Top/Flop stammen

Deleted User - 487776907

Guest
@WitKoekje je weet dat er meerdere tactieken bestaan als je merkt dat het achterland defenseless is, dan andermans achterland volspammen met kata's om zo lekker boerderijtjes naar beneden te trekken in de hoop dat ze geen deff meer bij kunnen maken? Edelclears is er één van.

Kata gebruik is gewoonweg kinderachtig en toont een gebrek aan een creatieve geest om mogelijkheden te bedenken voor het edelen van je tegenspeler. Achterland of front. Maakt geen zak uit.
 

DeletedUser78107

Guest
"De discussie ging niet over stacken, maar over kata'en. Haal geen argumenten erbij die niet relevant zijn voor het onderwerp. Daarnaast ga ik er vanuit dat jij ook wel begrijpt dat stacken een onderdeel is van verdedigen, en ja je hebt er wel degelijk inzicht voor nodig. Dat is bij katagebruik absoluut niet zo."

Volgens mij begon jij dus juist over stacken

"Hoe dan ook, of je nou wel of geen kata's op iemands achterland gebruikt, deffen met mobiele def op dorpen die toch safe liggen is veel te duur. Als jij beslist om daar boeren bij naar beneden te schieten, dan kom je niet op een andere beslissing. Daarnaast denk je dat spelers maar gewoon even alle frontdorpen vol kunnen stampen, nah.. "

Je kan hier prima tegen verdedigen dit heb ik al in getallen eerder op het forum gepost je moet genoeg troepen meesturen wil je dat die kata's effect hebben en dit is prima te deffen en verliest de aanvaller veel meer op als dit juist word uitgevoerd door de verdediger.

"Kataclears blocken op achterland is duur ivm mobiel troepgebruik. Als jij edels gaat sturen op die achterlanddorpen dan zul je verdediger dwingen om wél te verdedigen, waardoor er sowieso mobiele troepen (want er staan geen stacks) kapot gaan. Niemand heeft ooit erover nagedacht zijn troepen kapot te laten gaan aan clears op het achterland. Dat kata's dit moeten counteren is zinloos, want dan gaat nog steeds niemand het doen. Ofwel, nut van kata's is verdwenen. Ze zijn er enkel nog om iemands plezier naar de maan te helpen, echter kun je ook tactisch gebruik maken van kata's: 1 leveltje boer prima. Zie volgende quote."

Nut van katapulten is niet verdwenen, want ze zullen dit vervelend vinden en gaan verdedigen en als het dan echt zo nutteloos is wat maakt het dan nog uit?

"En dit getuigt wel van een behoorlijke kortzichtigheid. Je zegt dat je ze niet in de regels terugvindt :D Nee duh, ben je zo achterlijk jezus. Jullie zijn toch afspraken aan het maken met REGELS omtreft katagebruik?"

Ja maar die afspraken help je wel naar de maan als je voordat ze uberhaupt bezig zijn met discussiëren al forumposts gaat maken over ons.

Nog even over katapulten in het achterland.
Wil je dat dit effect heeft als katagebruiker? Ja, dan moet je grotere aantallen troepen meesturen tenzij de verdediger beslist niet te gaan verdedigen. Ik snap niet hoe jullie bij een tactisch spel het in je hoofd kunnen halen om er zo een element uit te halen door mensen als flop neer te zetten als ze het gebruiken dat is pas spelbederf. Een boerderij opbouwen in je achterland heb je overigens zo gedaan en de troepen gaan er ook niet dood van zover ik weet.

@WitKoekje je weet dat er meerdere tactieken bestaan als je merkt dat het achterland defenseless is, dan andermans achterland volspammen met kata's om zo lekker boerderijtjes naar beneden te trekken in de hoop dat ze geen deff meer bij kunnen maken? Edelclears is er één van.

Kata gebruik is gewoonweg kinderachtig en toont een gebrek aan een creatieve geest om mogelijkheden te bedenken voor het edelen van je tegenspeler. Achterland of front. Maakt geen zak uit.

