Top/Flop stammen

Reactiescore
3.457
Opmerkelijk aangezien je meerdere malen het " normen en waarden " verhaaltje ophing tegen mij .
Je noemde de spelers van Ttth stabbers en zeer lage spelers en hoopte op karma.
Jammer om dan te zien dat je je toch laat verleiden.
 

DeletedUser71210

Guest
Opmerkelijk aangezien je meerdere malen het " normen en waarden " verhaaltje ophing tegen mij .
Je noemde de spelers van Ttth stabbers en zeer lage spelers en hoopte op karma.
Jammer om dan te zien dat je je toch laat verleiden.
Mee eens, ik was ook totaal niet amused.
Ik vindt enkel ook dat iedereen een tweede kans verdiend , en dat dit tussen mij en jasper is uitgesproken.
 
Reactiescore
3.457
Eerst verkrijgt hij info via een spion in AOD, daarna naait hij je met die solli aktie, en daarna toch maar een paar recruits bij de vijand weg te halen ?
Ach ja Tim , need i say more?
 

DeletedUser71210

Guest
Eerst verkrijgt hij info via een spion in AOD, daarna naait hij je met die solli aktie, en daarna toch maar een paar recruits bij de vijand weg te halen ?
Ach ja Tim , need i say more?
Dat er een spion was is een vermoeden van ons geweest die nooit is bevestigd, was het allang vergeten :)

Je mag vinden wat je vindt uiteraard, ik doe het op deze manier. jij verwerkte het door te stoppen op dit wereld. beide zijn niet de mooiste acties.
 
Reactiescore
3.457
Ik heb de bevestiging van Jasper gehad hoor, stuur ik je wel door
 
Reactiescore
767
Volgens mij draait het hier niet meer om toekomst perspectief of plezier maar om moraal als het klopt dat AOD in oorlog was met Plop is deze actie zeer teleurstellend en jammer voor de wereld.
 

DeletedUser69389

Guest
Ik speel weer ja.

Regarding top/flop stammen:

qDfAjzp.png


I lol'd DS. Gezien jullie BG en ik hoor dat jullie nog niet eens katapult afspraken kunnen afdwingen bij Gran hebben jullie nog geen schijntje van jullie "stamfundering". Ik zou dit toch wel misschien snel aanpassen naar Deze stam is gebouwd op Angst en Nederigheid.

Je speelt in Gentle neem ik aan?

Ik zal even op twee post reageren, voordat ik mijn visie hier plaats.



Dit ben ik, en deels is dit niet waar. Ik snap je vermoeden, ik zal hem hieronder enkel doen struikelen.



Yes klopt, een lage actie van Jasper en co, maar een actie die is uitgesproken.

Oke, hier mijn verhaal, aangezien ik mijn eigen acties graag wil verduidelijken.
Deze post komt dus vanuit het account FreaQshow, vindt er vooral van wat je wilt.

De stam AOD is ontstaan door een fusie van SLP en enkele spelers van OMG.
In het bijzonder Royal-catastrofe, Jessek, Warmachine en ik.
Deze nieuwe stam had een beetje een stroeve start, maar door inspanningen van de hele stam is deze stam toch een mooie stam geworden. AOD had in mijn ogen echt een rol van betekenis op dit wereld, en het belangrijkste is dat ik het een gezellige stam vond. Er waren wel wat minder actieve spelers, maar de kern was gezellig. (kleine note, ik was destijds de calimero, de kleinste van de stam)

Al snel merkte ik dat er enkele actieve spelers waren, en enkele spelers die het in mijn ogen allemaal wel mooi vonden. Je hoorde ze nauwelijks, ze groeiden nauwelijks en bij het vragen of er extra versterking op het account was kreeg je te horen dat ze het wel konden redden alleen.
Tot dusverre niets geks, want iedere beginnende stam bestaat uit deze mix.

Toen ons cluster eindelijk goed aangesloten was, de spelers allemaal wat groter werden en we echt front kregen met oa. plop en ds, kwam de volgende fase. De fase van aanvallen en verdedigen. Tijdens gezamenlijke aanvallen bleek het dat er wat spelers waren die wel zeiden dat ze gingen aanvallen, maar dit niet deden. Iets wat me behoorlijk stoort.
Toen we de eerste echte serieuze aanvallen binnen kregen, stonden er ineens accounts zonder spelers, spelers die er mee stopten en spelers die vervangen werden. In mijn ogen werden er teveel accounts 'weggegooid' door ze te laten internen, ipv het zoeken van nieuwe gemotiveerde spelers. we hebben de edels in de stam dus moeten gebruiken voor het reduceren van accounts ipv het reduceren van dorpjes van de tegenstanders. Dood zonde, want onze achterstand werd hier enkel door vergroot...

