[Stemming] Vlaggen upgrade script

Moeten we hiervoor een uitzondering toestaan?


  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.490
Beste spelers,

We hebben een script ter goedkeuring binnen gekregen dat we graag bij jullie voorleggen.

Beschrijving:

Het idee is simpel:
  • Duid de vlaggen aan die je wilt upgraden
  • Vul in tot hoeveel vlaggen hij moet upgraden
  • Klik bij de juiste kleur op "Upgrade"
  • Hou de 'Enter' key ingedrukt
  • Profit

Waarom ter voorlegging?
Dit script schendt enkele scriptregels. Echter zien we binnen het team hier wel de meerwaarde van in.

Moeten we hiervoor een uitzondering toestaan ja of neen?

We horen het graag in de poll hierboven (constructieve feedback mag ook als reactie geplaatst worden)

Duckje
Community Manager Tribal Wars.nl
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
100% ja. Zonder macro's of autoclickers is het upgraden van veel vlaggen (ik denk aan 10k+ witte vlaggen van iets) gewoon ergonomisch onverantwoord, tijddodend en een echte "chore".
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
100% ja. Zonder macro's of autoclickers is het upgraden van veel vlaggen (ik denk aan 10k+ witte vlaggen van iets) gewoon ergonomisch onverantwoord, tijddodend en een echte "chore".

Dat is een aspect wat je ook kan zeggen over vele fakes sturen of munten meppen late game.. Ik heb ook voor gestemd omdat ik vind dat de nieuwe scripts regels sowieso debiel zijn. Maar nu we toch op t punt van vlaggen zijn zou ik een cap op aantal vlaggen een veel beter plan vinden bijvoorbeeld, en een oplossing voor dit probleem dus.
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Dat is een aspect wat je ook kan zeggen over vele fakes sturen of munten meppen late game..

Ik snap dat je dat zegt, maar de impact van het grote aantal fakes dat in dezelfde tijd weggestuurd kon worden vind ik een veel grotere impact voor een speler dan al die vlaggen kunnen betekenen. Het is toch daarmee een vergelijking die niet te leggen is en voor iedereen persoonlijk zal zijn.
 
Reactiescore
43
Ik vind het een beetje een luxe probleem. Als je met van de scriptregels uitwijken je hier op focust denk ik niet dat dit eerlijk is over de community. Het gaan om een stuk of 20? accounts per wereld die hier last van hebben (zeker met kleine aantal stam leden max). Deze accounts hebben toch al meerdere spelers, laat ze dat dan ook ff doen, ookal is het zoveel moeite. Off topic zou ik liever scripts in andere richtingen mogelijk(er) zien.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik snap dat je dat zegt, maar de impact van het grote aantal fakes dat in dezelfde tijd weggestuurd kon worden vind ik een veel grotere impact voor een speler dan al die vlaggen kunnen betekenen. Het is toch daarmee een vergelijking die niet te leggen is en voor iedereen persoonlijk zal zijn.
Ben ik wel met je eens hoor. Ben toch van mening dat zoveel vlaggen farmen gewoon niet mogelijk moet zijn. Kyuka zal op 81 zo 40 zwarte vlaggen kunnen neer pompen denk ik gezien t gefarm op 71 wat eindeloos door ging, gewoon extreem voordelig tot midgame qua productie, en daarna ook in offensief en defensief opzicht..
 
Reactiescore
53
Ik heb ja gestemd. Maar waarom voeg je niet iets toe zodat je kan invullen hoeveel vlaggen je wilt upgraden van een bepaalde kleur?
 

Conceived by Communism

Casanova W36
Reactiescore
1.779
Ben ik wel met je eens hoor. Ben toch van mening dat zoveel vlaggen farmen gewoon niet mogelijk moet zijn. Kyuka zal op 81 zo 40 zwarte vlaggen kunnen neer pompen denk ik gezien t gefarm op 71 wat eindeloos door ging, gewoon extreem voordelig tot midgame qua productie, en daarna ook in offensief en defensief opzicht..

