Tennis

DeletedUser

Guest
Omdat deze prachtige sport natuurlijk ook een eigen topic verdient! :D

Het nieuwe tennisseizoen staat weer voor de deur, nog een weekje of twee en dan kunnen we de binnenbanen in kille tennishallen weer verruilen voor, in de meeste gevallen, het prachtige gravel. De voorjaarscompetitie gaat niet veel later van start, het moment waar we onze talloze trainingsuren kunnen omzetten in glansrijke overwinningen om zo met onze teams een mooie prestatie af te dwingen. Dit alles gevolgd door de toernooien waar enkelen hier wellicht ook wel eens aan deelnemen.

Ook op het hoogste niveau zit men uiteraard niet stil. Op de eerstvolgende grandslam (Roland Garos) moeten we nog even wachten (tot 23 mei), maar dit topic is er uiteraard ook om te speculeren over Federer, Nadal en andere grootheden en de verwachtingen van deze pro's in de toekomst en de grote toernooien van dit kalenderjaar in het bijzonder.

Gaan Del Potro en Murray hun grote talent eindelijk waar maken en de nummer 1 positie van Federer in gevaar stellen? Wordt 2010 het jaar van Nadal, die weer helemaal terug zal zijn? Zal Federer zijn imposante prijzenkast verder op kunnen vullen met nieuwe grandslamtitels? Gaat Thiemo de Bakker ons Nederlanders eindelijk weer eens trots maken met een mooie prestatie op een groot toernooi? Lukt het Djokovic, Roddick of Davydenko om (weer) eens een grandslam te winnen of staan er hele nieuwe gezichten op?

Wat betreft het damestennis, in het kader van 'het oog wil ook wat', zijn er daar nog wat 'talenten' aanwezig of moeten we het blijven doen met de zusjes Williams en andere ietwat fatsige vrouwen? Of wordt dit het jaar van de teruggekeerde Belgen, Henin en Clijsters?

Houdt dit topic een beetje levend graag, is toch veel leuker dan die 'Hoe verzin ik een topic waarmee ik mijn postcount flink kan verhogen, mijn spamneigingen kan uiten en toch geen ban oploop'-onzin.
 

DeletedUser38362

Guest
ik weet niet veel van tennis (1ste post :p)

bedoel je zo senne?
 

DeletedUser40663

Guest
ik zit op tennis:).

Ben fan van Del Potro:), dus hij wint elke grand slam:cool:

Dames tennis intereseert me niet, veelste sloom spel, en altijd die william's. Al gaat dit jaar het jaar van Henin worden;).
 

DeletedUser

Guest
ikzelf kijk niet zoveel tennis op TV. zelf doe ik er wel aan :cool:

en senne... ik had niet de luxe van een lekkere binnenbaan, gewoon buiten bikkelen met trainen en wintercompetitie.

mijn favoriete ondergrond is trouwens kunstgras. maar hardcourt vind ik ook heerlijk spelen.
 

DeletedUser

Guest
ik zit op tennis:).

Ben fan van Del Potro:), dus hij wint elke grand slam:cool:

Dames tennis intereseert me niet, veelste sloom spel, en altijd die william's. Al gaat dit jaar het jaar van Henin worden;).

ik hb het ook niet zo op die willams, maar vele vrouwen mogen er zijn hoor ;)
 

DeletedUser16768

Guest
Het wordt inderdaad een mooi seizoen.
Ik persoonlijk ben fan van Gaël Monfils, zijn snelheid en spectaculaire duiken zijn prachtig.
Ikzelf ben ook een snelheidsmannetje dus kan me lichtelijk identificeren met zijn speelstijl.
Daarentegen ben ik ook realistisch en weet ik dat hij altijd een 3de-4de ronde speler is.

Roddick gaat het denk ik lastiger krijgen dit seizoen. De terugkomst van Nadal moet weer mooi zijn en Federer zal tegen zich nieuwe speelstijlen krijgen.
Ik gok dat dit toch wel weer een jaar voor Federer is met op de achtergrond Nadal en Murray die zullen strijden voor de andere finaleplaats.
 