Het is juist kinderachtig om een tactiek uit te bannen, omdat je deze wat vervelend vind. Ik praat hier juist met mensen die geen besef hebben van spelbederf volgens mij. Het spel is zo gecreeërd om er meer tactische elementen in te brengen. Iedereen heeft waarschijnlijk ook nog eens account manager dus kan je het ook met alle gemak weer opbouwen. Als je juist verdedigt tegen katapulten verliest de aanvaller veel meer dan als die rammen had gebruikt. Jullie moeten allemaal niet zo piepen het spel is accepteren zoals het gemaakt is met alle tactische mogelijkheden die ze erin gestopt hebben. Verbaas me ook gewoon dat jullie niet inzien dat het een gebalanceerde methoden is die ook weer te counteren is. Is dit het enige oorlogsspelletje wat jullie ooit hebben gespeeld of wat?

Ik ga overigens niet verder in discussie op dit topic, omdat de kata discussie hier niet relevant is als er een ander topic wordt aangemaakt wil ik best nog verder discussiëren en dan wil ik dat jullie er is wat getalletje bij gaan gooien en zelf is gaan kijken wat de effecten daadwerkelijk inhouden voordat je gaat zeuren dat je stom vind dat ze gebruikt worden.
 

Deleted User - 487776907

Guest
@WitKoekje Ik betwijfel ook niet of het gebruik van kata's nut heeft. Ja als je alle morele aspecten links laat liggen en enkel aan jezelf denkt, dan is het inderdaad nuttig om kata's te gebruiken en de getallen zullen hier niet over liegen. Ja het is makkelijk om in het achterland boerderijen of grondstoffen naar 1 te gooien om je tegenspeler zo min mogelijk kans te geven.

Gaan we het over fair-play hebben, dan is kata een no-go. Simpel als dat. Ik kan inderdaad ook elke tegenspeler gaan bombarderen met kataclears. Lekker veel, zodat de boer gelijk 10+ levels omlaag gaat. Maar heb ik dan een leuke strijd? Nee. Ik wil graag mijn medespeler een kans bieden weerstand te geven en gebruik zelf dan ook geen kata's. Ikzelf heb hier meer plezier van en mijn tegenspeler naar alle waarschijnlijkheid ook.

Kata's zitten in het spel. Maar door velen is al erkend dat het gebruik van kata's op andere manieren (lees: in fakes laten voorkomen zodat je tegenspeler niet direct weet dat het een off dorp is in tegenstelling tot rammen) toepasselijker is voor iedereen.
 

DeletedUser75133

Guest
Het is juist kinderachtig om een tactiek uit te bannen, omdat je deze wat vervelend vind. Ik praat hier juist met mensen die geen besef hebben van spelbederf volgens mij. Het spel is zo gecreeërd om er meer tactische elementen in te brengen. Iedereen heeft waarschijnlijk ook nog eens account manager dus kan je het ook met alle gemak weer opbouwen. Als je juist verdedigt tegen katapulten verliest de aanvaller veel meer dan als die rammen had gebruikt. Jullie moeten allemaal niet zo piepen het spel is accepteren zoals het gemaakt is met alle tactische mogelijkheden die ze erin gestopt hebben. Verbaas me ook gewoon dat jullie niet inzien dat het een gebalanceerde methoden is die ook weer te counteren is. Is dit het enige oorlogsspelletje wat jullie ooit hebben gespeeld of wat?

Ik ga overigens niet verder in discussie op dit topic, omdat de kata discussie hier niet relevant is als er een ander topic wordt aangemaakt wil ik best nog verder discussiëren en dan wil ik dat jullie er is wat getalletje bij gaan gooien en zelf is gaan kijken wat de effecten daadwerkelijk inhouden voordat je gaat zeuren dat je stom vind dat ze gebruikt worden.

Goed, het feit dat je een zeer nieuwe speler bent is duidelijk te zien. Ten eerste aan het feit dat je niet weet hoe je moet quoten op het AF maar dat ter zijde, voornamelijk om het feit dat je duidelijk weinig benul hebt van hoe te deffen en de katadiscussie die al bestaat sinds de oudheid van dit spel.