Dat is natuurlijk een andere kwestie die je aankaart: dat is het probleem aanpakken bij waar het probleem daadwerkelijk vandaan komt, het zo gigantisch massaal edels kunnen spammen met als doel om vlaggen te farmen. Het nodig hebben van een script is daar een resultaat van.

Het probleem is dat het script in feite niet nodig is. Ik heb daar tot nu toe gewoon een autoclicker voor gebruikt, omdat het onmenselijk is om 60k witte vlaggen te upgraden. Het hebben van een script is niks anders dan gewoon verplaatsen waarmee ik het upgraden van vlaggen zou uitvoeren. Maar als het probleem echt opgelost zou moeten worden (althans, als we zeggen dat het een probleem is): dan moet in essentie het maken van edels in massarekrutering eruit.

Then again, dat is wel een functie die op andere momenten van grote meerwaarde is: niet alleen bij het vlaggen farmen. Dus daar gaan we een groot aantal mensen heel boos mee maken. Verder kun je denk ik ook als Community Manager niet zeggen: oké, hier wordt duidelijk vlaggen gefarmd, dus we gaan de dominantievoorwaarden terugschroeven.

Ik zou dus zelf geen idee hebben hoe dit op te lossen, en daarmee zou ik gewoon zeggen: part of the game.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Dat is natuurlijk een andere kwestie die je aankaart: dat is het probleem aanpakken bij waar het probleem daadwerkelijk vandaan komt, het zo gigantisch massaal edels kunnen spammen met als doel om vlaggen te farmen. Het nodig hebben van een script is daar een resultaat van.

Het probleem is dat het script in feite niet nodig is. Ik heb daar tot nu toe gewoon een autoclicker voor gebruikt, omdat het onmenselijk is om 60k witte vlaggen te upgraden. Het hebben van een script is niks anders dan gewoon verplaatsen waarmee ik het upgraden van vlaggen zou uitvoeren. Maar als het probleem echt opgelost zou moeten worden (althans, als we zeggen dat het een probleem is): dan moet in essentie het maken van edels in massarekrutering eruit.

Then again, dat is wel een functie die op andere momenten van grote meerwaarde is: niet alleen bij het vlaggen farmen. Dus daar gaan we een groot aantal mensen heel boos mee maken. Verder kun je denk ik ook als Community Manager niet zeggen: oké, hier wordt duidelijk vlaggen gefarmd, dus we gaan de dominantievoorwaarden terugschroeven.

Ik zou dus zelf geen idee hebben hoe dit op te lossen, en daarmee zou ik gewoon zeggen: part of the game.
zeggen part of the game werkt tot nu toe goed ja... brengt tw al even om zeep op verschilende vlakken. Zoals ik zei, een max cap op vlaggen (zoals 5 zwarte> 10 > 15 > 50 etc ik zeg maar wat) zou een oplossing zijn wat ook het onmenselijke upgraden oplost. Maar ik ben zelf atm op 77 ook aan het farmen, ben wel tevreden als ze het goedkeuren hoor :p.
 
Reactiescore
303
Ik heb ja gestemd. Maar waarom voeg je niet iets toe zodat je kan invullen hoeveel vlaggen je wilt upgraden van een bepaalde kleur?
Dit is een gif van de werking van het script. https://gyazo.com/0b6fa31edc116ae307b94a53aa069759

of een screenshot. Je kan invullen ik wil gaan tot 300 gele vlaggen en het script stopt dan op tijd :)
0XGKjgS.png
 
Reactiescore
1.140
Uiteraard voor.
Wat het andere probleem betreft dat mensen zoveel vlaggen kunnen farmen.
Persoonlijk denk ik de beste oplossing al dan niet te laat inmiddels is om actief werelden te gaan sluiten als deze puur open gehouden worden om vlaggen te kunnen farmen zie dit bij de helft van de werelden nu gebeuren en het slaat eigenlijk niet echt ergens op.
 
