- Reactiescore
- 154
Of enter drukken op de bank
Hiermee ben ik akkoord, als je een goed gevoel hebt bij een spel wil je het vaker doen er laten zien wat je kan. Ik vind het mooi dat door een paar dodge fouten en het verlies van een paar dorpen er meteen een negatief beeld vorm rondom Edict. Ik ben zelf geneigd om het woord naïef hier te gebruiken. Ik hoop niet dat er zo makkelijk een negatief beeld over een stam kan ontstaan bij fouten op deze kleine schaal.
Het negatieve beeld dat de hele wereld van Edict heeft, wordt inderdaad niet uitsluitend door deze paar rapportjes veroorzaakt, het wordt echter wel versterkt. Andere oorzaken? De ogenschijnlijk rommelige diplomatie, een rekruteringsbeleid dat in mijn ogen niet goed gaat uitdraaien op lange termijn, en ook gewoon dit;
Zijde 1:
Stammen: Edict.
Zijde 2:
Stammen: Septen, At All
Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 62
Kant 2: 96
Verschil: 34
Nee, ik weet wat je denkt. At All en Septen zijn geen vrienden, verre van zelfs (zoals ook mijn rapportjes van net bewijzen), maar hebben wel beiden Edict als vijand. Als je in totaal in de min staat, zonder ook maar een deftige actie te hebben uitgevoerd, creeërt dat een negatief beeld, simpel.
Stammen: Edict.
Zijde 2:
Stammen: Septen, At All
Timeframe: Voor altijd
Totale overnames van de vijandige kant:
Kant 1: 62
Kant 2: 96
Verschil: 34
Nee, ik weet wat je denkt. At All en Septen zijn geen vrienden, verre van zelfs (zoals ook mijn rapportjes van net bewijzen), maar hebben wel beiden Edict als vijand. Als je in totaal in de min staat, zonder ook maar een deftige actie te hebben uitgevoerd, creeërt dat een negatief beeld, simpel.
Ik denk dat je hier een inschattingsfout maakt. Ik zou in het verhaal kunnen komen als de wereld in een latere fase was. Dit is niet het geval, nu is 50 edels gooien al veel, dat zijn niet eens 13 treinen. Ik weet niet hoelang jij als je moet verdedigen over snipe doe, maar zodra er een trein komt is die bij mij toch echt wel binnen een poging of 3 gedaan. Hierbij is een teller van 500 al relatief hoog op deze wereld. Iets waar het een kwestie van bijhouden is. Nee, sorry ik ben toch echt van mening dat in deze fase van de game de tijd voor een aanvaller ongeveer evenveel is als die van de deffer. Zodra een wereld verder is, kost deffen normaal gezien meer tijd dan aanvallen. Waar in dit stadium is W51 toch nog echt niet.
Het is inderdaad een feit dat deffen nu nog geen fractie is van wat het nog zal worden, maar het blijft ook zo dat deffen desondanks meer tijd in beslag neemt. Als aanvaller leid je, als verdediger ben je verplicht je daaraan aan te passen.
Zoals je zegt is een teller van 500 ongeveer normaal nu, en zou dat in principe beter bij te houden moeten zijn. Daarom dat ik dus van mening ben dat dodgefouten in deze fase van het spel juist minder logisch zijn, dan later
Op een wereld zonder boog is def sneller klaar dan off. Tenzij je 1 van die spelers bent die niet inziet dat speer/ZC veel effectiever is dan speer/zwaard. Het klopt dat speer/ZC iets minder sterk is als zwaard, maar daar tegenover is het twee keer zo snel klaar, waardoor ik het vanzelf sprekend acht dat elk front account met speer en ZC speelt op een wereld zonder boog. Op een wereld met boog ligt dit weer wat anders, hier moet je boog gebruiken, simpelweg omdat bijna niemand hier met bb's speelt. En omdat boog OP is tegen een clear zonder bb, heeft een verdediger misschien een langere opbouw tijd, maar wel een efficiëntie voordeel, wat dit weer opheft.
Kortom nee, een front account behoort zich naar mijn mening aan te passen aan het account aan de andere kant speelt en op deze manier en afwegingen welke def combinatie ze kiezen op er voordeel uit te halen. Dit is combinatie met een deffer die effectief kan deffen kan een dodelijke combinatie zijn.
Hier moet ik meteen mezelf verbeteren; ik bedoelde het oorspronkelijk andersom; def bouwt trager dan off. Uiteraard hangen de verhoudingen af van het defdorp dat de verdediger gebruikt, maar bij langdurige of geregelde druk, zal de verdediger in het nadeel zijn; ofwel door een minder sterk defdorp, ofwel door een driekwart defdorp.
Jammer genoeg gaan mensen fouten maken als ze moe zijn en met de overbracht van de nacht naar de avondploeg, waardoor er wel degelijk fouten gemaakt kunnen worden. Niemand deft foutloos, als beweert dat mensen dit wel kunnen ben ik benieuwd welke spelers dit zijn.
Die laatste zin slaat de spijker op de kop, waarom vielen ze zo tactloos aan, als ze een paar uur hadden gewacht dan hadden ze meer winst gehad en ik wil van Septen weten of ze hier een verklaring voor hebben. Tot op heden is de enige die hierop is gedaan spelers die zich niet eens aangesproken behoren te voelen.
Niemand deft foutloos, hmm, ik denk dat dat nochtans haalbaar moet zijn. Zeker in deze fase, waarin alles nog overzichtelijk is zoals je zelf al aanhaalde.
En oja, al helemaal bij een 'kutblitz'.
Hier maak je een klein foutje in je betoog. Het is wel degelijk mogelijk om dorpen te verliezen ook al is de aanval slecht opgezet, ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen over wat voor soort dorpen ik spreek of op welke manier dit kan gebeuren...
Nah, het dorp dat jullie opgaven, inderdaad. Maar dat andere? Dan zal de aanval niet zo slecht zijn uitgevoerd als jullie willen laten uitschijnen.
Geweldig dit, echt waar ik wist niet dat een mens zo iets klein als een daadwerkelijk succes kan beschouwen. Dan heb ik een vraag aan jou, een aantal werelden geleden werd een speler uitgelachen omdat er vaak hele def dorpen werden geveegd. Hier waren de vijanden blij mee, elke dag kwamen er nieuwe rapportjes op het AF, ze vergaten enkel 1 ding. Deze speler in kwestie was een nolifer. Het moment dat hij in een call het bewijs liet zien dat hij kruisdef gebruikte was geweldig om mee te maken. Dat kun je, je wel voorstellen. Nu wil ik niet zeggen dat deze rapportjes kruisdef zijn. Steker nog er is net toegegeven dat het inderdaad om dodge fouten ging.
Het moraal van dit verhaal is echter dat je niet te blij moet zijn over een paar dodge fouten, want als ik weet dat jij hier op geilt, wat je zojuist heb laten zien, zal ik het tegen je gebruiken. Ook vind ik dat je een voldaan gevoel en succes nu voor elkaar haalt. In mijn eerste offensief pak ik zelden dorpen namelijk, puur omdat ik mijn vijand wil peilen, hoe ze spelen. En ook al pak je dan niks, het geeft een voldaan gevoel, maar dat je dit gevoel erbij hebt, bekend nog niet dat het een succes is. Ofja wel als jij een goed gevoel als succes beschouwd, maar ik denk dat de deffer in kwestie ook een goed gevoel heeft, omdat hij weinig is verloren. Wat er dan uiteindelijk weer voor zorgt dat beide kanten een goed gevoel heeft, dus blij is, dus succes heeft.... Damm de pot twist is real, illuminati confirmed
Vetgedrukte zin toont al aan hoe naast de kwestie je voorbeeld wel is.
Ik geil allesbehalve op zo'n rapportjes. Ik vind ze lollig, en ze creeëren een negatieve perceptie over Edict. Je spreekt daarnaast jezelf tegen; succes, in de vorm van dorpenwinst, is dus niet noodzakelijk. Het voldaan gevoel, wat in mijn optiek ook als een succes beschouwd kan worden, is in deze dus voor Septen, niet voor Edict. Edict is gepeilt, Septen is de peiler. Ik ben er redelijk zeker van dat de deffer(s) er geen goed gevoel aan overhouden, als ze zichzelf hier op het af na 2 dagen achter hun schermpje moeten komen verdedigen, en er geen actie ondernomen wordt vanuit Edict om deze aanval te vergelden. Indien ze toch dat positieve gevoel hebben, okej, my bad, maar ik ben niet zo'n positivo. Ik heb dat goede gevoel pas als mijn stam toont dat ze achter me staat en terugslaat.
Beide kanten een goed gevoel, dat is tenslotte wel waarvoor we het doen he, het blijft een spel