De zin "als je juist verdedigt tegen katapulten verliest de aanvaller veel meer dan als die rammen had gebruikt" klopt. Men geeft je hier ook geen ongelijk in dus het is vrij nutteloos dit constant te herhalen. Wat men jou alleen probeert duidelijk te maken is dat het deffen van clears op safedorpen pure verspilling van je mobiele def is.

Laat me het je uitleggen: stel ik speel op een account wat tegen je grenst, en ik stuur 150 aanvallen op je. daar van zijn er 100 op front dorpen inclusief edels welke in principe genoeg zijn om door je def heen tekomen indien je er niet def bij gooit (die je dus mobiel hebt achter je front). en de overige 50, zijn 50 aanvallen op dorpen die ver van mijn front verwijderd liggen.
Een normaal en fatsoenlijk denkend mens, stackt zijn front dorpen bij om dorpverlies te verhinderen, en laat de safeclears lopen omdat het blocken van die clears def kost die je kan gebruiken om edels en frontclears uit te schakelen.

als er nu een malloot is die in die 50 clears op het safe land gooit en deze aanvallen bevatten allemaal katapulten gericht op bijvoorbeeld de boerderij, dan zullen deze dorpen eerst volledig moeten worden opgebouwd wat ten eerste veel gs en ten tweede uren kost alvorens er weer nieuwe troepen gerekruteerd kunnen worden. De aanvaller kan clears sneller opbouwen (sowieso een kortere opbouwtijd en geen kapotte boerderij) en kan dus opnieuw aanvallen voordat de verdediger is herstelt.

De grotere speler, met meer clears en meer katapulten wint in dit geval dus altijd, waarbij het weglaten van katapulten je juist de kleinere speler nog een kans geeft, mits hij goed weet om te gaan met zijn mobiele def.
Je zal elke ervaren tw speler hiermee horen instemmen en het is dus belachelijk dat je deze discussie inderdaad nog probeert aan te gaan.
Je uitspraken zijn slecht onderbouwd, inhoudloos en tonen onwetendheid.
De volgende keer eerst iets beter nadenken misschien!
 

DeletedUser63354

Guest
Ik heb geen zin meer om met je in discussie te gaan, omdat je constant mijn antwoorden ontwijkt en dan zelf met reacties komt die ik dan al uitgelegd (en dus ontkracht) had. Daarnaast wil ik je wel meegeven dat wij niet de enigen zijn die liever geen kata's gebruiken om zo het spelletje ook voor de tegenpartij leuker te maken.

Vroeger was het niet erg om kata's te gebruiken, en werd het ook veelvoudig als tactiek gebruikt. Ik heb ze vroeger ook gebruikt, en als men ze nu zou willen gebruiken dan schuw ik niet om net zo te spelen zoals we dat vroeger op TW deden. Echter zie ik in dat katagebruik totaal niets met skills te maken heeft. En let op, hier hebben we het dan over kataclears met 100+ kata's. Gewoon lekker pompen en iemand demotiveren, dat is het enige wat je ermee bereikt.

Ik persoonlijk vind het kata'en van een boertje van level 30 naar 29 of een keer een adelshoeve naar 0 niet zo erg, maar hier moeten wel duidelijke afspraken over gemaakt worden. Enkel zijn er voor een paar leveltjes gewoon geen duidelijke regels te maken en worden deze regels gegarandeerd overtreden.
Stel je voor dat dit de opgestelde regel was: Je mag de boerderij enkel naar maximaal level 28 kata'en.
Hier maak je dan gebruik van, je zorgt ervoor dat je voldoende kata's in 1 clear hebt om de boerderij 1 level naar beneden te halen. Vervolgens stuur je dus 2 clears per dorp. Je merkt dat het dorp stacked staat en stuurt nog 4 extra clears. Vervolgens wordt het dorp gedodged. De boerderij is nu 26 en de regels zijn overtreden.

