Top/Flopstammen

Reactiescore
510
Er was onderling al contact met Rawtch, dit was alleen wel het zetje in de rug om ons samen te voegen, weet dus niet of je over dood rekruteren kunt spreken.

In je post van vanochtend stelde je dat jullie reageerde op de massa van AT en Glory met het recruteren van Rawtch. Echter, nu zeg je dat er inderdaad al langer contact was. Doodrecruteren is dan misschien niet het goede woord, een soort fusie is dan meer op zijn plaats.
Je hebt in ieder geval wel deels je eigen argumentatie van vanochtend onderuit gehaald, want als de contacten met Rawtch er al waren, kan je niet zeggen dat de strijd niet gebalanceerd was. Jullie hadden dan zelf een kwantitatief voordeel nog vgm, wat jullie met STS en Fly. al helemaal groot gemaakt hebben nu.
 
Reactiescore
358
Grand Maester Oogway deed ook mee.
Die zit niet in Glory. maar was afgelopen dagen wel intern voor Cropsla en op zijn profiel staat duidelijk te lezen dat het zijn MB is.
Dat AT de aanval de 14 of mogelijk de 13e begonnen is betekent toch niet meteen dan Cropsla en zijn MB dit ook deden? Het kan best dat dat wel het geval is, maar gezien de looptijden van sla en mb ga ik er niet vanuit dat die eerder da de avond in de 14e al liepen, want dan zouden ze in de nachtbonus aankomen.
Met het feit dat de massa de 14e al begonnen was neemt het punt dat ik eerder maak niet weg. Binnen een dag een naastgelegen stam doodrecruteren is wel heel snel gereageerd als zogenaamde anticipatie, aangezien rond een uur of 01:00 de leden kaas al gejoind waren. Verder waren er daarvoor geen schermutselingen tussen Kaas en Rawtch. Het is niet erg als er al een enige vorm van samenwerking was, dat is namelijk overduidelijk. Het hoort bij het spel.
Stellen dat het door de BG tussen Glory en AT was is ook grappig overigens, want de BG was de 14e nog niet eens rond. Pas de 15e in de avond. Toen de leden Kaas al gejoind waren :O
44957d8cd3e299fc41a01738690ad0cd.png

https://gyazo.com/44957d8cd3e299fc41a01738690ad0cd

En verder, wel heel toevallig dat jullie tegelijk aanvallen met STS en FLy. Soms daar ook een BG mee?

Zoals je kan zien in de overname statistieken was de overname van Cropsla om 08:05 's ochtends.
Vanuit zijn main is de looptijd met een edel naar het dorp uit de statistieken 5 uur en 13 minuten wat wil zeggen dat hij de aanval stuurde op 15-09-2020 omstreeks 2:52.

Het is zoals je zegt niet vertrokken op de 14de maar wel een paar uren na middernacht, toeval of niet? Dat weten enkele de betrokken partijen.
 
Reactiescore
1.226
Echter, nu zeg je dat er inderdaad al langer contact was.

Dit was geen geheim, aangezien er op 4 september al een gezamenlijke aanval plaatsgevonden had tussen leden van Kaas en Rawtch.

je hebt in ieder geval wel deels je eigen argumentatie van vanochtend onderuit gehaald, want als de contacten met Rawtch er al waren, kan je niet zeggen dat de strijd niet gebalanceerd was. Jullie hadden dan zelf een kwantitatief voordeel nog vgm

Kun je eens aantonen dmv punten/dorpen over welk kwantitatief voordeel jij spreekt? Zelfs met het samenvoegen van Kaas/Rawtch heeft de BG Glory en AT nog 107 dorpen meer.
 
Reactiescore
510
Zoals je kan zien in de overname statistieken was de overname van Cropsla om 08:05 's ochtends.
Vanuit zijn main is de looptijd met een edel naar het dorp uit de statistieken 5 uur en 13 minuten wat wil zeggen dat hij de aanval stuurde op 15-09-2020 omstreeks 2:52.

Het is zoals je zegt niet vertrokken op de 14de maar wel een paar uren na middernacht, toeval of niet? Dat weten enkele de betrokken partijen.
Dat er een gezamelijke aanval was tussen sla en AT is ook niet iets wat ontkend is hier vgm?

Dit was geen geheim, aangezien er op 4 september al een gezamenlijke aanval plaatsgevonden had tussen leden van Kaas en Rawtch.



Kun je eens aantonen dmv punten/dorpen over welk kwantitatief voordeel jij spreekt? Zelfs met het samenvoegen van Kaas/Rawtch heeft de BG Glory en AT nog 107 dorpen meer.

