Stelling van de dag

Reactiescore
984
Ik zie mensen zich hier heel erg druk maken om een heel klein stukje van het probleem. Als je een wereld wilt met minder doelloze edelspam, dan is dit geen totaal oplossing voor dat probleem. In de praktijk zal je op deze manier misschien 300 edels uit de wereld helpen, afkomstig van inactieve accounts of moraalbrekers die wss een vv nodig hebben (en die lang niet altijd krijgen).

Uiteraard werkt TW edelspam zelf in de hand met hun events, maar we (ik ook) maken er ook allemaal wel erg gulzig gebruik van. Uiteraard logisch, want het is gewoon de meest winstgevende speelstijl die er is. Een effectievere oplossing die wij zelf kunnen opstellen om edelspam tegen te gaan zouden zijn:

- Maximaal 8 edels TEGELIJKERTIJD uit één dorp. Bij overtreding van deze regel 24 uur nap + teruggave van de winsten.

Door deze oplossing zijn cf's niet per definitie dodelijk voor een account, wordt edelspam beperkt en blijft het mogelijk om met deze dubbele speed toch goed te kunnen deffen.
Ik denk dat dit nog best mogelijk is, zo zal het voor iedereen een leukere wereld worden (denk ik). Ik ben benieuwd naar de reacties, en mocht het zeer positief worden van beide kampen uit dan denk ik dat dit zeker wel een afspraak moet worden tussen de giganten Tyrant, Salt en derden.
 
Reactiescore
2.878
Dus met die redenatie zou je alsnog 50 edels in een dorp kunnen zetten en wanneer de 1e 4 dood zijn gooi je opnieuw 4 edels. Vat ik het dan goed samen?
In een strategisch geplannde massa kan je dat inderdaad doen. Aankomst window van 2 a 3 uur en je gooit nog alles in een 2x2 rond je cf vol met edels. Verschil is wel dat het er 8 per 15-30 minuten is ipv 50 in 15-30.

Imo is 8 edels die te gelijkertijd tot 1 dorp behoren misschien een betere afspraak. Makkelijker te handhaven misschien wel. We kunnen uiteraard met de hoeveelheid spelen op basis van de resultaten.
 
Reactiescore
319
Ik ben voor oneindige edels in een CF dorp.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dus met die redenatie zou je alsnog 50 edels in een dorp kunnen zetten en wanneer de 1e 4 dood zijn gooi je opnieuw 4 edels. Vat ik het dan goed samen?

Inderdaad. Het grote probleem van Edelspam is vaak niet de edels die getimed worden, want de meeste spelers kunnen dit best snipen. Dat stukje hoeft er ook helemaal niet uit, want dat bevoordeert gewoon het skillniveau in mijn ogen. Het voordeel voor de deffer is echter dat hij minder edels in een korte gap krijgt. Hierdoor is het beter defbaar in mijn ogen.

Ook bevoordert het het gebruik van alternatieve methodes zoals split-treintjes en edelparen. Ook planningstechnisch gezien moet je nu meer doordacht aanvallen, omdat je nauwkeurig moet kijken welke edels je op welk target gaat sturen.

Bijkomend voordeel: je nerved die achterlijke edelridder ontzettend.
 
Reactiescore
470
De combinatie edel ridder met TS boost uit een edel spam dorp met snelheid 2 is veel te OP , met geluk pak je een dorp met 2 edels . Een regel maken dat er max 8 edels verstuurd mogen worden uit een dorp lijkt me een prima oplossing of dit nou om een totaal gaat of dat ze tegelijk mogen lopen.
 
Reactiescore
2.878
Elko wat zou het leven mooi zijn als we weer naar de treintjes en splits gaan he? Denk dat sowieso iedereen (niet new-gens) een natte droom krijgt van deze nostalgie.
Zouden die afspraak kunnen maken ofc..
 
Reactiescore
5.693
Ik sluit me aan bij wat Elko wilt.
 
Reactiescore
1.167
Reactiescore
1.242
Ik vind het wel geestig dat er nu wordt afgevraagd of je naar een edelspam situatie toe wil, net nadat je een massa hebt uitgevoerd waarbij er ook edelspam gebruikt is. Toch best ironisch.
Best ironisch dat je het verschil niet inziet wat hier juist wordt aangehaald deze blitz op thc kwamen er edels vanuit de 2 fronters.

De problematiek die wordt aangehaald in Rik zen stelling is of dat we naar een wereld willen waarbij elke speler 4-5 dorpjes neemt tegen zijn tegenstander om extra edelspam te pushen bij een massa.

Toch een verschil als je het mij vraagt, overigens vind ik Melvin zijn idee een mooie oplossing voor dit. Benieuwd of de leidingen iets kunnen kortsluiten zodat er langs beide kanten kwalitatieve massa's kunnen komen
 
Reactiescore
490

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Eindelijk een echt leuk hoofdstuk waar je inhoudelijk goed op in kan gaan. Ik zal deze kans ook niet laten liggen om even een uitgebreide post neer te zetten. Hier trek ik het ook wat verder door en betrek er wat meer elementen bij.

