Top/Flop stammen

DeletedUser79332

Guest
Dus je wilt zelf een veiligheids buffer gebaseerd op het feit dat je denkt Cave mogelijk zich niet aan de regels wilt houden, maar verwacht wel aan de andere kant dat Cave jou wel vertrouwd het niet verder door te bouwen, ondanks dat je de afgesproken regels daadwerkelijk hebt geschonden (niet uitbouwen uni)



Enige reden dat ze dit willen is omdat er afspraken gemaakt zijn om er niks mee te doen, endie afspraken keihard de deur uitgegooid zijn.

Afspraken tussen stammen zullen altijd enkel berusten op vertrouwen, er is namelijk zo goed als geen stok achter de deur om deze daadwerkelijk te handhaven. Op het moment heb je tussen 2 gelijkwaardige partijen een discrepantie veroorzaakt door de afspraken eenzijdig in je voordeel te veranderen. Je creert hierdoor een machtpositie voor je zelf, waardoor er bij beide partijen geen vertrouwen meer mogelijk is. Jij vertrouwt cave niet om redenen, en Cave heeft nul redenen om Walk ooit nog te vertrouwen, want nu Walk een machtspositie geforceerd heeft door eerder de vertrouwensband te breken, hoe moet Cave dan ooit nog vertrouwen op het feit dat Walk zich aan de afspraken blijft houden, of niet op andere manier misbruik gaat maken van deze machtspositie, zei het op een directe manier of subtiele manier.

Beste oplossing voor beide partijen is om gewoon die unidorpen zelf weer naar lvl 1 te kataen en gewoon volgens de oude regels het uit te vechten, zoals je zelf zegt van plan te zijn. Anders kan je of net zo goed alle afspraken de deur uit trappen, want onderling vertrouwen heb je zelf hard om zeep geholpen.

Hier sla je echt de spijker op zijn kop.
 
Reactiescore
57
Waar hebben jullie het toch allemaal over?? Jullie doen precies alsof wij de uni aan het uitbouwen zijn (waren!) om de wereldwinst te pakken te krijgen. Die uitbouw is gestart met maar 1 doel en dat is zorgen voor een paar lvl's verschil in het voordeel van Walk zodat Cave niet de wereld kon winnen zonder strijd. Nooit is er de intentie geweest om te blijven bouwen en zelf de wereldwinst te pakken.

Je kan het terecht vinden of niet, maar iedereen die hier een beetje objectief naar kijkt snapt na alles wat er gebeurd is (en ik hier boven uitleg) dat Walk er niet gerust in was en Cave alle kansen heeft laten liggen om het niet zo ver te laten komen.

Er is al gegarandeerd door Walk dat ze niet verder zullen bouwen en dus de wereld niet zullen winnen puur door de uni (zo lang Cave dat niet doet natuurlijk), er is al gegarandeerd dat als jullie even veel winsten pakken van ons de levels terug gelijk worden* en er is al gegarandeerd dat als Cave wint volgens dominantie Walk geen stappen zal ondernemen met hun uni.

* en ja winsten van de vijand is het enige dat telt in dit spel, jullie mogen zo veel internen en bb's edelen als je wilt, zo lang je geen winsten van je vijand kan pakken kan je onmogelijk een wereld winnen.

Dus dan vraag ik mij af waar dit om gaat... de enige reden dat jullie een gelijk level willen is zodat jullie de mogelijkheid hebben om als je het niet kan halen uit te bouwen en alsnog de wereld te winnen.

Dus nogmaals, laat ingame wat zien ipv hier ;)

De spijker op zijn kop, heel goed Warre.
Er waren afspraken om de Uni niet te uppen en dat heb je genegeerd.
Kunnen er lang of kort over praten, maar dat is gewoon het niet nakomen van afspraken.
Daarnaast was de upgrade naar level 2 ookal keihard liegen, want dat is per ongeluk aangeklikt en het kon niet geannuleerd worden toch?
Wat blijkt, tuurlijk kan dit wel geannuleerd worden.

Wie moet wie hier vertrouwen?
Wij zouden een voorsprong moeten krijgen omdat jullie de boel belazeren.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Nee want jullie profileren jullie stam als bizar labiel en zijn dus niet te vertrouwen ermee. Het is echt simpel
 

Deleted User - 24028

Guest
Dus je wilt zelf een veiligheids buffer gebaseerd op het feit dat je denkt Cave mogelijk zich niet aan de regels wilt houden, maar verwacht wel aan de andere kant dat Cave jou wel vertrouwd het niet verder door te bouwen, ondanks dat je de afgesproken regels daadwerkelijk hebt geschonden (niet uitbouwen uni)


Enige reden dat ze dit willen is omdat er afspraken gemaakt zijn om er niks mee te doen, endie afspraken keihard de deur uitgegooid zijn.

