Top/Flop stammen

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Sem is een vuile kakaka'er ja
 
Reactiescore
760
sem is noob ja
 
Reactiescore
983
Na een nieuwe poging van Cave, deze keer op HVH en (alweer) Guru, zijn ze er nog steeds niet in geslaagd een dorpje van Walk af te snoepen bij een massa aanval.
Kunnen we ondertussen zeggen dat Cave behoorlijk flopt of Walk gewoon top is?
 
Reactiescore
1.918
Hierbij nomineer ik Maikel voor wanker van de week
 
Reactiescore
2.368
Gaan we trouwens volledig negeren hoe Walk (en dan vooral Warre) de wereld 'boycot' door de wereldwinst volledig in zijn eigen handen te leggen? Dan komt hij af met het argument: 'Walk heeft meer recht op wereldwinst dan Cave', of: 'De leiding binnen Cave is al maanden instabiel'.
Hoewel het eerste argument subjectief gezien waar is, is het dat objectief gezien niet. En dat laatste is al helemaal geen argument, aangezien heel veel mensen ook Warre als een instabiel persoon zien.

Dit is een oproep om de universiteitslevels gelijk te gooien en elkaar te vertrouwen. Momenteel krijgen wij van Warre te horen: 'Ik vertrouw jullie niet op jullie woord, maar dat moeten jullie wel bij mij doen.' Moeilijk.
 
Reactiescore
141
Cave heeft in het verleden toch al meermaals laten zien dat ze niet te vertrouwen zijn, dus in deze moet ik Warre toch gelijk geven. Tevens beetje zonde om nu, nu er eindelijk een compromis is bereikt omtrent de uni dorpen en de wereld weer gwn verder kan, je weer begint met zeiken
 
Reactiescore
2.368
Je noemt dit een compromis? Walk die hun universiteit 2 levels hoger mag houden dan Cave noem ik alles behalve een compromis. Je houdt ons in een wurggreep en noemt het een compromis. Beetje kiezen tussen de pest en de cholera, want zoals zieken kiezen om te genezen, kiezen wij voor gelijke universiteitslevels. Maar neen, want 'Walk verdient het meer dan Cave om de wereldwinst te verkrijgen'.
Momenteel krijgen wij van Warre te horen: 'Ik vertrouw jullie niet op jullie woord, maar dat moeten jullie wel bij mij doen.' Moeilijk.
Hopelijk kun je inzien dat wat Warre hier zegt, hypocriet is? Je moet het er niet mee eens zijn, gewoon inzien dat dit vanuit onze kant gezien zeker geen propere move is.
 
Reactiescore
2.177
Stan zegt het al. Hierbij roep ik @Warre op om de uni levels gelijk te maken. Zouden we zo gemoedwillig voorsprong willen halen hadden we dit allang gedaan.
 

Deleted User - 24028

Guest
Gaan we trouwens volledig negeren hoe Walk (en dan vooral Warre) de wereld 'boycot' door de wereldwinst volledig in zijn eigen handen te leggen? Dan komt hij af met het argument: 'Walk heeft meer recht op wereldwinst dan Cave', of: 'De leiding binnen Cave is al maanden instabiel'.
Hoewel het eerste argument subjectief gezien waar is, is het dat objectief gezien niet. En dat laatste is al helemaal geen argument, aangezien heel veel mensen ook Warre als een instabiel persoon zien.

Dit is een oproep om de universiteitslevels gelijk te gooien en elkaar te vertrouwen. Momenteel krijgen wij van Warre te horen: 'Ik vertrouw jullie niet op jullie woord, maar dat moeten jullie wel bij mij doen.' Moeilijk.
Net zoals @jevari vind ik het vreemd dat dit hier aangehaald wordt nadat het ingame al allemaal afgehandeld is... Maargoed iedereen mag hier proberen om mensen zijn mening te doen in zien. Wel jammer dat je slechts een aantal redenen voor deze actie aan haalt en de meest belangrijke daar niet eens tussen zitten ;)

Er waren/zijn afspraken in de wereld die nog dateren van toen One nog bestond waarin onderandere beschreven stond dat de uni niet uitgebouwd mocht worden. Echter zijn de afgelopen periode verschillende van deze afspraken genegeerd of de kantjes er van af gelopen (langs beide kanten). Daaruit is toen in het oosten die gigantische ruzie ontstaan, die hebben we vervolgens opgelost en tijdens die oplossing was er gezegd dat we daarna de afspraken zouden vernieuwen/aanpassen/aanvullen. Daar zijn we even mee van start gegaan en plots verliet iemand van de leiding van Cave die chat en reageerde de andere niet meer, ook niet bij meerdere bumps. Niet vreemd dat Walk dan in twijfel trekt of Cave die afspraken nog wel wilt lijkt me...

Vervolgens werden we aangesproken door Cave voor het maken van een deal. We zouden wat dorpen krijgen en in ruil zouden zij dorpen terug krijgen die verloren waren gegaan en een NAP krijgen waardoor ze zicht volledig kunnen herstellen en interns kunnen afwerken. Er werden ook meteen uitspraken bij gedaan als "Indien deze deal er niet komt is de wereld over", "Als deze deal er niet komt gaan er accounts op deleten" en nog meest belangrijk "Als er geen deal komt dan gaat Cave naar 80% def". 80% def om enkel nog te verdedigen tegen Walk terwijl je nooit defensief de wereld kan winnen, of 80% def zodat je voldoende def hebt om je universiteit te beschermen als je ze uitbouwt? Vervolgens kwam er geen deal omdat menig Walk spelers tegen waren of vonden dat we er niet voldoende voor terug kregen. Wederom niet vreemd dat we met die eerder uitspraken dan het idee krijgen dat jullie misschien wel eens op een andere manier de wereld nog willen gaan winnen...

Als reactie om zo iets te voorkomen en om deze wereld veilig te stellen van een oneerlijke winnaar (eender welk kamp dat zou worden) hebben wij onze universiteit naar boven gedaan. Pas daarna kwam Cave ineens af met dat er helemaal niks aan de hand was, ze die deal helemaal niet nodig hadden, etc etc. Wat daar ook al waar van mag zijn...

Bij deze actie zijn er tevens volgende beloftes gemaakt, en ik heb er geen probleem mee om die op het AF te zetten:
- Eender welke stam de wereld wint volgens dominantie zal de wereldwinst mogen claimen door de uni uit te bouwen en zal niet tegengewerkt worden
- Indien Cave kan aantonen dat van hun uitspraken eerder niks waar is door deftige winsten te pakken op Walk (even veel dan dat Walk al nam op hun) mogen ze hun uni uitbouwen tot een gelijk level

Lijkt me gewoon eerlijk dat de winnaar van de oorlog op het moment een hoger uni lvl mag hebben, denk dat zelfs jij @Kerouac het daar mee eens kan zijn. Dus ik zou zeggen, toon ingame wat jullie waard zijn en jullie verzoek zal vanzelf ingewilligd worden zoals reeds beloofd is.
 
Reactiescore
2.177
Aub ga normaal doen, dit zijn dus gewoon gedoogredenen waarbij je het goed probeert te praten.

Ja, walk doet het beter en niet zo'n beetje ook. Dit betekent niet dat ze al gewonnen hebben. Deze regels waren er juist om voor alle stammen zo'n lame wereldwinst niet mogelijk te maken. Nu maak je uit aannames (zonder bewijs wat deze aannames versterkt) plannen om zelf zo'n lame winst proberen te pakken. Snap het sowieso niet waarom je het überhaupt zo wil, walk is atm op alle kanten beter.. Je doet nu je eigen stam te min.
 
Reactiescore
766
Opzich niet gek dat de winnende stam een hoger uni level mag hanteren. Op die manier kan de verliezende stam niet opeens een uni rush doen, omdat zij dan al achter staan.

Denk dat dat geen gekke regel zou zijn, wel als dat bepaald wordt door 1 partij, dat zou iets gekker zijn :p
 
Reactiescore
2.368
Ik vind dat je met dit antwoord volledig naast de kwestie reageert. Het gaat om het feit dat jij denkt dat je de wereld meer verdient te winnen dan wij omdat jullie massa's meer effect hadden dan de onze? Als ik er even de ranglijsten bijhaal, kunnen we wel stellen dat het nog steeds gelijk opgaat. En zoals je kan zien, staat Cave ook nog steeds een goeie 145mil OD voor.

Het reglementeringsargument vind ik dan ook weer heel erg stom klinken, aangezien we nog steeds niet aan cf'en doen, nog steeds geen kata's gooien,.. Hoezo kies jij welke regels men behoudt en welke niet? De deal was een voorstel, jullie deden een tegenvoorstel. Op dit moment was er volledige chaos binnen Cave vanwege de quit van Tony en niemand die roer overnam (buiten Eric dan). Toen iedereen wat meer gesettled was in de situatie en de balans was opgemaakt, besloten we het tegenvoorstel niet te aanvaarden. Daarnaast wil ik ook even vermelden dat het account Hope toch nog een hele lading clears op zijn dak kreeg tijdens het bespreken van het voorstel.

Naast dit alles vind ik het heel erg straf hoe jij het heft in eigen handen durft te nemen (we weten ook dat er intern binnen Walk hier niet 100% mee akkoord werd gegaan) door eigenhandig de universiteit te gaan upgraden. Het is hypocriet om te stellen dat wij de wereldwinst niet verdienen, als jullie die ook niet verdienen. Zoals je al zei, langs beide kanten werden de limieten van de wereldafspraken opgezocht. Als we tegenwoordig wereldwinsten gaan laten afhangen van wie het beste massa's kan versturen/verdedigen zonder dat hierbij baanbrekende dominantie wordt behaald... Ja, jullie veroverden dorpen. Neen, de wereld is bijlange nog niet gedaan.