DeletedUser18987

Guest
ik weet er wel wat van maar heb niet echt een favoriet
De Bakker en Krajicek :)
 

DeletedUser27153

Guest
Heb ooit in een vaag verleden getenisst(?) Kon er echt geen hout van xD
 

DeletedUser

Guest
Kan redelijk tennissen, vroeger nog een tijdje (niet langer dan 2 maanden) in de nederlandse selectie getraind. Ik verwacht dat De bakker dit jaar gaat doorbreken. Ook denk ik dat dit wel een mooi jaar voor Sijsling gaat worden(misschien zelfs top100?) Buiten nederland ben ik natuurlijk voor djokovic (A) Federer is natuurlijk ook subliem..
 

DeletedUser

Guest
Kim en Justine hebben vorig jaar al bewezen dat ze de beste tennisters van de wereld zijn. Beiden een paar jaar stoppen en dan een geweldige comeback maken! Paar toernooien wonnen ze. Ik denk dat ze deze serie dit jaar gaan verder zetten.

Bij de mannen zal Murray het knap lastig gaan maken voor Federer. Federer zal het uiteindelijk halen. Nadal dat weet ik zo niet precies.
 

DeletedUser41573

Guest
Speel ook tennis ^^

Ergens een Belg die competitietennis doet? Wil wel is zien welk klassement ^^
 

DeletedUser

Guest
Federer verliest van Baghdatis :eek:. Thiemo de Bakker eruit tegen Roddick, jammer maar wel terecht. Ik ben sowieso ook fan van Roddick bij gebrek aan een goede Nederlandse tennisser op de slams dus hoop dat hij er weer eens eentje kan winnen dit jaar. Vorig jaar zo dichtbij op Wimbledon maar het mocht niet zo zijn. Hij had het wel verdiend vond ik.

Verder gun ik het Nadal en Del Potro ook en vind ik Gonzalez een geweldige speler, wat een forehand heeft die kerel. Federer heb ik niks tegen maar ik hoop niet dat hij alles blijft winnen, is zo eentonig :p.
 

DeletedUser

Guest
Federer verliest van Baghdatis :eek:. Thiemo de Bakker eruit tegen Roddick, jammer maar wel terecht. Ik ben sowieso ook fan van Roddick bij gebrek aan een goede Nederlandse tennisser op de slams dus hoop dat hij er weer eens eentje kan winnen dit jaar. Vorig jaar zo dichtbij op Wimbledon maar het mocht niet zo zijn. Hij had het wel verdiend vond ik.

Verder gun ik het Nadal en Del Potro ook en vind ik Gonzalez een geweldige speler, wat een forehand heeft die kerel. Federer heb ik niks tegen maar ik hoop niet dat hij alles blijft winnen, is zo eentonig :p.

Haha, misschien moet jij anders gaan tennissen Senne? Misschien kan jij Federer stoppen :p

Ik zal zeker voor je supporteren dan :D
 

DeletedUser

Guest
Gister een wedstrijd totaal onnodig verloren.

Ik heb geen bal raak geslagen, geen fatsoenlijke service (1 ace maar:eek::eek:).

Tja, dat krijg je met een tegenstander die alleen maar zwabber balletjes slaat terwijl je zelf gewoon harde vlakke klappen geeft...
 

DeletedUser40663

Guest
Federer verliest van Baghdatis :eek:. Thiemo de Bakker eruit tegen Roddick, jammer maar wel terecht. Ik ben sowieso ook fan van Roddick bij gebrek aan een goede Nederlandse tennisser op de slams dus hoop dat hij er weer eens eentje kan winnen dit jaar. Vorig jaar zo dichtbij op Wimbledon maar het mocht niet zo zijn. Hij had het wel verdiend vond ik.

Verder gun ik het Nadal en Del Potro ook en vind ik Gonzalez een geweldige speler, wat een forehand heeft die kerel. Federer heb ik niks tegen maar ik hoop niet dat hij alles blijft winnen, is zo eentonig :p.

prachtige forehand heeft Gonzales, ik mag hem ook graag(doet me aan mezelf denken, vol om je beckhand heen draaien ftw:p)
 

DeletedUser

Guest
prachtige forehand heeft Gonzales, ik mag hem ook graag(doet me aan mezelf denken, vol om je beckhand heen draaien ftw:p)

Ja prachtig om te zien. Ik ga binnenkort nieuwe rackets kopen, ga die van hem ook testen ^^. Niet vanwege hem speciaal maar ik speel nu al met Babolat (die van Roddick), hij speelt met die nieuwe rode dus ben benieuwd hoe ie speelt.
 
Bovenaan