Toen kwam voor mij het omslagpunt. Er kwam een sollicitatie op het forum waar ik het totaal niet mee eens was. De speler lag pal in mijn edellijn, de speler nam enkel dorpjes van 26pnt over en kwam met een "Mwah" sollicitatie. Ik heb hierop argumenten gegeven en een NEE gestemd. Kijk ik de volgende dag op het forum, staan er 17 JA's, zonder ook maar 1 reactie op mijn reactie.
Ik snap dan in godsnaam niet waar het recruitingsbeleid op slaat, maargoed je stam is je stam en hier heb ik geprobeerd positief mee om te gaan (ondanks dat het bleef knagen)

Ook kreeg ik de vraag of ik wat front wou overnemen, natuurlijk wil ik dat, als eeuwig rim accountje ga ik ook in slaap vallen. Maar de dorpen ruil zal in mijn nadeel zijn, ik moest wederom schikken en de beweegredenen sloegen in mijn ogen nergens op. (zie het niet verkeerd, ik denk altijd in stam belang maar het moet de stam wel echt verbeteren.)

Dat ondertussen 1/4 van ons oorspronkelijk groepje stopte (Mathijs en remon van Royal-cata) was ook zeer spijtig. Dennis (tug) heeft dit account overgenomen, dus het account bestaat nog wel maar niet meer met die binding die ik had.
Daarna kwam ook het nieuws dat Jessek ging stoppen en zich liet overnemen door Warmachine, waardoor we met z'n tweeen over bleven.

Naja heel verhaal hier boven, ik wil ook niet te ver in details gaan treden, ik wil niemand persoonlijk aanvallen want iedereen wou (hoop ik) zijn best voor de stam doen.

Ik ben in contact gekomen met plop, en na een paar weken (waarin gewoon aanvallen over en weer gingen) kwamen we tot de conclusie dat het wellicht een leuke overstap zou zijn naar plop. De binding met mijn stam was nihil geworden, de kans op overleven werd telkens minder door verschillende oorzaken en dit is voor ons (warmachine en ik) toch een redelijke kans om nog wat van dit wereld te maken.

Iedereen die AOD als onderschatte of veel belovende stam ziet/zag wil ik dan ook bedanken, maar ik denk dat dat iets te rooskleurig was. Uiteraard zaten/zitten er wat goede spelers in, maar er zitten ook veel spelers in waarvan ik mijn twijfels heb. (ik schaar mezelf niet bij de goede spelers hoor, ik vind mezelf meer een sukkel die zijn vrije tijd verdoet door in de rim met weinig weerstand te groeien tot wat ik nu ben;))

Om tot een conclusie te komen: Ik heb AOD verlaten , de stam waar ik zelf een bijdrage had aan de totstandkoming, om plop te joinen omdat ik denk dat ik hier meer plezier ga hebben op dit wereld. Natuurlijk was het de vijand, maar ik vind het wel een redelijk besluit. Ik vind ook dat mij NIETS te verwijten valt, iets wat iedereen binnen AOD kan bevestigen. Ik heb er ALTIJD voor iedereen gestaan, vv willen draaien indien mogelijk en 100% van mijn deff aan het front van mijn stamgenoten geplaatst terwijl ik zelf ook front had. Ik had niet met iedereen een even goede band, omdat ik totaal niet kan tegen grootpraat en grootsheidswaanzin. Ik kijk terug op een mooie periode in AOD, en kijk vooruit naar een mooie periode in plop/gran.

meeste dingen hierboven zijn een mening, hierover discussiëren doe ik dan ook graag.
(zelf had ik, als ik blanco naar dit voorval kijk, dezelfde mening gehad als jullie)

Groetjes:)

Simpelweg. Je bent een vuile overloper die ervoor zorgt dat bij velen van AOD het spelplezier nu tot onder het vriespunt is gedaald en die er eigenhandig voor heeft gezorgd dat een groot gedeelte van AOD haast geen toekomst meer heeft op 52. Stabben is het niet, maar uitermate ranzig spel wel.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.787
Nee, ik zit niet in Gentle.
 

DeletedUser74358

Guest
Gisteren ging je nog door? Kom aan Dennis, dit is wel ietwat makkelijk..
 

DeletedUser77817

Guest
Ontzettende lelijke recruits idd,opmerkelijk ook dat Freaqshow toch is overgestapt aangezien ze al eerder gestabt waren door TTTH
https://gyazo.com/192da38f830bdb989b3b6253a4068caa

"Dus ik ging samen met de andere spelers waar we AOD mee oprichten, solliciteren". Dat is wat je zegt Tim..
Volgens mij zijn er meerdere die AOD opgericht hebben? En volgens mij was jou niet iemand die AOD oprichtte, ofwel? ;)

Ik heb de bevestiging van Jasper gehad hoor, stuur ik je wel door

Wil je die mij ook eens door sturen? Bijv. via een bericht via hier?

Gewoon allemaal helemaal kut.
Ga geen post meer maken, gezien AOD er mee kapt. Achterlijk zielig gedrag van de honden van plop. Ajuu.

AOD kapt er niet mee? Wie moet er kappen?

Mvg,
Mathijs | Rise Like A Phoenix ? ..
 

DeletedUser78005

Guest
Beste AF lezers,

tot mijn spijt krijgen wij te horen dat Warmachine en Freaqshow besloten hadden AOD achter zich te laten en naar Gran over te stappen. Hoewel er in het verleden ook al contact is geweest over een overstap van Warmachine kwam dit ook voor mij als mede-leider geheel onverwachts. We hadden juist net ons ontdaan van de slechter presterende accounts en tijdens massa's zijn Gran en DS eigenlijk nooit wat opgeschoten om ook maar iets te pakken ondanks hun kwantitatieve overmacht (op 1 keer na toen er net nieuwe mensen zaten op het account van Royal). Dus juist nu hadden we, of in ieder geval ik, weer wat meer hoop op een iets betere toekomst waarin we goed weerstand konden blijven bieden gezien het verleden.

Warmachine en Freaqshow deelde deze visie niet, wat ik overigens redelijk kan begrijpen, want het zag er natuurlijk niet super rooskleurig uit, maar toch vind ik dat je je stam niet zo maar moet achterlaten voor wat het is, en ons dus eigenlijk redelijk naaien.

Maar goed dit is nu gebeurd en ik kan hun keuze alleen maar respecteren.
Hoe het nu verder gaat met AOD is nog een vraagteken, hopelijk kunnen we het tij nog keren.

Mvg, arend1000 (stamnoob)
 
Reactiescore
222
Gisteren ging je nog door? Kom aan Dennis, dit is wel ietwat makkelijk..
Ik heb het geprobeerd. 1 accie extra geleaved. 2 inactief. Hou je er 6 over.
3 groepen spelers waar plop compleet tussen ligt.

Nergens def. Nergens off. De gaten dichten door oud spelers aan te vallen gaat niet lukken. Daarbij heb ik gewoon geprobeerd er nog wat van te maken. Wat niet gaat lukken.

Mathijs AOD kapt ermee komt voort uit dat er nu 5 spelers over zijn, dat die 0,0 kans hebben iets klaar te stomen & dus simpel weg dood gerekruteerd is. Dat je door wil en proberen mag, maar gaat enkel je tijd kosten gezien er geen toekomst is. Of niet in AOD in ieder geval.
 

DeletedUser71210

Guest
"Dus ik ging samen met de andere spelers waar we AOD mee oprichten, solliciteren". Dat is wat je zegt Tim..
Volgens mij zijn er meerdere die AOD opgericht hebben? En volgens mij was jou niet iemand die AOD oprichtte, ofwel?

Zeker wel, dat ik niet in de leiding zat neemt niet weg dat de plannen van deze stam in onze groepsapp tot stand gekomen en dat wij met dit idee naar SLP zijn gekomen.

Simpelweg. Je bent een vuile overloper die ervoor zorgt dat bij velen van AOD het spelplezier nu tot onder het vriespunt is gedaald en die er eigenhandig voor heeft gezorgd dat een groot gedeelte van AOD haast geen toekomst meer heeft op 52. Stabben is het niet, maar uitermate ranzig spel wel.

Mag je vinden, door enkele acties in AOD was mijn spelplezier gedaald, dus het heft elkaar wat op. Neemt niet weg dat ik dit geen "hoog" spel vindt inderdaad. Het is de makkelijkste weg, geef ik direct toe.

