Top/flop Spelers

DeletedUser76153

Guest
Just Have A Little Faith, top flop? 11 dagen latere start.
 

DeletedUser76153

Guest
Wauw heb ik me echt zo neig misrekend wtf? :p

Ohh ik heb de preregistratie datum van iemand genomen ipv de startdatum, my bad :s
 

DeletedUser75294

Guest
Hij heeft een mooi plaatje in ieder geval en een leuke naam maar of dat genoeg is? :p
 

DeletedUser75778

Guest
Re: Grappige IGM's

@Nikki

Je trekt het in twijfel of de bespelers van friggin noob zijn, dat snap ik gezien je ze kent. De spelers van friggin noob noemen klopt inderdaad niet helemaal gezien dit een foutieve benaming is. Het zou beter zijn om ze incapabel te noemen, Te incapabel om deze wereld in de top mee te draaien zonder op een fatsoenlijke manier te spelen. Hoe je het ook went of keert, ze hebben pp gebruikt en het daardoor dus ook indirect nodig gehad. Het is een feit dat ze niet zouden staan waar ze nu staan zonder de bakken PP die ze erin hebben gestopt. Dit maakt het dat ze ongelooflijk rang onwaardig zijn en de meeste spelers die hun rang niet waard zijn worden bestempeld als noobs. Vroeger waren dit interners & stabbers, tegenwoordig zijn dit pp-abusers. Door de nieuwe functie gaan de oude termen (noob) dus inderdaad niet helemaal op. Mocht er hier iemand komen die zegt dat friggin mij eruit speelt zal ik gelijk geven, terwijl degene die mij een noob zal noemen ik geen gelijk kan geven.

Je haalt twee verschillende dingen door elkaar. Ik ben het 100% met je eens dat Friggin niet op plek 1 zou staan zonder pp te hebben gebruikt. Maar wat heeft dat voor relatie met incapabel zijn? Precies, geen. We hebben hier te maken met een team van 5 spelers, wat door goed samen te werken een van de beste teams van w45 is. Zonder pp zullen ze al lekker starten en het feit dat ze pp gebruiken zorgt er enkel en alleen voor dat ze sneller starten. Welke hersenkronkel bracht je op het idee accounts incapabel te benoemen zodra er pp in het spel is? Wat ik zie gebeuren is een team dat lekker start en daarbij boost met pp, daaraan zijn helemaal geen labels van pro of noob te linken.

Rank-onwaardig kan je van twee kanten bekijken. Er zijn de capaciteiten om deze rang rechtmatig toe te eigenen, doch kan ik begrijpen als je zegt dat ze hier niet thuis horen. Is maar net hoe je dat bekijkt.

Om even terug te komen op het billenlikken, ik ben hier niet om Friggin te vertegenwoordigen. Het zijn inderdaad maten van me, maar het feit dat ik hier aanwezig ben om erover te discussiëren heeft enkel en alleen te maken met de kwestie rondom pp-gebruik. Ik doe constateringen en ik prijs Friggin niet de hemel in omdat het kan, maar vanwege hun aantoonbare ervaring en eerder behaalde prestaties.

Dat brengt ons dan bij het volgende punt dat jij aansnijd. Is het, aldus jou, 'tactisch' uitgeven van de gekochte gs, iets wat het abusen goed praat en daardoor we moeten vergeten op wat voor manier zei hun rang hebben behaald.
In mijn ogen is dit regelrechte onzin, het is totaal niet tactisch. Geef mij 20 k PP en ik kom op dezelfde plek, geluk/omgeving/skills spelen ook een rol maar de top 3 zou ik in dat geval wel halen. Betekent dat dan dat ik ook tactisch mijn gs uitgeef? Ik denk persoonlijk van niet. Ik denk dat als je zonder pp-abuse hoog staat je tactisch gs uitgeeft, als je gs koopt vervalt dat tactische juist. Door gs te kopen heb je veel meer gs dan een niet-abusende-speler en hoef je dus juist niet tactisch met je gs om te gaan. Je kan namelijk blijven kopen en uitgeven, maak je een paar fouten is dat geen probleem. Dus nee, ze zijn helemaal geen tactische superhelden gezien ze een stukje tactiek uit het spel halen.

