Top/Flop stammen

Reactiescore
154
Of enter drukken op de bank<3

Hiermee ben ik akkoord, als je een goed gevoel hebt bij een spel wil je het vaker doen er laten zien wat je kan. Ik vind het mooi dat door een paar dodge fouten en het verlies van een paar dorpen er meteen een negatief beeld vorm rondom Edict. Ik ben zelf geneigd om het woord naïef hier te gebruiken. Ik hoop niet dat er zo makkelijk een negatief beeld over een stam kan ontstaan bij fouten op deze kleine schaal.

Het negatieve beeld dat de hele wereld van Edict heeft, wordt inderdaad niet uitsluitend door deze paar rapportjes veroorzaakt, het wordt echter wel versterkt. Andere oorzaken? De ogenschijnlijk rommelige diplomatie, een rekruteringsbeleid dat in mijn ogen niet goed gaat uitdraaien op lange termijn, en ook gewoon dit;
Zijde 1:
Stammen: Edict.
Zijde 2:
Stammen: Septen, At All

Timeframe: Voor altijd



Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 62
Kant 2: 96
Verschil: 34

chart


Nee, ik weet wat je denkt. At All en Septen zijn geen vrienden, verre van zelfs (zoals ook mijn rapportjes van net bewijzen), maar hebben wel beiden Edict als vijand. Als je in totaal in de min staat, zonder ook maar een deftige actie te hebben uitgevoerd, creeërt dat een negatief beeld, simpel.

Ik denk dat je hier een inschattingsfout maakt. Ik zou in het verhaal kunnen komen als de wereld in een latere fase was. Dit is niet het geval, nu is 50 edels gooien al veel, dat zijn niet eens 13 treinen. Ik weet niet hoelang jij als je moet verdedigen over snipe doe, maar zodra er een trein komt is die bij mij toch echt wel binnen een poging of 3 gedaan. Hierbij is een teller van 500 al relatief hoog op deze wereld. Iets waar het een kwestie van bijhouden is. Nee, sorry ik ben toch echt van mening dat in deze fase van de game de tijd voor een aanvaller ongeveer evenveel is als die van de deffer. Zodra een wereld verder is, kost deffen normaal gezien meer tijd dan aanvallen. Waar in dit stadium is W51 toch nog echt niet.

Het is inderdaad een feit dat deffen nu nog geen fractie is van wat het nog zal worden, maar het blijft ook zo dat deffen desondanks meer tijd in beslag neemt. Als aanvaller leid je, als verdediger ben je verplicht je daaraan aan te passen.
Zoals je zegt is een teller van 500 ongeveer normaal nu, en zou dat in principe beter bij te houden moeten zijn. Daarom dat ik dus van mening ben dat dodgefouten in deze fase van het spel juist minder logisch zijn, dan later :)

Op een wereld zonder boog is def sneller klaar dan off. Tenzij je 1 van die spelers bent die niet inziet dat speer/ZC veel effectiever is dan speer/zwaard. Het klopt dat speer/ZC iets minder sterk is als zwaard, maar daar tegenover is het twee keer zo snel klaar, waardoor ik het vanzelf sprekend acht dat elk front account met speer en ZC speelt op een wereld zonder boog. Op een wereld met boog ligt dit weer wat anders, hier moet je boog gebruiken, simpelweg omdat bijna niemand hier met bb's speelt. En omdat boog OP is tegen een clear zonder bb, heeft een verdediger misschien een langere opbouw tijd, maar wel een efficiëntie voordeel, wat dit weer opheft.
Kortom nee, een front account behoort zich naar mijn mening aan te passen aan het account aan de andere kant speelt en op deze manier en afwegingen welke def combinatie ze kiezen op er voordeel uit te halen. Dit is combinatie met een deffer die effectief kan deffen kan een dodelijke combinatie zijn.

Hier moet ik meteen mezelf verbeteren; ik bedoelde het oorspronkelijk andersom; def bouwt trager dan off. Uiteraard hangen de verhoudingen af van het defdorp dat de verdediger gebruikt, maar bij langdurige of geregelde druk, zal de verdediger in het nadeel zijn; ofwel door een minder sterk defdorp, ofwel door een driekwart defdorp.