We kennen het begrip edelspam onderhand allemaal wel, laat ik voorop stellen: ik ben allesbehalve tegen deze methode. Ik denk alleen dat er - zeker op deze wereld met x2 snelheid - een grens moet getrokken worden in de mate waarop. Ook heb ik wat andere factoren die meer richting de kant van CF's/torens gaan erbij betrokken. @Kyuka 's idee heb ik er ook even voor het overzicht erbij gezet om alle concrete voorstellen / ideeën op een rijtje te hebben.

Deel 1
Ik zie mensen zich hier heel erg druk maken om een heel klein stukje van het probleem. Als je een wereld wilt met minder doelloze edelspam, dan is dit geen totaal oplossing voor dat probleem. In de praktijk zal je op deze manier misschien 300 edels uit de wereld helpen, afkomstig van inactieve accounts of moraalbrekers die wss een vv nodig hebben (en die lang niet altijd krijgen).

Uiteraard werkt TW edelspam zelf in de hand met hun events, maar we (ik ook) maken er ook allemaal wel erg gulzig gebruik van. Uiteraard logisch, want het is gewoon de meest winstgevende speelstijl die er is. Een effectievere oplossing die wij zelf kunnen opstellen om edelspam tegen te gaan zouden zijn:

- Maximaal 8 edels TEGELIJKERTIJD uit één dorp. Bij overtreding van deze regel 24 uur nap + teruggave van de winsten.

Door deze oplossing zijn cf's niet per definitie dodelijk voor een account, wordt edelspam beperkt en blijft het mogelijk om met deze dubbele speed toch goed te kunnen deffen.

Deel 2
Een verbod op edelspammen vanuit jumpdorpen die ontstaan zijn door een intern. Onder een intern versta ik alle mogelijke manieren hoe je een dorp overneemt van een speler die aan jouw kant staat. Stamgenoten, MB's, BG's, alles.

Toelichting:
Dit voorkomt extreme edelspam gericht op één account door middel van extra jumps. Als je deel 1 al implementeert lijkt dit idee wellicht overbodig (omdat er dan maar "slechts" 8 edels in geplaatst kunnen worden), maar in mijn conclusie staat nog een extra toelichting waarom dit punt nodig/handig is als je punt 3 in zou voeren.
Bedenk dat deze regel GEEN invloed heeft op CF's die je direct van je vijand hebt overgenomen, ongeacht of ze binnen je eigen phalanxlijn vallen of niet.

Deel 3
Hetzelfde als deel 2, maar dan voor het bouwen voor uitkijktorens.

Toelichting:
Dit voorkomt diepe uitkijktorens door middel van overnames van frontdorpen of CFs van stamgenoten. Dit kunnen we met zn allen gaan doen, maar dit zorgt voor een overpowerede uitkijktoren. Is in mijn ogen vooral handig als je edelspam limiteert, anders kan je het imo evengoed toelaten omdat de aanvaller al een te groot voordeel heeft en kan dit juist wel gezond zijn.
Bedenk dat deze regel GEEN invloed heeft op CF's die je direct van je vijand hebt overgenomen, ongeacht of ze binnen je eigen phalanxlijn vallen of niet.

Deel 4
Jumpdorpen in neutrale zones afstaan als ze uiteindelijk resulteren in clusterfucks bij de frontvorming.

Toelichting:
Ik heb gemerkt dat jumpen in "neutrale" (lees: zones die geen onderdeel zijn van beide stammen) erg trending was. Nu heb ik tot zekere hoogte niets tegen jumpen, maar we hebben gezien dat er soms te diep gejumpt werd vlak tegen de vijand aan. Dit soort dorpen kunnen resulteren in CF's. Ze zijn dan misschien indirect gelegd, maar zo worden jumps beloond en dat is de omgekeerde wereld. Als je jumpt zorg je er in mijn ogen ook maar voor dat het uiteindelijk aansluit bij je cluster. Indien niet, is het met deze regel erg simpel, afgeven!

Conclusie
Deze vier ideeën zijn optioneel. Het is aan beide stammen om te kijken welke opties het overwegen waard zijn. Ik zou het des te gezonder vinden als alle vier de punten in wereldafspraken verwikkeld worden, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Wel had ik nog een kleine opmerking: Indien deel 1 en deel 3 wordt toegepast (max 8 lopende edels per dorp) en geen uitkijktorens via internjumps, zou ik deel 2 er ook bij betrekken. Anders kunnen uitkijktorens via een overkapte methode alsnog gelegd worden. Je pakt namelijk een jump via je stamgenoot (waar geen toren in mag) en vervolgens ga je proberen met edelspam (ook met 8 edels kom je een heel eind als de fronter je daar helpt met vooredels) een dorp te pakken van de vijand om legaal een toren te plaatsen. Dat is niet helemaal de insteek van deze regels. :tongue:

Discussieer er maar op los!
 
