Top 20 waardig?

DeletedUser60153

Guest
Beoordelen op speelstijl, spelinzicht, odd/oda, cluster, internen etc etc?

Cluster vind ik wel het meest falende waar je op kan oordelen. Als jij goed in je stam geclusterd bent ( dus allemaal stukjes overal en nergens ) dan ben je pas goed geclusterd. Oftewel het draait eigenlijk om het stammencluster. Mja, ik betrap mij zelf er ook wel op hoor dat ik graag een gesloten cluster wil houden.
Internen, tja bijna iedereen internt. Dat is ook 1 van de "benefits" van een stam. Maar die moet je ook verdienen, als je hard strijd voor je stam worden er makkelijk interns aan je gegeven dan mensen die geen flikker doen voor de stam.
Spelinzicht kan je niet beoordelen als je de speler niet persoonlijk kent.
Speelstijl kan niet goed of fout zijn. Iemand die deffensief speelt, tja is zijn keuze. Hier kan hij belangerijk mee zijn voor zijn stam. Als hij daarmee ver komt dan is het toch de juiste speelstijl?

Alleen ODA zegt eigenlijk wat, want ODD hangt van je tegenstander af...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Cluster vind ik wel het meest falende waar je op kan oordelen. Als jij goed in je stam geclusterd bent ( dus allemaal stukjes overal en nergens ) dan ben je pas goed geclusterd.
Internen, tja bijna iedereen internt. Dat is ook 1 van de "benefits" van een stam. Maar die moet je ook verdienen, als je hard strijd voor je stam worden er makkelijk interns aan je gegeven dan mensen die geen flikker doen voor de stam.
Spelinzicht kan je niet beoordelen als je de speler niet persoonlijk kent.
Speelstijl kan niet goed of fout zijn. Iemand die deffensief speelt, tja is zijn keuze. Hier kan hij belangerijk mee zijn voor zijn stam. Als hij daarmee ver komt dan is het toch de juiste speelstijl?

Alleen ODA zegt eigenlijk wat, want ODD hangt van je tegenstander af...

Sorry Freso , maar hier sla je de bal toch wel mis , vind ik dan :D

Het spelinzicht van een speler kan je wel inschatten, daarvoor hoef je hem niet te kennen. Via af en vooral ingame kan je afleiden of iemand efficiënt kan aanvallen, de juiste beslissingen neemt bij stammasses etc.. Verder kan je kijken of de speelstijl van de speler iets opbrengt voor de stam ( op defensief of offensief vlak). Zo is een frontaccount fulldeff maken enorm dom bijvoorbeeld ;)

En ook qua cluster vind ik dat je dat zeker in rekening mag brengen. Een frontaccount zonder goed cluster is enorm slecht om maar te zeggen.

De betere speler kan toch heel wat afleiden ingame :p
 

DeletedUser59653

Guest
Kan moeilijk meedoen in dit soort discussies aangezien ik meer als de helft van top 20 niet ken.
Voor de rest zie ik dat iedereen verschillende spelers afkraakt maar er zijn genoeg die zijn/haar beweering niet eens goed kunnen onderbouwen. Op maikel na natuurlijk :eek:

groetjes W.
 

DeletedUser62601

Guest
Wel super tof zo'n lijstje echt heel erg leuk om te zien. Gaaaf
 

DeletedUser

Guest
1 gardenX (Hij internt enorm veel, en als hij heel zijn internstam nog moet 'pakken' is hij nog jaren bezig, maar hij staat wel numero uno natuurlijk, daar kan niemand omheen. Zijn cluster is belange na niet perfect, maar zijn diplomatische betrekkingen in de buurt ( of zijn slaafjes van POS, 't is maar hoe je het bekijkt) maken daar geen probleem van. Staat top20 ODA ( kan moeilijk anders verwachten gezien zijn overvloed aan tijd en dorpen (clears), maar dat blijft wel decent uiteraard. Gezien zijn diplomatische betrekkingen heeft hij nog niet veel tegenstand gehad ( staat 188ste met ODD). Als nummer 1 kan je toch wel van weinig tegenstand spreken dan:) Kijken of deze newbie ( hij maakte me ooit wijs dat dit zijn eerste wereld is) ook opgewassen is tegen het echte werk, maar daarop lijkt het me nog wel een hele tijd wachten :D)

2 Moises ( Tja, topper. Deze familieman staat al van het begin van deze wereld aan de top, en is van zin dat ook nog een hele tijd te blijven. Vriendelijk, ervaren, biedt hulp waar nodig, gezellig en de tegenpool van ragequiten in al zijn varianten. Moises is wrs de natte droom van elke stam die openstaat voor een nieuwe rekruut :). Voor mij de ware nummer 1 :D)

3 Robbie 59 (Op Robbie speelt nu al tijden een heel goed team dat perfect op elkaar ingespeeld is. Een hele tijd geleden stond het account op de rand van de afgrond, maar via B. en L. staat het steviger dan ooit. :) Ik zou niet graag de opdracht krijgen hen aan te vallen :p

4 SLD87 ( ODAgeiler pur sang, heeft de pest aan internen :D. Daar Moises op vele vlakken zowat de perfecte stamspeler is, is SLD87 de complete speler. Weet een stam te motiveren en tegelijkertijd Ingame op een hoog niveau te presteren. En hij is nog grappig ook! :p


5 Sir Bruno ( Heeft zijn reputatie niet mee. Verliet indertijd overhaast Sweet, en dit werd niet in dank afgenomen. Bisdejugend kon hem opeten dacht ik, kan ik me althans nog vaag herinneren van mijn goeie ouwe reportertijd :D. Zelfs in het kamp van het pas onstane Hap! klonken er toen geluiden van argwaan? Heeft enorm veel geinternd, maar Hap leidt hem wel op tot een topper :D Ik geef hem het voordeel van de twijfel, omdat hij als een malle groeit, doen velen hem niet na ( met recht en rede uiteraard maar het blijft een prestatie op zich, we zullen het doorzettingsvermogen noemen :D)

6 .Showtime ( Stamspeler pur sang :). Maar ook individueel trekt hij zich makkelijk uit de slag. Heeft een wat defensiever account heb ik me laten vertellen ( verklaard zijn wat lagere ODA). Hij draait schijnt ook enorm veel VV. Een eigenschap die ik tenzeerste kan waarderen. Is officieel wel in fusie met een immens groot account, vind ik wel net te veel van het goede. Maar afwachten hoe dat precies uitdraait)

7 ettie2 ( E. , onze grote leider, speelt helaas hier al een hele tijd nietmeer. Onder zijn leiding was dit een absoluut topaccount, nog een completere speler dan R. die zelfs intern- en farmkanon GardenX kon bijbenen. Kortom: een ware legende van W21 :D Toen hij stopte heeft het account woelige tijden gekend. Maar intussen spelen er met L. en T. twee kerels op die het account terug naar hogere horizonten stuwen :). Ze hadden de voorbije week voldoende tijd, en dat heeft TLL gevoeld :)

8 Dragonghost( Soms wat recht voor de raap, maar uiteindelijk wel het 'lawzzzhart' op de juiste plaats). Knalaccie in de rim: Groeirang 4. Hij vertelde me ooit dat hij voor de koppositie ging. Als GardenX goed doorinternt komt die over een paar maanden tegen ons Draakje te liggen, and who knows what can happen :D)
9 Ervee (Fusiegenoot pur sang :)p). Sinds mensenheugenis al in fusie met Chipklapper. Staat ondanks al dat internen toch top20 ODA, dus het account staat niet stil :) Ben benieuwd hoe Ervee het verder zal doen tegen Sweet.

