Stelling van de Dag

Reactiescore
766
Abuser ligt er rechts boven en ik lig er links boven. Het is een CF in het Walk. stamcluster, niet per definitie in mijn cluster of die van Abuser. Maar als dit soort dorpen niet als CF worden gezien door jullie hoe gaan die CF afspraken er dan uit zien? CF'en mag alleen als je perfect tussen 2 phalanxen edelt zodat je technisch gezien niet in het cluster van 1 speler zit ofzoiets?

EDIT: Sterker nog, waarom zelfs CF afspraken maken als je toch je uiterste best gaat doen om die te omzeilen?

"Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij hier van hebben geleerd. Hierdoor hebben wij direct gehapt en gehandeld naar een vorige situatie. Gewoon zo ver mogelijk pakken omdat anders de lijn van het front in ons nadeel komt. Dan jumpen jullie dus net als johny toen gewoon zo ver mogelijk omdat alles daarachter dan als cf gezien wordt, dat wilden wij uiteraard voorkomen. Vandaar dat wij direct dorpen hebben gepakt op basis van voorgaande ervaringen met dit soort situaties."

Dus omdat iemand jullie heeft genaaid op w65 doen jullie het nu bij anderen, top logica. Ik ben ooit gestabbed op w17, iemand bood fusie aan maar veranderde na 2 dagen het wachtwoord 'teletubbies1', dit vond ik slim en tactisch spel dus nu is het mijn doel om fusiepartners te stabben voordat ze dit bij mij doen. Daarom bied ik mijn hele buurt nu fusies aan met, zodat ze mij niet kunnen stabben op die manier! Man ik ga weer weg van het AF, is niet goed voor m'n bloeddruk om dit soort basic shit uit te moeten leggen.
Wij zijn daar niet genaaid want de gehele community heeft ons daar terecht gewezen, waaronder @Serenity. Dit is uiteraard primadima, maar dat was/is onze beweegreden.

Je vraagt om een antwoord, krijgt er 1 en vervolgens is het niet goed en ga je weer terug naar het kinderachtige gedoe.
 
Reactiescore
3.540
Wij zijn daar niet genaaid want de gehele community heeft ons daar terecht gewezen, waaronder @Serenity. Dit is uiteraard primadima, maar dat was/is onze beweegreden.

Je vraagt om een antwoord, krijgt er 1 en vervolgens is het niet goed en ga je weer terug naar het kinderachtige gedoe.

Tot aan het front edelen is iets anders dan achter het front edelen natuurlijk.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Dorp nr 3 ligt toch gewoon tegen het front van abuser aan ? Jij ligt er inderdaad boven, maar abuser niet.

Het volgende verhaal wil ik nog even kwijt voor jullie beeldvorming:

Op w65 heb ik samen met jonah gespeeld, hier frontte wij tegen johny english. Johny besloot toen iemand te internen tegen ons front aan. Hij internde eerst de dorpen zo ver mogelijk,(pal tegen ons front) een stuk of 20 velden van zijn eigen front tegen het onze aan. Op die manier verkreeg hij een lijn ver van zijn eigen front af, er lag daar nog ruim 300k aan punten tussen zijn front en het onze. Alleen omdat hij daar dus naartoe sprong, op 1 dorp, werd dat de frontlijn en werd alles wat wij daar boven dat ene dorp edelde, bestempeld als een cf. Dorpen daarboven die wij pakte hebben wij uiteindelijk na een discussie teruggegeven. Dit zijn dus ook tactieken die worden gehanteerd op tw en onder “FairPlay” staan.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij hier van hebben geleerd. Hierdoor hebben wij direct gehapt en gehandeld naar een vorige situatie. Gewoon zo ver mogelijk pakken omdat anders de lijn van het front in ons nadeel komt. Dan jumpen jullie dus net als johny toen gewoon zo ver mogelijk omdat alles daarachter dan als cf gezien wordt, dat wilden wij uiteraard voorkomen. Vandaar dat wij direct dorpen hebben gepakt op basis van voorgaande ervaringen met dit soort situaties.

Nja das onzin hè. Je doet alsof Walk alle dorpen achter die diepe niet tolereert. Nee, dat Harvester gepakt wordt boeit mij echt niks qua ligging. Maar die ene CF die gewoon in een normaal compact cluster van Walk ligt, zeg me niet dat jouw voorbeelden daar van toepassing zijn.

Als je iets geleerd hebt geef je dat dorp terug, heb meerdere neutrale spelers al horen zeggen dat het een CF is.
 
Reactiescore
2.508
Over welke stelling hebben we het nu?
 
