Stelling van de dag

Reactiescore
578
Tijd voor een nieuwe stelling:

‘Gelet op het aanzienlijke aantal grote accounts op deze wereld, ten opzichte van de rest van de nieuwere werelden (98,99), kunnen we concluderen dat participeren aan deze wereld al meer waard is dan het winnen van een wereld als 98 of 99.’
 
Reactiescore
12
Gezien het een non-premium is, moet er aanzienlijk meer werk gestoken worden in acc onderhoud etc. wat ervoor zorgt dat dit sowieso al meer waard is. Dat er nog veel grote accounts liggen, is wel mooi meegenomen.
 
Reactiescore
5.725
Denk dat als je een korte blik op de top 25 ranglijsten werpt van 97,98 en 99 dat het winnen van 97 aanzienlijk meer waard is dan die andere 2.

Echter het louter participeren aan een wereld is in geen een opzicht een prestatie, nog niet althans.
 
Reactiescore
578
Denk dat als je een korte blik op de top 25 ranglijsten werpt van 97,98 en 99 dat het winnen van 97 aanzienlijk meer waard is dan die andere 2.

Echter het louter participeren aan een wereld is in geen een opzicht een prestatie, nog niet althans.
Als ik participeren vertaal naar, actief deelnemen aan, en aan de stelling toevoeg dat dit de ideale wereld is om jezelf te ontwikkelen als TW-speler, geef je me dan ongelijk als ik zeg dat de rest van de werelden er niet toe doen?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.806
Hmm juist omdat het een pp loze wereld is en er nog veel grote accounts zijn is er nog relatief weinig actie geweest tussen de top accounts onderling.
Dus voor als nog zou ik nee zeggen maar zal niet lang meer duren voordat er vast wat meer actie ontstaat.

Eens, al vraag ik mij af in hoeverre topaccounts elkaar vaak zullen treffen in plaats van verenigen. Ik hoop dat jij, met de laatste zin, gelijk hebt.
 
Reactiescore
506
Tja, wanneer is het een prestatie? Staan nog genoeg accounts in de top die nog niks meer hebben laten zien dan het opedelen van barbs en het internen van stammies.

Iemand die uiteindelijk op rang 10 eindigt kan een veel betere prestatie hebben geleverd dan de uiteindelijke winnaar die toevallig de juiste vrienden en geluk had.

Louter meedoen aan deze wereld en de endgame halen is geenzins een prestatie. Eigenlijk zou je elk account individueel moeten beoordelen.
 
Reactiescore
15
Tijd voor een nieuwe stelling:

‘Gelet op het aanzienlijke aantal grote accounts op deze wereld, ten opzichte van de rest van de nieuwere werelden (98,99), kunnen we concluderen dat participeren aan deze wereld al meer waard is dan het winnen van een wereld als 98 of 99.’

Lel, ik heb nochtans alleen maar vriendengroepjes gezien (zowel intra- als inter-accounts ;;; de discussie over co's is een andere discussie, soit), beetje verschrikkelijk hoe deze community is geworden ivg 10j geleden. Na genaaid te worden door 2 top10 stammen als #20 stam wordt ook nog mijn "comeback" tegengehouden door één of andere rando moraalbreker? Een functie die voor een of andere reden gedoogd blijft? Want de 'grijze lijn' is oh zo moeilijk te definiëren.

Jawadde, als de vraag 'waarom trekken wij geen nieuwe spelers aan?' in je hoofd zit, misschien eens naar jezelf en naast je kijken. Heel spectaculair was het niet hoor, het stond bijna op voorhand al op papier wie de wereld ging domineren, is dat omdat deze spelers echt hyper strategisch inzicht hebben? Dacht het niet, en daar zijn we het er over eens ;-)

De Pay2Win werelden kan je tenminste nog wat plezier hebben hebben als solo speler, dat zag ik in deze wereld helaas niet.
 
Reactiescore
504
Treur niet, op een farm wereld kon je solo sws niets komen doen.
 
Reactiescore
2.197
Lel, ik heb nochtans alleen maar vriendengroepjes gezien (zowel intra- als inter-accounts ;;; de discussie over co's is een andere discussie, soit), beetje verschrikkelijk hoe deze community is geworden ivg 10j geleden. Na genaaid te worden door 2 top10 stammen als #20 stam wordt ook nog mijn "comeback" tegengehouden door één of andere rando moraalbreker? Een functie die voor een of andere reden gedoogd blijft? Want de 'grijze lijn' is oh zo moeilijk te definiëren.

Jawadde, als de vraag 'waarom trekken wij geen nieuwe spelers aan?' in je hoofd zit, misschien eens naar jezelf en naast je kijken. Heel spectaculair was het niet hoor, het stond bijna op voorhand al op papier wie de wereld ging domineren, is dat omdat deze spelers echt hyper strategisch inzicht hebben? Dacht het niet, en daar zijn we het er over eens ;-)

De Pay2Win werelden kan je tenminste nog wat plezier hebben hebben als solo speler, dat zag ik in deze wereld helaas niet.

De pay2win werelden hebben net zo goed mb's
 
Reactiescore
1.596
Lel, ik heb nochtans alleen maar vriendengroepjes gezien (zowel intra- als inter-accounts ;;; de discussie over co's is een andere discussie, soit), beetje verschrikkelijk hoe deze community is geworden ivg 10j geleden. Na genaaid te worden door 2 top10 stammen als #20 stam wordt ook nog mijn "comeback" tegengehouden door één of andere rando moraalbreker? Een functie die voor een of andere reden gedoogd blijft? Want de 'grijze lijn' is oh zo moeilijk te definiëren.

