Timebattles seizoen 1

Reactiescore
1.037
Niet helemaal, de punten worden in combinatie met het gemiddelde verschil van de doelms samengevoegd:smile:
 
Reactiescore
489
Niet helemaal, de punten worden in combinatie met het gemiddelde verschil van de doelms samengevoegd:smile:

Ah staat nergens bij de regels ofzo, dacht dat de nieuwe puntentelling pas volgend seizoen van start gaat. Zou ook logisch zijn en anders heb ik de regels omtrent punten gemist :)
 
Reactiescore
1.454
Jawel hoor, staat erin!

Leuk om te weten dat mensen die dus elke keer actief hebben mee gedaan en hierdoor soms wat mis zaten benadeeld worden en mensen die duidelijk botten (en kan hier er zo een paar uithalen die dat zeker gedaan hebben) die slechts een hand vol keer meedoen hierdoor bevoordeeld worden...
 
Reactiescore
489
Naja ik vind het gewoon dan vrij subjectief dat er dan 2 spelers zijn die hierover beslissen (die uberhaupt zelf meedoen), of al dan niet op het einde een verandering van puntentelling moet worden gebruikt. Zoals @The Pianist hierboven aangeeft, kan je dus beter altijd proberen en alles verder dan 10ms annuleren. Zo kom je hoger dan spelers die vaker meedoen en alles laten staan :p
 

Deleted User - 487924308

Guest
Naja ik vind het gewoon dan vrij subjectief dat er dan 2 spelers zijn die hierover beslissen (die uberhaupt zelf meedoen), of al dan niet op het einde een verandering van puntentelling moet worden gebruikt. Zoals @The Pianist hierboven aangeeft, kan je dus beter altijd proberen en alles verder dan 10ms annuleren. Zo kom je hoger dan spelers die vaker meedoen en alles laten staan :p
Scheelt wel dat een van de 2 spelers zo slecht is dat hij nooit kans maakt om te winnen, naast misschien de slechste time award :p
 
Reactiescore
1.454
Alright, hoe had jij/jullie het graag willen zien dan?

Op het moment dat je meer naar het gemiddelde gaat kijken dan naar de participatie, ga je mensen ontmoedigen om mee te doen wanneer ze een goed gemiddelde hebben. Daarom, mocht je naar het gemiddelde willen kijken, moet je mensen bestraffen voor het niet mee spelen. Stel voor elke timebattle die je mist 1ms bij je gemiddelde erbij ofzo (ik zeg maar iets). Hierdoor, mocht je er een paar missen is het geen probleem (iedereen heeft dat wel), maar wanneer je maar een paar keer mee doet je dus geen kan maakt op de prijs. Ook kan je het zo maken dat je bij de eerste 5 keer niet mee doen geen straf geeft, maar daarna wel een straf die erger en erger wordt naarmate mensen niet mee doen. 1-5 keer niet mee doen, geen straf, vanaf 6 keer niet mee doen elke keer 1ms bij het gemiddelde op. Vanaf 10 keer niet mee doen 2ms per keer er boven op. Vanaf 15 keer niet mee doen 4ms per keer er boven op. Hierdoor verzeker je dat je participatie houdt en pietje die 10 keer de bot heeft ingeschakeld niet gekroond wordt tot de winnaar.

Misschien een idee?
 
Reactiescore
2.386
De bedoeling is om mensen die minder dan 1/3de hebben meegedaan, niet op te nemen in de eindstand. Dit zodat hun ms-spreiding niet onmogelijk laag kan zijn doordat ze weinig meededen.
 
Reactiescore
1.454
De bedoeling is om mensen die minder dan 1/3de hebben meegedaan, niet op te nemen in de eindstand. Dit zodat hun ms-spreiding niet onmogelijk laag kan zijn doordat ze weinig meededen.

Maar als je dit weet, gaan je toch alles annuleren wat je niet goed uitkomt? Dan ga je gewoon zorgen dat je net boven die 1/3de zit aan het einde en zorg je dat je alleen scherpe times laat zien, de rest annuleer je. Een timebattle gaat voor mij over het constant presteren en niet 1/3de van de tijd. Daarnaast motiveer je deelname op deze manier niet, want als ik al 1/3de heb mee gedaan en heb een scherpe tijd, heb ik totaal geen reden om nog 1 keer te sturen.
 
Reactiescore
2.386
Dan stel ik voor om te reageren op het voorstellen topic voor seizoen 2. Het ding is ook dat niemand dit wist en wij dit zelf nog maar 2 dagen geleden besproken hebben.
Er is altijd duidelijk gecommuniceerd dat er nog moest beslist worden hoe men de prijzen zal verdelen. Waarom is dit dan nu een probleem?
 
Reactiescore
1.049
Dan stel ik voor om te reageren op het voorstellen topic voor seizoen 2. Het ding is ook dat niemand dit wist en wij dit zelf nog maar 2 dagen geleden besproken hebben.
Er is altijd duidelijk gecommuniceerd dat er nog moest beslist worden hoe men de prijzen zal verdelen. Waarom is dit dan nu een probleem?
Beetje zuur doen nu ze zich vervelen.. geen enkel systeem s waterdicht en daarnaast speel je toch hoofdzakelijk voor de lol mee dus laten we t met zijn allen niet zo groot maken.

Leiding bepaalt hoe punten/prijzen worden verdeeld. Fijne dag verder
 
Reactiescore
1.454
Dan stel ik voor om te reageren op het voorstellen topic voor seizoen 2. Het ding is ook dat niemand dit wist en wij dit zelf nog maar 2 dagen geleden besproken hebben.
Er is altijd duidelijk gecommuniceerd dat er nog moest beslist worden hoe men de prijzen zal verdelen. Waarom is dit dan nu een probleem?

Het probleem is dat je op deze manier participatie gigantisch demotiveert en niet een eerlijk beeld schets van de winnaar. Als ja 30 timebattles hebt en je minimaal 10 keer moet mee doen, en het gemiddelde wint, ga je toch niet een 11de keer mee doen als je 1 ms van de tijd af zit gemiddeld?

Als iedereen dat doet zakt de participatie gigantisch. Juist door mensen serieus te bestraffen met niet mee doen, motiveer je participatie. Of het gewoon te houden zoals de ranglijst aanhoudt is ook prima, want dan is participatie en een gemiddelde tijd beide van belang.

Kijk nou bijvoorbeeld naar Valetijn's zijn times voor TAD. Hij heeft actief mee gespeeld, maar heeft daardoor ook wel eens een time gemist. Hierdoor, door is TAD nu in zijn voet geschoten omdat Valentijn wat wou maken van het toernooitje?

Even een vergelijking: stel je organiseert een 100 meter race, echter de 5 koplopers besluiten om niet meer te gaan rennen na de eerste 20 meter, dan gaat de wedstrijdleiding toch ook niet zeggen: 'Ooh, dan maken we er de 20 meter race van."

Edit: stel je wilt het dan eerlijk maken en het minimum trekken bij 1/3, moet je naar iedereens 1/3de beste tijden kijken en daar gemiddelde van pakken. Dat zou ook nog een manier zijn om tot een eerlijk resultaat te komen. Wat je nu doet is een aantal mensen gigantisch bevoordelen en een aantal gigantisch benadelen :)
 
Reactiescore
2.386
Punten (dus participatie) én gemiddelde worden samengenomen, niet enkel gemiddelde. In onze ogen zal er fair gequoteerd worden. Nogmaals, er is een feedback topic waar je ideeën kunt posten voor een volgend seizoen want wij als organisatoren verloren hier iets teveel tijd mee. Geef daar je mening, stel een nieuwe idee op of wat dan ook, maar dit seizoen is afgelopen en het is nu zo. No worries, jullie zullen hoogstwaarschijnlijk PP verdienen.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Als de organisatie je ziet timen maar je uiteindelijk alles annuleert waardoor je een slechte timing elimineert kun je ook gewoon een strafseconde krijgen oid? Is beter om een timing op 200ms (of erger) te laten lopen dan te annuleren in dat geval, geeft een reëlere weergave dan.
 
Reactiescore
1.454
Punten (dus participatie) én gemiddelde worden samengenomen, niet enkel gemiddelde. In onze ogen zal er fair gequoteerd worden. Nogmaals, er is een feedback topic waar je ideeën kunt posten voor een volgend seizoen want wij als organisatoren verloren hier iets teveel tijd mee. Geef daar je mening, stel een nieuwe idee op of wat dan ook, maar dit seizoen is afgelopen en het is nu zo. No worries, jullie zullen hoogstwaarschijnlijk PP verdienen.

Stan, er wordt hier letterlijk boven door Dream Team gevraagd hoe wij het dan zouden willen zien :p
 
Reactiescore
489
Alright, hoe had jij/jullie het graag willen zien dan?

Het puntje van mij is geen kritiek hoor, maar voor seizoen 2 gewoon duidelijke regels vanaf het begin die gedurende heel de periode worden aangehouden.
Ik bedoel: je gaat ook niet aan het einde van een voetbalseizoen andere puntentellingen invoeren zodat de kampioen opeens 5des eindigt
 
Reactiescore
69
Er is een eindstand, nah bevalt ons niet we overleggen even en er is een andere eindstand. Achteraf dingen veranderen of aanpassen is gewoon onzin. einduitslag is gewoon hoe die op eerste pagina staat, als je nog enige geloofwaardigheid wilt hebben.

JOE
 
Bovenaan