Daarom zei ik in 1 van mijn vorige posts, dat regels omtreft een X aantal levels hartstikke vaag zijn. Ze zijn niet duidelijk. Daarom zeg ik, óf wel kata's gebruiken óf op een gelimiteerd aantal gebouwen (Muur, VZ en die toren mag ook wel, net zoals op kerkwerelden de kerk wel mag) óf totaal geen kata's gebruiken.
Ik probeer je er niet van te overtuigen dat spelen zonder kata's veel beter is, maar ik wil je wel laten zien wat de redenatie erachter is, want die had je duidelijk nog niet door.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.413
WitKoekje zei:
Als je juist verdedigt tegen katapulten verliest de aanvaller veel meer dan als die rammen had gebruikt.

Ehm als je je rammen vervangd door door katas snap ik dat het makkelijk te verdedigen valt, dat is namelijk de grootste fout die je kunt maken. Rammen zijn veel te belangrijk om te vervangen, omdat ze zoveel van de defense van een muur afhalen. Je kort normaal op bijl en lc voor je kata's en dan is het zwaar ruk om te deffen, daar blocken bijna even duur is al met normale clears (scheelt amper met een fatsoenlijke kataclear build). Het is te deffen, heb het zelf maanden moeten doen, maar je motivatie en je spelplezier hollen wel achteruit.
 

DeletedUser77118

Guest
Was zeker wel 22:34 pagina 40 als je het nog een keer wilt nachecken.

dguikbjb7h7lq.png



Aha dus, omdat 1 speler iets zegt die overigens geen stamleiding is trekt hij conclusies. Mhhkay? Zeker zeker heeft hij niks verkeerds gepost hij mag dat zeker zeggen wij mogen ook onze mening geven neem ik aan, maar vind het mooi dat hij dan daarna alsnog over kata afsrpaken wilt gaan discussiëren. En hoezo zijn het losstaande dingen? Als iemand op het AF alsnog post dat ik katapulten gebruik ALS ik ze niet zou gebruiken zou gebruiken, omdat ik hier een afspraak over heb is dat nogal een gebrek aan respect naar de persoon waar je een afspraak mee hebt gemaakt. Dan zou ik zeker overwegen om die afspraak te gaan schenden door het gebrek aan respect van de tegenstander. (Dit is ALS we die afspraak zouden maken he)

Het zijn meerdere dingen bij elkaar opgeteld waardoor @the king 123 op deze conclusie kwam denk ik zelf. Verder zijn dit inderdaad hele losstaande zaken, er zijn verder geen diplomatieke banden meer tussen de stammen dus mag er gepost worden wat diegene wil, daarom hoeft dat nog niet te betekenen dat er geen kata afspraken kunnen worden gemaakt / zijn. Dat er kritiek geleverd word / een persoonlijke mening heeft niks met respect te maken, dat hoort gewoon bij het politieke aspect.

Over je voorbeeld, als iemand een ander zou beschuldigen van het breken van een kata nap zou diegene hier gewoon bewijs moeten leveren anders zou dit gewoon een loze beschuldiging zijn.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Dat @WitKoekje een andere tijd ziet heeft waarschijnlijk met zijn instellingen te maken. Wintertijd/zomertijd? Had hier ook een tijd lang last van dat het AF een andere tijd weergaf dan dat het daadwerkelijk was... Zo niet, dan zet hij zichzelf wel belachelijk voor lul zeg..
 

DeletedUser78107

Guest
Gappiess, Dit wordt me echt teveel om te lezen ga ook niet verder in discussie het is overduidelijk dat jullie katapulten niet zo leuk vinden en dit als spel bederf zien. Mijn standpunt zal blijven dat katapulten een gebalanceerde feature in het spel is die er niet voor niets in zit en ook nog prima tactisch gebruikt kunnen worden.. Nog 1 ding waar ik wel even op wil aanmerken is dat er bij mij daadwerkelijk staat dat het bericht om 22:34 is gepost. En al zou het een uur later zijn dan is het alsnog binnen nog geen uur van dat het op ons forum duidelijk was dat we er afspraken over zouden kunnen maken vind ik dan alsnog een zeer korte termijn voor ons om te reageren.
 

DeletedUser78107

Guest
Ben benieuwd wat jullie qua afspraken gaan maken dan

Heb geen idee, maar ik heb er in ieder geval op tegen gestemd maar dat hebben jullie denk al door.