Jawadde, als de vraag 'waarom trekken wij geen nieuwe spelers aan?' in je hoofd zit, misschien eens naar jezelf en naast je kijken. Heel spectaculair was het niet hoor, het stond bijna op voorhand al op papier wie de wereld ging domineren, is dat omdat deze spelers echt hyper strategisch inzicht hebben? Dacht het niet, en daar zijn we het er over eens ;-)

De Pay2Win werelden kan je tenminste nog wat plezier hebben hebben als solo speler, dat zag ik in deze wereld helaas niet.

De ruimte voor beginners is tegenwoordig klein. Als je dan ook nog besluit het solo aan te pakken is die ruimte helemaal klein. Solo is het óók voor mensen met alle kunde van de wereld geen doen. Ik snap niet hoe je verwacht dat dan wel te doen? Rhaines kan dan wel 'een of andere random' moraalbreker zijn. Hij speelt je wel -zonder hulp- volledig weg? Valt dat dan onder het probleem van de moraalbreker? Ik denk het niet. Zoek een team, doe ervaring op en bouw uit.
 
Reactiescore
1.740
Lel, ik heb nochtans alleen maar vriendengroepjes gezien (zowel intra- als inter-accounts ;;; de discussie over co's is een andere discussie, soit), beetje verschrikkelijk hoe deze community is geworden ivg 10j geleden. Na genaaid te worden door 2 top10 stammen als #20 stam wordt ook nog mijn "comeback" tegengehouden door één of andere rando moraalbreker? Een functie die voor een of andere reden gedoogd blijft? Want de 'grijze lijn' is oh zo moeilijk te definiëren.

Jawadde, als de vraag 'waarom trekken wij geen nieuwe spelers aan?' in je hoofd zit, misschien eens naar jezelf en naast je kijken. Heel spectaculair was het niet hoor, het stond bijna op voorhand al op papier wie de wereld ging domineren, is dat omdat deze spelers echt hyper strategisch inzicht hebben? Dacht het niet, en daar zijn we het er over eens ;-)

De Pay2Win werelden kan je tenminste nog wat plezier hebben hebben als solo speler, dat zag ik in deze wereld helaas niet.
Je bent gewoon een prutser.
 
Reactiescore
528
Ik snap het gezeur tegenwoordig niet. Iedereen weet wat er gebeurt en iedereen doet min of meer hetzelfde. Solo spelen bij een spel als tw moet je niet doen als je serieus wil meedoen. Doe het spelletje gwn mee als de rest en er is niks aan de hand.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.439
elke stam heeft gewoon een goede moraalbreker nodig.
het is wel de bedoeling dat je het moraal van de tegenstander breekt, niet die van je eigen stam
 
Reactiescore
1.493
De ruimte voor beginners is tegenwoordig klein. Als je dan ook nog besluit het solo aan te pakken is die ruimte helemaal klein. Solo is het óók voor mensen met alle kunde van de wereld geen doen. Ik snap niet hoe je verwacht dat dan wel te doen? Rhaines kan dan wel 'een of andere random' moraalbreker zijn. Hij speelt je wel -zonder hulp- volledig weg? Valt dat dan onder het probleem van de moraalbreker? Ik denk het niet. Zoek een team, doe ervaring op en bouw uit.
'Zonder hulp' tot je ze terug aanvalt, dan staan ze ineens stacked terwijl ze zelf volledig off spelen. En als het niveau iets lager was geweest, veranderd de aanval in een troependump waarna de moraalbreker geïnternd wordt. Saerwon heeft gelijk, de 'top' speelt gwn triest en saai tw. In 9 van de 10 gevallen word elke vorm van uitdaging uit de weg gegaan tot de uiteindelijke eindstrijd. Waar vervolgens ook meestal binnen een maand de winnaar van bekend is. Tw is niet bedoeld als spel waar je 24/7 online bent imo.
 
Reactiescore
196
'Zonder hulp' tot je ze terug aanvalt, dan staan ze ineens stacked terwijl ze zelf volledig off spelen. En als het niveau iets lager was geweest, veranderd de aanval in een troependump waarna de moraalbreker geïnternd wordt. Saerwon heeft gelijk, de 'top' speelt gwn triest en saai tw. In 9 van de 10 gevallen word elke vorm van uitdaging uit de weg gegaan tot de uiteindelijke eindstrijd. Waar vervolgens ook meestal binnen een maand de winnaar van bekend is. Tw is niet bedoeld als spel waar je 24/7 online bent imo.
In welke vorm wordt de uitdaging uit de weg gedaan? Ik ben het er namelijk niet mee eens. Er zijn nu eenmaal spelers goed in dit spel en natuurlijk zullen die de wereld ook gaan domineren. Dat lijkt mij niet gek toch? Het zijn ook altijd dezelfde mensen die bijvoorbeeld de schaaktoernooien winnen in de top. Verder zijn er nog talloze voorbeelden op te noemen waarin constant dezelfde mensen winnen in een spel. Dat komt omdat ze gewoon goed kunnen spelen.

Dat in het proces van early naar endgame een hoop spelers vallen, komt niet omdat ze "slachtoffer" zijn van één of andere dynamiek waarin de sterkere geen uitdaging aangaan en daarmee zwakkere wegspelen. Maar dat komt omdat ze gewoonweg de zwakkere speler zijn en worden weggespeeld door kwalitatief betere spelers.

Welke consequenties dit dan heeft voor het aantrekken van nieuwe spelers is weer een hele andere discussie. Alleen weet elke nieuwe speler volgens mij wel dat je op je eerste wereld(en) het vast niet voor elkaar ga krijgen mee te kunnen spelen op topniveau. Je eerste schaakwedstrijden maken je ook geen grootmeester in schaken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan