Tribalwars of Farmville

DeletedUser

Guest
Tribalwars of Farmville?

Inleiding:

De manier waarop men Tribalwars speelt is in de loop van de jaren vanzelfsprekend veranderd. Met dit stukje tekst wil ik aantonen wat voor een tijdsrovend en intensief online game tribalwars geworden is. Ik wil hiermee niemand in een slecht daglicht brengen of ontsteld maken. Ik ga het ook even hebben over het begrip oda en hoe dit aan het veranderen is.

Tribalwars wordt farmville:

In den beginne was men volop bezig met je gs zo hoog mogelijk hebben, diegene met de hoogste gs was de “pro” in die tijd. Men deed praktisch amper aan farmen, en de grootste inkomens voor het maken van je eerste clear kwamen van de mijntjes. Er was heel wat minder activiteit op de accounts, en er waren niet veel accounts met 3 of 4 spelers.
Tegenwoordig speelt men het spel heel anders, nu is het al farmen wat de klok slaat.
De topspelers (zeker na week 1-2, hangt af van de snelheid) zijn diegene die het meeste gs binnenhalen door te farmen. Je gs op 1 laten staat is bij sommige spelers standaard geworden. Als je weinig of niet farmt kom je gigantisch achter te staan qua troepen en punten, en wordt je beschouwd als een noob. Met farmen haal je heel veel meer grondstoffen binnen dan met mijnen, maar je moet natuurlijk 25x zo actief zijn om hoog te staan in de ranglijst.
Momenteel is men zelf een stadium hoger gegaan dan gewoon farmen en begint men al met het zogezegde “efficiënte” farmen, dwz farmen met zeer kleine aantallen lc om zo telkens een volle buit te hebben en zo je troepen optimaal te benutten.
Het gaat zelf zo ver dat er al spelers met 1 lc beginnen te farmen. Je kan je wel voorstellen hoe tijdrovend dit allemaal wel niet is.
Natuurlijk bestaan er “shortcuts” die de tijd nodig om te farmen drastisch verminderen; denk maar aan bookmarks, scriptjes (niet de illegale), enzovoort. Zo neemt farmen minder tijd in beslag. However, ik persoonlijk vind het nog altijd lastig om een kwartier lang constant te klikken.
Het farmen gaat ongelofelijk lang door. Zelfs men boven het miljoen zit blijven sommige spelers nog altijd farmen, je kan je wel voorstellen hoe veel tijd en energie dit in beslag neemt. Geen wonder dat er zoveel accounts met 4 co’s zijn.

Oda wordt noob:

Troepen gedood als aanvaller, iedereen weet wel wat oda betekend.
Een aantal dagen geleden las ik op het forum in een post van gehaktbal8 (no offence) dat hij het nogal stom vond dat iemand tevreden was dat hij hoog stond op de oda ranglijst. Het is vanzelfsprekend dat als je iemand aanvalt je troepen dood en verliest, waardoor je oda stijgt. Minder troepen betekent minder farmen, wat neerkomt op een mindere groei. Een lage oda betekent minder verliezen, dus meer farminkomsten. Of het kan natuurlijk zijn dat iemand een lage oda heeft omdat hij niets anders doet dan internen, dit even terzijde.
Alles draait tegenwoordig om farmen, farmen, farmen. En dit stemt me niet blij, aangezien dit nog altijd een tactisch vrijetijdsspel is, en geen verplichte "verzamel-zoveel-mogelijk-grondstoffen-en-krijg-een-prijs" spelletje is.

Conclusie:

Farmen -> neemt tijd in beslag -> veel online -> accounts die 24/7 draaien staan in het begin van de wereld op kop, niet diegene met het meeste tactisch inzicht. Farmville heeft een andere betekenis gekregen.
Het echte tribalwars begint pas naar mijn mening als er geen farmdorpen meer zijn en als 2 of meerdere accounts front tegen front de confrontatie aangaan. Dan ziet men pas wie er tactisch inzicht heeft en wie niet. Niet dat het iemand boeit, maar daarom heb ik me voorgenomen om niet meer een account zelf op te starten omdat tribalwars naar mijn mening bestaat uit 2 online spellen, farmville en Wars!