Dus nogmaals, laat ons de universiteitslevels gelijk gooien en ga uit van wederzijds respect om de wereld niet op zo'n laffe manier te willen winnen/ontnemen van de andere.
 

Deleted User - 24028

Guest
Waar hebben jullie het toch allemaal over?? Jullie doen precies alsof wij de uni aan het uitbouwen zijn (waren!) om de wereldwinst te pakken te krijgen. Die uitbouw is gestart met maar 1 doel en dat is zorgen voor een paar lvl's verschil in het voordeel van Walk zodat Cave niet de wereld kon winnen zonder strijd. Nooit is er de intentie geweest om te blijven bouwen en zelf de wereldwinst te pakken.

Je kan het terecht vinden of niet, maar iedereen die hier een beetje objectief naar kijkt snapt na alles wat er gebeurd is (en ik hier boven uitleg) dat Walk er niet gerust in was en Cave alle kansen heeft laten liggen om het niet zo ver te laten komen.

Er is al gegarandeerd door Walk dat ze niet verder zullen bouwen en dus de wereld niet zullen winnen puur door de uni (zo lang Cave dat niet doet natuurlijk), er is al gegarandeerd dat als jullie even veel winsten pakken van ons de levels terug gelijk worden* en er is al gegarandeerd dat als Cave wint volgens dominantie Walk geen stappen zal ondernemen met hun uni.

* en ja winsten van de vijand is het enige dat telt in dit spel, jullie mogen zo veel internen en bb's edelen als je wilt, zo lang je geen winsten van je vijand kan pakken kan je onmogelijk een wereld winnen.

Dus dan vraag ik mij af waar dit om gaat... de enige reden dat jullie een gelijk level willen is zodat jullie de mogelijkheid hebben om als je het niet kan halen uit te bouwen en alsnog de wereld te winnen.

Dus nogmaals, laat ingame wat zien ipv hier ;)
 
Reactiescore
2.177
Je kan hetzelfde blijven herhalen maar je snapt zelf ook wel dat we dan allang uni gingen rushen zouden we zo willen spelen. We hebben geen enkele teken gegeven dit te willen dus. Alsof zo'n winst genoegdoening geeft.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
Waar hebben jullie het toch allemaal over?? Jullie doen precies alsof wij de uni aan het uitbouwen zijn (waren!) om de wereldwinst te pakken te krijgen. Die uitbouw is gestart met maar 1 doel en dat is zorgen voor een paar lvl's verschil in het voordeel van Walk zodat Cave niet de wereld kon winnen zonder strijd. Nooit is er de intentie geweest om te blijven bouwen en zelf de wereldwinst te pakken.

Dus je wilt zelf een veiligheids buffer gebaseerd op het feit dat je denkt Cave mogelijk zich niet aan de regels wilt houden, maar verwacht wel aan de andere kant dat Cave jou wel vertrouwd het niet verder door te bouwen, ondanks dat je de afgesproken regels daadwerkelijk hebt geschonden (niet uitbouwen uni)

Dus dan vraag ik mij af waar dit om gaat... de enige reden dat jullie een gelijk level willen is zodat jullie de mogelijkheid hebben om als je het niet kan halen uit te bouwen en alsnog de wereld te winnen.

Enige reden dat ze dit willen is omdat er afspraken gemaakt zijn om er niks mee te doen, endie afspraken keihard de deur uitgegooid zijn.

Afspraken tussen stammen zullen altijd enkel berusten op vertrouwen, er is namelijk zo goed als geen stok achter de deur om deze daadwerkelijk te handhaven. Op het moment heb je tussen 2 gelijkwaardige partijen een discrepantie veroorzaakt door de afspraken eenzijdig in je voordeel te veranderen. Je creert hierdoor een machtpositie voor je zelf, waardoor er bij beide partijen geen vertrouwen meer mogelijk is. Jij vertrouwt cave niet om redenen, en Cave heeft nul redenen om Walk ooit nog te vertrouwen, want nu Walk een machtspositie geforceerd heeft door eerder de vertrouwensband te breken, hoe moet Cave dan ooit nog vertrouwen op het feit dat Walk zich aan de afspraken blijft houden, of niet op andere manier misbruik gaat maken van deze machtspositie, zei het op een directe manier of subtiele manier.

Beste oplossing voor beide partijen is om gewoon die unidorpen zelf weer naar lvl 1 te kataen en gewoon volgens de oude regels het uit te vechten, zoals je zelf zegt van plan te zijn. Anders kan je of net zo goed alle afspraken de deur uit trappen, want onderling vertrouwen heb je zelf hard om zeep geholpen.
 
Bovenaan