Ik had enigszins voldoende argumentatie verwacht, maar dit slaat ronduit alles. Of je grondstoffen nou koopt of niet, er is altijd 'de beste manier' om het uit te geven. Als je zonder mijnen een AH of boerderij gaat rushen kan je er net zo snel komen als wanneer je wel mijnen hebt. Maar dat gaat je veel meer pp kosten. De bewering dat als je gs koopt het tactische onderdeel in gs uitgeven verdwijnt, is klinkklare onzin. Het enige wat verandert bij gs kopen, is de snelheid waarmee je start. Maar het blijft nogal altijd van groot belang waaraan je je gs uitgeeft en in welke volgorde. Als je een fout maakt daarin kun je uiteraard nieuwe pp spenderen, maar volgens mij is het doel om geen fouten te maken en daardoor nog enigszins de kosten te drukken. Overigens heb ik nooit de woorden "tactisch gs uitgeven praat abusen goed en daardoor moeten we de manier waarop deze spelers aan hun rang gekomen zijn vergeten" in mijn mond genomen. Ik snap werkelijk waar niet waar je dat vandaan haalt en ik doe er dan ook afstand van. Ik vind namelijk dat abusen niet iets is wat je goed zou moeten praten en over rank heb ik het al helemaal niet gehad.

Dit brengt ons dan bij het laatste punt, tevens het punt waardoor indirect deze discussie begon. Moeten we deze spelers continu op het af afvallen, ze continu respecteren voor hun ''goede'' start of ze links laten liggen en ze geen aandacht schenken.
Dit is een lastig punt waar veel spelers het niet over eens zijn, ik zie het echter op de volgende manier. De spelers van friggin hebben geen recht meer van spreken op het af maar het is wel droevig doch vermoeiend om ze hier continu af te breken. Ik denk dat zulke spelers geen aandacht verdienen en we ze die aandacht dus ook niet moeten schenken. Mochten er echt toppers op spelen kunnen ze zich late-game nog wel bewijzen, tegen die tijd zijn de pp voordelen volledig weg.
Maar als er een derde variabele in het veld komt, namelijk jij, die het voor zo'n team opneemt snap ik dat zulke teams afgebroken worden. Je komt hier positieve praat over hun houden, je ziet zelf toch ook wel in dat dit niet geaccepteerd word? Niet nadat men er zoveel pp doorheen gejast heeft?

Weer breng je twee verschillende dingen met elkaar in verband, terwijl dat echt op geen enkele manier relevant is. Prima hoor, dat is verder helemaal aan jou, maar wat je zegt heeft totaal geen gegronde fundering. Voor mij is hetgeen wat jij nu aanhaalt überhaupt nooit een kwestie geweest, maar ik zal er dan toch maar mijn zegje over doen.

Weer is het volgens jou van belang dat we skills beoordelen op hoe spelers hun start maken: 10k pp? Oh nee, plaats die maar in het hokje 'kan zich alleen nog mid-game bewijzen'. Ik zie niet in waarom er niet positief over een team gesproken mag worden wanneer zij veel pp hebben uitgegeven. Natuurlijk is dat een twijfelachtig punt, maar het staat verder los van persoonlijkheden, skills, ervaring en inzicht. Ik vind het dus lariekoek dat ik niet positieve berichten mag posten over een team wat ik persoonlijk ken en waarvan ik weet dat ze tot goede dingen in staat zijn. Ik zie niet in waarom dat niet geaccepteerd zou worden. Ik denk dat dan volledig ligt aan degene die er zich over opwindt, of weet jij een betere verklaring?

p.s. Je wilt niet weten hoeveel spelers dat al tegen mij gezegd hebben, altijd 'toevallig' wanneer ik een discussie met hun had. Ik heb daaruit geleerd dat ze meestal niet menen wat ze zeggen, 9/10 gevallen is het naschoppen zonder reden. Degene die dan overblijven kan ik niet serieus nemen, een speler die na een kritieke post zoiets zegt is het respect niks van waard. Het respect wat echt wat waard is komt van spelers af waar je op het af harde discussies mee kan hebben, geen vriendjespolitiek, maar het in stamsverband of op skype prima mee kunt vinden. Dus mocht jou respect voor mij weg zijn op basis van bovenstaande reacties dan betreur ik dat maar vrees ik dat ik je niet serieus kan nemen. Dat ik jou eruit pak met mijn ietwat vijandige post betekent namelijk niet dat ik geen respect voor jou heb, al wankelt dat momenteel wel. Je volgende reactie zal voor mij bepalen hoe ik jou moet gaan zien.