Afspraken tussen stammen zullen altijd enkel berusten op vertrouwen, er is namelijk zo goed als geen stok achter de deur om deze daadwerkelijk te handhaven. Op het moment heb je tussen 2 gelijkwaardige partijen een discrepantie veroorzaakt door de afspraken eenzijdig in je voordeel te veranderen. Je creert hierdoor een machtpositie voor je zelf, waardoor er bij beide partijen geen vertrouwen meer mogelijk is. Jij vertrouwt cave niet om redenen, en Cave heeft nul redenen om Walk ooit nog te vertrouwen, want nu Walk een machtspositie geforceerd heeft door eerder de vertrouwensband te breken, hoe moet Cave dan ooit nog vertrouwen op het feit dat Walk zich aan de afspraken blijft houden, of niet op andere manier misbruik gaat maken van deze machtspositie, zei het op een directe manier of subtiele manier.

Beste oplossing voor beide partijen is om gewoon die unidorpen zelf weer naar lvl 1 te kataen en gewoon volgens de oude regels het uit te vechten, zoals je zelf zegt van plan te zijn. Anders kan je of net zo goed alle afspraken de deur uit trappen, want onderling vertrouwen heb je zelf hard om zeep geholpen.
Elk van deze posts steunt maar op 1 ding, en dat is dat jullie er allemaal van uit gaan dat de afspraken nog clean stonden en dat vertrouwen (zoals jij het noemt) nog nooit beschaamd werd. Daar klopt echter niks van, voorgaande aan dit alles is er reeds een grote discussie geweest omdat deze afspraken door beide partijen (actie/(over)reactie) reeds genegeerd zijn. Er staan 7 main puntje in die afspraken, 5 er van zijn gedurende die periode niet nageleefd zoals zou moeten!

Die grootte discussie is geëindigd met een overeenkomt (verdeling van dorpen) en daar was nog een voorwaarde bij opgenomen, namelijk dat de afspraken herbekeken zouden worden en vanaf dat moment terug nageleefd zoals de bedoeling is. Zoals eerder al verklaard was er een chat opgericht met 2 leiders van Cave om die afspraken te herbekijken, daar is 1 leider uit geleavd en de andere negeert mij ondanks alle bumps.

Cave komt hier dus eigenlijk de deal die gemaakt is in het oosten niet na, want ze weigeren de afspraken te vernieuwen zoals afgesproken is. Maar als Walk daaruit de conclusie trekt dat ze de afspraken blijkbaar niet willen vernieuwen en dus in twijfel trekt of Cave wel vind dat ze nog actief zijn dan is dat verkeerd? Want wij moeten er van uit gaan dat Cave zich wel aan afspraken gaat houden terwijl we volledig genegeerd worden?

Vertrouwen moet verdiend worden, en ik ben het er eigenlijk ook niet mee eens dat het allemaal om vertrouwen draait. Voor een heel groot deel worden afspraken nageleefd omdat als een stam het niet doet dit op het AF verschijnt, en dan maak je je belachelijk als stam/speler/leiding als je daar geen goede reden voor kan geven. Daarmee loop je het risico je "status" te verliezen en nooit meer uitgenodigd te worden in goede stammen. Zo werkt dat nu ook voor mij, ik heb ingame en hier beloofd dat de uni niet verder uitgebouwd zal worden. Als ik dat nu wel zou doen dan neemt niemand me nog serieus..

Daarnaast was de upgrade naar level 2 ookal keihard liegen, want dat is per ongeluk aangeklikt en het kon niet geannuleerd worden toch?
Wat blijkt, tuurlijk kan dit wel geannuleerd worden.
Het is toen wel degelijk per ongeluk aangeklikt en er is toen vgm gezegd dat het zo veel GS kost dat annuleren nogal zonde zou zijn.
 
Reactiescore
57
Het is toen wel degelijk per ongeluk aangeklikt en er is toen vgm gezegd dat het zo veel GS kost dat annuleren nogal zonde zou zijn.

