Eindelijk een echt leuk hoofdstuk waar je inhoudelijk goed op in kan gaan. Ik zal deze kans ook niet laten liggen om even een uitgebreide post neer te zetten. Hier trek ik het ook wat verder door en betrek er wat meer elementen bij.
We kennen het begrip edelspam onderhand allemaal wel, laat ik voorop stellen: ik ben allesbehalve tegen deze methode. Ik denk alleen dat er - zeker op deze wereld met x2 snelheid - een grens moet getrokken worden in de mate waarop. Ook heb ik wat andere factoren die meer richting de kant van CF's/torens gaan erbij betrokken.
@Kyuka 's idee heb ik er ook even voor het overzicht erbij gezet om alle concrete voorstellen / ideeën op een rijtje te hebben.
Deel 1
Deel 2
Een verbod op edelspammen vanuit jumpdorpen die ontstaan zijn door een intern. Onder een intern versta ik alle mogelijke manieren hoe je een dorp overneemt van een speler die aan jouw kant staat. Stamgenoten, MB's, BG's, alles.
Toelichting:
Dit voorkomt extreme edelspam gericht op één account door middel van extra jumps. Als je deel 1 al implementeert lijkt dit idee wellicht overbodig (omdat er dan maar "slechts" 8 edels in geplaatst kunnen worden), maar in mijn conclusie staat nog een extra toelichting waarom dit punt nodig/handig is als je punt 3 in zou voeren.
Bedenk dat deze regel GEEN invloed heeft op CF's die je direct van je vijand hebt overgenomen, ongeacht of ze binnen je eigen phalanxlijn vallen of niet.
Deel 3
Hetzelfde als deel 2, maar dan voor het bouwen voor uitkijktorens.
Toelichting:
Dit voorkomt diepe uitkijktorens door middel van overnames van frontdorpen of CFs van stamgenoten. Dit kunnen we met zn allen gaan doen, maar dit zorgt voor een overpowerede uitkijktoren. Is in mijn ogen vooral handig als je edelspam limiteert, anders kan je het imo evengoed toelaten omdat de aanvaller al een te groot voordeel heeft en kan dit juist wel gezond zijn.
Bedenk dat deze regel GEEN invloed heeft op CF's die je direct van je vijand hebt overgenomen, ongeacht of ze binnen je eigen phalanxlijn vallen of niet.
Deel 4
Jumpdorpen in neutrale zones afstaan als ze uiteindelijk resulteren in clusterfucks bij de frontvorming.
Toelichting:
Ik heb gemerkt dat jumpen in "neutrale" (lees: zones die geen onderdeel zijn van beide stammen) erg trending was. Nu heb ik tot zekere hoogte niets tegen jumpen, maar we hebben gezien dat er soms te diep gejumpt werd vlak tegen de vijand aan. Dit soort dorpen kunnen resulteren in CF's. Ze zijn dan misschien indirect gelegd, maar zo worden jumps beloond en dat is de omgekeerde wereld. Als je jumpt zorg je er in mijn ogen ook maar voor dat het uiteindelijk aansluit bij je cluster. Indien niet, is het met deze regel erg simpel, afgeven!
Conclusie
Deze vier ideeën zijn optioneel. Het is aan beide stammen om te kijken welke opties het overwegen waard zijn. Ik zou het des te gezonder vinden als alle vier de punten in wereldafspraken verwikkeld worden, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Wel had ik nog een kleine opmerking: Indien deel 1 en deel 3 wordt toegepast (max 8 lopende edels per dorp) en geen uitkijktorens via internjumps, zou ik deel 2 er ook bij betrekken. Anders kunnen uitkijktorens via een overkapte methode alsnog gelegd worden. Je pakt namelijk een jump via je stamgenoot (waar geen toren in mag) en vervolgens ga je proberen met edelspam (ook met 8 edels kom je een heel eind als de fronter je daar helpt met vooredels) een dorp te pakken van de vijand om legaal een toren te plaatsen. Dat is niet helemaal de insteek van deze regels.
Discussieer er maar op los!