Reactiescore
1.478
Stelling: Het internen van Harvester of Sorrow van DBA getuigt niet van sportief spel.
Eens. Het aannemen van een vv van een neutrale speler om daarop te deffen heb ik niets op tegen. Als one OS zou sturen naar een neutrale speler zal ik ook nog niet klagen. Het internen van HoS stel ik wel vraagtekens bij. En dan hebben we nog de Clusterfuck.
 
Reactiescore
767
Stelling: Het internen van Harvester of Sorrow van DBA getuigt niet van sportief spel.
Eens. Het aannemen van een vv van een neutrale speler om daarop te deffen heb ik niets op tegen. Als one OS zou sturen naar een neutrale speler zal ik ook nog niet klagen. Het internen van HoS stel ik wel vraagtekens bij. En dan hebben we nog de Clusterfuck.

hier ben ik het mee Oneens , abuser is dit spelletje begonnen door de free dorpen te pakken van iemand diep aan het front,
waar ik het wel mee eens ben is de cf.
 
Reactiescore
1.278
Stelling: Het internen van Harvester of Sorrow van DBA getuigt niet van sportief spel.
Eens. Het aannemen van een vv van een neutrale speler om daarop te deffen heb ik niets op tegen. Als one OS zou sturen naar een neutrale speler zal ik ook nog niet klagen. Het internen van HoS stel ik wel vraagtekens bij. En dan hebben we nog de Clusterfuck.

Wat had er dan moeten gebeuren met de dorpen volgens jou? Speler stopte ermee en kiest ervoor dat die dorpen naar ons gaan door die VV bij one te leggen in plaats van bij Walk, die ook dolgraag die VV wilde.

One. hoeft naar mijn inziens niet de groei van Walk te faciliteren, zomaar dorpen afstaan aan Walk om 'sportief' te spelen vind ik dan ook nonsense. Het is gewoon spel dat gespeeld is, dan wel een vorm van makkelijk spel wat totaal niet uitdagend is maar dat hoort ook bij TW.

Edit. Dan hou ik de 'CF' even buiten beschouwing. Dat is volgens mij een slachtoffer die gevallen is tussen het touwtrek tussen Walk en One om de grijze vlakte. Inzoomen op een bepaald geval werkt niet, omdat context in zulke zaken nu eenmaal van belang is. Hoop dat de leiders van beide stammen om tafel kunnen zodat er gewoon goede afspraken komen om zulke situaties te voorkomen. Al zijn zulke afspraken wel alleen mogelijk al gaan beide partijen zich over zaken heenzetten.
 
Reactiescore
1.478
hier ben ik het mee Oneens , abuser is dit spelletje begonnen door de free dorpen te pakken van iemand diep aan het front,
waar ik het wel mee eens ben is de cf.
Wat heeft abuser hier nu weer mee te maken? Maak net zo'n post als cacturne deed en ik stuur abuser in-game een pm dat hij een noob is. Dat handjes wijzen heeft ook geen nut, speel zoals je wilt dat er tegen jou gespeeld word.
Wat had er dan moeten gebeuren met de dorpen volgens jou? Speler stopte ermee en kiest ervoor dat die dorpen naar ons gaan door die VV bij one te leggen in plaats van bij Walk, die ook dolgraag die VV wilde.

One. hoeft naar mijn inziens niet de groei van Walk te faciliteren, zomaar dorpen afstaan aan Walk om 'sportief' te spelen vind ik dan ook nonsense. Het is gewoon spel dat gespeeld is, dan wel een vorm van makkelijk spel wat totaal niet uitdagend is maar dat hoort ook bij TW.
Zoals ik al zei heb ik enkel vraagtekens bij het internen van HoS. Ik snap dat one. die gratis dorpen pakt, en ik snap dat Walk spelers zich ergeren aan het gratis front wat DBA hier krijgt. De clusterfuck daarentegen is gewoon onsportief. Ik zou nooit zo'n vieze clusterfuck plaatsen, en het valt me tegen van Jonah dat hij dat wel doet.
Daarbij snap ik ook dat spelers van walk zich ergeren aan een 'GG EZ'. Laten we eerlijk zijn, dat is gewoon kansloos. Dat is hier op het AF al ergens een beetje uitgelegd, maar alles in zijn geheel kun je zeker niet zeggen dat DBA zich sportief heeft opgesteld.
 
Reactiescore
1.365
Beide kanten zijn gewoon salty AF. Gewoon op een normaal volwassen manier overleggen, zonder te wijzen of verwijten te leggen. Dan komt het wel goed, en gewoon met een ''schone lei'' beginnen. Als mensen zich gaan ergeren aan ''GG EZ'' of ''NOOB'' dan kunnen ze niet tegen banter. (waar de desbetreffende lui altijd oooo zooo goed in zijn, maar O wee als het tegen hun gebruikt wordt).
 