Reactiescore
614
Jezus wat een regels allemaal, over 5 werelden hebben we alles vastgelegd tot aan de grootte van mijn eigen clears en is het een wedstrijd wie voor deze regels vastliggen al snel een massa'tje heeft ge-edelspammed of diepe torens heeft gezet. Doe mij het oude tribalwars terug.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Eindelijk een echt leuk hoofdstuk waar je inhoudelijk goed op in kan gaan. Ik zal deze kans ook niet laten liggen om even een uitgebreide post neer te zetten. Hier trek ik het ook wat verder door en betrek er wat meer elementen bij.

We kennen het begrip edelspam onderhand allemaal wel, laat ik voorop stellen: ik ben allesbehalve tegen deze methode. Ik denk alleen dat er - zeker op deze wereld met x2 snelheid - een grens moet getrokken worden in de mate waarop. Ook heb ik wat andere factoren die meer richting de kant van CF's/torens gaan erbij betrokken. @Kyuka 's idee heb ik er ook even voor het overzicht erbij gezet om alle concrete voorstellen / ideeën op een rijtje te hebben.

Deel 1


Deel 2

Een verbod op edelspammen vanuit jumpdorpen die ontstaan zijn door een intern. Onder een intern versta ik alle mogelijke manieren hoe je een dorp overneemt van een speler die aan jouw kant staat. Stamgenoten, MB's, BG's, alles.

Toelichting:
Dit voorkomt extreme edelspam gericht op één account door middel van extra jumps. Als je deel 1 al implementeert lijkt dit idee wellicht overbodig (omdat er dan maar "slechts" 8 edels in geplaatst kunnen worden), maar in mijn conclusie staat nog een extra toelichting waarom dit punt nodig/handig is als je punt 3 in zou voeren.
Bedenk dat deze regel GEEN invloed heeft op CF's die je direct van je vijand hebt overgenomen, ongeacht of ze binnen je eigen phalanxlijn vallen of niet.

Deel 3
Hetzelfde als deel 2, maar dan voor het bouwen voor uitkijktorens.

Toelichting:
Dit voorkomt diepe uitkijktorens door middel van overnames van frontdorpen of CFs van stamgenoten. Dit kunnen we met zn allen gaan doen, maar dit zorgt voor een overpowerede uitkijktoren. Is in mijn ogen vooral handig als je edelspam limiteert, anders kan je het imo evengoed toelaten omdat de aanvaller al een te groot voordeel heeft en kan dit juist wel gezond zijn.
Bedenk dat deze regel GEEN invloed heeft op CF's die je direct van je vijand hebt overgenomen, ongeacht of ze binnen je eigen phalanxlijn vallen of niet.

Deel 4
Jumpdorpen in neutrale zones afstaan als ze uiteindelijk resulteren in clusterfucks bij de frontvorming.

Toelichting:
Ik heb gemerkt dat jumpen in "neutrale" (lees: zones die geen onderdeel zijn van beide stammen) erg trending was. Nu heb ik tot zekere hoogte niets tegen jumpen, maar we hebben gezien dat er soms te diep gejumpt werd vlak tegen de vijand aan. Dit soort dorpen kunnen resulteren in CF's. Ze zijn dan misschien indirect gelegd, maar zo worden jumps beloond en dat is de omgekeerde wereld. Als je jumpt zorg je er in mijn ogen ook maar voor dat het uiteindelijk aansluit bij je cluster. Indien niet, is het met deze regel erg simpel, afgeven!

Conclusie
Deze vier ideeën zijn optioneel. Het is aan beide stammen om te kijken welke opties het overwegen waard zijn. Ik zou het des te gezonder vinden als alle vier de punten in wereldafspraken verwikkeld worden, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Wel had ik nog een kleine opmerking: Indien deel 1 en deel 3 wordt toegepast (max 8 lopende edels per dorp) en geen uitkijktorens via internjumps, zou ik deel 2 er ook bij betrekken. Anders kunnen uitkijktorens via een overkapte methode alsnog gelegd worden. Je pakt namelijk een jump via je stamgenoot (waar geen toren in mag) en vervolgens ga je proberen met edelspam (ook met 8 edels kom je een heel eind als de fronter je daar helpt met vooredels) een dorp te pakken van de vijand om legaal een toren te plaatsen. Dat is niet helemaal de insteek van deze regels. :tongue:

Discussieer er maar op los!

Dit soort regels zijn natuurlijk vooral interessant voor de partij met de kleinere phalanxen en het kwantitatieve voordeel.
 
Bovenaan