Verder weet jij even goed dat die gekopieërde chat en de val van ForQuo + invite een heel andere situatie waren. Er is geen verband, je was erbij dus ik dacht wel dat je die zin juist ging kunnen interpreteren. Ik zal je geheugen even opfrissen:
Jij deed mij een aanbod om naar SDM te komen, ik weigerde dit waarop je zei 'wacht maar tot vanavond' en toen er die avond niets gebeurde moest ik wachten want 'het was uitgesteld'... heel mysterieus allemaal, hiermee doelde je op dat ex-paris (+evoker) ForQuo ging verlaten. Je ging er van uit dat hun verlaten ervoor zou zorgen dat ForQuo zou vallen of toch dat het voldoende zou zijn om ons in SDM te krijgen.
Er is inderdaad een aanbod in die trend gedaan ja, echter was hier bij gezegd dat dat eerst binnen de stam besproken moest worden. Daarnaast waren wij op de hoogte van gebeurtenissen die op die betreffende avond zouden gebeuren ja. Er was bij ons aangegeven dat er wat verschuivingen zouden plaatsvinden en Dream gaf dit simpelweg bij jou aan.
Daarnaast deed Dream jou gewoon een aanbod, meer niet. Het zou vreemd zijn als die leaves geen impact zouden hebben op de sfeer binnen ForQuo, echter ging hij nergens ''van uit''. Hij wilde je er wel op wijzen dat er die avond iets ging gebeuren dat jou mening mogelijk zou veranderen, en hij wilde dus de deur niet meteen dichtgooien. Niks meer dan logisch toch? Ik snap niet helemaal waarom er zo wordt gemuggenzift op dit soort zaken.
Wat betreft je hele verhaal rond de gekopieerde chat: een misplaatste 'grap'. Iemand in ForQuo kopieerde wat ik zei over SDM in de stamchat en stuurde dit naar jou waarop jij vervolgens je commentaar leverde op wat ik zei. Dat jij dit niet onder de noemer spionage plaatst omdat het 'een grapje' was vind ik belachelijk, het is ten eerste allesbehalve iets waar een stamleider zich mee moet bezighouden en ten tweede is het niet omdat wat er in onze chat werd gezegd op dat moment niet zo heel belangrijk was dat het geen spionage was. Als iemand in de chat was begonnen over een eventuele massa dan had jij dat geweten, de discussie over tech levels kan jij die avond ook mooi hebben gevolgd.
Dat je dit ongevraagd doorgestuurd kreeg betwijfel ik, maar stel dan nog dat het zo was dan was dat erg laag van de persoon die het deed (A.K.A. de spion, wie info doorspeelt is in mijn woordenboek nog steeds een spion) en daarenboven erg kinderachtig dat je er zo mee te koop liep. Sorry als ik de humor er niet van inzie, ik ben geen 13 jaar.
Hier kan ik je niet helemaal volgen, er werd iets gezegd in de ForQuo chat over SDM door jou en dit werd vervolgens door een ForQuo lid aan Dream voorgeschoteld. Die gaf aan dat jij over SDM zat te praten in de ForQuo chat en liet hem vervolgens zien wat er werd gezegd. Dream had hier niet om gevraagd, Dream had niet gezegd tegen deze persoon dat hij berichten uit de ForQuo chat even door moest geven mocht het interessant zijn. De persoon handelde zelf en Dream kreeg deze berichten gewoon op zijn scherm.
Wat moet hij doen volgens jou? Zijn ogen uitsteken? Met niemand meer praten die in de ForQuo chat zit? Met alle respect, maar veel spelers die in ForQuo zaten zagen het niet als meer dan een tijdelijk onderkomen van waaruit ze een sterke stam konden samenstellen. Weinig zagen het als een permanente stam die het tot late-game zou gaan schoppen, slechts tijdelijk.
Het effect hierin is dat veel spelers totaal geen binding hebben met de stam en daarom meer waarde hechten aan hun vrienden buiten die stam. Als jij dan over SDM zit te praten in de chat en deze spelers zien dit, dan zou het kunnen dat zij dit soort dingen dan liever aan Dream laten zien omdat ze meer binding hebben met Dream dan met hun eigen stam. Is dat niet gigantisch slecht?
Er is in mijn ogen geen sprake van spionage, Dream wilde die informatie eigenlijk helemaal niet ontvangen en heeft er ook totaal niet op aangestuurd. Hij gaat het echter ook niet negeren, hij had het namelijk gelezen en dan heb je het al opgeslagen en zit het al in je hoofd. Het zou ook vreemd zijn zoiets te negeren natuurlijk. Ik wil hierin dus ook je beschuldiging volledig naast SDM neerleggen, wij hebben nooit gebruik gemaakt van spionage en keuren dit ook af.
Ik wil je er daarnaast even op wijzen dat jou ook dingen zijn vertelt in vertrouwen waar je nu ook gewoon enorm mee te koop loopt. Niet netjes.
Toch wel interessant dat de leider van SDM spreekt over de overgebleven leden van ex-ForQuo die niet loyaal zouden zijn.
SDM, Dream Team, jullie zijn degenen die spelers aannemen uit ForQuo die te bang zijn om front met jullie te hebben, dus maar overlopen. Het is een vaak voorkomend verschijnsel dat mensen anderen aanvallen met hun eigen gebreken. Dat jullie, SDM, ook maar durven te verkondigen dat Chef niet loyaal is terwijl hij blijft als anderen overlopen, in tegenstelling tot jullie volk, is niet te geloven. De grap van dit verhaal is namelijk, dat jullie zelf zwakke overlopers aannemen, en nu Chef (een van de blijvers) als niet loyaal account gaan afschilderen. Wat zijn jullie toch zwakzinnig, ongelooflijk.
Zwakzinnig? Beetje gefrustreerd ofzo dat je zo op deze manier reageert?
Zal je om te beginnen even op het volgende willen wijzen:
SDM ForQuo 01st January 2016 - 18:11:23 143,899
Dit is waar de Loyaliteitskwestie in het begin allemaal om ging hier. Ik zei namelijk in mijn stukje over hun dat ik vraagtekens zette bij hun Loyaliteit, dat had hier mee te maken. Wat ze daarna in ForQuo hebben gedaan is hier irrelevant aan toch? Ze hebben hier SDM verraden omdat er, in hun opinie, iets beters langs zou komen. Iets dat uiteindelijk totaal niet bleek natuurlijk, maar dat hadden ze vooraf niet kunnen weten.
De redenen waarom wij Death aan namen zijn er meer en wij zien dit niet als overlopen. In ons optiek zat hij 2 dagen in ForQuo en zag hij dat de sfeer er niet terug in kwam en dat er weinig perspectief zat in de stam. Hij besloot daarom de stam te leaven nadat hij zijn fout in had gezien en deed dit snel zodat iedereen wist waar ze aan toe waren. In mijn ogen hoef je hier niet direct het kopje Loyaliteit aan vast te plakken.
Daarbij komend zet ik slechts vraagtekens bij de Loyaliteit van Chef Roadkill, ik zeg nergens dat ik hem direct als Onloyaal bestempel. Dat wil ik ook helemaal niet doen, omdat ik het aangename spelers vind waar ik prima mee kan praten. De conclusie hierover zal ik later nog trekken, ik vond echter dat het leaven van SDM niet geheel Loyaal te noemen is, en daarom is het aangehaald in mijn stukje over hun.