Reactiescore
5.686
Ik denk dat er wel een aantal goede punten gemaakt worden. Het vlaggen farmen wat trending is afgelopen werelden zorgt voor een totale surplus aan vlaggen bij enkele top accounts. Deze accounts zijn op een paar handen te tellen. Deze accounts zijn vaak al veel beter dan de rest en dan hebben ze ook nog vlaggen in overvloed. Dit is in een zekere zin oneerlijk.

Echter, die vlaggen worden toch al doorgeklikt door oftewel handmatig oftewel een andere manier te gebruiken. Dus aan de uitkomt zal door dit script niks veranderen, enkel dat het makkelijker is.

Conclusie, goed script zonder consequente gevolgen.
 
Reactiescore
19
eigenlijk gewoon NEE!
de regels zijn niet voor niets gemaakt
als je voor het ene script uitzonderingen gaat maken, dan kan je het voor een ander script ook doen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
eigenlijk gewoon NEE!
de regels zijn niet voor niets gemaakt
als je voor het ene script uitzonderingen gaat maken, dan kan je het voor een ander script ook doen.
Op t fietspad mag je ook 25, das een regel, maar ga je dan rennen als je kan fietsen of zie je t nut van een hulp middel in? :p Dit is geen script wat twen oneerlijk maakt... Zoals al gezegd is
 
Reactiescore
19
Op t fietspad mag je ook 25, das een regel, maar ga je dan rennen als je kan fietsen of zie je t nut van een hulp middel in? :p Dit is geen script wat twen oneerlijk maakt... Zoals al gezegd is
natuurlijk zie ik het nut van een hulpmiddel in zo lang dat binnen de regels past, want ook op de fiets kan je gewoon 25 km rijden op het fietspad.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Ik vind het een beetje een luxe probleem. Als je met van de scriptregels uitwijken je hier op focust denk ik niet dat dit eerlijk is over de community. Het gaan om een stuk of 20? accounts per wereld die hier last van hebben (zeker met kleine aantal stam leden max). Deze accounts hebben toch al meerdere spelers, laat ze dat dan ook ff doen, ookal is het zoveel moeite. Off topic zou ik liever scripts in andere richtingen mogelijk(er) zien.

Aan de ene kant heb je gelijk dat het om een kleine groep spelers gaat die echt enorm veel heeft, maar ook ongezien krijgen andere accounts behoorlijk vlaggen, omdat edels ten alle tijden in overvloed zijn. Dit script heeft dus als voordeel dat je niet nutteloos hoeft te klikken. Dus het enige wat het doet is het weg nemen van nutteloze handelingen te verbeteren.

eigenlijk gewoon NEE!
de regels zijn niet voor niets gemaakt
als je voor het ene script uitzonderingen gaat maken, dan kan je het voor een ander script ook doen.

Dat wordt dan ook al gedaan he. Het verdelen van grondstoffen over je account gebruikt de zelfde soort techniek en is ook toegestaan. Dit geld ook voor dorpen en aanvallen hernoemen. Of vindt je dat die scripts zoals sangu illegaal moet worden wegens ze het zelfde doet.

Het upgraden van vlaggen is veel minder inpact vol als het hernoemen van bevelen zoals sangu en defpack doen. Want ook dat is kansloos veel werk om met de hand te doen en zeker als je een paar k aanvallen krijgt.

Maar ondanks dat zou ik zeggen dat zoon script gewoon niet hoort te bestaan. Wegens ik vindt dat dit gewoon standaard door innogames had moeten gemaakt worden. Dit is gelukkig bij gs pakjes uit inventaris gebruiken ook gedaan en dat is ook geen enkel probleem toch.?

Dus tot inno eens dit soort handige dingen implementeerd stem ik zeker ja
 
Reactiescore
1.237
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan