Top/Flop stammen

Deleted User - 487871837

Guest
De eerste dodgefout was stom.
Account was door miscommunicatie onbemand in de ochtend. Gelukkig voor ons was het toch al een kutdorp, dus wakker lig ik er niet van.

De tweede fout was pech, degene die online was werd gebeld en was even afgeleid. Kan gebeuren. Had niet gehoeven, maar ach.

IGHI is ondertussen inderdaad lekker front clears en edels aan het doodlopen en heeft al wel twee dorpen gepakt, de onbemande en een ander die hij zo misschien weer kwijt is.

Ons defwerk was misschien niet vlekkeloos, maar het aanvalswerk van IGHI zeker ook niet. Leuk dat je die berichten post, maar wat je ermee wil bereiken?
 
Reactiescore
154
Die 2 dodgefouten die @Flaviuz aankaart waren in de ochtend toen het account
helaas even onbemand was. Verder zijn daar de verliezen behoorlijk beperkt gebleven.
Het is een beetje heen en weer gaan van een aantal dorpjes waarin Septen er indd ietsjes
meer pakt dan Edict. Gezien het verschil in account grote van de desbetreffende spelers
is dat geen schande imo?

In het noorden lijkt het erop dat Septen toch weer een tikkie krijgt :)

- yvo

Uiteraard zijn die rapportjes geen schande, net als een paar dorpen verliezen kan dat al eens gebeuren. Overigens is het voor mijn part ook geen schande om je hele account te verliezen, het is maar een spelletje, maar dat geheel ter zijde.

Ik heb ook niet gezegd dat Septen de almachtige stam is, noch dat Edict slecht is, het punt dat ik aanhaalde is enkel dat het (om het met een overdreven woord te zeggen) hypocriet is om te lopen roepen dat Septens aanval niet geslaagd is, daar zij in de plus staan, niet jullie, en dat er van Edict net zo min of zelfs minder succesvolle acties zijn geweest.


Jup die 1e was van het dorp wat hij ook heeft gepakt (lag ver van ons cluster af en was onhoudbaar) uiteindelijk niet zo'n bigdeal. 2e was wel een dodgefout van iemand hier maarja dat kan natuurlijk gebeuren ;). Laten we erop houden dat i get high i weer wat frontclears armer is wat dus ook weer een positief gevoel geeft hier. Ik zou nog niet 1 minuut wakker liggen van die kleine foutjes daar

Dat wakker liggen, ik hoop dat niemand van tw wakker ligt, dan kan je het spel niet genoeg relativeren :p Maar zoals ik ook hierboven al aangaf, het is zeker waar dat er geen enorme verliezen zijn geleden, en ja de mentale schade valt zeker mee, maar ik zou liever niet op een account zitten dat onder aanval ligt en toch wel al een paar zure rapportjes hebt gehad en zelfs dorpen verloren (want ja, zo'n aanval afslaan zonder dorpenverlies is zeer zeker mogelijk), en dan op het af van je eigen stamgenoten lezen hoe slecht de aanval wel niet was.
Wat dan bij een goede?

De eerste dodgefout was stom.
Account was door miscommunicatie onbemand in de ochtend. Gelukkig voor ons was het toch al een kutdorp, dus wakker lig ik er niet van.

De tweede fout was pech, degene die online was werd gebeld en was even afgeleid. Kan gebeuren. Had niet gehoeven, maar ach.

IGHI is ondertussen inderdaad lekker front clears en edels aan het doodlopen en heeft al wel twee dorpen gepakt, de onbemande en een ander die hij zo misschien weer kwijt is.

Ons defwerk was misschien niet vlekkeloos, maar het aanvalswerk van IGHI zeker ook niet. Leuk dat je die berichten post, maar wat je ermee wil bereiken?

Ik zie je reactie nu pas, zal die er hier even bij zetten, kwestie van dubbelposts te vermijden he :)

Zoals hierboven reeds gezegd ben ik het ermee eens dat zo'n fouten kunnen gebeuren.
Maar het hoeft niet.
Het is dus hypocriet (again, beetje te sterk woord) om te lopen roepen hoe slecht de aanval wel niet was, want als je al bij een slecht uitgevoerde aanval dorpen verliest en communicatie-of andere fouten maakt, wil ik wel eens zien wat er gebeurt bij een massa.