Naast het feit dat per ongeluk aanklikken mij heel waarschijnlijk lijkt, heb je zelf gezegd dat het annuleren niet mogelijk is.
Als je het nu weer ontkent ga ik morgen de archieven in en citeer ik het.
Toendertijd wilde je al een voorsprong pakken buiten de regels om, nu doe je hetzelfde.
Fouten maken is menselijk, dat neem ik niemand kwalijk, maar geef je fouten dan achteraf wel toe en ga op de blaren zitten.
 
Reactiescore
2.193
De spijker op zijn kop, heel goed Warre.
Er waren afspraken om de Uni niet te uppen en dat heb je genegeerd.
Kunnen er lang of kort over praten, maar dat is gewoon het niet nakomen van afspraken.
Daarnaast was de upgrade naar level 2 ookal keihard liegen, want dat is per ongeluk aangeklikt en het kon niet geannuleerd worden toch?
Wat blijkt, tuurlijk kan dit wel geannuleerd worden.

Wie moet wie hier vertrouwen?
Wij zouden een voorsprong moeten krijgen omdat jullie de boel belazeren.

Dat werd gewoon opgelost met elke stam naar level 2 uni. Niet echt van toepassing nu.

Voor de rest is het veel wijzen naar Cave maar zelf de mist in gaan. Maakt niet uit, weet iedereen meteen waar je voor staat. Ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, netjes vragen werkt ook niet.
 

Deleted User - 24028

Guest
Het is toen wel degelijk per ongeluk aangeklikt en er is toen vgm gezegd dat het zo veel GS kost dat annuleren nogal zonde zou zijn.

Naast het feit dat per ongeluk aanklikken mij heel waarschijnlijk lijkt, heb je zelf gezegd dat het annuleren niet mogelijk is.
Als je het nu weer ontkent ga ik morgen de archieven in en citeer ik het.
Toendertijd wilde je al een voorsprong pakken buiten de regels om, nu doe je hetzelfde.
Fouten maken is menselijk, dat neem ik niemand kwalijk, maar geef je fouten dan achteraf wel toe en ga op de blaren zitten.
Ik zou daar nooit over liegen, daarom ben ik zeer zeker dat ik nooit beweerd heb dat je het niet kan afbreken. Ben het gaan terug zoeken voor je:
e25eec182e.png


Dat werd gewoon opgelost met elke stam naar level 2 uni. Niet echt van toepassing nu.

Voor de rest is het veel wijzen naar Cave maar zelf de mist in gaan. Maakt niet uit, weet iedereen meteen waar je voor staat. Ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, netjes vragen werkt ook niet.
Dat ga je mij zeker nooit horen zeggen... Tuurlijk gaat iedereen wel eens de mist in, ik ook. Maar ik vind in deze dat Walk de juiste keuze heeft gemaakt gezien de omstandigheden met als doel te garanderen dat deze wereld leuk blijft. Als jullie perse iemand willen blamen, blame dan innogames voor hun belachelijk eindstrijd voorwaarde of je eigen leiding (eigen account zelfs in jou geval) voor het niet vernieuwen van de afspraken op de moment dat dit had moeten gebeuren.

Ondertussen wordt dat laatste trouwens alsnog besproken...
 

Deleted User - 487957198

Guest
Of misschien, heel misschien, maken jullie het allemaal veel te moeilijk door zodanig veel regels en eisen te stellen aan elkander dat de gezonde dynamiek uit het spel verdwijnt? Geen kata's, geen cf's en universiteiten op gelijk level behouden. Voila, meer moet dat niet zijn. Maar de wereld zitten te verdelen volgens tegenstrijdige visies of NAP's geven zodat interns kunnen worden afgewerkt? Uiterst bizar, zeker als er wordt aangegeven dat men de tegenpartij niet vertrouwt en daardoor zelf rechtvaardiging zoekt om van de regels af te wijken. Beter kappen met die onzin.
 
Reactiescore
2.193
Ik zou daar nooit over liegen, daarom ben ik zeer zeker dat ik nooit beweerd heb dat je het niet kan afbreken. Ben het gaan terug zoeken voor je:
e25eec182e.png



Dat ga je mij zeker nooit horen zeggen... Tuurlijk gaat iedereen wel eens de mist in, ik ook. Maar ik vind in deze dat Walk de juiste keuze heeft gemaakt gezien de omstandigheden met als doel te garanderen dat deze wereld leuk blijft. Als jullie perse iemand willen blamen, blame dan innogames voor hun belachelijk eindstrijd voorwaarde of je eigen leiding (eigen account zelfs in jou geval) voor het niet vernieuwen van de afspraken op de moment dat dit had moeten gebeuren.