10 philips de goede Aangename speler. Weet evenwichtige posts neer te krabbelen op het AF, zonder als een halvegare te beginnen Flamen. Geeft blijk van teamplay en trekt zich aardig uit de slag ingame :)

11 nyanoworld (Stab stab stab)

12 WildCard ( Leuke ODA, cluster & ligging (frontlinie met Plague)). Spelers zijn volgens mij wel bekwaam om hiermee wat lol te hebben)

13 Fierce Force (Veel meer dan grootmachten binnenhalen door te internen nog niet gezien. Slimme speler wel, zijn speelstijl verwacht niet veel tijd :D)

14 denniskx250 ( Don't know anything 'bout them :(. 1 van de weinige spelers van W21 die ik nog nooit gesproken heb :D. Matige statistieken met verslagen tegenstanders. Weet ook niet of hij veel voor Sweet betekend. Geen oordeel momenteel.

15 DiscoJohn (Toont veel engagement , 1 van de motoren van LawZzZ. Net als GardenX is dit zijn eerste wereld. Heeft enorm veel 'geleerd' als ik het zo uit mag drukken :D. Helpt LawZzZ vooruit , heeft al een mass goed verwerkt , valt goed mee aan, altijd in voor een leuk gesprek op Skype.. Een ruwe diamant met andere woorden. :)

16 13LaD3R (Nummer 1 ODA, perfect team ( wat wil je , broer en zus op 1 account :D), 1 van de stuwende krachten die zorgen voor een goede samenwerking binnen Hap! en all heel veel laten zien op deze wereld qua oorlogvoeren. Leuk contact via pm tenslotte.. Kortom: absolute top hier.

17 doggie 12 (Krijg steeds minder zin om nog tijd aan dit topic te verspillen. Goh, ik vind je naam lelijk)

18 .TargetXsnipeR. ( Al tijden leider van Crows, in goede en slechte tijden. Mooie ODA. Heeft al goeie en minder goeie beslissingen genomen heb ik zo het gevoel. Niet de absolute top, maar misstaat niet in de top20)

19 yakari (Kan iemand me wat meer info geven over deze speler? :) Ik kan me vaag herinneren dat hier een topspeler in het begin speelde... Geen oordeel momenteel.

20 bisdejugend (ODA-kanon, geen hypocriet terwijl hij bij sweet zit :D, al sinds het prille begin top hier. Probeert van Sweet een stam te maken :D.. Iig, mijn sympathie heb je , en individueel doen jullie het voortreffelijk :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser60153

Guest
Sorry Freso , maar hier sla je de bal toch wel mis , vind ik dan :D

Het spelinzicht van een speler kan je wel inschatten, daarvoor hoef je hem niet te kennen. Via af en vooral ingame kan je afleiden of iemand efficiënt kan aanvallen, de juiste beslissingen neemt bij stammasses etc.. Verder kan je kijken of de speelstijl van de speler iets opbrengt voor de stam ( op defensief of offensief vlak). Zo is een frontaccount fulldeff maken enorm dom bijvoorbeeld ;)

En ook qua cluster vind ik dat je dat zeker in rekening mag brengen. Een frontaccount zonder goed cluster is enorm slecht om maar te zeggen.

De betere speler kan toch heel wat afleiden ingame :p

Dan sla jij voor mij nu echt de bal mis.
Een front acc hoeft helemaal geen goed cluster te hebben, zolang de stam maar actief genoeg is om dat op te vangen. Met 4 a 5 spelers een klein front beginnen is vele malen efficienter dan 1 speler een groot mooi cluster en 1 groot front. Dit heb ik in de jaren dat ik tw heb gespeelt wel geleerd.

Volgens mij heeft bijna niemand uit het lijstje een front acc met full deff... En daar kan je inprincipe geen uitspraak over doen, want iemand kan ook gewoon heel veel OS krijgen. Alleen dmv zijn ODA, wat ik al zei dat dat nog te controleren was. En dan blijft het moeilijk, want als er veel wordt gedodged, tja dan kan je niet echt ODA halen;)

Spelinzicht is niet echt in te schatten. Je moet daarvoor de speler echt kennen, ik dacht ook altijd dat enkele spelers in Crows niet echt goed waren totdat ik met hun in de stam kwam te zitten.