Jammer genoeg gaan mensen fouten maken als ze moe zijn en met de overbracht van de nacht naar de avondploeg, waardoor er wel degelijk fouten gemaakt kunnen worden. Niemand deft foutloos, als beweert dat mensen dit wel kunnen ben ik benieuwd welke spelers dit zijn.
Die laatste zin slaat de spijker op de kop, waarom vielen ze zo tactloos aan, als ze een paar uur hadden gewacht dan hadden ze meer winst gehad en ik wil van Septen weten of ze hier een verklaring voor hebben. Tot op heden is de enige die hierop is gedaan spelers die zich niet eens aangesproken behoren te voelen.

Niemand deft foutloos, hmm, ik denk dat dat nochtans haalbaar moet zijn. Zeker in deze fase, waarin alles nog overzichtelijk is zoals je zelf al aanhaalde.
En oja, al helemaal bij een 'kutblitz'.

Hier maak je een klein foutje in je betoog. Het is wel degelijk mogelijk om dorpen te verliezen ook al is de aanval slecht opgezet, ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen over wat voor soort dorpen ik spreek of op welke manier dit kan gebeuren...

Nah, het dorp dat jullie opgaven, inderdaad. Maar dat andere? Dan zal de aanval niet zo slecht zijn uitgevoerd als jullie willen laten uitschijnen.

Geweldig dit, echt waar ik wist niet dat een mens zo iets klein als een daadwerkelijk succes kan beschouwen. Dan heb ik een vraag aan jou, een aantal werelden geleden werd een speler uitgelachen omdat er vaak hele def dorpen werden geveegd. Hier waren de vijanden blij mee, elke dag kwamen er nieuwe rapportjes op het AF, ze vergaten enkel 1 ding. Deze speler in kwestie was een nolifer. Het moment dat hij in een call het bewijs liet zien dat hij kruisdef gebruikte was geweldig om mee te maken. Dat kun je, je wel voorstellen. Nu wil ik niet zeggen dat deze rapportjes kruisdef zijn. Steker nog er is net toegegeven dat het inderdaad om dodge fouten ging.
Het moraal van dit verhaal is echter dat je niet te blij moet zijn over een paar dodge fouten, want als ik weet dat jij hier op geilt, wat je zojuist heb laten zien, zal ik het tegen je gebruiken. Ook vind ik dat je een voldaan gevoel en succes nu voor elkaar haalt. In mijn eerste offensief pak ik zelden dorpen namelijk, puur omdat ik mijn vijand wil peilen, hoe ze spelen. En ook al pak je dan niks, het geeft een voldaan gevoel, maar dat je dit gevoel erbij hebt, bekend nog niet dat het een succes is. Ofja wel als jij een goed gevoel als succes beschouwd, maar ik denk dat de deffer in kwestie ook een goed gevoel heeft, omdat hij weinig is verloren. Wat er dan uiteindelijk weer voor zorgt dat beide kanten een goed gevoel heeft, dus blij is, dus succes heeft.... Damm de pot twist is real, illuminati confirmed:eek::eek::eek:

Vetgedrukte zin toont al aan hoe naast de kwestie je voorbeeld wel is.

Ik geil allesbehalve op zo'n rapportjes. Ik vind ze lollig, en ze creeëren een negatieve perceptie over Edict. Je spreekt daarnaast jezelf tegen; succes, in de vorm van dorpenwinst, is dus niet noodzakelijk. Het voldaan gevoel, wat in mijn optiek ook als een succes beschouwd kan worden, is in deze dus voor Septen, niet voor Edict. Edict is gepeilt, Septen is de peiler. Ik ben er redelijk zeker van dat de deffer(s) er geen goed gevoel aan overhouden, als ze zichzelf hier op het af na 2 dagen achter hun schermpje moeten komen verdedigen, en er geen actie ondernomen wordt vanuit Edict om deze aanval te vergelden. Indien ze toch dat positieve gevoel hebben, okej, my bad, maar ik ben niet zo'n positivo. Ik heb dat goede gevoel pas als mijn stam toont dat ze achter me staat en terugslaat.

Beide kanten een goed gevoel, dat is tenslotte wel waarvoor we het doen he, het blijft een spel ;)
 

DeletedUser

Guest
Uhu!



Nah die pf is prachtig! Worsten zijn leuwk :)



Overigens @Septen, geheel losstaand van voorgaande discussie; gaan we hier een katawereld van maken ja?

