Top/Flopstammen

Reactiescore
1.226
'Wij hadden al eerder samenwerkingen met rawtch tegen freaks, dus het was te voorspellen dat er een samenwerking aan zet te komen, en ook ligt de helft van AT niet aan onze kant'

Een gecoördineerde aanval van RSAM + MB's en Mamba + MB's. Waarbij RSAM + Mamba gezamenlijk 354k Punten waren destijds, en Freaks een stam van 588K punten. Zoals je kunt zien is hier geen sprake van een een kwantitatief overschot. Sterker nog, Freaks had zelfs meer middelen ter beschikking op dat moment.

Je snapt zelf ook wel dat dit natuurlijk in geen enkel opzicht te vergelijken is met een samenwerking van stammen van dusdanig formaat zoals Glory en AT richting Kaas. Ik vond het daarom ook niet zo relevant om het te vermelden. Maargoed, u vraagt wij draaien.
 
Reactiescore
1.226
en rtj deed ook mee met aanvallen btw

Ik weet oprecht niet meer precies hoe het liep, maar volgens mij deed RTJ niet mee met de gecoördineerde aanval die aankwam op 04-09. Dit is ook terug te zien in de ODA.

1600677322613.png

RTJ heeft wel dorpen van Freaks gepakt ja, maar dit was nog voor de gecoördineerde aanval. Dus ja, ze hebben Freaks aangevallen maar nee, "rtj deed niet mee met aanvallen".

En ook speelt de laatste zin over het feit dat AT de helft van het aantal punten aan de andere kant had liggen ook mee bij de aanvallen op freaks,

Wat maakt het uit dat de helft van een aantal punten aan de andere kant ligt?
 
Reactiescore
1.226
Rtj heeft dus wel degelijk ervoor gezorgd dat freaks hun kwantiteit afnam ;)

Ja dit ontken ik toch ook nergens? Het ging erom wat de kwantiteit was van de samenwerking, althans dat was het punt wat jij wilde maken, dat Kaas een samenwerking had tegen Freaks. Dat er spelers zijn die dorpjes van Freaks gepakt hebben alvorens de gecoördineerde aanval staat geheel lost van het punt dat jij wilde maken, toen was er namelijk nog geen samenwerking. Anders zouden we zelfs AT ook nog dankbaar mogen zijn, want AT heeft er ook voor gezorgd dat hun kwantiteit afnam ;)

6a3c10b68d5939a87b0d42d1170fbcde.png


En wat maakt het uit dat de helft van de dorpen niet optijd kon komen om te helpen deffen?
Ja moet ik daar wat aan toevoegen?

Ik volg je niet helemaal. Jij komt opeens met dorpen helpen te deffen, terwijl het volgens jou verband houdt met de aanvallen op Freaks? Enlighten me, hoe gaat AT, Freaks helpen deffen?

En ook speelt de laatste zin over het feit dat AT de helft van het aantal punten aan de andere kant had liggen ook mee bij de aanvallen op freaks
 
Reactiescore
27
Toen we zagen dat Glory tegelijk aanviel met AT, waren we wel genoodzaakt om extra leden aan te trekken. Het was op dat moment namelijk als volgt:

Kaas: 740k punten / 117 dorpen
Glory: 630k punten / 127 dorpen
AT: 1.154k punten / 205 dorpen

Bekijk bijlage 23243

Dit toont natuurlijk al aan dat de samenwerking van AT en Glory, richting Kaas, helemaal niet benodigd waren, als men een kwantitatief gebalanceerde strijd wilde. Echter vond men het toch belangrijk blijkbaar om gezamenlijk ruim 1 mil aan punten en 225 dorpen aan overschot nodig te hebben om Kaas te bestrijden. Ik denk dat we het als een compliment kunnen opvangen dat men ons als een dusdanig gevaar ziet, maar een beetje overkill is het wel he?

AT en Glory hebben het balletje doen rollen dmv een overmacht creëren, als wij hier niet op zouden reageren was het waarschijnlijk vrij snel over geweest.

Ergens kan ik je hier in volgen, in de zin dat we een BG hebben met AT.

Waar ik je niet in kan volgen is het tegelijk aanvallen. Ik geloof dat wij jullie zelfs nog niet aangevallen hebben (alleszins niet voor jullie massa) en hier waren ook nog geen concrete plannen toe - toch niet op stamniveau .
Verder hebben wij met AT tot nu toe nog geen enkele gecoördineerde actie opgezet.
Enige coördinatie was tegen STS (Magmador voornamelijk) en hier maakte AT geen deel van uit.

Begrijp me niet verkeerd, het is geen verwijt naar jullie.
Jullie hebben ongetwijfeld in K45 een supermacht met STS en .Fly.
Is voor ons en het continent jammer aangezien de spanning er nu wat uit is..

