Top of Fop spelers

DeletedUser71329

Guest
Najaa, dat zijn wellicht kerels die een gratis dorpje hebben gekregen, met hoge GS-levels en kazerne en stal... dat ze gelijk konden troepen maken + die andere dorpen gewoon even, GS kopen, GS-lvels omhoog gooien en je bent er al zo snel aan een lvl 15 kazerne en stal :D
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Iemand met 4 dorpen en al zijn kazernes op level 1 is in staat meer speervechters te maken per uur dan iemand met 2 kazernes op level 13.
Het zelfde voor de stal. 4 stallen op level 3 kunnen meer lichte cavalerie maken dan 2 stallen op level 15. Je moet al 2 serieus uit de kluiten gewassen dorpen hebben om iemand met een paar "flutdorpen" te overklassen.

Doe dit zelfde rekentrucje eens met twee dorpen gs 25 en vier dorpen met gs 12-13, dan kom je inderdaad anders uit en dan weet je al waarom je op deze limited haul wereld véél beter eerst je GS flink kunt uppen vooraleer je bakken met grondstoffen vergooid voor edels om vervolgens een dorpje met nauwelijks inkomsten te pakken. Al die gasten met meerdere dorpen nu boosten gewoon flink, en dan maakt de speel strategie niet zoveel meer uit.

Stukje uitleg voor de gene die de strategie nog niet kunnen koppelen aan waarom dat specifiek op limited haul beter is; Normaliter kun je farmen en kan dat véél meer grondstoffen opleveren dan je grondstofmijnen, dan ga je dus LC-rushen om je hoeveelheid besteedbare grondstoffen te verhogen. Hier kan dat maar gering, eigenlijk is de hoeveelheid die je kunt farmen maar erg klein vergeleken bij de hoeveelheid die je uit grondstofgebouwen krijgt. Op een LH wereld kun je alleen (noemenswaardige) grondstoffen krijgen door middel van grondstofgebouwen, ja en door premium punten. Wil je in de top komen en blijven zul je ofwel bakken met pp moeten gebruiken, ofwel speel je zeer efficiënt (weinig onnodig grondstoffenverlies = ook winst) en focus je je op de grondstofgebouwen, zeker in de start.
 
Reactiescore
1.167
Ben van mening dat je nu nog weinig kunt zeggen over de top & flop spelers. Iedereen die nu in de top 50 staat heeft pp geboost. PP boosten is absoluut geen kwaliteit. De toekomst zal uitwijzen of deze speler top of een flop is.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Wat betreft perfection, neem het feit dat hij als tweede dorp een dorpje van 468 punten heeft genomen en zich al zeer snel flink omringd heeft door stamgenoten schat ik deze speler zeer zeker niet hoog in. Juist als je zo diehard pp boost, waarom verkwist je dan je edel aan zo een flutdorpje terwijl er genoeg betere waren (bijvoorbeeld al die stamgenoten). Ook farmen vind hij niet zo belangrijk, gezien hij zijn limiet bijna nooit weet te halen, hij zal het wel compenseren met ome premiumpunten.

Ik schat het niveau op deze wereld sowieso bar laag in, en daar helpen zulke gasten wel aan mij naar mijn inziens. Echter heb ik geen idee wie er spelen, dus daar ligt een behoorlijk grote onzekerheidsfactor. Mochten het goede spelers zijn, hebben ze in ieder geval een hoop rare keuzes uit te leggen.
 
Reactiescore
2.039
Wat betreft perfection, neem het feit dat hij als tweede dorp een dorpje van 468 punten heeft genomen en zich al zeer snel flink omringd heeft door stamgenoten schat ik deze speler zeer zeker niet hoog in. Juist als je zo diehard pp boost, waarom verkwist je dan je edel aan zo een flutdorpje terwijl er genoeg betere waren (bijvoorbeeld al die stamgenoten). Ook farmen vind hij niet zo belangrijk, gezien hij zijn limiet bijna nooit weet te halen, hij zal het wel compenseren met ome premiumpunten.

Ik schat het niveau op deze wereld sowieso bar laag in, en daar helpen zulke gasten wel aan mij naar mijn inziens. Echter heb ik geen idee wie er spelen, dus daar ligt een behoorlijk grote onzekerheidsfactor. Mochten het goede spelers zijn, hebben ze in ieder geval een hoop rare keuzes uit te leggen.
AU deed hetzelfde. :D
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Echter was dat zeer zeker niet mijn call, om zo een pauper dorp te nemen. Daarnaast speelde ik er toen ook niet :) Verder gaan 2 van de 3 andere genoemde argumenten niet op bij AU; AU had ernstig lang (tot na 1 a 2 miljoen?) maar één stamgenoot en vervolgens maar liefst 2. Dus van insluiting was geen sprake. Ook vond AU farmen wel belangrijk, neem alleen het feit dat ze 33 dagen aanééngesloten de rover van de dag hadden en in andere maanden ook zo een 15 a 20 :p Dus tenzij ''hetzelfde'' louter op het edelen van een flutdorp slaat, zit je er wel naast.
 

DeletedUser78577

Guest
hahaha hebben die pp-boosters nu hun lesje nog niet geleerd :D
 
Reactiescore
141
Achter een week of twee gaan we hier een duidelijker beeld van krijgen lijkt me zo
 

DeletedUser77807

Guest
nielsen2830 is een echte topspeler. Vraagt aan stamleden of ze off of def spelen en hoeveel troepen ze hebben. Na inventarisatie ( geef toe niet handig om je troepenaantal door te geven) wordt ik uit de stam gegooid en valt hij me aan en neemt me over. Echt nog nooit meegemaakt zolang ik TW speel :confused:
 
Reactiescore
1.019
dat doe je dan wss ook niet zo lang. altijd dat soort pms negeren, als je de speler niet 100% vertrouwd
 

DeletedUser70854

Guest
Dus als Flex je een pm stuurt, gewoon lachen en negeren.
 
Bovenaan