2a2a2101f1407c6bd5d6cfdf59c3618e.png

f70baead51d7169009f7413f8c85ec4b.png
Bob gooide gisteren ook al kata's op boer bij TUTM
 
Reactiescore
2.508
Ik kan me vinden is het grootste gedeelte van je tegen post. Over het recruit beleid laat ik me niet uit, omdat ik nog te weinig van deze wereld af weet. Maar als dit niet in orde is, dan geeft dit al snel een verkeerde imago neer ja.

Wat betreft minder sterke def kiezen, klopt helemaal, maar goed je snapt me punt. Je kunt puzzelen en uiteindelijk kun je def even snel of in verhouding net zo snel opbouwen als de vijand zijn clear.

Ik geil allesbehalve op zo'n rapportjes. Ik vind ze lollig, en ze creeëren een negatieve perceptie over Edict. Je spreekt daarnaast jezelf tegen; succes, in de vorm van dorpenwinst, is dus niet noodzakelijk. Het voldaan gevoel, wat in mijn optiek ook als een succes beschouwd kan worden, is in deze dus voor Septen, niet voor Edict. Edict is gepeilt, Septen is de peiler. Ik ben er redelijk zeker van dat de deffer(s) er geen goed gevoel aan overhouden, als ze zichzelf hier op het af na 2 dagen achter hun schermpje moeten komen verdedigen, en er geen actie ondernomen wordt vanuit Edict om deze aanval te vergelden. Indien ze toch dat positieve gevoel hebben, okej, my bad, maar ik ben niet zo'n positivo. Ik heb dat goede gevoel pas als mijn stam toont dat ze achter me staat en terugslaat.

Dit is een verschil in interpretatie, ik vind een aanval zonder dorpenwinst geen succes. Echter kan je leren uit je 'falen', om een manier te bedenken om wel een succesvolle offensief op te zetten.
Natuurlijk heeft iedereen een ander gevoel bij deffen, zelf weet ik hoe het is om maanden achter elkaar te moeten deffen en er zijn momenten waar je er echt doorheen zit en op een bepaalt moment is de maat vol, omdat je te veel tijd in een onlinespel steekt. Maar naar mijn mening moet een degelijke deffer totaal geen problemen hebben met een week of twee deffen. Zeker niet voor een wereld in deze fase.
Edict is een tegen reactie begonnen en heeft al maar liefst 1 dorp gepakt.
 

Deleted User - 487871837

Guest
ben ik de enige die best wel jaloers is op ADJ zijn cluster? :(

wat deffen betreft dan toch :eek:

Kom co'en :D

Hier wil ik even op reageren aangezien het mijn account betreft. Ik ben het met je eens dat onze aanval niet al te best was ,maar deze aanval was bedoeld om te faken en een beetje druk af te houden van andere fronten. Als je daar uiteindelijk 2 dorpen aan overhoud is dat nog meer dan ik had verwacht. Verder wil ik ook even reageren op je verhouding. De verhouding off deff zal rond de 1 liggen en misschien nog wel lager. Hierbij zijn dan ook de clears geteld die we hebben gedood ,omdat jullie vergaten te dodgen.

Zaten aardig wat clears en edels tussen die fakes dan :p

Het negatieve beeld dat de hele wereld van Edict heeft, wordt inderdaad niet uitsluitend door deze paar rapportjes veroorzaakt, het wordt echter wel versterkt. Andere oorzaken? De ogenschijnlijk rommelige diplomatie, een rekruteringsbeleid dat in mijn ogen niet goed gaat uitdraaien op lange termijn, en ook gewoon dit;

Kun je wat meer uitwijden over het negatieve beeld van Edict? Wat is er mis met het rekruteringsbeleid etc.

Tweede dingetje, we staan idd met zo'n 30 dorpen in de min tegen septen + at all, maar realizeer je je ook dat septen en at all samen ruim twee keer zo groot zijn dan wij? Vind 62 vs 94 (zoiets toch, uit mn hoofd) niet eens zo slecht dan ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
Zeker waar, al vergeet je wel dat alleen Lion en IGHI fronten met edict en jullie bakken safe hebben

Nou, zoveel safe hebben we niet meer aangezien ADJ, 4pros, punker en pianist allemaal al fronten en incs krijgen. En dat is dan de at all kant. Hebben we ook nog eens frontjes met Humble, dus zo makkelijk is het allemaal niet. We zijn misschien niet fantastisch bezig, maar beroerd doen we het ook niet. Vind ik.
 
Reactiescore
3.584
Ligt dubbel. Ze hebben nog 2 weken NAP met NS dus die speler kan Lion goed helpen nu. Daarna is die dood doordat NS die gaat slopen tot er niets meer van over blijft. Is verder echt een mega loser acc, weet ik nog erg goed uit de tijd in VIP.
 
Reactiescore
154
Ik kan me vinden is het grootste gedeelte van je tegen post. Over het recruit beleid laat ik me niet uit, omdat ik nog te weinig van deze wereld af weet. Maar als dit niet in orde is, dan geeft dit al snel een verkeerde imago neer ja.

Wat betreft minder sterke def kiezen, klopt helemaal, maar goed je snapt me punt. Je kunt puzzelen en uiteindelijk kun je def even snel of in verhouding net zo snel opbouwen als de vijand zijn clear.

Dit is een verschil in interpretatie, ik vind een aanval zonder dorpenwinst geen succes. Echter kan je leren uit je 'falen', om een manier te bedenken om wel een succesvolle offensief op te zetten.
Natuurlijk heeft iedereen een ander gevoel bij deffen, zelf weet ik hoe het is om maanden achter elkaar te moeten deffen en er zijn momenten waar je er echt doorheen zit en op een bepaalt moment is de maat vol, omdat je te veel tijd in een onlinespel steekt. Maar naar mijn mening moet een degelijke deffer totaal geen problemen hebben met een week of twee deffen. Zeker niet voor een wereld in deze fase.
Edict is een tegen reactie begonnen en heeft al maar liefst 1 dorp gepakt.

Inderdaad, je kan wat puzellen, en er zal wel 1 defdorp zijn waarbij de verhouding exact 1:1 is, maar ik denk dat bij die verhouding bij 99% van de spelers in het nadeel van de deffers is, daar bijna iedereen niet puur opteert voor sp/zw (en terecht), omdat die als stack niets voorstellen.
Ik ben het er echter niet mee eens dat een deffer sowieso klaar moet zijn om 2 weken te deffen, dat hangt af van de rl situatie, en als je daarmee geen rekening wilt houden, pak je het spel veel te serieus. (Daarmee wil ik niet zeggen dat je mag gaan runnen als je 2 weken inc krijgt, als het enigszins kan, is 2 weken deffen natuurlijk best mogelijk :D)

Kom co'en :D



Zaten aardig wat clears en edels tussen die fakes dan :p



Kun je wat meer uitwijden over het negatieve beeld van Edict? Wat is er mis met het rekruteringsbeleid etc.

Tweede dingetje, we staan idd met zo'n 30 dorpen in de min tegen septen + at all, maar realizeer je je ook dat septen en at all samen ruim twee keer zo groot zijn dan wij? Vind 62 vs 94 (zoiets toch, uit mn hoofd) niet eens zo slecht dan ;)

Ik heb een negatief beeld van Edict. Ten eerste omdat het een vijandige stam is, en ik al een aantal bedroevende acties heb gezien. (Hieronder reken ik bijvoorbeeld losse treinen op 4u lopen, kan het nog makkelijker?) Ten tweede de eerder aangehaalde statistieken, 30 in de min is niet best. Verder heb ik mijn twijfels bij de laatste 2 (of mogen we daar met ajacied al 3 van maken?) recruuts. Qua ligging en kwaliteit.
Dan nog de diplomatie, die er eigenlijk gewoon niet is. Nja, een schuchtere poging bij At All, en veel verder kwam het niet. Diplomatie is geven en nemen, en klaarblijkelijk is dat niet gebeurd. Slechte punten dus in mijn ogen.

Nou, zoveel safe hebben we niet meer aangezien ADJ, 4pros, punker en pianist allemaal al fronten en incs krijgen. En dat is dan de at all kant. Hebben we ook nog eens frontjes met Humble, dus zo makkelijk is het allemaal niet. We zijn misschien niet fantastisch bezig, maar beroerd doen we het ook niet. Vind ik.

Je vergeet dat Septen ook slaag krijgt van Humble en eigenlijk ook van At All. Het ligt dus niet zo simpel, maar het komt erop neer dat het inderdaad voor zowel Edict, Septen, At All en Humble 1 vs 3 (of 2, daar Humble en At All niet fronten) is, enkel zijn Septen en Edict niet klaar gebleken voor zo'n fronten. Ik ben het er echter wel mee eens dat Edict het minder beroerd doet dan Septen.
 

DeletedUser77155

Guest
Ligt dubbel. Ze hebben nog 2 weken NAP met NS dus die speler kan Lion goed helpen nu. Daarna is die dood doordat NS die gaat slopen tot er niets meer van over blijft. Is verder echt een mega loser acc, weet ik nog erg goed uit de tijd in VIP.

Septen moet hem kicken anders stabben ze wederom bewust, hieronder staat namelijk zwart op wit de afspraak dat leden die de stam verlaten edelvoer voor de oude stam is


Sandokan the Pirate op 24.12. om 02:48 uur
oke ik wil het volgnde voorstellen

die nap komt er tot 2 januari
gregorian mogen jullie wel aanvallen
de rest van ns blijven jullie vanaf tot 15 januari (voor wat hoort wat) ook als iemand ns verlaat blijven jullie er vanaf want dan is het onze edelvoer

dus in ruil voor nap tot 15 januari mogen jullie gregorian blijven aanvallen en edelen ook tussen kerst en oud en nieuw desnoods kick ik hem
 
Reactiescore
1.015
Als iemand je stam verlaat is het meteen je edelvoer? Bewijst voor de tigste keer weer wat een droeftoeter je bent. Jij bent er zo 1 die op zijn werk roept: mijn brug! als er iemand aan je bedieningspaneel zit.
 

DeletedUser77155

Guest
Als iemand je stam verlaat is het meteen je edelvoer? Bewijst voor de tigste keer weer wat een droeftoeter je bent. Jij bent er zo 1 die op zijn werk roept: mijn brug! als er iemand aan je bedieningspaneel zit.

Ook voor jou de beste wensen wie weet worden we nog vrienden in 2017 :)

in principe is een stamverlater geen edelvoer maar wel in dit geval aangezien we dit afgesproken hebben en aangezien jij altijd voor eerlijk spel bent kan je niet ontkennen dat dit tegen de afspraken in is

ik zou zeggen doe 1 goed voornemen voor 2017 probeer een keer objectief te reageren dan krijg je wellicht ook een keer respect van mij terug
 
Reactiescore
30
Als iemand je stam verlaat is het meteen je edelvoer? Bewijst voor de tigste keer weer wat een droeftoeter je bent. Jij bent er zo 1 die op zijn werk roept: mijn brug! als er iemand aan je bedieningspaneel zit.

Ik begin het nou wel irritant te vinden dat er achter elke post van sandokan er eentje van jouw moet verschijnen. Helemaal omdat je elke keer zijn rl erbij haalt wat hier allemaal verder totaal niks mee te maken heeft. En nee ik ben geen vriendjes van sandokan.
 
Reactiescore
1.015
Ik begin het nou wel irritant te vinden dat er achter elke post van sandokan er eentje van jouw moet verschijnen. Helemaal omdat je elke keer zijn rl erbij haalt wat hier allemaal verder totaal niks mee te maken heeft. En nee ik ben geen vriendjes van sandokan.

Juh, dat zal het zijn. Ik heb hier in tijden niks gezegd, maar toch achter elke post? Grapjas :D.
 
Reactiescore
1.015
Het valt wel op dat, wanneer je hier post, het altijd naar sandokan is en het altijd over z'n RL of theo gaat.

Post of een keer wat zinnigs of blijf lekker weg :D

Ik zag jou ook nog nooit wat zinnigs posten. In je eigen optiek zou je dan ook moeten wegblijven?
 
Reactiescore
154
Ik zag jou ook nog nooit wat zinnigs posten. In je eigen optiek zou je dan ook moeten wegblijven?

Nah Gilles, het is natuurlijk wel een feit dat je er als de kippen bij bent om Richard op 't af belachelijk te maken, ook al heb je niets met de wereld te maken :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zag jou ook nog nooit wat zinnigs posten. In je eigen optiek zou je dan ook moeten wegblijven?

Ik speel hier ten minste nog en doe meer dan mensen (ten onrechte) de grond in branden.

Maak een keer een nuttige GA lijst, rate iemand of praat mee over massa's en wat P&P. Je komt nu alleen maar over als een opgefokt persoon met een laptop die hier alleen maar komt om Sandokan belachelijk te maken terwijl het hem helemaal niks meer boeit.
 
Bovenaan