Ik schrik oprecht, overigens ook terecht, van je redenatieniveau. Ik zeg nota bene nog dat ik altijd wel respect voor je heb kunnen opbrengen. Ten eerste heb ik geen flauw idee waarom dat gelogen zou zijn, of iets in trant van een trap na geven. Daarbij komt dat ik totaal niet mijn respect ben verloren na je bovenstaande posts (die overigens niet bepaald van een gegronde gedachtegang getuigen) en ik vraag me dan ook weer opnieuw af hoe je het allemaal bedenkt. Afijn, dit is verder helemaal niet van belang in deze discussie en ik heb al weer veel te veel tijd besteed aan het loeren naar mijn beeldscherm.
 

DeletedUser66265

Guest
Re: Grappige IGM's

@Nikki



Je haalt twee verschillende dingen door elkaar. Ik ben het 100% met je eens dat Friggin niet op plek 1 zou staan zonder pp te hebben gebruikt. Maar wat heeft dat voor relatie met incapabel zijn? Precies, geen. We hebben hier te maken met een team van 5 spelers, wat door goed samen te werken een van de beste teams van w45 is. Zonder pp zullen ze al lekker starten en het feit dat ze pp gebruiken zorgt er enkel en alleen voor dat ze sneller starten. Welke hersenkronkel bracht je op het idee accounts incapabel te benoemen zodra er pp in het spel is? Wat ik zie gebeuren is een team dat lekker start en daarbij boost met pp, daaraan zijn helemaal geen labels van pro of noob te linken.

Rank-onwaardig kan je van twee kanten bekijken. Er zijn de capaciteiten om deze rang rechtmatig toe te eigenen, doch kan ik begrijpen als je zegt dat ze hier niet thuis horen. Is maar net hoe je dat bekijkt.

Om even terug te komen op het billenlikken, ik ben hier niet om Friggin te vertegenwoordigen. Het zijn inderdaad maten van me, maar het feit dat ik hier aanwezig ben om erover te discussiëren heeft enkel en alleen te maken met de kwestie rondom pp-gebruik. Ik doe constateringen en ik prijs Friggin niet de hemel in omdat het kan, maar vanwege hun aantoonbare ervaring en eerder behaalde prestaties.



Ik had enigszins voldoende argumentatie verwacht, maar dit slaat ronduit alles. Of je grondstoffen nou koopt of niet, er is altijd 'de beste manier' om het uit te geven. Als je zonder mijnen een AH of boerderij gaat rushen kan je er net zo snel komen als wanneer je wel mijnen hebt. Maar dat gaat je veel meer pp kosten. De bewering dat als je gs koopt het tactische onderdeel in gs uitgeven verdwijnt, is klinkklare onzin. Het enige wat verandert bij gs kopen, is de snelheid waarmee je start. Maar het blijft nogal altijd van groot belang waaraan je je gs uitgeeft en in welke volgorde. Als je een fout maakt daarin kun je uiteraard nieuwe pp spenderen, maar volgens mij is het doel om geen fouten te maken en daardoor nog enigszins de kosten te drukken. Overigens heb ik nooit de woorden "tactisch gs uitgeven praat abusen goed en daardoor moeten we de manier waarop deze spelers aan hun rang gekomen zijn vergeten" in mijn mond genomen. Ik snap werkelijk waar niet waar je dat vandaan haalt en ik doe er dan ook afstand van. Ik vind namelijk dat abusen niet iets is wat je goed zou moeten praten en over rank heb ik het al helemaal niet gehad.



Weer breng je twee verschillende dingen met elkaar in verband, terwijl dat echt op geen enkele manier relevant is. Prima hoor, dat is verder helemaal aan jou, maar wat je zegt heeft totaal geen gegronde fundering. Voor mij is hetgeen wat jij nu aanhaalt überhaupt nooit een kwestie geweest, maar ik zal er dan toch maar mijn zegje over doen.