Discuss!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser37136

Guest
Tja, farmen is nu eenmaal effectiever dan je mijnen omhoog pompen. Dat iedereen dit dan zoveel mogelijk wil doen is een redelijk logisch gevolg: je mijnen produceren vanzelf, maar je troepen gaan niet vanzelf de deur uit. Als jij die gs in die barbs niet farmt doet iemand anders het wel, met als gevolg dat diegene meer gs te besteden heeft dan jij en dus sneller kan groeien dan jij.

Het is net als die 150 ms treintjes enzo, alles moet beter, sneller enz., puur omdat het niveau ook gewoon vele malen hoger is geworden dan rond de W2-tijd*.

Evolutie laten we het maar noemen.




*Even voor de duidelijkheid, dit is geen sneer oid richting alle W2-spelers hier.
 
Reactiescore
372
In principe heb je gelijk. Ben zelf geen voorstander van veel farmen. Vind het ook zeer jammer dat je de 1e weken ongeveer zoveel uur non-stop per dag moet farmen om een beetje deftig te kunnen meedraaien bovenaan het lijstje. Ken zelf trouwens genoeg accounts die bijna niet farmen en toch top 10/20 draaien, daar niet van.

ODA, ach ik weet niet. Het is natuurlijk prettiger en handig zo weinig mogelijk verliezen te lijden als je iets wilt edelen, maar het smoesje 'je mist je inkomsten' vind ik wel heel erg zwak. Met mijntjes op 30 kom je ver genoeg zeker op deze snelheid (snelheid 2).

En dat farmen met 1/2/3/4/5 lc, daar heb ik geen woorden voor. Ga aub wat vrienden zoeken en loop niet op het algemeen forum te zeiken over efficient farmen, vergeleken met de tijd die je eraan besteed is het volgens mij veel efficienter gewoon 20+ lc naar een dorpje te sturen ipv 1 t/m 5 :eek:.

Maar ja, je moet nu wel. Wil je niet ten onder gaan is het nodig te farmen.
 

DeletedUser47551

Guest
*nu ga ik even een stuk onthullen over waarom ik ben gekickt van Knowledge (op dat moment top 5 aantal lc, inmiddels gecleart en gestopt :)rolleyes:))

Ik spreek nu over rond 500-1500p
ik farmde in groepjes van 10, komen ineens mijn Co's aan van:
"wij zitten in Select w18, daar waren we bezig over starten, we moeten in veel kleinere groepjes farmen"
ik: "ik start al jaren als de beste zonder te nolifen, met maar 800 lc moeten we niet in groepjes van 2lc gaan farmen, ik heb graag ook nog een leven.

-daarna farmde ik in groepjes 2-15, en 's avonds farmde ik soms even niet omdat ik aan het praten was op msn, facebook, hier wat gezellig aan het praten

--> conclusie: Kick door mijn co's, ontzetting van mijn stamleden in Alt (met uitzondering van enkelen)
tjah, dan ga ik gewoon liever solo 1 uurtje per dag spelen en dan even hun ass kicken, man man man.
 

DeletedUser

Guest
*nu ga ik even een stuk onthullen over waarom ik ben gekickt van Knowledge (op dat moment top 5 aantal lc, inmiddels gecleart en gestopt :)rolleyes:))

Ik spreek nu over rond 500-1500p
ik farmde in groepjes van 10, komen ineens mijn Co's aan van:
"wij zitten in Select w18, daar waren we bezig over starten, we moeten in veel kleinere groepjes farmen"
ik: "ik start al jaren als de beste zonder te nolifen, met maar 800 lc moeten we niet in groepjes van 2lc gaan farmen, ik heb graag ook nog een leven.

-daarna farmde ik in groepjes 2-15, en 's avonds farmde ik soms even niet omdat ik aan het praten was op msn, facebook, hier wat gezellig aan het praten

--> conclusie: Kick door mijn co's, ontzetting van mijn stamleden in Alt (met uitzondering van enkelen)
tjah, dan ga ik gewoon liever solo 1 uurtje per dag spelen en dan even hun ass kicken, man man man.

eindelijk antwoordt waarom je van account gekickt bent :p
 

DeletedUser

Guest
helemaal mee eens, vroeger vond ik starten echt leuk en speelde maar tot de 300k ofzo. maar dat vele farmen vind ik niet echt wat en elke aap kan het onderhand wel. Nu vind ik grotere account sveel leuker en is ook minder tijdrovend:)
 