De rapporten waren als antwoord op Kragtwijk, die me vroeg wat voor successen ik dan wel bedoelde, naast dorpenwinst. Wel, als ik zo'n rapportjes krijg, word ik blij, en dat noem ik dus succes.
 
Reactiescore
604
Dat wakker liggen, ik hoop dat niemand van tw wakker ligt, dan kan je het spel niet genoeg relativeren :p Maar zoals ik ook hierboven al aangaf, het is zeker waar dat er geen enorme verliezen zijn geleden, en ja de mentale schade valt zeker mee, maar ik zou liever niet op een account zitten dat onder aanval ligt en toch wel al een paar zure rapportjes hebt gehad en zelfs dorpen verloren (want ja, zo'n aanval afslaan zonder dorpenverlies is zeer zeker mogelijk), en dan op het af van je eigen stamgenoten lezen hoe slecht de aanval wel niet was.
Wat dan bij een goede?

haha, we hadden allang besloten om dat dorp op te geven. Het lag te ver van ons cluster en we wilde daar geen def meer aan verspillen ;) en verder geen dorpen verloren. Hij is meer troepen verloren dan ons dus de mentale overwinning is voor ons hoor ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Hm, @Flaviuz (citeren doet kut op m'n telefoon), je vindt redelijk veel clears verliezen om een enkel dorp te pakken een succes? De aanvallen waren gewoon niet goed. Ongetimed, willekeurig, geen os achter recaps oid. Nou weet ik dat ons defwerk niet goed was, maarja wat wil je als 2/3 van je co's door privé omstandigheden niet goed kunnen spelen.

Ik zou het wel eens 1v1 tegen IGHI willen opnemen als hij een goede massa stuurt en wij een goed defbaar account hebben.
 
Reactiescore
154
haha, we hadden allang besloten om dat dorp op te geven. Het lag te ver van ons cluster en we wilde daar geen def meer aan verspillen ;) en verder geen dorpen verloren. Hij is meer troepen verloren dan ons dus de mentale overwinning is voor ons hoor ;)

Dat is uiteraard jullie keuze, geen kerk daar dan voor jullie, maar dat kon ik op voorhand niet weten. Logisch dus dat ik bij zo'n rapportjes denk aan slecht deffen. (Alsnog; ookal geef je het dorp op, het zo laten afslachten is altijd slecht, daarmee kan je veel meer schade aanrichten.)

Hm, @Flaviuz (citeren doet kut op m'n telefoon), je vindt redelijk veel clears verliezen om een enkel dorp te pakken een succes? De aanvallen waren gewoon niet goed. Ongetimed, willekeurig, geen os achter recaps oid. Nou weet ik dat ons defwerk niet goed was, maarja wat wil je als 2/3 van je co's door privé omstandigheden niet goed kunnen spelen.

Ik zou het wel eens 1v1 tegen IGHI willen opnemen als hij een goede massa stuurt en wij een goed defbaar account hebben.

Dit vind ik ongefundeerd: je speelt nu eenmaal met de middelen (lees; account, team, stam en tijd) die je hebt. Ik kan zeker wel begrip opbrengen voor je co's, ik heb het zelf ook al meegemaakt vorig jaar zoals sommigen weten, maar het is geen reden voor hypocrisie. Bij een slechte aanval slecht deffen en daardoor fouten maken, is niet al te best, en om dan te gaan lopen roepen hoe slecht de aanval wel niet was, is niet correct.
Overigens heeft niet enkel IGHI troepen verloren. Clears gaan niet dood zonder schade aan te brengen, en zoals we allemaal weten en ook al eerder is aangehaald, bouwt off vaak dubbel zo snel op als def. Next wave better?

ik zie hier een inactief account of iemand die incapabel is en zijn overzicht is verloren haha.
Well done!

