Top/Flop Stammen

Reactiescore
2.303
Tjah, Emile maakt een massa en ze gaan rennen :/ Kzal ook maar de massas maken op met ui zeker...
 

DeletedUser75778

Guest
Tja iemand moet in de Uien fabriek werken.
Maar het is inderdaad "de FLOP" van deze wereld een NòóB stam op 3
Het wordt pas echt grappig als we op 2 komen en de Fidel Castrootjes een plaats zakken.

Ja kapot grappig inderdaad, een DU stam van 13miljoen punten. Ik denk dat intriest een overtuigender omschrijving is.
 

DeletedUser7072

Guest
Zie het zo, met UI geeft spelers die anders in een vroeg stadium waren weggespeeld een kans om door te gaan als DU, waardoor we op toekomstige werelden misschien spelers gaan zien schitteren die anders gestopt zouden zijn. Dat is een positieve bijdrage aan tw ;)
 
Reactiescore
1.283
Zie het zo, met UI geeft spelers die anders in een vroeg stadium waren weggespeeld een kans om door te gaan als DU, waardoor we op toekomstige werelden misschien spelers gaan zien schitteren die anders gestopt zouden zijn. Dat is een positieve bijdrage aan tw ;)


Thanx voor je anti-azijn post Dirkiee :D

Het is inderdaad mooi om te zien hoe sommige op hun manier alles over hebben voor met ui met een ander doel dan dat met ui en fide voor ogen hebben.

Zo zie je dus de kleinere minder ervaren spelers opbloeien en ontstaan er leuke banden.
 

DeletedUser7072

Guest
Ze zitten ingebed in het met UI cluster, dus mocht er eentje met de vijand heulen is die in no time weg natuurlijk ;)

Dat risico lijkt me vrij laag, tenzij je een speler van met UI wegspeelt en de dorpen van zijn DU met rust laat, waarna zijn dorpen in jou cluster ingebed liggen is een deal niet in zo iemands belang.
 

DeletedUser75778

Guest
Thanx voor je anti-azijn post Dirkiee :D

Het is inderdaad mooi om te zien hoe sommige op hun manier alles over hebben voor met ui met een ander doel dan dat met ui en fide voor ogen hebben.

Zo zie je dus de kleinere minder ervaren spelers opbloeien en ontstaan er leuke banden.

Hihi, regenbogen en bloemengeur.

Come on makker, we spelen hier Tribalwars. Versta me niet verkeerd; een DU-stam is over het algemeen echt helemaal niks mis mee. Maar we hebben het hier over een stam met dertien miljoen punten. Dat is een aandeel van 9% van het totaal. Eén van de spelers staat zelfs rang 34, met een puntenaantal van meer dan twee miljoen... Ik snap heel goed dat je graag in rap tempo de rim onder controle wil krijgen. Het is een taak waarin Mono en Deluxe allebei keihard in gefaald zijn (enkel Fide heeft daarin een succesvol beleid gehad). Maar er zit een verschil tussen een stam oprichten die hulp biedt bij het uitbouwen van een aantal dorpen in de rim, of gewoon letterlijk elke speler in het Met Ui-cluster proberen over te halen om zich aan te sluiten bij de bende noobs die dat al gedaan heeft. Nogmaals, DU-stammen zijn in mijn optiek prima om te gebruiken. En, ik snap dat rimdominantie iets is waar jullie bij Met Ui allemaal erg dorstig naar waren bij jullie oprichting, aangezien het nog een hele klus zou worden om dat op een agressieve manier te bereiken. Maar volgens mij is dat juist de essentie van dit spelletje. Ik weet in ieder geval van één van jullie voornaamste bespelers dat hij het wat dat betreft ook eens is met mij over jullie DU-stam. Ik ben gelukkig dus niet de enige die met gefronste wenkbrauwen naar de situatie kijkt.

Verder krijg ik het idee dat ik wat morele zaken betreft niet echt steun ga krijgen vanuit het Met Ui kamp. Hoeveel vv's hebben jullie van RDR leden? Vijf maar liefst, als ik me niet vergis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7072

Guest
Guust jij bent wel een meelopertje he, meepraten met mensen die je gisteren afblafte op skype :confused:
 

DeletedUser7072

Guest
Hihi, regenbogen en bloemengeur.