Weer is het volgens jou van belang dat we skills beoordelen op hoe spelers hun start maken: 10k pp? Oh nee, plaats die maar in het hokje 'kan zich alleen nog mid-game bewijzen'. Ik zie niet in waarom er niet positief over een team gesproken mag worden wanneer zij veel pp hebben uitgegeven. Natuurlijk is dat een twijfelachtig punt, maar het staat verder los van persoonlijkheden, skills, ervaring en inzicht. Ik vind het dus lariekoek dat ik niet positieve berichten mag posten over een team wat ik persoonlijk ken en waarvan ik weet dat ze tot goede dingen in staat zijn. Ik zie niet in waarom dat niet geaccepteerd zou worden. Ik denk dat dan volledig ligt aan degene die er zich over opwindt, of weet jij een betere verklaring?



Ik schrik oprecht, overigens ook terecht, van je redenatieniveau. Ik zeg nota bene nog dat ik altijd wel respect voor je heb kunnen opbrengen. Ten eerste heb ik geen flauw idee waarom dat gelogen zou zijn, of iets in trant van een trap na geven. Daarbij komt dat ik totaal niet mijn respect ben verloren na je bovenstaande posts (die overigens niet bepaald van een gegronde gedachtegang getuigen) en ik vraag me dan ook weer opnieuw af hoe je het allemaal bedenkt. Afijn, dit is verder helemaal niet van belang in deze discussie en ik heb al weer veel te veel tijd besteed aan het loeren naar mijn beeldscherm.

Ik moet eerlijk zeggen dat je mijn interesse wekt naar wie je bent:D

Het is heel simpel, het verschil tussen ons twee is is dat ik bepaalde morele standpunten heb die jij niet hebt. Daar is niks mis mee, echter zorgt dit er wel voor dat we langs elkaar heen praten. Laat ik een gemakkelijk voorbeeld geven.
Stel dat friggin nu iemand stabt, dan blijven hun kwaliteiten even hoog maar zullen ze als noobs gezien worden. Het is een zienswijze, diezelfde zienswijze heb ik op spelers die pp gebruiken. Als je zonder kan speel dan zonder, ga niet als een laffe tak mee met de kudde. Het pp-gebruik speelde zich eerst alleen af bij de noobs zonder skills terwijl dit zich tegenwoordig steeds meer aan het verplaatsen is naar spelers die beter zouden moeten weten. Ik zeg dan ook nergens dat hun kwaliteiten niet achteruitgaan, wel beweer ik dat ze om deze reden voor mij incapabele spelers zijn. Kleine side note, 5 spelers op een account en goed starten? Met zoveel man is het erg makkelijk om goed te starten als je duidelijke afspraken maakt, de activiteit heb je alvast.

Dat je hier niet bent om zijn billen te likken is mij ondertussen wel duidelijk, ik ben blij om dit te horen. In tegenstelling tot de spelers van friggin weet jij wel P&P te voeren. Speel je toevallig op deze wereld of reageerde je hier enkel en alleen vanwege de pp discussie waarvan je zelf wel een beetje het balletje opwierp.

De manier van het opbouwen van je dorp, ja daar moet je wel wat inzicht voor hebben. Maar ik ga ervan uit dat we het over normale spelers hebben en alle noobs al buiten beschouwing laten. Ik beschouw mezelf als een normale speler en durf rustig te beweren dat ik geen hele vreemde opbouw heb. In hoofdlijnen zal de opbouw van de wat betere spelers zich categoriseren in twee categorieën waarvan de hoofdlijnen veel op elkaar lijken. Op een gegeven moment valt hier dus niet meer een dermate groot voordeel uit te halen dat je zo'n enorme voorsprong krijgt als dat friggin nu heeft. Geef mij, een fatsoenlijke top 50 speler, of wie dan ook met een beetje hersencellen 10 k pp en ze zullen ongeveer op dezelfde plaats uitkomen. Het grote verschil zit hem met starten dan in het efficiënt omgaan met je gs en het slimme farmen. Door pp te kopen ontbreken die 2 onderdelen, die spelen dan in veel mindere mate een rol. Dus ja, mensen die niet bijzonder goed in het spelletje zijn bereiken heel veel meer met pp. Een eenvoudige conclusie lijkt mij dan dat alleen mensen zonder zelfrespect of spelers die niet capabel genoeg zijn om zonder de extra inkomsten te spelen gs in overmaten kopen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg nergens dat pp-abusers geen aardige mensen kunnen zijn. Het enige wat ik beweer is dat ze op zo'n wereld als dit in de start totaal geen recht van spreken hebben. Ik heb zelf ook ''vrienden'' die pp gebruiken waarvan ik het onwaardig vind dat ze staan waar ze nu staan. Dat betekent niet dat ik een hekel aan ze heb, maar wel dat ik het droevig vind hoe er op deze wereld gespeeld word.