Gewoon allemaal helemaal kut.
Ga geen post meer maken, gezien AOD er mee kapt. Achterlijk zielig gedrag van de honden van plop. Ajuu.

Dennis, jij hebt op dit wereld al 53215x gezegd dat je op delete ging.
1. het account is niet eens van jou, dus op bb zal die vast niet gaan.
2. Ik wil je de tip in het vervolg van je cariere op tw mee geven. Kijk niet teveel naar het verleden(je "ervaring") maar ga eens presteren. Dat je 80 edels hebt mag je best mee pronken, maar dat die 80 edels vooral komen omdat je dorpjes bent verloren maakt het volgens mij geen top prestatie.

Dat je altijd het beste voor de stam hebt gewild beaam ik en bedank ik je voor, de manier waarop was in mijn ogen niet de juiste manier, maar gelukkig speelt niet iedereen hetzelfde.

Beste AF lezers,

tot mijn spijt krijgen wij te horen dat Warmachine en Freaqshow besloten hadden AOD achter zich te laten en naar Gran over te stappen. Hoewel er in het verleden ook al contact is geweest over een overstap van Warmachine kwam dit ook voor mij als mede-leider geheel onverwachts. We hadden juist net ons ontdaan van de slechter presterende accounts en tijdens massa's zijn Gran en DS eigenlijk nooit wat opgeschoten om ook maar iets te pakken ondanks hun kwantitatieve overmacht (op 1 keer na toen er net nieuwe mensen zaten op het account van Royal). Dus juist nu hadden we, of in ieder geval ik, weer wat meer hoop op een iets betere toekomst waarin we goed weerstand konden blijven bieden gezien het verleden.

Warmachine en Freaqshow deelde deze visie niet, wat ik overigens redelijk kan begrijpen, want het zag er natuurlijk niet super rooskleurig uit, maar toch vind ik dat je je stam niet zo maar moet achterlaten voor wat het is, en ons dus eigenlijk redelijk naaien.

Maar goed dit is nu gebeurd en ik kan hun keuze alleen maar respecteren.
Hoe het nu verder gaat met AOD is nog een vraagteken, hopelijk kunnen we het tij nog keren.

Mvg, arend1000 (stamnoob)

Arend, je bent zeker niet de stamnoob maar de stille kracht in de stam, ik vond/vind je een geweldig leider zoals ik al op het forum had gepost en je hebt ook gelijk dat het naaien is. Kan en wil er ook echt niets mooiers van maken.
 
Reactiescore
222
Eerst roep je als een klein kind dat je op del gaat, vervolgens ga je door, om uiteindelijk alsnog op del te gaan. Veel plezier ermee jongen.
Als een klein kind ? Nee uit emotie en irritatie.
Dat ik nu als nog delete ga komt omdat het mijn accie niet is & AOD gewoon simpelweg geen toekomst heeft.
Als jij zo goed weet wat ik nu dan moet doen vertel me dit maar.
 
Reactiescore
222
Zeker wel, dat ik niet in de leiding zat neemt niet weg dat de plannen van deze stam in onze groepsapp tot stand gekomen en dat wij met dit idee naar SLP zijn gekomen.



Mag je vinden, door enkele acties in AOD was mijn spelplezier gedaald, dus het heft elkaar wat op. Neemt niet weg dat ik dit geen "hoog" spel vindt inderdaad. Het is de makkelijkste weg, geef ik direct toe.



Dennis, jij hebt op dit wereld al 53215x gezegd dat je op delete ging.
1. het account is niet eens van jou, dus op bb zal die vast niet gaan.
2. Ik wil je de tip in het vervolg van je cariere op tw mee geven. Kijk niet teveel naar het verleden(je "ervaring") maar ga eens presteren. Dat je 80 edels hebt mag je best mee pronken, maar dat die 80 edels vooral komen omdat je dorpjes bent verloren maakt het volgens mij geen top prestatie.

Dat je altijd het beste voor de stam hebt gewild beaam ik en bedank ik je voor, de manier waarop was in mijn ogen niet de juiste manier, maar gelukkig speelt niet iedereen hetzelfde.



Arend, je bent zeker niet de stamnoob maar de stille kracht in de stam, ik vond/vind je een geweldig leider zoals ik al op het forum had gepost en je hebt ook gelijk dat het naaien is. Kan en wil er ook echt niets mooiers van maken.

Ik heb 3 maal gezegd delete te gaan. 2 maal door dezelfde actie en 1 maal door clusterfucks etc.

Daarbij heb ik oud spelers al geappt over het account, dus dat die wss niet op barb gaat zal dan best kunnen idd.


Ik heb geen verliezen geleden he, account was een klote zooi toen ik er kwam. Speelde er wel geteld 1 dag.
Was 80% offensief. De def die er was stond in de save dorpen, niet eens dichtbij het front. Daarbij de verliezen waren in 1e instantie winst.

Dat wij 20 dorpen opgaven om een fatsoenlijk cluster te creeren die wel fatsoenlijk te deffen is, mag je raar vinden. Maar was voor ons de manier.
Of we haddem 60 def van de stam moeten vragen, die we beter gebruiken konden bij de rest. Dit weet je heel goed, dus mij van falen te beschuldigen is enorm jammer.

Daarbij heb ik jou nooit horen klagen over hoe ik dingen doe, dit is mijn 1e maal leiden van een stam & heb dit gedaan op de manier die mij het best leek.
De volgende keer aangevem wat je dan slecht of niet fijn vind zal wel handig zijn zodat ik er iets mee kan & daarvan kan leren.
 

DeletedUser71210

Guest
Ik zeg niet dat het falen is, ik zeg ook niet dat je het verkeerd gespeeld hebt of dat ik dat beter kon.
Dat zal ik ook nooit zeggen, ik ben helemaal een hel als ik op een nieuw account kom.

Ik zag je alleen zowel in onze app als in de skypechat pronken met het aantal edels, daar doelde ik op.

Ik zeg ook niet dat JIJ de slechte leider was/bent, of de manier waarop je leiding geeft slecht is/was. Ik heb enkel gezegd dat ik een andere visie heb, maar dat iedereen een andere visie kan/mag/moet hebben.

(trouwens, ieder dorpje (op je hoofddorp na) zijn toch dorpen die je ooit gewonnen hebt?)

En zoals ik zei, ik vind dat je je goed voor de stam hebt ingezet, en dat je zeker fijn aanwezig was:)
 

DeletedUser77843

Guest
Toch vraag ik me af waarom dit niet eerder met de leiding gecommuniceerd werd, want over wat ik hoorde was dit een donderslag bij heldere hemel...

Je mag nog zo veel komen uitleggen als je wil, het blijft een smerige en laffe actie...
Als je een andere visie hebt kan ik alleen maar hopen dat je dat hebt proberen op te lossen door met de leiding te praten wat je dacht dat beter moest/moet.

Ik zag AOD de wereld niet winnen, maar een leuke uitdaging uit de weg gaan vind ik wel nog zwakker...
Ik hoop dat je weet dat je je account voor velen in een slecht daglicht zet.
 

DeletedUser78005

Guest
Arend, je bent zeker niet de stamnoob maar de stille kracht in de stam, ik vond/vind je een geweldig leider zoals ik al op het forum had gepost en je hebt ook gelijk dat het naaien is. Kan en wil er ook echt niets mooiers van maken.

Mijn dank, maar daar heb ik nu niks aan (klinkt meer cru dan dat ik het bedoel), de stam is nu naar de klote terwijl we defensief nog vrijwel niks had geleden aan Gran. Jullie redenen waren vooral dat de massa's door verschillende inactieve accounts vernaggeld werden, ja dat is waar, maar tegelijkertijd hebben we toen nieuwe spelers op de accounts gezet en daarnaast de andere gestopte spelers geinternd. Warmachine zelf ging toch ook JesseK internen puur omdat ze dan een groot account hadden 'om mee te kunnen met de top'?
Ik vind de beredenering van de overstap niet zo goed. Daarnaast begrijp ik het sowieso al niet dat je in deze fase van het spel zo maar even iedereen uit je stam besluit te gaan naaien, maar goed wie ben ik..
Nogmaals, ik kan de beslissing alleen maar accepteren en respecteren, want aan haat gaan we toch niks hebben. Alleen is het wel zo dat een aantal spelers het nu niet meer zien zitten, wat ik ook zeker kan begrijpen.

Toch vraag ik me af waarom dit niet eerder met de leiding gecommuniceerd werd, want over wat ik hoorde was dit een donderslag bij heldere hemel...

Waarom zou een van de leiders die zelf overstapt het al van te voren communiceren?
Natuurlijk hebben we het er even over gehad, kort voor vertrek, maar toen stond hun besluit al vast.
 
Bovenaan