Het is moeilijk om te kijken of iemand iets voor de stam doet, ik stuur al weken lang elke dag mijn clears op MoM maar het meeste word gedodged, hierdoor lijkt het alsof ik helemaal geen flikker doe. Mja achter de schermen...

Ik vind het trouwens ook jammer dat er zo op de spelers word in gezoomt. Stammen zijn zoveel belangerijker dan individu's... Jammer dat dit zo is veranderd door de jaren heen.


Ps: Jij, idunno, hebt ook veel contacten dankzij je TWw reporterschap gehad. Hierdoor kan jij denk ik het meest complete oordeel vellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dan sla jij voor mij nu echt de bal mis.
Een front acc hoeft helemaal geen goed cluster te hebben, zolang de stam maar actief genoeg is om dat op te vangen. Met 4 a 5 spelers een klein front beginnen is vele malen efficienter dan 1 speler een groot mooi cluster en 1 groot front. Dit heb ik in de jaren dat ik tw heb gespeelt wel geleerd.

Als een frontaccount wat makkelijker kan schuiven met deff is dat altijd voordelig. Ook wordt snipen kinderspel ( kansen genoeg) Dus dit is sowieso belangrijk. Ik kan niet geloven dat ik hier mis ben :p

Volgens mij heeft bijna niemand uit het lijstje een front acc met full deff... En daar kan je inprincipe geen uitspraak over doen, want iemand kan ook gewoon heel veel OS krijgen. Alleen dmv zijn ODA, wat ik al zei dat dat nog te controleren was. En dan blijft het moeilijk, want als er veel wordt gedodged, tja dan kan je niet echt ODA halen;)

Was maar een voorbeeld ( en een steek onder water natuurlijk :p). Als je het AF nauwlettend volgt of Ingame meedoet aan een bepaalde aanval op iemand weet je wanneer het account onder aanval veel stamdeff kreeg ofniet. Je kan dit niet altijd goed interpreteren, maar het kan wel ;)

Spelinzicht is niet echt in te schatten. Je moet daarvoor de speler echt kennen, ik dacht ook altijd dat enkele spelers in Crows niet echt goed waren totdat ik met hun in de stam kwam te zitten.

Niet van overtuigd. Het AF geeft regelmatig verslag van hoe het ingame verloopt ( beide kanten krijgen dan ook nog eens de kans hier een uitleg over te geven) Verder, als je ingame betrokken bent, en vv's doet enzo, kom je er wel achter. Ander voorbeeld: Als spelers deffen met 1 deffdorp of hun clears naar de verkeerde regio sturen ( op de zwaarst gestackte dorpen bvb) getuigt dit van minder spelinzicht

Het is moeilijk om te kijken of iemand iets voor de stam doet, ik stuur al weken lang elke dag mijn clears op MoM maar het meeste word gedodged, hierdoor lijkt het alsof ik helemaal geen flikker doe. Mja achter de schermen...

Ik ken uiteraard niet elke stam vanbinnen en vanbuiten maar via allerhande interpretaties kom je toch vaak bij de juiste verondertellingen. Watch and learn zou ik zeggen :p

Ik vind het trouwens ook jammer dat er zo op de spelers word in gezoomt. Stammen zijn zoveel belangerijker dan individu's... Jammer dat dit zo is veranderd door de jaren heen.

Stammen worden toch vaak besproken hoor, meer als spelers vind ik op dit forum ( in de oorlogstopics :))
 

DeletedUser60153

Guest
Het blijft gissen, en al helemaal naar spelers niet op het AF zijn;)
Btw idunno, als je actieve stam hebt kan je ook aan je buurman vragen om te snipen (als iedereen naast elkaar ligt)
In een goede stam moet je daarop deels kunnen vertrouwen
 

DeletedUser

Guest
Idunno@ mooi verwoord maatje..
Ik zal in de loop vd weer eens mijn inbreng geven in jou style in dit topic.
 

