Top & Flop stammen

Deleted User - 24028

Guest
CF's zijn elke wereld weer opnieuw een gigantisch discussiepunt... Als je enkel naar ligging kijkt zijn de meningen daarover altijd verdeeld en stemt iedereen gewoon voor wat zijn stam op dat moment het beste uit komt.
Want de een zal in dit voorbeeld zeggen dat Tripey een cf maakte want het gebied was bezet door gentle, een ander zal argumenten dat een paar dorpen nemen niet gezien kan worden als gebied bezetten, anderen dan weer dat gentle er eerst was en zo verder...

In mijn ogen zijn er een aantal extra zaken waar je rekening mee moet houden:
- Uitkijktoren wereld of niet: Iemand sprak hier al over "op 5 velden er vandaan heeft tripey al een dorp", maar het zijn wel exact 5 velden zuid recht modus in, 5 velden = 2.5 uur eerder informatie over aanvallen op je door toren. Groot voordeel in dit stadia van het spel!
- Spelersdorp of BB dorp: Bij een cf die op de rand ligt waarbij je een groot spelers dorp pakt is dat al iets meer gebruikelijk dan een klein BB dorp te nemen
- De vraag die je jezelf moet stellen: Zou ik het leuk vinden als iemand zo een dorp neemt ?

Als je dat lijstje bekijkt dan kan ik bijna niet anders dan oordelen dat het gewoon een CF is en het niet netjes was om die te nemen. Als nu 1 van die puntjes anders was geweest had het mogelijk een ander verhaal geweest.
Dat het hier een bonusdorp betreft lijkt me eerder een zwak excuus dan een goede reden, er liggen in het cluster van Tripey / Fix nog bonus dorpen (ook van dezelfde soort), als dat soort dorpen zo belangrijk voor je zijn neem die dan ;)

Dat gezegd zijnde ben ik blij dat er gekeken wordt naar een oplossing en hoop ik vooral dat er in het vervolg een beetje beter over nagedacht wordt!
 
Reactiescore
111
...
- De vraag die je jezelf moet stellen: Zou ik het leuk vinden als iemand zo een dorp neemt ?

...

Ik vind het nooit leuk als iemand een dorp edelt die ik zelf wil edelen.
Het is zelf goed om een dorp te edelen waarvan de vijand denkt ohw shit (buiten CF's natuurlijk).
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik vind het nooit leuk als iemand een dorp edelt die ik zelf wil edelen.
Het is zelf goed om een dorp te edelen waarvan de vijand denkt ohw shit (buiten CF's natuurlijk).
Je weet wat ik bedoel joh xD

Verder plande Gentle dat dorp niet te edelen volgens mij dus je reactie mist zen punt :p
 

DeletedUser77389

Guest
volgens mij moeten jullie minder praten maar meer edelen :S
 
Reactiescore
767
BB,s zijn om te farmen! niet om te edelen!

zie het btw ook als een cf.
 
Reactiescore
57
Totaal geen CF, stelletje snowflakes. Alleen maar terug gegeven omdat je bang bent voor propaganda door de tegenpartij. Geeft ook wel weer het AF niveau aan als dat het enige is wat te zeggen valt.
 

DeletedUser79906

Guest
Totaal geen CF, stelletje snowflakes. Alleen maar terug gegeven omdat je bang bent voor propaganda door de tegenpartij. Geeft ook wel weer het AF niveau aan als dat het enige is wat te zeggen valt.

Waar het AF ook wel niet allemaal goed voor is :D
 
Reactiescore
743
Oke nu ga ik ook even "zagen" op het AF.

Betreffend spelers van The Prophecy. -> Na 2 pogingen kleinere spelers midden in mijn cluster te edelen heeft hij 2 dorpen geedeld (waarvan ik toch denk dat het CF's zijn).
https://gyazo.com/891926bb2683700e7def5738302f4859

1 van deze dorpen was een BB dorp die wij om 5:08 geedeld hebben. Hier had Proph blijkbaar al edels op lopen (wat achter mijn dorp 012 lag) die om 8 uur aankwamen. toen we dat doorhadden kwam alle os te laat.

Ik was niet vanplan hierover te komen zeuren op het af, totdat proph een dorp (die wij vandaag zwaar leeggebashed hebben) gewoon doodleuk gaat stacken (zie bericht) terwijl desbetreffende speler hem hier NIET voor gecontacteerd heeft.
https://gyazo.com/75b4bbed8f5e5c90c9f71cbe11b87473

Gaat Proph nu ook met een fatsoenlijk voorstel komen om dit "op te lossen" zoals bij trippey en gent of gaat dit gewoon in een doofpot gestoken worden?

We zijn benieuwd.
 
Reactiescore
571
Oke nu ga ik ook even "zagen" op het AF.

Betreffend spelers van The Prophecy. -> Na 2 pogingen kleinere spelers midden in mijn cluster te edelen heeft hij 2 dorpen geedeld (waarvan ik toch denk dat het CF's zijn).
https://gyazo.com/891926bb2683700e7def5738302f4859

Ik zie hier geen CF in om eerlijk te zijn. Snap dat die dorpen voor spanning zorgen, maar dat hoort nu eenmaal erbij als je front hebt. Daarnaast is dat ene dorp al bijna 3 weken in bezit van hun. Hebben jullie destijds geen contact opgenomen? Of word het nu te heet onder jullie voeten. :p

Ik was niet vanplan hierover te komen zeuren op het af, totdat proph een dorp (die wij vandaag zwaar leeggebashed hebben) gewoon doodleuk gaat stacken (zie bericht) terwijl desbetreffende speler hem hier NIET voor gecontacteerd heeft.
https://gyazo.com/75b4bbed8f5e5c90c9f71cbe11b87473

Hoe komen zij erachter dan dat jullie op die speler bashen? Je stuurt toch niet zomaar deff naar een bepaald dorp of mis ik iets.o_O Of ze hebben oda/odd echt in de gaten gehouden. Lijkt mij dan normaal om er alles aan te doen binnen 'de regels', om het je tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Oke nu ga ik ook even "zagen" op het AF.
Ook ? Je bent de enige die hier komt zagen over CF's hoor. Wat Modus deed was Fix terecht wijzen op een vettige CF actie...

Betreffend spelers van The Prophecy. -> Na 2 pogingen kleinere spelers midden in mijn cluster te edelen heeft hij 2 dorpen geedeld (waarvan ik toch denk dat het CF's zijn).
https://gyazo.com/891926bb2683700e7def5738302f4859

1 van deze dorpen was een BB dorp die wij om 5:08 geedeld hebben. Hier had Proph blijkbaar al edels op lopen (wat achter mijn dorp 012 lag) die om 8 uur aankwamen. toen we dat doorhadden kwam alle os te laat.
1. Je komt klagen over een dorp dat TP al 19 dagen heeft.
2. Je komt klagen over dorpen die niet eens CF's zijn, laat staan "midden in je cluster liggen".
3. Je komt klagen over een dorp dat ze rechtstreeks van jullie (de vijand!) geedelt hebben.
4. Je komt dit hier vergelijken met het edelen van een 1.2k BB dorpje dat WEL een duidelijke CF is.

Komaan man, dit kan je toch niet serieus menen ?

Dat je deze post dan nog maakt nadat 1 van je stamgenoten 2 spelers dorpen van kleine speler heeft geedelt gisteren in Modus gebied toont al helemaal aan dat jullie niet op dezelfde golflengte zitten ;)

Ik was niet vanplan hierover te komen zeuren op het af, totdat proph een dorp (die wij vandaag zwaar leeggebashed hebben) gewoon doodleuk gaat stacken (zie bericht) terwijl desbetreffende speler hem hier NIET voor gecontacteerd heeft.
https://gyazo.com/75b4bbed8f5e5c90c9f71cbe11b87473
Mag je op tribalwars (een spel dat gevuld is met strategie) tegenwoordig al geen strategie meer toepassen die je winsten oplevert ? Het is gewoon geniaal als je een vijand kan vertragen door een kleine speler te stacken, dat die persoon hem dat niet gevraagd heeft maakt het alleen maar genialer :D

Gaat Proph nu ook met een fatsoenlijk voorstel komen om dit "op te lossen" zoals bij trippey en gent of gaat dit gewoon in een doofpot gestoken worden?

We zijn benieuwd.
Deze gaat heel gemakkelijk op te lossen zijn jah, het is namelijk al opgelost, want er is helemaal niks aan de hand!

Weet je wat nog het ergste is ? Dat er stamgenoten zijn post hier liken en daarmee achter wat Vetus hier zegt staan. Als een stamgenoot van mij een post zoals deze zou neerzetten hier zou ik mij schamen in zijn plaats en maken dat ik hem prive aan spreek om te vragen dat hij zijn post weg haalt omdat die zichzelf en zijn stam ronduit belachelijk maakt. Maar ach, een verschil in niveau moet er zijn in de wereld natuurlijk ;)

Verder prettige feestdagen voor iedereen :)
 
Bovenaan