Hoe groot het verschil was als je AT en Glory's dorpen van de 14e om 23:59 en Kaas en Rawtch op dat tijdstip is iets wat je nu volgens mij niet makkelijk kan achterhalen? Als iemand daar iets voor heeft wil ik dat best uitzoeken. Maar om dit allemaal terug te rekenen heb ik atm de tijd niet voor. Lijkt me namelijk niet dat alle achtergelaten leden opeens niet meer bij jullie horen. En dan alsnog vallen jullie samen met onder andere STS, dus denk toch wel dat jullie het kwantitatieve voordeel hebben. Maar dat maakt ook verder niet uit, het gaat erom dat de strijd uiteindelijk beetje leuk is. Dat jullie als kaas moesten recruteren om de strijd gebalanceerd te maken is in mijn ogen alleen niet een correcte bewering. Dat is het punt dat ik probeer te maken.
 
Reactiescore
1.226
Via TW stats best makkelijk te doen, dit was de stand op 14e sept.

Glory = 630k
AT = 1.154k
Kaas = 788k
Rawtch = 1.006k

Gelijkwaardig aan punten, met het verschil dat Kaas tussen de 2 BG's in ligt.
 
Reactiescore
510
Gelijkwaardig aan punten zou dan ook ongeveer wel vergelijkbaar in dorpen zijn. Dus dan is de strijd toch niet in eerste intstantie al ongebalanceerd? Lijkt mij prima in balans. Hij is nu meer ongebalanceerd vanwege het aanvallen van STS en Fly tegelijkertijd.
 
Reactiescore
363
Via TW stats best makkelijk te doen, dit was de stand op 14e sept.

Glory = 630k
AT = 1.154k
Kaas = 788k
Rawtch = 1.006k

Gelijkwaardig aan punten, met het verschil dat Kaas tussen de 2 BG's in ligt.
Ik ga me voor de rest niet mengen hierin dat zoeken jullie maar uit. Maar minimaal 1/3de van AT ligt (bijna) volledig Rim zuid.
 
Reactiescore
510
Twijfelde dat ook aan te halen, maar gezien dat voor os niet uitmaakt doe ik dat maar niet haha
 
Reactiescore
363
Twijfelde dat ook aan te halen, maar gezien dat voor os niet uitmaakt doe ik dat maar niet haha

Het is altijd aan te halen. Toch 2 redelijke leden die qua edels geen ruk toevoegen. Dus je aanvalsplannen staan al 2-0 achter. Lecoq en agator hadden bij een massa bijvoorbeeld samen 10-15 treinen kunnen fixen en hiermee het deffen een stuk kutter maken.
Ik snap wel dat punten continu worden aangehaald, lekker makkelijk punten scoren. 1x een kaartje en t is heel anders voor neutrale lezers.
 
Reactiescore
1.226
Gelijkwaardig aan punten zou dan ook ongeveer wel vergelijkbaar in dorpen zijn. Dus dan is de strijd toch niet in eerste intstantie al ongebalanceerd? Lijkt mij prima in balans.

Dit zou ik met je eens zijn als er gelijkwaardige fronten waren. Kaas zat echter met 2 fronten en zo goed als geen safe, de defensieve mogelijkheden waren hierdoor dus zwaar ondermaats, dit is overigens onze eigen keuze geweest door verschillend aanbiedingen voor BG's af te slaan, maar vonden het wel gepast om het wat meer in defensief evenwicht te brengen door contact met Rawtch te formaliseren.

Twijfelde dat ook aan te halen, maar gezien dat voor os niet uitmaakt doe ik dat maar niet haha

Nee inderdaad en clears kunnen ook gedoneerd worden.

Hij is nu meer ongebalanceerd vanwege het aanvallen van STS en Fly tegelijkertijd.

Ik weet niet wanneer Fly of STS is begonnen met aanvallen, maar het zou misschien zo kunnen zijn dat ze via OD stijgingen van de stam hebben kunnen zien dat Glory onder vuur lag?

1x een kaartje en t is heel anders voor neutrale lezers.

Kaartje zit bij mijn 1e post he :tongue:
 
Reactiescore
510
Dit zou ik met je eens zijn als er gelijkwaardige fronten waren. Kaas zat echter met 2 fronten en zo goed als geen safe, de defensieve mogelijkheden waren hierdoor dus zwaar ondermaats, dit is overigens onze eigen keuze geweest door verschillend aanbiedingen voor BG's af te slaan, maar vonden het wel gepast om het wat meer in defensief evenwicht te brengen door contact met Rawtch te formaliseren.

Glory heeft weliswaar dan wel safe, maar deze safe is ook beperkt. De enige echte safe spelers zijn kouchov en illy, deze spelen beide net een maandje dus kunnen defensief nog amper wat sturen. Verder heeft de stam ook nog met STS en binnenkort ook steeds meer front met Fly. En heeft de stam heeft veel kleine spelers, met kleinere dorpen waar je praktisch nog niks mee kan :p

Ik weet niet wanneer Fly of STS is begonnen met aanvallen, maar het zou misschien zo kunnen zijn dat ze via OD stijgingen van de stam hebben kunnen zien dat Glory onder vuur lag?
Deze begonnen precies hetzelfde moment met sturen als jullie, dus aan de OD konden ze het niet zien. Kan natuurlijk nog steeds toeval zijn hoor.
 

DeletedUser79704

Guest
Het is altijd aan te halen. Toch 2 redelijke leden die qua edels geen ruk toevoegen. Dus je aanvalsplannen staan al 2-0 achter. Lecoq en agator hadden bij een massa bijvoorbeeld samen 10-15 treinen kunnen fixen en hiermee het deffen een stuk kutter maken.
Ik snap wel dat punten continu worden aangehaald, lekker makkelijk punten scoren. 1x een kaartje en t is heel anders voor neutrale lezers.
ik wist niet dat enkel edels meerwaarde hebben bij een massa. die leden kunnen gewoon clears doneren en zich volledig leegzetten wanneer kaas een tegenoffensief zou doen tegen AT.
 
Reactiescore
363
ik wist niet dat enkel edels meerwaarde hebben bij een massa. die leden kunnen gewoon clears doneren en zich volledig leegzetten wanneer kaas een tegenoffensief zou doen tegen AT.
Ik denk dat ik het hierbij laat. Worden we het niet over eens. Blijkbaar heb jij er andere gedachtes over.
 

DeletedUser79704

Guest
Ik denk dat ik het hierbij laat. Worden we het niet over eens. Blijkbaar heb jij er andere gedachtes over.
omdat wat jij zegt gewoon niet logisch is. je hebt 2 leden die geen front hebben terwijl kaas - de nieuwe recruits gewoon tussen 2 stammen lagen, wie is er dan in het voordeel?
 
Reactiescore
453
Ik denk dat ik het hierbij laat. Worden we het niet over eens. Blijkbaar heb jij er andere gedachtes over.

iedereen weet nu waar het op staat, de discussie is netjes gevoerd, chapeau aan allen.
iedereen bekijkt het met zijn eigen blik, ik ben blij dat er toch mensen door hebben dat edels (spammen) een enorme toegevoegde waarde is aan een massa, zelfs al zijn ze groen (nee niet de edels, de aanvallen)

laten we de discussie nu aan de kant zetten en weer gezellig door TW'en

of niet, maar voor AT is de discussie afgerond.
 
Reactiescore
510
omdat wat jij zegt gewoon niet logisch is. je hebt 2 leden die geen front hebben terwijl kaas - de nieuwe recruits gewoon tussen 2 stammen lagen, wie is er dan in het voordeel?
Wie in het voordeel is, is een vraag die je niet enkel kan beoordelen aan de hand van de ligging. Daar spelen nog heel veel andere factoren in mee. Ik blijf overigens nog steeds van mening dat een speler van 50k geen kans maakt tegen een spelers van 400k. Defensief nog een klein voordeel met moraal, maar offensief ga je echt niks klaar spelen.

Maar het is nu idd wel mooi geweest haha
 
Reactiescore
372
Glory heeft weliswaar dan wel safe, maar deze safe is ook beperkt. De enige echte safe spelers zijn kouchov en illy, deze spelen beide net een maandje dus kunnen defensief nog amper wat sturen. Verder heeft de stam ook nog met STS en binnenkort ook steeds meer front met Fly. En heeft de stam heeft veel kleine spelers, met kleinere dorpen waar je praktisch nog niks mee kan :p


Deze begonnen precies hetzelfde moment met sturen als jullie, dus aan de OD konden ze het niet zien. Kan natuurlijk nog steeds toeval zijn hoor.

Illy & Kouchov zijn hier om te knallen! Alleen is het naar mijn inzicht wel een enorme overkill om met 3 stammen en meerdere spelers, spelertjes van 50-100k te gaan aanvallen. Maar goed, dit gebeurt op meerdere werelden, het is toegestaan, het bereikt je doel maar haalt het plezier er voor veel natuurlijk wel uit. Helemaal als je rustig denkt te gaan rimmen op 75 en ineens zaterdagochtend met vrijwel geen deff treintjes moet gaan snipen.
 
Reactiescore
438
Je moet wel beseffen dat de RIM cruciaal is voor grotere accounts.
Als ze jullie gewoon laten groeien dan zal het enkel lastiger worden om jullie daar weg te halen.
 
Reactiescore
1.380
zo een speler moet je sowieso snel weg spelen.
Heb hem op W74 meegemaakt en niks dan slechte berichten
 
Bovenaan