DeletedUser58227

Guest
AW: Top 20 waardig?

Dat wrs me nog eens een lijstje. ;)
Kan me er ook aardig goed in vinden. Maar zoals ik al zei. Ken de wereld niet goed genoeg om er zo'n spectakel van te maken. :)
 

DeletedUser

Guest
Ik ken ook niet alle top 20 spelers.
Moeilijk om daar mijn mening over te geven.

@ Idunno.. Knap van je, dat je elke speler zo mooi uitgelegd krijgt.
 

DeletedUser

Guest
Klopt..
Maar al met al een leuk idee :D

Hierbij bedank ik de mensen die mij niet hebben durven af te kraken..:rolleyes:

Behalve maikelzzz natuurlijk.
Die weer veel te eerlijk is :D:D

iemand moet het zijn!:eek: ik speel niet daarom dat ik eerlijk was iedereen zegt gewoon ja op jou omdat ze anders clears tegen hun kop krijgen!:(

Uhm nee, eiglijk niet xD Vind hem gewoon een goeie speler. Alleen is hij niet op het AF, dus...

Btw Showtime lijkt mij ook een goede speler. Vind hem ook top 20 waardig. Stond ook ergens bij een lijstje als een Nee;)
Als je zijn verslagentegenstanders heldendood zag dan laat het zien dat hij een stamspeler is. Evenals targetx, en volgens mij draait tribalwars nog altijd om de stam;)

dat is in mijn lijstje weet je waarom? :p maar daar zul je ook geen enkele top 20 waardig vinden!:D
 

DeletedUser

Guest
Re: AW: Top 20 waardig?

Nu wel zeker?:rolleyes:

Account is onbezet. Ik ga op een frontaccount spelen. Zal als ik de oorlog daar gewonnen heb weer terug naar .Showtime gaan, enkel wat daagjes wachten, moet eerst andere speler op .Show zitten + 5 dagen gewacht hebben. :D
 

DeletedUser

Guest
Re: AW: Top 20 waardig?

Bij deze:

1 gardenx «C» Ja, mede door zijn edel(intern) skills, en ook door de 2mio die hij op de nummer 3 na 1 jaar en 4 maanden voorstaat.
2 Moises LawZzZ Ja, staat al geruime tijd aan de top, verder ken ik ze niet:p
3 Robbie 59 Ken ik niet.
4 SLD87 LawZzZ Ja, goede teamspelers.
5 Sir Bruno Ken ik ook niet
6 .Showtime Ja, mede door zijn inzet voor het account en stam.
7 ettie2 LawZzZ Ja, gewoon goede speler.
8 dragonghost Ken ik ook al niet.
9 Ervee Plague Ken ik dus ook niet.
10 philips de goede Ja, weet niet waarom
11 nyanoworld Nee,
12 WildCard Nee,
13 Fierce Force Nee, ken ik ook niet maar beetje te overdreven profiel.
14 denniskx250 Nee, ken ik niet
15 DiscoJohn Ja, goede speler die volgens mij ook vaak in de nacht online is(gok ik)
16 13LaD3R Ja, mooie aanvals rang en ook in andere werelden doet die het goed.
17 doggie 12 Ken ik niet.
18 .TargetXsnipeR Ken ik ook niet.
19 yakari Nee, Marcel heeft erop gespeeld.
20 bisdejugend Ja, eerlijke speler verder ken ik hem niet.


jou info klopt niet hoor yakari heeft marcel niet op gespeeld
speel al vanaf het begin op dit acc

gr. a3

p.s en dan acc beoordelen op marcel heeft erop gespeeld is wel heel kort door de bocht
volgens mij heeft hij jaren lang in de top gestaan op verschillende werelden
 
Bovenaan