Come on makker, we spelen hier Tribalwars. Versta me niet verkeerd; een DU-stam is over het algemeen echt helemaal niks mis mee. Maar we hebben het hier over een stam met dertien miljoen punten. Dat is een aandeel van 9% van het totaal. Eén van de spelers staat zelfs rang 34, met een puntenaantal van meer dan twee miljoen... Ik snap heel goed dat je graag in rap tempo de rim onder controle wil krijgen. Het is een taak waarin Mono en Deluxe allebei keihard in gefaald zijn (enkel Fide heeft daarin een succesvol beleid gehad). Maar er zit een verschil tussen een stam oprichten die hulp biedt bij het uitbouwen van een aantal dorpen in de rim, of gewoon letterlijk elke speler in het Met Ui-cluster proberen over te halen om zich aan te sluiten bij de bende noobs die dat al gedaan heeft. Nogmaals, DU-stammen zijn in mijn optiek prima om te gebruiken. En, ik snap dat rimdominantie iets is waar jullie bij Met Ui allemaal erg dorstig naar waren bij jullie oprichting, aangezien het nog een hele klus zou worden om dat op een agressieve manier te bereiken. Maar volgens mij is dat juist de essentie van dit spelletje. Ik weet in ieder geval van één van jullie voornaamste bespelers dat hij het wat dat betreft ook eens is met mij over jullie DU-stam. Ik ben gelukkig dus niet de enige die met gefronste wenkbrauwen naar de situatie kijkt.

Verder krijg ik het idee dat ik wat morele zaken betreft niet echt steun ga krijgen vanuit het Met Ui kamp. Hoeveel vv's hebben jullie van RDR leden? Vijf maar liefst, als ik me niet vergis?

Hier moet ik toch even ingrijpen. BBCorn is gegroeid vanuit het voormalige ~DB~(de DU stam van deluxe), en ook de meeste grote spelers in deze stam zijn spelers van het eerste uur. De grootste jongen .BZRK was al vanaf redelijk aan het begin van de wereld de DU van el mejor. Hetzelfde geldt voor el mejor en een hoop andere DU'ers. De meesten waren kleine vrienden van de deluxe spelers die al sinds de early game fase vrienden waren. En 2 miljoen punten is inderdaad vreemd voor een speler uit een DU stam, maar als je naar zijn cluster kijkt wordt al meer duidelijk. In tegenstelling tot de meeste spelers is het geen compact eigen cluster, maar een conglomeraat van dorpen die verspreid is over het hele voormalige cluster van deluxe. Zie hier het cluster van .BZRK:

BZRK_cluster.png


Zijn hele cluster is erop gemaakt om in de safe van met UI dorpen uit te bouwen. Je kan makkelijk zien dat dit geen speler is die met 2 miljoen punten en een enigzins normaal cluster tussen met UI lag en ze hem maar aannamen omdat ze geen zin hadden om te knokken. Zo is dat voor veel andere spelers ook, die waren al DU's van deluxe spelers toen ze nog geen 10 dorpen hadden, en zijn gaande weg met de tijd groter geworden waardoor je nu grote DU's ziet.

Het is dus(naar mijn weten) niet zo dat er random spelers van 1 a 2 miljoen in het cluster van met UI liggen en met UI ze ineens aanneemt omdat ze geen zin hebben om de moeite te doen ze weg te spelen. In deluxe was het iniedergeval zo dat iemand pas lid kon worden van ~DB~ als die de DU was van een van de deluxe spelers, en zo'n relatie was een voorwaarde om in die stam te komen. Vroeger was het ook heel normaal dat grote stammen opleidingsstammen in de rim hadden, die kregen vaak een ² of zelfs ³ boven de naam. Op werelden met moraal is de noodzaak ook iets hoger, maar ook hier kan het handig zijn al gaan compactere clusters wel ten koste van farminkomsten. Maar als je spelers hebt die midgame toch amper farmen, dan kunnen die bb's in hun cluster beter gepakt worden en gebruikt worden voor nuttige doeleinden.