Ondertussen wordt dat laatste trouwens alsnog besproken...

Oké hier heb je een situatie volgens je eigen logica:

Cave wil hoe dan ook winnen en gaat uni rush doen en dit lukt. Dan heeft Cave terecht gewonnen want het is Inno zijn schuld dat de universiteiten erin zitten.

Cave heeft nooit de intentie gehad om
uni te uppen en walk heeft op assumpties zonder bewijs dit wel gedaan. Nu probeer je het te rechtvaardigen met wat er met ex One gebeurde. Je moet alleen wel erbij tellen dat beide stammen over de streep gingen. Je kan dus niet zeggen dat je Cave niet vertrouwd dus daarom maar de levels geupt hebt. Hetzelfde kan Cave zeggen. Daarbij wil je het een leuke wereld houden maar pak je wel een troefkaart met uni. Heel hypocriet.

Of misschien, heel misschien, maken jullie het allemaal veel te moeilijk door zodanig veel regels en eisen te stellen aan elkander dat de gezonde dynamiek uit het spel verdwijnt? Geen kata's, geen cf's en universiteiten op gelijk level behouden. Voila, meer moet dat niet zijn. Maar de wereld zitten te verdelen volgens tegenstrijdige visies of NAP's geven zodat interns kunnen worden afgewerkt? Uiterst bizar, zeker als er wordt aangegeven dat men de tegenpartij niet vertrouwt en daardoor zelf rechtvaardiging zoekt om van de regels af te wijken. Beter kappen met die onzin.

Dubbelpost maar zit op tel.
In principe heb je gelijk maar dan krijg je zo'n w71 geval waar ieder zijn eigen normen en waarden heeft zolang het in eigen straatje valt.
 

Deleted User - 24028

Guest
Oké hier heb je een situatie volgens je eigen logica:

Cave wil hoe dan ook winnen en gaat uni rush doen en dit lukt. Dan heeft Cave terecht gewonnen want het is Inno zijn schuld dat de universiteiten erin zitten.

Cave heeft nooit de intentie gehad om
uni te uppen en walk heeft op assumpties zonder bewijs dit wel gedaan. Nu probeer je het te rechtvaardigen met wat er met ex One gebeurde. Je moet alleen wel erbij tellen dat beide stammen over de streep gingen. Je kan dus niet zeggen dat je Cave niet vertrouwd dus daarom maar de levels geupt hebt. Hetzelfde kan Cave zeggen. Daarbij wil je het een leuke wereld houden maar pak je wel een troefkaart met uni. Heel hypocriet.
Die troefkaart heeft geen invloed op het wereldverloop aangezien ze niet gebruikt wordt om een voordeel te halen maar uitsluitend om zeker te zijn dat deze wereld geen oneerlijke wending krijgt.
 
Reactiescore
2.386
Die troefkaart heeft geen invloed op het wereldverloop aangezien ze niet gebruikt wordt om een voordeel te halen maar uitsluitend om zeker te zijn dat deze wereld geen oneerlijke wending krijgt.
Gaan we echt je keikop moeten testen door uni gewoon te uppen en te zien wat er gebeurt? 'Respect verdienen' is iets wederzijds, en door deze actie ben je redelijk wat respect bij mij verloren. Zeker als we hier op het forum nog aangeven dat we hem gelijk willen zetten en dan stoppen. Je zegt het zelf: als we dat niet doen, komt het op het AF en is onze tw-carrière virtueel over.

Dus nogmaals, alstublieft Warre, laat ons het universiteitslevel gelijk zetten (hoeft zelfs niet op 11 of 12 te zijn, voor mijn part kata'en we hem naar 1).

Ik snap trouwens niet waarom er nog naar die wereldafspraken moet gekeken worden? Bijna alle punten zijn niet meer relevant. Neen, cf's op bb's zullen niet gebeuren. Neen, kata's gaan niet op de verkeerde dorpen. En neen, wij gaan universiteit niet upgraden om onterecht een voordeel te nemen op anderen.

Soms denk ik dat jij grootheidswaanbeelden hebt, Warre. Je mag nog slim zijn als je wilt en het mag nog zo goed gaan in je stam als je wilt, het respect naar anderen vergeet je soms. Een typerende eigenschap voor mensen die denken dat ze meer waard zijn dan iemand anders.
 