Ik zie niet in waarom mijn redenatie niveau daar zo vreemd is, misschien heb ik ergens een Nederlands les gemist en hetgeen wat jij zei verkeerd begrepen? Je zei dat je altijd respect voor mij had . Aks iemand iets op die manier zegt is het, dacht ik altans, verleden tijd en loopt het door tot een bepaald moment en houd het dus op. Ik had vroeger een hond, dit betekent dat ik hem nu niet meer heb toch? Gezien je laatste alinea moet hier haast wel de fout zitten, de grote vraag is dan of mijn nederlands zo slecht is of dat jou verwoording niet helemaal klopt:D
 

DeletedUser75767

Guest
Re: Grappige IGM's

Ik wil hier als friggin speler wel inhoudelijk op reageren, zal helaas morgen pas zijn.
 

DeletedUser75812

Guest
Re: Grappige IGM's

Hier ga ik zelfs niet de moeite voor doen om uitgebreid op te reageren. Het is gewoon te belachelijk...
En nee ik probeer het helemaal niet goed te lullen, ik speel gewoon het spelletje en had ook veel liever gezien dat alle pp-features eruit waren. Jammer maar helaas, eenmaal een onderdeel van het spel geworden dus moet je iets nieuws zoeken als je er niet tegen kan en hier wat moet komen janken. Ik zeg ook enkel dat spelers die grondstoffen verkopen net zo schuldig zijn aan het verzieken van een wereld dan de abusers zelf, maar waarschijnlijk ben jij zo een persoon die niet eens kan betalen voor zijn eigen PP als ik je reactie zie. ;)

Zou het beste zijn als je uberhaupt geen moeite zou doen om op het AF te komen. Wat een ongelooflijk en uniek laag niveau heb je. :D

Hier ga je zelfs niet de moeite voor doen om "uitgebreid" op te reageren? Er valt ook nergens op te reageren sinds alles wat je zou gaan zeggen, net als je vorige post, totaal tegen je word gebruikt omdat je te simpel voor woorden bent.

Bekijk nu weer eens deze post die je plaatst, je zegt dat je hier geen moeite voor gaat doen om op te reageren maar dat doe je toch alleen dan op zo'n manier dat je nergens op reageert en jezelf weer loopt te herhalen en weer een berg simpele drogredenen. Als je mijn post had gelezen, nouja, ik heb wel door dat voor jou begrijpend lezen ook moeilijk zou zijn maar goed, dan had je gezien dat ik niet "jankte" dat mensen ik zou het quotte voor je, "wat" pp gebruiken voor een goeie start. Zoals ik zei geld dat niet voor jou en je account grapjas. Het gaat om de mate van (mis-)bruik die er gemaakt word voor alle duidelijkheid, niet om de mensen die wat pp willen verdienen door hun GS te verkopen om vervolgens zelf kostenloos een leuke start te maken in een nieuwe wereld, of gewoon om hun PA, AC, bonus 20% GS te kunnen betalen voor de anderen werelden.
Jij maakt ongelooflijk zielige misbruik van het systeem van PP en denkt dan ook nog eens dat je iets voorstelt zowel IG als hier op het AF. :eek:

Dat je een argument durft neer te zetten als "maar waarschijnlijk ben jij zo een persoon die niet eens kan betalen voor zijn eigen PP als ik je reactie zie. ;)", laat zien hoe ongelooflijk zielig persoon je bent en dat je niets maar dan ook niets anders hebt om te kunnen reageren dan het zwakste der zwakste soort argument aan te halen, mocht je het uberhaupt een argument noemen.
Overigens mocht het een "toegevoegde waarde" op deze discussie, ik ben prima instaat om pp te kunnen kopen tot op een bepaalde hoogte. Zoals Yizhi, houthakker, al aangaf ben ik hier niet om mn geld groots te gaan spenderen omdat het naast gewoon buitengewoon laf is, ook nog anderen kosten heb ik het leven en je genoeg andere leuke dingen ermee kunt doen.