Reactiescore
1.278
Wat heeft abuser hier nu weer mee te maken? Maak net zo'n post als cacturne deed en ik stuur abuser in-game een pm dat hij een noob is. Dat handjes wijzen heeft ook geen nut, speel zoals je wilt dat er tegen jou gespeeld word.

Zoals ik al zei heb ik enkel vraagtekens bij het internen van HoS. Ik snap dat one. die gratis dorpen pakt, en ik snap dat Walk spelers zich ergeren aan het gratis front wat DBA hier krijgt. De clusterfuck daarentegen is gewoon onsportief. Ik zou nooit zo'n vieze clusterfuck plaatsen, en het valt me tegen van Jonah dat hij dat wel doet.
Daarbij snap ik ook dat spelers van walk zich ergeren aan een 'GG EZ'. Laten we eerlijk zijn, dat is gewoon kansloos. Dat is hier op het AF al ergens een beetje uitgelegd, maar alles in zijn geheel kun je zeker niet zeggen dat DBA zich sportief heeft opgesteld.

Denk dat die 'GG EZ' enig sinds komt door de opstelling van Walk richting DBA. Ik weet niet of je mee hebt gekregen hoe DBA werd afgepoeierd door de leiding binnen Walk. Ik wil niks goedpraten, maar ik snap dan je dan als account dan toch even net iets anders een gesprek in gaat.

In mijn ogen zijn beide zijdes tekort gekomen in de communicatie, beide kanten hebben geen begrip voor elkaar getoond. En mede daardoor staan we vandaag waar we staan.

Al kom ik bij jou met een probleem en je geeft hier geen gehoor aan en sterker nog je maakt me hiermee belachelijk. Dan kan jij denk al raden hoe een account de volgende keer omgaat met een probleem.
 
Reactiescore
767
Wat heeft abuser hier nu weer mee te maken? Maak net zo'n post als cacturne deed en ik stuur abuser in-game een pm dat hij een noob is. Dat handjes wijzen heeft ook geen nut, speel zoals je wilt dat er tegen jou gespeeld word.

Stop dan 1 eens met posten want nu ben je het gene aan het doen wat je zelf niet wilt. en je post maakt ook geen sense, Abuser is begonnen met diep edelen aan het front omdat het free dorpe waren daarop is DBA harverst gaan internen ..... dus nu probeer je iets te omzeilen wat er mee te maken heeft.
 
Reactiescore
766
Denk dat die 'GG EZ' enig sinds komt door de opstelling van Walk richting DBA. Ik weet niet of je mee hebt gekregen hoe DBA werd afgepoeierd door de leiding binnen Walk. Ik wil niks goedpraten, maar ik snap dan je dan als account dan toch even net iets anders een gesprek in gaat.

In mijn ogen zijn beide zijdes tekort gekomen in de communicatie, beide kanten hebben geen begrip voor elkaar getoond. En mede daardoor staan we vandaag waar we staan.

Al kom ik bij jou met een probleem en je geeft hier geen gehoor aan en sterker nog je maakt me hiermee belachelijk. Dan kan jij denk al raden hoe een account de volgende keer omgaat met een probleem.

Eerste keer werden we bij schedel weggezet als dronken malloten die zijn tijd verdeden en dat we onzin uitkraamden. Tweede keer met cacturne krijg je allemaal verwijten dat we gewoon salty zijn omdat ze boven ons staan, punten te kort komen voor een volwassen gesprek etc. Dat is er allemaal heel selectief uitgeknipt en vervolgens janken om een gg ez pm, dat is pas hypocriet.
 

Deleted User - 24028

Guest
Eerste keer werden we bij schedel weggezet als dronken malloten die zijn tijd verdeden en dat we onzin uitkraamden. Tweede keer met cacturne krijg je allemaal verwijten dat we gewoon salty zijn omdat ze boven ons staan, punten te kort komen voor een volwassen gesprek etc. Dat is er allemaal heel selectief uitgeknipt en vervolgens janken om een gg ez pm, dat is pas hypocriet.
Komop, ik heb jullie gewoon een deftige PM teruggestuurd waarin ik uitleg hoe onze kijk er op is. Dat ik daarna afsluit met een grapje waar ook een kern van waarheid in zit (dat je men tijd verdoet) maakt niet dat ik niet professioneel geantwoord hebt.
Achteraf bekeken was dat een goede moment geweest om hier dieper op in te gaan, en bv ook op skiena, maar er kwam geen reactie meer van jullie kant uit dus ik dacht dat het wel in orde was. Wist ik veel dat dit jullie zo hard zou triggeren om vervolgens het ok te vinden om alles uit te steken wat jullie nu doen...