Een ander punt is, ook al was het wel zo dat met UI op de manier speelde zoals jij hier schetst, is dat dan per definitie slecht? Diplomatie is ook onderdeel van tribalwars. Dit geldt zowel voor de diplomatie met stammen als het recruiten van spelers. Als ik het zo zie heeft Fide een behoorlijk streng rekruteringsbeleid, zelfs een goede rimspeler als dead man walking komt er niet in. Dat is natuurlijk prima, en daar kunnen ook best goede redenen voor zijn(edelrichtingen bvb) maar dan moet je ook niet gaan zeuren dat met UI zo iemand wel aanneemt, wat wel gedaan werd in de skype chat. Goede rimspelers aan de grens van met UI en Fide zoals een age of dead man verdienen het naar mijn mening om mee te doen in een van deze 2 stammen, dus als de een hem afwijst moet je niet raar kijken als de ander hem aanneemt. Ik denk dat jullie misschien wat doorgeslagen zijn in het 'moreel correct spelen' van tw, en deze (in mijn ogen) absurd hoge standaarden aan anderen opleggen. Zelfs het rekruteren van mensen die geen vijanden zijn lijken jullie als iets fouts te zien. Jullie klagen nu over het feit dat met UI meer mensen aanneemt in bvb de rim, maar sommige van deze spelers had je ook zelf aan kunnen nemen. Je had ook zelf eerder een NAP met RDR kunnen sluiten, voordat met UI dit deed(toen .Lin dorpen aan hen verloor). Jullie lijken dit oneervol te vinden, maar niet iedereen heeft zulke standaarden. De standaard dat je niet stabt, geen cf's gebruikt en ook geen kata's zijn redelijk normaal, als je daarbovenop ook nog allemaal beperkingen gaat opleggen verstik je het spel.

Tw is nu eenmaal geen schaken of voetbal waar beide teams met 11 beginnen en waar men onder gecontroleerde omstandigheden tegen elkaar speelt, het is niet op die manier een eerlijk spel. En een poging het daarin te veranderen is gedoemd te mislukken. Diplomatie is een belangrijk onderdeel van het spel, en als Fide dat onderdeel vanuit een soort eergevoel verwaarloost is het niet raar als de andere partij in dat gat springt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser51467

Guest
Het bewijs dat een speler van het VF en SVF geen voeling meer heeft met het spel en alles vergelijkt met wereld 1 of cosoorten.
 

DeletedUser76902

Guest
Diplomatie is een belangrijk onderdeel van het spel, en als Fide dat onderdeel vanuit een soort eergevoel verwaarloost is het niet raar als de andere partij in dat gat springt.

TribalWARS, oorlog voeren is ook een heel klein deeltje van het spel. Jullie maken overal naps, bg's, rekruuts, du's/mb's, interns, jullie gaan lopen van de WARS, iedere keer dat fide dichterbij komt op de ranglijst poef enkele rekruuts extra. Hebben jullie echt zo'n grote overmacht nodig eer jullie pas echt gaan strijden? Zijn jullie bang dat je het op het kwalitatieve vlak niet gaat halen en dat je kwantitatief een hele grote overmacht nodig hebt?
 

DeletedUser

Guest
Dirk hou het maar bij het beta gedeelte, want denk niet dat je talenten bij het gamma gedeelte liggen.
 

DeletedUser77699

Guest
Tja je kan ook nieuwe spelers geen kansen gunnen en dan worden TW werelden kleiner totdat het uiteindelijk uit sterft op de Nederlandse server.
Een zelfde soort spel is dit precies hetzelfde gebeurd genaamd KingsAge.

Een goede strijder zorgt er altijd voor dat in het spel dat hij/zij zo geliefd vindt dat er in de toekomst altijd een grote hoeveelheid verschillende vijanden te bestrijden zijn.
Een wereld dood spelen omdat alleen maar een selectieve groep aan spelers er een degelijk account mogen hebben is killing voor een spel.

Omdat Mejor en daarmee Deluxe en nu Met Ui mij en andere de kans geven om leuk mee te spelen wil ik na W49 op een nieuwe wereld weer starten.
Wellicht DU ik dan wel tegen Mejor, dat ligt puur aan de locatie.

Had ik nou 5 keer weg gespeeld geweest omdat men zo denkt als Fide doet dan had dit spel weer voor een paar jaar mijn kont kunnen kussen of had ik er nooit meer aan begonnen en iedere gamer in mijn RL leven het ten strengste af geraden.
 
Bovenaan