- yvo

Ze waren actief vanaf 4 uur 's nachts, je gaat me niet vertellen dat ze dan dit niet kunnen dodgen :)

In deze fase van het spel, met zulke kleine accounts en relatief lage tellers, is er inderdaad geen excuus voor zoveel dodgefouten. De enige reden die ik kan verzinnen is inactiviteit, wat jij tegenspreekt, maar ik geloof nooit dat hij echt dacht dat het een goed idee was om die clears daar te laten staan :p
Naar de reden heb ik natuurlijk maar het raden, maar het zijn wel bangelijk mooie rapportjes, en nog goed voor je ODA ook. Gratz :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ben het eens met het meeste wat je zegt, persoonlijk vind ik dat je een aanval wel slecht kan noemen, als je maar inziet en toegeeft dat je eigen defwek ook kut is :p En dat was het ;)

Hoef er verder niet over door te gaan, jij vindt het ene, ik het ander, prima toch :D

Clears gaan niet dood zonder schade aan te brengen, en zoals we allemaal weten en ook al eerder is aangehaald, bouwt off vaak dubbel zo snel op als def. Next wave better?

Gelukkig lag de verneukte off def verhouding hoger dan 2:1 over het algemeen, dus dat weegt op tegen elkaar dan toch :)
 
Reactiescore
154
Ben het eens met het meeste wat je zegt, persoonlijk vind ik dat je een aanval wel slecht kan noemen, als je maar inziet en toegeeft dat je eigen defwek ook kut is :p En dat was het ;)

Hoef er verder niet over door te gaan, jij vindt het ene, ik het ander, prima toch :D



Gelukkig lag de verneukte off def verhouding hoger dan 2:1 over het algemeen, dus dat weegt op tegen elkaar dan toch :)

Zeker wel, wat zouden we zonder meningsverschillen doen hiero :eek:

In het algemeen, niet bij alle accounts dus, daar ben ik van overtuigd. En traag maar zeker zal de aanvaller dus het voordeel krijgen, en zolang Edict niet aanvalt is Septen dus in het voordeel.
Tegen Edict welteverstaan, over Humble en/of At All laat ik me niet uit :p
 

Deleted User - 487871837

Guest
Is Septen sowieso niet in het voordeel als je kijkt naar het feit dat IGHI 3,5x zo groot is als ADJ?

Waar speel je eigenlijk, je bent een vd weinigen waar je normaal een meningsverschil mee kan bespreken :p
 
Reactiescore
154
Is Septen sowieso niet in het voordeel als je kijkt naar het feit dat IGHI 3,5x zo groot is als ADJ?

Waar speel je eigenlijk, je bent een vd weinigen waar je normaal een meningsverschil mee kan bespreken :p

Maar ADJ zou als het goed is op stamdef moeten kunnen rekenen, en IGHI niet op clears ;) Compensatie :)

Uhm in At All, op het grootste bazenaccount met de lelijkste pf :)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Maar ADJ zou als het goed is op stamdef moeten kunnen rekenen, en IGHI niet op clears ;) Compensatie :)

Uhm in At All, op het grootste bazenaccount met de lelijkste pf :)

Woesie? :p

Die kreeg kritiek op z'n pf toch?
 
Reactiescore
154
speel jij in At All :eek:

Uhu!

Woesie? :p

Die kreeg kritiek op z'n pf toch?

Nah die pf is prachtig! Worsten zijn leuwk :)



Overigens @Septen, geheel losstaand van voorgaande discussie; gaan we hier een katawereld van maken ja?

2a2a2101f1407c6bd5d6cfdf59c3618e.png

f70baead51d7169009f7413f8c85ec4b.png
 
Reactiescore
2.509
Maar je hebt gelijk, voor 2 dorpen alleen is het niet de moeite om een aanval ineen te flansen. Dan had je beter dat halfuurtje enteren op de bank doorgebracht.

Of enter drukken op de bank<3

Ten eerste is er het gevoel. Tribalwars is een tijdrovend spel, waar je echt heelder dagen voor opoffert. Van het gevoel hangt ook de motivatie af, van de motivatie de tijd die je erin steekt, en van de tijd die je erin steekt ook de meetbare successen. Nu snap ik best dat dit een beetje abstract klinkt, ik heb dan ook een beetje rondvraagwerk gedaan om die 'gevoelens' waarmee Septen jegens Edict straks gaan slapen (of nachten) misschien een beetje verduidelijken;

Uiteraard win je met een paar dodgefouten van de tegenstander geen oorlog, maar zoals ik al zei, dit creeërt dus een positief gevoel bij Septen, en alle vijanden van Edict in het algemeen. De 'mentale schade', zoals jij het zo mooi beschrijft, is er dus wel degelijk, in de vorm van een negatief beeld van Edict dat de rest van de community krijgt.