Ik wou voornamelijk op de opmerking van master reageren waar die zegt "dat we als stammetje niets alleen kunnen doen".
Bied in mijn optiek een beetje nuance aan het verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
27
Enige die meedeed vanuit Glory was Cropsla btw @CostaRica
Je schetst nu een compleet ander beeld namelijk en dat klopt niet.

Exact, moet je ook weten -AT gaat dit ongetwijfeld bevestigen- dat dit op spelersniveau was en niet op stamniveau.
Cropsla heeft dit individueel met AT georganiseerd, dit was op stamniveau bij de meerderheid zelfs niet bekend.
 
Reactiescore
1.226
Waar ik je niet in kan volgen is het tegelijk aanvallen. Ik geloof dat wij jullie zelfs nog niet aangevallen hebben (alleszins niet voor jullie massa)

1600682538973.png

Het feit dat Cropsla zich begon te moeien terwijl er een een massa van AT was, gaf voor ons aan dat er nog wel meer in het verschiet zou kunnen liggen en namen daarop actie.

Enige die meedeed vanuit Glory was Cropsla btw @CostaRica

Ik zeg nergens dat jullie met heel Glory aanvielen, ik zeg alleen dat Glory (cropsla = speler van Glory) tegelijk aanviel. De rest is compleet eigen interpretatie.
 
Reactiescore
27
Bekijk bijlage 23252

Het feit dat Cropsla zich begon te moeien terwijl er een een massa van AT was, gaf voor ons aan dat er nog wel meer in het verschiet zou kunnen liggen en namen daarop actie.



Ik zeg nergens dat jullie met heel Glory aanvielen, ik zeg alleen dat Glory (cropsla = speler van Glory) tegelijk aanviel. De rest is compleet eigen interpretatie.

Ik begrijp dat je die assumptie maakte en neem het je ook niet kwalijk.
Dit is ook geen onlogische gedachtengang.

Ik kan je wel eerlijk zeggen dat er op dat moment nog geen enkele coördinatie op stamniveau tegen KAAS bestond.
Dan is het wel jammer dat we het nu tegen 3 stammen moeten opnemen die elk groter zijn dan ons.
 
Reactiescore
122
Opzich maakt het ook niet uit, maar je post waarin je aangaf dat Kaas het tegen 2 volledige stammen (Je gebruikte zelfs het woord 'overkill' als ik het goed heb) moest opnemen, is leuke propaganda maar wel beetje overdreven, niet?
 
Reactiescore
510
Met die redeneerwijze zou je kunnen propageren dat Glory het tegen 3 volledige stammen zou opnemen, is zeker een leuke propaganda, maar schetst totaal geen betrouwbaar beeld van de situatie.
 
Reactiescore
453
Met die redeneerwijze zou je kunnen propageren dat Glory het tegen 3 volledige stammen zou opnemen, is zeker een leuke propaganda, maar schetst totaal geen betrouwbaar beeld van de situatie.

Precies, en dat is waar we naartoe willen
Wel een betrouwbaar beeld geven,

Ik volg je niet helemaal. Jij komt opeens met dorpen helpen te deffen, terwijl het volgens jou verband houdt met de aanvallen op Freaks? Enlighten me, hoe gaat AT, Freaks helpen deffen?

Ik denk dat je het verkeerd opvat, er lag ongeveer 30 procent van freaks op waar nu glory zit, 40 procent tussen kaas rawtch en at in, en ongeveer 30 procent tussen at en safeheaven,

Ik bedoel daarmee dat de looptijden van de freaks mannen veel langer waren, en de fronten veel groter, om fatsoenlijk hun stam leden te helpen overleven

Maar de discussie is duidelijk nu
Laten we weer over nuttige dingen gaan discussieren en ipv een ander zijn p&p te bekritiseren met zen allen ;)
 
Reactiescore
510
Toen we zagen dat Glory tegelijk aanviel met AT, waren we wel genoodzaakt om extra leden aan te trekken. Het was op dat moment namelijk als volgt:

Kaas: 740k punten / 117 dorpen
Glory: 630k punten / 127 dorpen
AT: 1.154k punten / 205 dorpen

Bekijk bijlage 23243

Dit toont natuurlijk al aan dat de samenwerking van AT en Glory, richting Kaas, helemaal niet benodigd waren, als men een kwantitatief gebalanceerde strijd wilde. Echter vond men het toch belangrijk blijkbaar om gezamenlijk ruim 1 mil aan punten en 225 dorpen aan overschot nodig te hebben om Kaas te bestrijden. Ik denk dat we het als een compliment kunnen opvangen dat men ons als een dusdanig gevaar ziet, maar een beetje overkill is het wel he?

AT en Glory hebben het balletje doen rollen dmv een overmacht creëren, als wij hier niet op zouden reageren was het waarschijnlijk vrij snel over geweest.

Zou je dit als buitenstaander nou echt zelf geloven? De massa op Master of the Oceans was op de 15e. Dit was tevens de dag dat Kaas de nieuwe recruits deed. Lijkt me heel sterk dat die gesprekken niet al eerder begonnen waren, gezien het een direct aanliggende stam was. Minder dan een dag is wel heel weinig om een stam die prima draait praktisch leeg te recruteren.
 
Reactiescore
227
Exact, moet je ook weten -AT gaat dit ongetwijfeld bevestigen- dat dit op spelersniveau was en niet op stamniveau.
Cropsla heeft dit individueel met AT georganiseerd, dit was op stamniveau bij de meerderheid zelfs niet bekend.
Die heeft duidelijk op verkeerde paard gehokt o_O
 
Reactiescore
1.226
Zou je dit als buitenstaander nou echt zelf geloven? De massa op Master of the Oceans was op de 15e. Dit was tevens de dag dat Kaas de nieuwe recruits deed. Lijkt me heel sterk dat die gesprekken niet al eerder begonnen waren, gezien het een direct aanliggende stam was. Minder dan een dag is wel heel weinig om een stam die prima draait praktisch leeg te recruteren.

Als een buitenstaander geïnteresseerd was en TW stats zou raadplegen zouden ze zien dat de massa op de 14e was.

1600710166257.png

2 dagen daarvoor begonnen de 1e incs al te lopen, dus in tegenstelling tot wat jij beweert, minder dan een dag, was er wel meer tijd.

Ik begrijp dat je die assumptie maakte en neem het je ook niet kwalijk.
Dit is ook geen onlogische gedachtengang.

Een ander voordeel dan Kaas wegspelen zou, mijns inziens, Glory en AT niet hebben van deze BG. Deff/GS leveren is niet mogelijk met instellingen deze wereld, dan blijft alleen een aanvallende samenwerking over. En aangezien de gemene deler van Glory en AT het front met Kaas is, zou ik zeggen 1+1=2.
 

Bijlagen

  • 1600710329430.png
    1600710329430.png
    37,3 KB · Weergaven: 2
Reactiescore
453
ja nee want beide op de 14de is een enorm verschil (lees 01.03 overstap, zal dus vlak voor 23:59 zijn geweest, of net erna (wat ik eerder denk), niet zo op de foutjes van een ander zeuren bram.

en ja het doel van de bg was uiteraard jullie proberen weg te spelen, dat is alom duidelijk.
de fusie tussen rawtch en kaas gooide echter roet in het eten, nou dat is een optie in het spel, so be it
 
Reactiescore
510
Als een buitenstaander geïnteresseerd was en TW stats zou raadplegen zouden ze zien dat de massa op de 14e was.

Bekijk bijlage 23273

2 dagen daarvoor begonnen de 1e incs al te lopen, dus in tegenstelling tot wat jij beweert, minder dan een dag, was er wel meer tijd.



Een ander voordeel dan Kaas wegspelen zou, mijns inziens, Glory en AT niet hebben van deze BG. Deff/GS leveren is niet mogelijk met instellingen deze wereld, dan blijft alleen een aanvallende samenwerking over. En aangezien de gemene deler van Glory en AT het front met Kaas is, zou ik zeggen 1+1=2.

Dat AT de aanval de 14 of mogelijk de 13e begonnen is betekent toch niet meteen dan Cropsla en zijn MB dit ook deden? Het kan best dat dat wel het geval is, maar gezien de looptijden van sla en mb ga ik er niet vanuit dat die eerder da de avond in de 14e al liepen, want dan zouden ze in de nachtbonus aankomen.
Met het feit dat de massa de 14e al begonnen was neemt het punt dat ik eerder maak niet weg. Binnen een dag een naastgelegen stam doodrecruteren is wel heel snel gereageerd als zogenaamde anticipatie, aangezien rond een uur of 01:00 de leden kaas al gejoind waren. Verder waren er daarvoor geen schermutselingen tussen Kaas en Rawtch. Het is niet erg als er al een enige vorm van samenwerking was, dat is namelijk overduidelijk. Het hoort bij het spel.
Stellen dat het door de BG tussen Glory en AT was is ook grappig overigens, want de BG was de 14e nog niet eens rond. Pas de 15e in de avond. Toen de leden Kaas al gejoind waren :O
44957d8cd3e299fc41a01738690ad0cd.png

https://gyazo.com/44957d8cd3e299fc41a01738690ad0cd

En verder, wel heel toevallig dat jullie tegelijk aanvallen met STS en FLy. Soms daar ook een BG mee?
 
Reactiescore
1.226
Binnen een dag een naastgelegen stam doodrecruteren is wel heel snel gereageerd als zogenaamde anticipatie, aangezien rond een uur of 01:00 de leden kaas al gejoind waren.

Er was onderling al contact met Rawtch, dit was alleen wel het zetje in de rug om ons samen te voegen, weet dus niet of je over dood rekruteren kunt spreken.

Stellen dat het door de BG tussen Glory en AT was is ook grappig overigens, want de BG was de 14e nog niet eens rond. Pas de 15e in de avond. Toen de leden Kaas al gejoind waren :O

Dan hadden we een vooruitziende blik :eek2:
 
Bovenaan