Top/Flopstammen

rikkert1234

Beste Stamlid 20/21
Reactiescore
1.005
Ik speel (nog) nergens maar wil hier toch even op inpikken.

In mijn ogen heeft de wereld absoluut geen potentieel omdat er maar 1 stam kwantitatief en kwalitatief sterk staat. Als de wereld rustig zijn gangetje gaat kan EWS gewoon rustig richting de winst fietsen zonder veel moeite te doen.
Ik ben niet op de hoogte van de banden tussen Shock en Pugna/BBQ, maar ik kan begrijpen dat het in hun ogen voelt als een "we moeten wel om EWS af te houden".

Iets wat op wereld 71 toen ook gebeurde tegen Hi Ho, weliswaar een meer besproken stam in de early game van die wereld. Ook toen konden Fier en Taow niet anders dan een NAP af te sluiten tegen Hi Ho om nog iets van kans te maken.

BG's vergallen de wereld misschien voor de partij die er door benadeeld wordt (jullie dus in dit geval omdat jullie nu niet meer free kunnen winnen) maar maakt het net aangenamer voor zij die anders geen kans meer maken zonder. Is dus behoorlijk relatief ;)

Dus omdat Shock rond de 200 dorpen minder heeft dan EWS zijn zij geforceerd zich aan te sluiten bij de coalitie van BBQ en Pugna (waardoor ze rond 1700 dorpen voorsprong hebben op EWS), wat een complete onzin. Daarbijkomend kwalitatief doet Shock misschien amper onder voor EWS? In Shock spelen veel mensen die zich al meerdere werelden bewezen hebben en die echt wel een potje kunnen TW'en. Logisch dat jij als aspirant Shock lid de gehele stam in de underdog rol wil plaatsen maar we weten allebei dat Shock kwalitatief echt niet significant veel onderdoet voor EWS.

Verschil tussen W71 en W78 is het stam limiet en de wereld zit nog in een compleet andere fase. Deze wereld kan echt leuk gemaakt worden als veel stammen hun eigen boontjes proberen te doppen maar als Shock de huidige coalitie aanhoud met BBQ en Pugna is dat potentieel natuurlijk compleet weg. Dat Pugna en BBQ een BG hebben is in mijn ogen volkomen logisch door de ligging en het kwalitatieve plaatje maar als Shock lid zou ik me doodschamen dat je die samenwerking nodig hebt.

De BG vergalt het niet alleen voor EWS maar ook voor Venari die autonoom probeert te blijven. Dat je EWS al een free win zou toe bedienen laat overigens wel zien hoeveel je van deze wereld af weet. Had ook beter verwacht van jou Mathieu maar helaas zo te zien:boer:
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Free win in de zin van tegenstand krijgen, niet in de zin van er niks voor te doen dat zul je me niet horen zeggen.
Jullie kwaliteit (en sommige spelers die bij jullie spelen die ik ken hun inzet) is gigantisch hoog dus dat verbaast me niks. Ik ben ook niet op de hoogte van de early game over de wereld, enkel over hoe alles er nu voor staat en wie waar speelt. Het kan best zijn dat jullie al een maand lang flink aanvallen, is dat niet de bedoeling in dit spel?
Wilt het zeggen omdat jullie nu al een maand lang aanvallen de winst al hebben geclaimd en de rest er geen kans meer voor maakt?

Verder begin je wat gefrustreerd te klinken, nergens voor nodig joh anders weer even van je scherm af voor even om af te koelen! :)

Ook dat valt wel mee, we hebben een paar enorm gemotiveerde spelers, maar van wat ik heb begrepen hebben er altijd ook meer individuele spelers (officieel) gezeten in shock. Qua niveau zou het ook allemaal enorm moeten meevallen. Ik zie daar echt weinig verschil in.

Dat is zeker de bedoeling van het spel, maar daarom zeg ik dus ook dat een samenwerking van shock met BBQ echt een enorm genant zwaktebod zou zijn. Ze hebben de moeite deze wereld niet gedaan dus lossen het dan zo maar op?

Wellicht moet je je posts wat meer onderbouwen en dingen als free win meer helder maken zodat ze niet totaal debiel overkomen, zou helpen.
 
Reactiescore
1.365
Goeie vraag. Alleszins eentje met een front tegen EWS.
Easy win dus voor die ander, mag die gene wel extra veel gaan drinken voor al die salt wat die gaat ontvangen..
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Eerst moet Signum erbij om EWS te kunnen verslaan, toen Illy weggespeeld werd moest BBQ er ook nog maar bij om EWS te pakken, nu blijkt zelfs dat niet genoeg en hebben jullie Shock ook nog nodig.

Een beetje triest is de situatie wel sorry.

Wat betreft Shock, tja. Je favorieten-rol vergooien, leiding 2x opgestapt en nu maar een bg'tje pakken om het met kwantiteit te winnen. Je moet toch wat als je eigen leden met bosjes weglopen/stoppen of bij de vijand solliciteren.
 
Reactiescore
1.590
Goeie vraag. Alleszins eentje met een front tegen EWS.

Nerd blijf lekker weg en speel alleen Schedel, je was toch te druk met werk !?!?!? ;)

Ps. Wel kusjes.. xo
 
Reactiescore
470
Als ik de kaart even snel bekijk lijkt het me logisch dat Punga/BBQ als eerste gaat vallen en zowel EWS als Venari daar flink terrein gaan pakken waardoor shock er slecht voor komt te staan. Dusja wel logisch dat ze een samenwerking zoeken, of dit nou nu met Punga/BBQ is of later met Venari tegen EWS.
 
Reactiescore
130
Als ik de kaart even snel bekijk lijkt het me logisch dat Punga/BBQ als eerste gaat vallen en zowel EWS als Venari daar flink terrein gaan pakken waardoor shock er slecht voor komt te staan. Dusja wel logisch dat ze een samenwerking zoeken, of dit nou nu met Punga/BBQ is of later met Venari tegen EWS.
Onderschat niet de kracht van een goede BBQ met een pilsie nu de zomer op komst is.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Als ik de kaart even snel bekijk lijkt het me logisch dat Punga/BBQ als eerste gaat vallen en zowel EWS als Venari daar flink terrein gaan pakken waardoor shock er slecht voor komt te staan. Dusja wel logisch dat ze een samenwerking zoeken, of dit nou nu met Punga/BBQ is of later met Venari tegen EWS.

Ze veroorzaken hiermee echter dat Venari en EWS gaan samenwerken en dubbel-front massa's gaan uitvoeren op beide stammen. Als Shock zijnde speel je dan na het wegvallen van BBQ tegen beide partijen, waarbij ze een reden hebben om te blijven samenwerken.
 
Reactiescore
1.918
Vergeet bovendien niet dat EWS naast de strijd tegen Shock, Venari en BBQ ook de handen vol heeft met de strijd tegen drugs(waarvan er momenteel tevens een ernstige opstoot gaande is binnen de eigen rangen)
 
Reactiescore
470
Ze veroorzaken hiermee echter dat Venari en EWS gaan samenwerken en dubbel-front massa's gaan uitvoeren op beide stammen. Als Shock zijnde speel je dan na het wegvallen van BBQ tegen beide partijen, waarbij ze een reden hebben om te blijven samenwerken.

Niet helemaal mee eens dat dat een reden is om te blijven samenwerken, ken de spelers binnen Ventari niet maar het lijkt me sterk dat ze naar een 1v1 tegen EWS willen werken. Zowel de phalanxen als de spelers lijken me beter in EWS.
 
Reactiescore
261
Vergeet bovendien niet dat EWS naast de strijd tegen Shock, Venari en BBQ ook de handen vol heeft met de strijd tegen drugs(waarvan er momenteel tevens een ernstige opstoot gaande is binnen de eigen rangen)

Bij deze ben je niet mijn favoriete forumposter meer. Als je hier weer aanspraak op wil, gelieve eerst je neus vol te hebben.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Niet helemaal mee eens dat dat een reden is om te blijven samenwerken, ken de spelers binnen Ventari niet maar het lijkt me sterk dat ze naar een 1v1 tegen EWS willen werken. Zowel de phalanxen als de spelers lijken me beter in EWS.

Dan spreken we gewoon een gelijke verdeling van terrein af en een NAP om alles keurig te leggen.
 
Reactiescore
1.278
Reactiescore
166
Niet helemaal mee eens dat dat een reden is om te blijven samenwerken, ken de spelers binnen Ventari niet maar het lijkt me sterk dat ze naar een 1v1 tegen EWS willen werken. Zowel de phalanxen als de spelers lijken me beter in EWS.

Lijkt me inderdaad dat Venari netjes wacht tot Pugna/BBQ/shock eerst Venari weg knallen. en niks met EWS zal proberen te ondernemen.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Lijkt me inderdaad dat Venari netjes wacht tot Pugna/BBQ/shock eerst Venari weg knallen. en niks met EWS zal proberen te ondernemen.
Hohoho dat is niet de bedoeling.
Volgens de neutrale posters hier hebben shock en bbq keurig gewacht tot ews en venari mooi door goed en actief spel terreinwinst hebben geboekt en mogen dan 14 vs 7 die stammen wegspelen

Diplomatie van ews en of venari zou vuil spel zijn!!
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
De stam die de meeste drugs uit circulering haalt en daarmee bijdraagt aan de oorlog tegen drugs verdient een extra Bg. Je kunt veel zeggen van EWS, maar er worden neusschotjes en toekomsten opgeofferd om anderen de behoeden van gevaar, daar hoor ik echter niemand over...
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
De stam die de meeste drugs uit circulering haalt en daarmee bijdraagt aan de oorlog tegen drugs verdient een extra Bg. Je kunt veel zeggen van EWS, maar er worden neusschotjes en toekomsten opgeofferd om anderen de behoeden van gevaar, daar hoor ik echter niemand over...
cbf409e0cb6034742d04247d6ed722dc.png

Ik heb vandaag dit gekocht dus ik draag mijn steentje bij
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Als t nog niet duidelijk was

Shock definitief flop

Wat een laffe hazen daar :redface: :redface: :redface: :redface: :redface:
 
Bovenaan