Deleted User - 24028

Guest
Gaan we echt je keikop moeten testen door uni gewoon te uppen en te zien wat er gebeurt?
Als je dat doet breekt Cave (weeral) een gemaakte afspraak/deal en zal de reactie simpel zijn, Walk bouwt ook zijn uni verder en we komen terug op dit punt uit.

Zeker als we hier op het forum nog aangeven dat we hem gelijk willen zetten en dan stoppen. Je zegt het zelf: als we dat niet doen, komt het op het AF en is onze tw-carrière virtueel over.
De vraag is of er in Cave wel voldoende mensen zijn die dat iets interesseert... Anders zegt dat niks natuurlijk.

Ik snap trouwens niet waarom er nog naar die wereldafspraken moet gekeken worden? Bijna alle punten zijn niet meer relevant. Neen, cf's op bb's zullen niet gebeuren. Neen, kata's gaan niet op de verkeerde dorpen. En neen, wij gaan universiteit niet upgraden om onterecht een voordeel te nemen op anderen.
Grappig dat je dat aanhaalt:
95def5189d.png


Op de rest van de persoonlijk gerichte zaken ga ik niet in gezien deze er niks mee te maken hebben. Woorden als respect en vertrouwen zijn altijd gemakkelijk om naar te grijpen als het iemand goed uit komt, maar ik heb nog niet veel respect en vertrouwen gezien deze wereld van Cave toen het er op aan kwam hoor...
 
Reactiescore
2.193
Dus mb maakt een fout met kata, als reactie krijg je excuses en nap op dorp en dan toch ga je het zo gebruiken. Zwak :rolleyes:

Voor de rest knap dat je wat je niet aanstaat gewoon negeert, applaus.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dus mb maakt een fout met kata, als reactie krijg je excuses en nap op dorp en dan toch ga je het zo gebruiken. Zwak :rolleyes:
Je stamgenoot zegt hier dat afspraken overbodig zijn door te insinueren dat iedereen op W69 ondertussen wel weet wat wel en niet kan. Ik toon gewoon aan dat duidelijk nog niet iedereen dat weet en ze daarom dus wel nodig zijn. Daar is niks zwak aan, het is gewone pure bewijslast!

Als het al mist loopt met kata's, wat denk je dan dat er bij een topic als cf's wel niet allemaal kan mis lopen...
 
Reactiescore
2.193
Je stamgenoot zegt hier dat afspraken overbodig zijn door te insinueren dat iedereen op W69 ondertussen wel weet wat wel en niet kan. Ik toon gewoon aan dat duidelijk nog niet iedereen dat weet en ze daarom dus wel nodig zijn. Daar is niks zwak aan, het is gewone pure bewijslast!

Als het al mist loopt met kata's, wat denk je dan dat er bij een topic als cf's wel niet allemaal kan mis lopen...

En het word opgelost dus welk bewijslast is het? Idd, helemaal geen. Verder is dit misschien de eerste fout ermee. Daarnaast haal je weer iets aan (oost cf kwestie) waarbij beide stammen de fout ingingen. Maw, waarom jou vertrouwen.

Uni levels gelijk punt.
 
Reactiescore
141
Wie heeft op deze manier überhaupt nog zin in deze wereld? Cave kan aanvallend helemaal niks (heeft iig nog niks laten zien) en zal dus nooit de uiteindelijke winnaar kunnen zijn. Kijk naar de oorlogsstatistieken en beslis daar op. Zoals warre ook al aangaf, als Cave ineens 100 dorpen op Walk kan pakken is het een compleet ander verhaal en kan die uni zeker naar een gelijk level, maar een labiel Cave van de afgelopen tijd moet niet liggen zeiken en gewoon eens laten zien wat ze kunnen qua terreinwinst.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Wie heeft op deze manier überhaupt nog zin in deze wereld? Cave kan aanvallend helemaal niks (heeft iig nog niks laten zien) en zal dus nooit de uiteindelijke winnaar kunnen zijn. Kijk naar de oorlogsstatistieken en beslis daar op. Zoals warre ook al aangaf, als Cave ineens 100 dorpen op Walk kan pakken is het een compleet ander verhaal en kan die uni zeker naar een gelijk level, maar een labiel Cave van de afgelopen tijd moet niet liggen zeiken en gewoon eens laten zien wat ze kunnen qua terreinwinst.
Jij speelt in Cave?
 
Bovenaan