Hiermee ben ik akkoord, als je een goed gevoel hebt bij een spel wil je het vaker doen er laten zien wat je kan. Ik vind het mooi dat door een paar dodge fouten en het verlies van een paar dorpen er meteen een negatief beeld vorm rondom Edict. Ik ben zelf geneigd om het woord naïef hier te gebruiken. Ik hoop niet dat er zo makkelijk een negatief beeld over een stam kan ontstaan bij fouten op deze kleine schaal.

Deffen is echt niet te vergelijken met aanvallen. Een aanvaller die het min of meer goed doet zorgt ervoor dat of de spelers van het account een aantal dagen nolife achter het scherm gekluisterd zitten, of het account al meteen beroep moet doen op haar stam, en we weten allemaal dat een team dat bij de minste inc vv dropt niet al te bevorderlijk is voor de sfeer. Aanvallen is daarentegen, in mijn ogen, het leukste deel van het spel, en ook gewoon minder tijdrovend, dat staat als een paal boven water, en ik denk niet dat daar ook maar iemand aan twijfelt.

Ik denk dat je hier een inschattingsfout maakt. Ik zou in het verhaal kunnen komen als de wereld in een latere fase was. Dit is niet het geval, nu is 50 edels gooien al veel, dat zijn niet eens 13 treinen. Ik weet niet hoelang jij als je moet verdedigen over snipe doe, maar zodra er een trein komt is die bij mij toch echt wel binnen een poging of 3 gedaan. Hierbij is een teller van 500 al relatief hoog op deze wereld. Iets waar het een kwestie van bijhouden is. Nee, sorry ik ben toch echt van mening dat in deze fase van de game de tijd voor een aanvaller ongeveer evenveel is als die van de deffer. Zodra een wereld verder is, kost deffen normaal gezien meer tijd dan aanvallen. Waar in dit stadium is W51 toch nog echt niet.

Ik bedoelde het andersom, offence bouwt uiteraard 2x zo snel op als defence. Nu is het zo dat dat nadeel ongedaan gemaakt kan worden door efficiënt te deffen, maar bovenstaande rapportjes doen toch vermoeden dat efficiëntie niet meteen jullie tweede naam is...

Op een wereld zonder boog is def sneller klaar dan off. Tenzij je 1 van die spelers bent die niet inziet dat speer/ZC veel effectiever is dan speer/zwaard. Het klopt dat speer/ZC iets minder sterk is als zwaard, maar daar tegenover is het twee keer zo snel klaar, waardoor ik het vanzelf sprekend acht dat elk front account met speer en ZC speelt op een wereld zonder boog. Op een wereld met boog ligt dit weer wat anders, hier moet je boog gebruiken, simpelweg omdat bijna niemand hier met bb's speelt. En omdat boog OP is tegen een clear zonder bb, heeft een verdediger misschien een langere opbouw tijd, maar wel een efficiëntie voordeel, wat dit weer opheft.
Kortom nee, een front account behoort zich naar mijn mening aan te passen aan het account aan de andere kant speelt en op deze manier en afwegingen welke def combinatie ze kiezen op er voordeel uit te halen. Dit is combinatie met een deffer die effectief kan deffen kan een dodelijke combinatie zijn.

Het kan best zijn dat er geen ingewikkeld tactisch plan achter de aanvallen zat, maar hier op deze wereld krijg ik de indruk dat een gezamelijke aanval al heel wat is. Dorpenverlies kan gebeuren, maar gebeurt niet bij een slechte aanval. In deze fase van de wereld, en met de huidige situatie heeft een degelijke deffer zeker en vast de mogelijkheid om de aanval te doorstaan zonder fouten, en als je al bij een zogenaamde 'kutblitz' een paar dorpen (+bovenstaande rapportjes!) verliest, wil ik wel eens zien wat het resultaat wordt bij een echte massa. Daarna praten we voort.