Zwakke simpele ziel ben je zonder niveau, wat je al duidelijk kon opmaken uit je eerste post. Blijf maar gewoon van het AF weg.

Mocht je het toch willen proberen om te reageren is het misschien handig dat je eerst nog eens je post doorleest en gaat bedenken wat voor reactie er uit voort kan gaan komen, tip voor de starters die eigenlijk gewoon geld voor iedereen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: Grappige IGM's

Zou het beste zijn als je uberhaupt geen moeite zou doen om op het AF te komen. Wat een ongelooflijk en uniek laag niveau heb je. :D

Hier ga je zelfs niet de moeite voor doen om "uitgebreid" op te reageren? Er valt ook nergens op te reageren sinds alles wat je zou gaan zeggen, net als je vorige post, totaal tegen je word gebruikt omdat je te simpel voor woorden bent.

Bekijk nu weer eens deze post die je plaatst, je zegt dat je hier geen moeite voor gaat doen om op te reageren maar dat doe je toch alleen dan op zo'n manier dat je nergens op reageert en jezelf weer loopt te herhalen en weer een berg simpele drogredenen. Als je mijn post had gelezen, nouja, ik heb wel door dat voor jou begrijpend lezen ook moeilijk zou zijn maar goed, dan had je gezien dat ik niet "jankte" dat mensen ik zou het quotte voor je, "wat" pp gebruiken voor een goeie start. Zoals ik zei geld dat niet voor jou en je account grapjas. Het gaat om de mate van (mis-)bruik die er gemaakt word voor alle duidelijkheid, niet om de mensen die wat pp willen verdienen door hun GS te verkopen om vervolgens zelf kostenloos een leuke start te maken in een nieuwe wereld, of gewoon om hun PA, AC, bonus 20% GS te kunnen betalen voor de anderen werelden.
Jij maakt ongelooflijk zielige misbruik van het systeem van PP en denkt dan ook nog eens dat je iets voorstelt zowel IG als hier op het AF. :eek:

Dat je een argument durft neer te zetten als "maar waarschijnlijk ben jij zo een persoon die niet eens kan betalen voor zijn eigen PP als ik je reactie zie. ;)", laat zien hoe ongelooflijk zielig persoon je bent en dat je niets maar dan ook niets anders hebt om te kunnen reageren dan het zwakste der zwakste soort argument aan te halen, mocht je het uberhaupt een argument noemen.
Overigens mocht het een "toegevoegde waarde" op deze discussie, ik ben prima instaat om pp te kunnen kopen tot op een bepaalde hoogte. Zoals Yizhi, houthakker, al aangaf ben ik hier niet om mn geld groots te gaan spenderen omdat het naast gewoon buitengewoon laf is, ook nog anderen kosten heb ik het leven en je genoeg andere leuke dingen ermee kunt doen.

Zwakke simpele ziel ben je zonder niveau, wat je al duidelijk kon opmaken uit je eerste post. Blijf maar gewoon van het AF weg.

Mocht je het toch willen proberen om te reageren is het misschien handig dat je eerst nog eens je post doorleest en gaat bedenken wat voor reactie er uit voort kan gaan komen, tip voor de starters die eigenlijk gewoon geld voor iedereen.

Ik heb enkel de eerste zin gelezen en vond dat een goed idee, ik bewijs me liever ingame. Af en toe zever ik hier wel eens maar echt serieus neem ik het AF toch niet. ;) Ingame daarentegen kan je me wel op een serieuze manier benaderen.
 

DeletedUser75812

Guest
Re: Grappige IGM's

Je kunt 'm beter voortzetten in het daarvoor bestemde topic, namelijk het top/flop topic. Ik ben het met je eens dat het een mooie discussie is, maar voor de discussie, die jullie voeren, is dit topic niet voor bestemd :)

Mag je gerust doen als het aan mij ligt, mits je dan ook alles overgooit en niet dingen weglaat natuurlijk hihi, naar top/flop spelers lijkt me. Lijkt mij inderdaad een betere plek voor deze posts en kunnen we weer terug komen waar het topic eigenlijk voor is.
 

DeletedUser74005

Guest
Zo. Afspraak is afspraak :) Hier kun je gerust verder discussiëren.
 
Bovenaan