaald- we zitten pas op 90.000 farmruns.

Desondanks, gaat er vreselijk veel tijd in zitten. Veel te veel tijd. Je doet het... omdat de andere spelers in de top het ook doen en je blijft maar doorgaan.

Ik zou wel eens op een rustige wereld willen beginnen. BB's: Ja... GS in deze BB's: Nee... pas bij inname zouden de mijnen moeten gaan produceren. Lijkt me een geweldige wereld, waar je een keer relaxed kunt spelen.

Natuurlijk is dat laatste een keuze.... maar ik heb er geen moeite mee, als het farm-element -op enkele nieuwe werelden- uit TW gehaald wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik speel niet op deze wereld, maar kan mij geheel vinden in de openingspost. Begonnen in maart op W17 en daar nu ca. 3 miljard GS gefarmt. Niet in kleine groepjes... dat nooit -we hebben dan ook nog nooit een farm-award gehaald- we zitten pas op 90.000 farmruns.

Desondanks, gaat er vreselijk veel tijd in zitten. Veel te veel tijd. Je doet het... omdat de andere spelers in de top het ook doen en je blijft maar doorgaan.

Ik zou wel eens op een rustige wereld willen beginnen. BB's: Ja... GS in deze BB's: Nee... pas bij inname zouden de mijnen moeten gaan produceren. Lijkt me een geweldige wereld, waar je een keer relaxed kunt spelen.

Natuurlijk is dat laatste een keuze.... maar ik heb er geen moeite mee, als het farm-element -op enkele nieuwe werelden- uit TW gehaald wordt.

Dan nog kun je de buren farmen op een of andere manier. Maar ik vind het wel een goed idee maar dan wel een level 3 zodat je veel GS krijgt van je mijnen :)
 
Bovenaan