DeletedUser

Guest
Zeldzaam dat er op het AF zoveel overeenstemming te vinden is ;) En gelieve me nu ff te verontschuldigen, ik moet 55 x 3 LC gaan versturen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser40402

Guest
helemaal mee eens, vroeger vond ik starten echt leuk en speelde maar tot de 300k ofzo. maar dat vele farmen vind ik niet echt wat en elke aap kan het onderhand wel. Nu vind ik grotere account sveel leuker en is ook minder tijdrovend:)

Dan ga je beter W20 spelen. Met minder farmen kom je daar ook hoog :p groepjes van 50-100 lc ftw :p
 

DeletedUser

Guest
Lekker geschreven barney ;).

Tja wil je top 40 staan dan moet je daar iets voor doen. Het antwoord is farmen. En het ligt aan je omgeving of je ect moet micro'en of dat je met 15+ LCal klaar bent.
 

DeletedUser47551

Guest
ligt ook aan je inzicht, ik ken accounts die op bepaalde momenten meer kunnen farmen dan alle andere top 20 spelers, maarja je moet je gs ook goed besteden ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik snap het nut niet van 2 LC sturen, kan iemand mij dit uitleggen? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Dan ga je beter W20 spelen. Met minder farmen kom je daar ook hoog :p groepjes van 50-100 lc ftw :p

ik vertik het ook om onder de 20 lc te farmen bijvoobeeld.:p(des te meer je hebt hoe hoger ik de groepjes maakxD)
 

DeletedUser

Guest
2 lc sturen is niet al te nolife in bepaalde fases ;) ik deed het en schaam me er niet voor :p. dat was met minder dan 60lc XD (ik stuurde zelfs vaak 1 lc :eek:)
 

DeletedUser48651

Guest
*nu ga ik even een stuk onthullen over waarom ik ben gekickt van Knowledge (op dat moment top 5 aantal lc, inmiddels gecleart en gestopt :)rolleyes:))

Ik spreek nu over rond 500-1500p
ik farmde in groepjes van 10, komen ineens mijn Co's aan van:
"wij zitten in Select w18, daar waren we bezig over starten, we moeten in veel kleinere groepjes farmen"
ik: "ik start al jaren als de beste zonder te nolifen, met maar 800 lc moeten we niet in groepjes van 2lc gaan farmen, ik heb graag ook nog een leven.

-daarna farmde ik in groepjes 2-15, en 's avonds farmde ik soms even niet omdat ik aan het praten was op msn, facebook, hier wat gezellig aan het praten

--> conclusie: Kick door mijn co's, ontzetting van mijn stamleden in Alt (met uitzondering van enkelen)
tjah, dan ga ik gewoon liever solo 1 uurtje per dag spelen en dan even hun ass kicken, man man man.

Tof om het verhaal eens van twee kanten te horen ;). Maar ik vind dat je gelijk hebt. Met 10 lc haal je even veel binnen als met 5 x 2lc. Zie dus het nut niet in van zo een kleine aantallen. Als iemand mij zegt dat ik in kleine aantallen moet farmen, werkt dat alleen deprimerend voor me :S
 

DeletedUser47551

Guest
Tof om het verhaal eens van twee kanten te horen ;). Maar ik vind dat je gelijk hebt. Met 10 lc haal je even veel binnen als met 5 x 2lc. Zie dus het nut niet in van zo een kleine aantallen. Als iemand mij zegt dat ik in kleine aantallen moet farmen, werkt dat alleen deprimerend voor me :S

wat zei sam mss :D
ik haat hem niet ofzo hoor :p
ga hem wel ownen @ w21 :cool:
 

DeletedUser50576

Guest
Dikke zever, Ik farm 1 maal per dag en al zeker niet in gropjes van 5 lcav nooit met minder dan 10 lcav gefarmed.

Op snelheid 1 wereld is het zo da farmen belangrijk is, maar momenteel neemt farmen nog geen 20% meer in van mijn totale gs inkomsten.
Als je op een tactische manier speelt en alles goed uitdenkt valt dde tijd die je er in steekt nog zeer hard mee.


En als we dan toch over activiteit gaan hebben, als verdediger op een massa aanval of als je 500 clears ofzo moest verzenden op w2 kost ook veel tijd.
 
Bovenaan