Jammer genoeg gaan mensen fouten maken als ze moe zijn en met de overbracht van de nacht naar de avondploeg, waardoor er wel degelijk fouten gemaakt kunnen worden. Niemand deft foutloos, als beweert dat mensen dit wel kunnen ben ik benieuwd welke spelers dit zijn.
Die laatste zin slaat de spijker op de kop, waarom vielen ze zo tactloos aan, als ze een paar uur hadden gewacht dan hadden ze meer winst gehad en ik wil van Septen weten of ze hier een verklaring voor hebben. Tot op heden is de enige die hierop is gedaan spelers die zich niet eens aangesproken behoren te voelen.

Ik heb ook niet gezegd dat Septen de almachtige stam is, noch dat Edict slecht is, het punt dat ik aanhaalde is enkel dat het (om het met een overdreven woord te zeggen) hypocriet is om te lopen roepen dat Septens aanval niet geslaagd is, daar zij in de plus staan, niet jullie, en dat er van Edict net zo min of zelfs minder succesvolle acties zijn geweest.

Hier maak je een klein foutje in je betoog. Het is wel degelijk mogelijk om dorpen te verliezen ook al is de aanval slecht opgezet, ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen over wat voor soort dorpen ik spreek of op welke manier dit kan gebeuren...

De rapporten waren als antwoord op Kragtwijk, die me vroeg wat voor successen ik dan wel bedoelde, naast dorpenwinst. Wel, als ik zo'n rapportjes krijg, word ik blij, en dat noem ik dus succes.

Geweldig dit, echt waar ik wist niet dat een mens zo iets klein als een daadwerkelijk succes kan beschouwen. Dan heb ik een vraag aan jou, een aantal werelden geleden werd een speler uitgelachen omdat er vaak hele def dorpen werden geveegd. Hier waren de vijanden blij mee, elke dag kwamen er nieuwe rapportjes op het AF, ze vergaten enkel 1 ding. Deze speler in kwestie was een nolifer. Het moment dat hij in een call het bewijs liet zien dat hij kruisdef gebruikte was geweldig om mee te maken. Dat kun je, je wel voorstellen. Nu wil ik niet zeggen dat deze rapportjes kruisdef zijn. Steker nog er is net toegegeven dat het inderdaad om dodge fouten ging.
Het moraal van dit verhaal is echter dat je niet te blij moet zijn over een paar dodge fouten, want als ik weet dat jij hier op geilt, wat je zojuist heb laten zien, zal ik het tegen je gebruiken. Ook vind ik dat je een voldaan gevoel en succes nu voor elkaar haalt. In mijn eerste offensief pak ik zelden dorpen namelijk, puur omdat ik mijn vijand wil peilen, hoe ze spelen. En ook al pak je dan niks, het geeft een voldaan gevoel, maar dat je dit gevoel erbij hebt, bekend nog niet dat het een succes is. Ofja wel als jij een goed gevoel als succes beschouwd, maar ik denk dat de deffer in kwestie ook een goed gevoel heeft, omdat hij weinig is verloren. Wat er dan uiteindelijk weer voor zorgt dat beide kanten een goed gevoel heeft, dus blij is, dus succes heeft.... Damm de pot twist is real, illuminati confirmed:eek::eek::eek:
 

DeletedUser69481

Guest
Ben het eens met het meeste wat je zegt, persoonlijk vind ik dat je een aanval wel slecht kan noemen, als je maar inziet en toegeeft dat je eigen defwek ook kut is :p En dat was het ;)

Hoef er verder niet over door te gaan, jij vindt het ene, ik het ander, prima toch :D



Gelukkig lag de verneukte off def verhouding hoger dan 2:1 over het algemeen, dus dat weegt op tegen elkaar dan toch :)

Hier wil ik even op reageren aangezien het mijn account betreft. Ik ben het met je eens dat onze aanval niet al te best was ,maar deze aanval was bedoeld om te faken en een beetje druk af te houden van andere fronten. Als je daar uiteindelijk 2 dorpen aan overhoud is dat nog meer dan ik had verwacht. Verder wil ik ook even reageren op je verhouding. De verhouding off deff zal rond de 1 liggen en misschien nog wel lager. Hierbij zijn dan ook de clears geteld die we hebben gedood ,omdat jullie vergaten te dodgen.
 
Bovenaan