Je moet ook kijken naar je eigen PM opstelling natuurlijk, je haal er in uit naar abuser en cacturne, je haalt er in uit naar Walk als stam, ...
 
Reactiescore
767
Komop, ik heb jullie gewoon een deftige PM teruggestuurd waarin ik uitleg hoe onze kijk er op is. Dat ik daarna afsluit met een grapje waar ook een kern van waarheid in zit (dat je men tijd verdoet) maakt niet dat ik niet professioneel geantwoord hebt.
Achteraf bekeken was dat een goede moment geweest om hier dieper op in te gaan, en bv ook op skiena, maar er kwam geen reactie meer van jullie kant uit dus ik dacht dat het wel in orde was. Wist ik veel dat dit jullie zo hard zou triggeren om vervolgens het ok te vinden om alles uit te steken wat jullie nu doen...

Je moet ook kijken naar je eigen PM opstelling natuurlijk, je haal er in uit naar abuser en cacturne, je haalt er in uit naar Walk als stam, ...

eindelijk een normale post uit je kant alleen 1 punt om op te merken

het is niet alleen One die verkeerde dingen doet;)
 
Reactiescore
766
Komop, ik heb jullie gewoon een deftige PM teruggestuurd waarin ik uitleg hoe onze kijk er op is. Dat ik daarna afsluit met een grapje waar ook een kern van waarheid in zit (dat je men tijd verdoet) maakt niet dat ik niet professioneel geantwoord hebt.
Achteraf bekeken was dat een goede moment geweest om hier dieper op in te gaan, en bv ook op skiena, maar er kwam geen reactie meer van jullie kant uit dus ik dacht dat het wel in orde was. Wist ik veel dat dit jullie zo hard zou triggeren om vervolgens het ok te vinden om alles uit te steken wat jullie nu doen...

Je moet ook kijken naar je eigen PM opstelling natuurlijk, je haal er in uit naar abuser en cacturne, je haalt er in uit naar Walk als stam, ...
Dan had je inderdaad even twee keer moeten nadenken alvorens je ons zo een Pm sturen. Voor jou is het een grapje, voor ons niet, perceptie.
 

DeletedUser81399

Guest
Schrijf nooit veel op het AF en ben ook niet van plan om het meer te doen. Toch wil ik dit van men lever.

Stelling: De reden dat de werelden steeds minder leden krijgen, is het gedrag van de huidige spelers.

Waarom? Ik kom van de oudere werelden (W13-15) en daar ging iedereen nog met respect met elkaar om en speelde het spelletje. Ik zal niet zeggen dat er geen stabs of interns gebeurden, maar toch in veel mindere mate.

Tegenwoordig staat een stamlimiet van 10 leden. Maar elk lid van die stam heeft 3MB's, 2DU's en nog eens 3 Defslaafjes bij wijze van spreke. Vroeger kwam je op het spel, las je jezelf een beetje in en kon progressie beginnen maken op een wereld. Tegenwoordig moet je met 50 acc's een wereld starten om ze vervolgens te internen of om als MB te dienen. Waar zijn we mee bezig?

Wat ik hier de laatste weken lees, is dat het leuke aspect waarbij nieuwe spelers fun kunnen beleven helemaal verdwenen is. Wordt niets anders meer gedaan dan elkaar te stabben of bedelen voor gratis dorpen. Is het nu zo moeilijk om allemaal met 1 acc te beginnen en hierop te blijven? Pas MB's te zoeken tijdens de wereld? Speel het spel zoals het er voor gemaakt is. 'Oorlogje spelen' in kindertaal, niet gratis dorpen pakken.

Dus schrik er niet van dat TW.nl binnenkort helemaal dood is, het ligt puur aan jullie zelf.
 
Reactiescore
2.508
Zeg nu zelf, in welk topic past discussies over morele kwesties dan wel?

Het was geen verwijt hé ;) Ik zie alleen een flinke discussie in een topic waarbij ik dit niet zo zeer verwacht. Maar moet ik weer voor wat spektakel zorgen en zoeken welke post ik pak voor het begin van een nieuw topic?
 

DeletedUser78491

Guest
Jongens toch, laten we nou niet zo pissed doen om 1x gg ez zeggen. Dit was banter, in de rest van t gesprek daarna zie je duidelijk een niet serieuze houding. Neem 1 pm nou niet zo serieus op. Het was niet de bedoeling om men echt boos te maken ofzo.

Verder was die pm gestuurd omdat het een best wel close block was, er was namelijk nét genoef def in om 2 clears te blocken. Dus als het zo close is, is gg ez nog meer als een grap bedoeld.

Als ik iemand hier serieus mee beledigd heb, excuus daarvoor was niet mn bedoeling
 
Bovenaan