Iemand zei overigens ook dat ik dat citeren niet kon etc. heb simpelweg niet zoveel tijd om over een spelletje zo een discussie te gaan voeren daarom stop ik er ook mee het is toch zinloos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487776907

Guest
Gappiess, Dit wordt me echt teveel om te lezen ga ook niet verder in discussie het is overduidelijk dat jullie katapulten niet zo leuk vinden en dit als spel bederf zien. Mijn standpunt zal blijven dat katapulten een gebalanceerde feature in het spel is die er niet voor niets in zit en ook nog prima tactisch gebruikt kunnen worden.. Nog 1 ding waar ik wel even op wil aanmerken is dat er bij mij daadwerkelijk staat dat het bericht om 22:34 is gepost. En al zou het een uur later zijn dan is het alsnog binnen nog geen uur van dat het op ons forum duidelijk was dat we er afspraken over zouden kunnen maken vind ik dan alsnog een zeer korte termijn voor ons om te reageren.

Heb geen idee, maar ik heb er in ieder geval op tegen gestemd maar dat hebben jullie denk al door.

Iemand zij overigens ook dat ik dat citeren niet kon etc. heb simpelweg niet zoveel tijd om over een spelletje zo een discussie te gaan voeren daarom stop ik er ook mee het is toch zinloos.

Welkom op het AF, tho :D
 

Deleted User - 487776907

Guest
EIqfZ7X.png


Wop!
Een stam met 8 leden en een huidige rang van #11.
Hun historie laat zien dat ze een vrij stabiele stam hebben welke zijn plekje behoudt. Hun groei laat ook wel enigszins zien dat ze begrijpen wat ze aan het doen zijn.

Kaart
vHLdiY4.png


Een redelijk cluster (lichtblauw). Staat vrij sterk tegenover Plop (donkerrood). Ik zie dat er een beetje gespeeld wordt tussen beide stammen hier en hier. Er is naar mijn inzien dus geen BG of NAP tussen de stammen. Mocht Wop hier de juiste beslissingen nemen kan het zich sterk weren tegen het velen malen grotere Plop.

Conclusie
Ik denk dat deze stam nog wel eens kan gaan laten zien op deze wereld. Het ziet er uit als stabiele stam met een goede ligging en mochten zij goede afspraken gaan maken in de toekomst zie ik zeker mogelijkheden voor Wop.
Ik zeg top.
 

DeletedUser77549

Guest
Heb geen idee, maar ik heb er in ieder geval op tegen gestemd maar dat hebben jullie denk al door.

Iemand zei overigens ook dat ik dat citeren niet kon etc. heb simpelweg niet zoveel tijd om over een spelletje zo een discussie te gaan voeren daarom stop ik er ook mee het is toch zinloos.
Heb je nu nog niet door dat katas gooien zinloos is? En je ziet ook niet dat jij de enige bent die een voorstander van unlimited katas is? Word wakker. Denk ook even na wat er gebeurd als we u kataen. Zal je vast niet erg blij van worden, nu wij ook niet.
 

DeletedUser71618

Guest
Gappiess, Dit wordt me echt teveel om te lezen ga ook niet verder in discussie het is overduidelijk dat jullie katapulten niet zo leuk vinden en dit als spel bederf zien. Mijn standpunt zal blijven dat katapulten een gebalanceerde feature in het spel is die er niet voor niets in zit en ook nog prima tactisch gebruikt kunnen worden.. Nog 1 ding waar ik wel even op wil aanmerken is dat er bij mij daadwerkelijk staat dat het bericht om 22:34 is gepost. En al zou het een uur later zijn dan is het alsnog binnen nog geen uur van dat het op ons forum duidelijk was dat we er afspraken over zouden kunnen maken vind ik dan alsnog een zeer korte termijn voor ons om te reageren.

Wat ik nog het domste vind is dat katapulten het beste wapen zijn voor de spelers met de meeste kwantiteit; als jij dan als kleinere partij gaat katapulteren en je wordt gecounterd op dezelfde manier ben jij uiteindelijk de sjaak omdat je dat niet kan deffen met de hoeveelheden die jij hebt.
 
Bovenaan