tribalwars het nieuwe grepo

Reactiescore
1.743
De Russische CM heeft het toevallig vorige week wel uitgelegd, maar ook op de Russische server wordt met co's gespeeld. Russische CM benadrukt alleen dat dit op eigen risico is, en bij misbruik door een co, het tw team niet kan helpen.
maar in rusland is het logisch. want regelmatig moeten spelers naar het front om nooit meer weder te keren. Dan valt elke keer de halve wereld leeg.
 
Reactiescore
1.187
Eigenlijk zeg je hier:

“We kennen het spel niet, we kennen de community niet we kennen de andere markten niet en de flaters die we maken schuiven we af op een ander.
Nog wat schuilen achter de interne keuken van InnoGames bla bla en klaar! “


Jullie hebben geen kennis van dit spel! Jullie kennen de community niet, (want als je ziet wie jullie wel en niet serieus nemen:redface:) Jullie hebben geen feeling met dit spel, jullie hebben alleen de .net “regels” en het magische woord “InnoGames”

Dit is ook exact hetgeen wat ik mij afvroeg toen die nieuw CoMa zich voorstelde. Hoe ga je een community managen waarvan je geen tot weinig ervaring mee hebt in het spel?

Fouten maken kan en mag gebeuren, maar zorg dat je in gesprek gaat met de community om deze te leren kennen.
 
Reactiescore
583
Al met al een win voor de grote/top spelers die al jaren op deze manier spelen en geen andere mogelijkheid zien om op dit niveau zonder co-op te kunnen spelen en een helaas voor diegenen die liever een 1 tegen 1 scenario hadden gespeeld.

Direct dat flauwe multi account gebeuren afschaffen... ik kan niet wachten tot het 1 vs 1 is op accounts. Privé scripts ook. Dat kost wel een hoop spelers (die alleen niet kunnen winnen)... maar TW is daarna wel eerlijker :cool:

Kom maar op 'watjes', met jullie multi-account commentaren, I love it!
 
Reactiescore
449
Je schuift het wel erg af alsof de Nederlandse server de uitzondering is op het algemene beleid. Ik ken geen 1 andere taalserver waar niet met co spelers wordt gespeeld, van de Duitse tot de internationale server. Het klinkt meer alsof je zelf de verkeerde interpretatie van de regels hebt gemaakt.
Zowel Kroenuh als Kleiduif zijn CM geweest op The-West en daar is dit wel altijd gehanteerd. Ook zijn alle 3 de teamleden actief geweest op Grepolis zoals eerder benoemd. Beetje alsof je een goudvis in de oceaan gooit door ze nu op Tribalwars te deponeren want hier gaat alles wel een tikkie anders dan op andere Inno games obviously :p
 
Reactiescore
5
Natuurlijk kan een reactie van mij hier niet achter blijven.

Laat ik voorop stellen dat het nooit onze bedoeling is om omtrent of vanwege dit onderwerp zo'n verdeeldheid te creëren. Het probleem dat hier ontstaan is, is dat er vanuit de globale voorgeschreven regels vanuit InnoGames (en andere taalversies) is geredeneerd en niet vanuit die wat hier op NL uitgeschreven staan. Hier is namelijk een niet bekend nuanceverschil op het gebied van accounttoegang en -gegevens delen op te merken:





En dat is precies hetgeen wat we bedoelen met "dat er binnen InnoGames besproken zal gaan worden hoe hier mee om te gaan" omdat dit natuurlijk niet 1-op-1 hetzelfde is zoals initieel bedoeld is. Daar zullen we iets van moeten gaan vinden.

Maar feit is: hier op NL staat de spelregel nu eenmaal anders geformuleerd en wordt met meerdere spelers op één account al jaren gedoogd (wellicht op andere taalversies ook). Daarom dat de schorsing dus niet gezet mocht worden en dit ongedaan is gemaakt.

Wanneer dit wordt bestempeld als 'acceptabel gedrag', dan dienen vanzelfsprekend de regels en algemene voorwaarden hier wereldwijd natuurlijk ook op aangepast worden om dit te reflecteren. Dat is momenteel niet het geval en dat zorgt voor verwarring.

Op het gebied van accountveiligheid en -gegevens delen is dit natuurlijk alles behalve een ideaal scenario. Echter is het logisch dat het moeilijk is om hier een rigoureus ander standpunt in aan te gaan nemen of acceptabele oplossing (of systeem) voor in te plaats te zetten wanneer dit al jaren wordt gedoogd. In die zin is er in het huidige scenario bijna geen weg meer terug en wordt een verandering met de dag moeilijker.

Dus voor nu: wij (ik) hebben een verkeerde stap gezet, daar is excuses voor aangeboden. Er zal niet meer opgetreden worden voor co-op gedrag op accounts totdat hier een mogelijk officieel standpunt of verandering voor aangekondigd is. No worries, vooralsnog staat dit niet op de short list.

Al met al een win voor de grote/top spelers die al jaren op deze manier spelen en geen andere mogelijkheid zien om op dit niveau zonder co-op te kunnen spelen en een helaas voor diegenen die liever een 1 tegen 1 scenario hadden gespeeld.

Hopelijk begrijpen jullie de situatie nu iets beter en zijn andere spook of wilde verhalen nu een beetje uit de wereld.

Wij erkennen de rijke geschiedenis van deze community en dat die absoluut anders is dan andere taalversies en spellen en dat daar natuurlijk ook maatwerk en vooral een luisterend oor voor nodig is. Weet dat we hier stappen in aan het maken zijn, stappen die jullie wellicht (nog) niet ervaren en/of kunnen zien maar we wel heel bewust mee bezig zijn. Hier later meer over.

De voornaamste reden van de misnoegdheid is vooral het gebrek aan spelinzicht in mijn ogen. Het volledige, huidige Tribal Wars team kent dit spel niet. Er is één kort bericht verschenen van de nieuwe CM op een forum dat 10-20% (heb speciaal hiervoor een account aangemaakt) van alle spelers nog gebruikt. Ook kwam dit bericht pas dagen na aanstelling. Niemand kent het nieuwe team en het team kent ook niemand. Leer eerst de community en huidige regelgeving kennen en communiceer helder.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
152
Ik vraag me af of het nieuwe team de community überhaupt wil leren kennen. Veranderingen doordrukken is eenmaal makkelijker als de personen die je ervoor hebt aangesteld verder af staan van de community. Je zou maar moeten dealen met het sentiment van degenen die het spelletje in leven houden brrr...
 
Reactiescore
112
Ik vraag me af of het nieuwe team de community überhaupt wil leren kennen. Veranderingen doordrukken is eenmaal makkelijker als de personen die je ervoor hebt aangesteld verder af staan van de community. Je zou maar moeten dealen met het sentiment van degenen die het spelletje in leven houden brrr...

Als je kijkt naar de drie community's die zij reeds onder hun beheer hebben lijkt het er op de dat TribalWars.nl hun vierde internet kerkhof zal worden.
 
Reactiescore
14
Direct dat flauwe multi account gebeuren afschaffen... ik kan niet wachten tot het 1 vs 1 is op accounts. Privé scripts ook. Dat kost wel een hoop spelers (die alleen niet kunnen winnen)... maar TW is daarna wel eerlijker :cool:

Kom maar op 'watjes', met jullie multi-account commentaren, I love it!
Wat een onzin lol, niet iedereen kan/wil 18 uur per dag spelen
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.787
Hier kun je denk ook Kr33log niet hoofdzakelijk voor blamen denk ik, maar dat Innogames op het idee komt om de Community Manager titel te geven aan iemand die hier helemaal niet bekend is met de community.

Mijn advies? Wat Inno door wil zetten goed door communiceren en feedback teruggeven. Qua regisseren op de wereld met regels nastreven? Doe aub niet meer dan de norm hier was.
 
Reactiescore
74
Ik ben gewoon bagger op de start. Dus als we co spelers afschaffen is het gedaan. Zijn ook genoeg spelers die het niet meer leuk vinden rond de endgame (waar ik dus wel van houd). Het is toch mooi dat je elkaar zo kan afwisselen om het account toch draaiende te houden. Voor mijn part verleng je de nachtbonus en maak je er 600% van. Dan kan je dat stuk nog lekker rustig slapen.
 
Reactiescore
5.725
Hier kun je denk ook Kr33log niet hoofdzakelijk voor blamen denk ik, maar dat Innogames op het idee komt om de Community Manager titel te geven aan iemand die hier helemaal niet bekend is met de community.

Mijn advies? Wat Inno door wil zetten goed door communiceren en feedback teruggeven. Qua regisseren op de wereld met regels nastreven? Doe aub niet meer dan de norm hier was.
Sluit ik me bij aan. Totale onkunde en pure onderschatting. De mensen die nog over zijn op dit spelletje zijn waarschijnlijk juist degene die het prima vinden zoals het nu is, anders zou je namelijk allang gestopt zijn. Beste wat Inno kon doen was doorgaan op precies diezelfde voet, om de toch al krimpende playerbase te behouden. Er is een reden dat duckje niet verder kon, hij lag teveel dwars. Omdat duckje weet wat er gebeurd als je een andere wind gaat varen na 17 jaar.

Alle ellendige keuzes die Inno ooit gemaakt heeft op TW konden opgevangen worden door een vrij grote playerbase, die we nu niet hebben.

Tldr: stop met spelen noobs
 
Reactiescore
442
Al met al een win voor de grote/top spelers die al jaren op deze manier spelen en geen andere mogelijkheid zien om op dit niveau zonder co-op te kunnen spelen en een helaas voor diegenen die liever een 1 tegen 1 scenario hadden gespeeld.

Enkele 'VFers' reageren hier al trollend op. Hou wel rekening met het feit dat zij niet eens TW spelen, en gewoon de 'werelders' plagen door tegen co-spelen te zijn...
 
Reactiescore
583
Er is maar één serieuze reactie geweest in het voordeel van co-spelen verbannen en dat is van Edje
Ik was ook aan het trollen, want een verandering van de regels -voor de NL server- wordt zeker niet in dit topic beslist.

Maar iedereen weet idd, dat ik oprecht van mening ben, dat het co-spelen en de scripts, wat mij betreft beter vandaag dan morgen mag worden afgeschaft.

En ja, ik weet het... dan stoppen een hoop spelers. Maar hoeveel komen er terug, omdat ze dan eindelijk een kans maken op het eindspel. Iedere wereld weg gespeeld worden omdat jij moet slapen en je tegenstanders niet, omdat ze met zes op een account zitten. Etc. etc. Maar laten we die discussie niet hier voeren... daar komt vast een topic over en dan blijft het, zoals het is: Of men beslist van bovenaf dat we gelijkgeschakeld worden met de rest van TW.
 
Bovenaan